Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discuții generale
  3. Opel vs ...
  • cont-sters-27243

  • Mesaje scrise: 1,320
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2008

  • Mesaj Privat
florin71 a scris:
Asta este valabil atat pentru ce zic eu cat si pentru ce zici tu. Smile

Omule, hai sa spunem lucrurilor pe nume.
1. Stii ce nu imi place la unii ca tine? Voi nu o sa recunoasteti in ruptul capului ca nu va permiteti o masina noua. Nu fac caz din asta si nu o considera ca o aroganta. Un om isi cumpara masina pe care si-o permite, in functie de bugetul disponibil. Stim cu totii ca veniturile romanilor sunt asa cum sunt si nu oricine isi permite sa dea o caruta de bani pe o masina noua. Eu nu inteleg, cum mama naibii iti place Opel Astra, il cumperi SH dar nu ai cumpara aceeasi masina care iti place, noua si din Romania.
Am mai vazut discutii de genul asta nou din Ro vs sh din vest, toti veniti cu acelasi slogan: masini facute pentru Est. Genul asta de discutie a fost si pe clubford, forum pe care activez de foarte mult timp. Acolo lucrurile au fost simple. Mondeo al meu luat de nou din Ro, varianta de echipare Trendline. Am invitat oricare posesor de Mondeo cu aceeasi echipare adus SH din vest sa punem masinile una langa alta si sa comparam. Unu singur nu s-a oferit sa faca asta, chiar daca am zis ca sunt disponibil sa vin cu masina oriunde in tara.
Am invitat oricare posesor de masina adusa din vest sa mergem la cel mai apropiat dealer si sa comparam calitatea masinilor lor cu cele din showroom. Nici asa nu s-a gasit nimeni disponibil.
2. Toti adeptii sh - vest cred ca nu aveti habar de ce inseamna management. E unul din domeniile mele de activitate si chiar daca fac postul de un km, o sa dezvolt putin.
Europa de est, vreti sau nu reprezinta o piata destul de buna pentru orice producator. Luam exemplu Insignia. Masina asta este facuta la o singura fabrica, in Germania. Fabrica din Germania are contract cu anumiti furnizori de piese. Daca aveti acces la un program de service, o sa vedeti ca toate piesele au acelasi cod sau part number. Si asta indiferent daca introduceti VIN-ul unei masini din est sau din vest, repet, la acelasi nivel de echipare.
In plus de asta, aveti idee cat reprezinta folosirea unui material mai ieftin in pretul final de cost? Luam exemplul tapiteriei. De obicei pretul materiei prime este doar o mica parte din pretul final. La pretul materiei prime se adauga costurile cu croitul, cusutul, controlul calitatii, transport si logistica, forta de munca, taxe si impozite, etc, etc, etc. Aceste preturi aditionale sunt aceleasi indiferent de ce material folosesti. Ajungi in final ca o tapiterie cu material de calitate sa coste cu cateva procente mai mult decat una cu materiale mai ieftine. Si asta raportat la cat costa o tapiterie inseamna o economie de cativa euro doar. Sa nu mai vorbim de faptul ca iti impoavarezi gestiunea cu produse similare cu calitate diferita, produse pe care va trebui sa le identifici cumva, deci un alt cod pentru a evita confuziile. Si tocmai aceste coduri diferite nu se gasesc in programele de service la care si noi mai avem acces pe diferite cai.
Nu mai discut de reputatia firmei. Sunt si in est destui care au bani si isi permit masini noi. Eu ca manager nu o sa incerc sa te conving sa cumperi masina asta acum. Eu incerc sa iti vand brandul, caut sa te fac data viitoare sa cumperi tot de la mine ca ma omoara astfel concurenta.
  • florin71

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Astra 2004 1,7cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2007

  • Mesaj Privat
1.Este gresit sa te pripesti in a trage concluzii.
2.Parerea ta sau a mea nu are absolut nicio valoare pentru foarte multi oameni.Fiecare crede ce vrea.Fara suparare. Smile
  • cont-sters-27243

  • Mesaje scrise: 1,320
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2008

  • Mesaj Privat
O parere pana nu e sustinuta cu argumente valabile nu este credibila.
Pana nu aduci si o dovada palpabila in sensul asta, tot ce spui raman vorbe in vant si imi intareste presupunerile. Voi chiar vreti sa fiti mai destepti decat altii.
Urmaresc topicul Insignia inca de cand a aparut masina asta, chiar o aveam in vedere ca next car. La inceput au fost putini acolo si toti cumparasera masinile di Romania, superbaieti care nu doar le-au ridicat in slavi ci au si prezentat defectele aparute si modurile de rezolvare.
Cam de un an incoace, apar din ce in ce mai multi noi proprietari, majoritatea cu masini aduse din paradisurile auto din vest. Ce este haios, vin baietii exact cu problemele de care s-au lovit si cei care le-au cumparat din tara. Chiar mai haios decat haios este ca unii le-au luat gata stricate, cu km dati inapoi, etc... Dar ale lor sunt "made for Germany".
  • scorpio18

  • Mesaje scrise: 1,462
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2000 y20dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jul 2008

  • Mesaj Privat
forbidden ai si dreptate dar si gresesti... poate sunt multi producatori care nu fac rabat la calitate pentru vest-est, insa sunt destul de multi care fac, si care trimit in est produse care ar fi refuzate in vest... printre producatorii de masini care i-am vazut clar facand rabat la calitate in est sunt francezii... estu primeste masini din turcia caci prostii nu vad diferenta, iar vesticii primesc masini mai bune (oricum francezii nu fac cele mai stralucite masini dupa parerea mea, si sunt mult prea scumpe pentru calitatea lor). Aceleasi lucruri fac multi care au preferat sa deschida mai multe fabrici pentru acelasi lucru, una in vest si una in est.
Uita-te pe youtube dupa poze cu asamblarea logan in Rusia si ai sa vezi o diferenta clara la calitatea constructiei fata de cele facute in Romania. Acolo inca prefera sa asambleze loganul ca pe vremea daciei 1300, cu cioconu, pe cand la noi a crescut putin calitatea si nu mai e nevoie.
cine se respecta nu va face chestia asta, insa sunt destui care fac un mic studiu economic/de impact si realizeaza ca chiar vanzand un produs sub calitativ in vest, vor avea un profit similar si imaginea lor va superi mult prea putin ca sa le afecteze vanzarile. Unde locuiesc acum, sunt innebuniti astia dupa francezi si sincer cand ma uit la astea de aici si alea din Ro, astea se tin de 1000 de ori mai bine.

Spre exemplu, eu personal nu prea as vrea o masina noua decat daca ar fi ceva in clasa insigniei si ar insemna pentru mine maxim salariul net pe 6-7luni. Nu prea cred ca voi ajunge acolo prea curand. Spun ca nu vreau noua pentru ca o masina isi pierde din valoarea foarte repede in primii 2-3 ani. Apoi mai vine problema fiabilitatii, am lucrat pe asta o perioada si am niste studii despre asta, si ce am invatat e ca cele mai multe defecte apar in primele luni de exploatare. atunci se separa "early failures", care sunt cele mai costisitoare, de piesele bune. In general controlul calitatii elimina produsele proaste, insa "Early failures" raman si trebuie destul de mult timp pentru a imbunatatii procesul de productie pentru a nu mai exista early failures, si prin urmare cam toata lumea le accepta (mai putin japonezii, ei sunt cei mai buni la asta si la ei procesul calitatii e mult diferit fata de al nostru).
Dupa 2-3ani chiar si cu 150.000km eu zic ca un motor diesel de ultima generatie ar trebui sa fuctioneze ca nou atat timp cat e exploatat cat de cat decent. Tinand cont ca masina cam atat are garantie, cel mai probabil in 99% din cazuri are intretinerea facuta ca la carte. Sunt fan diesel si nu prea ma atrag benzinarele, desi bugetul spune ca urmatoarea masina va fi pe benzina.
De ce as alege o masina de 2-3 ani din vest in loc de una din RO? simplu, starea drumurilor si calitatea motorinei. Exemplu:
un coleg si-a adus un bora din romania de prin 2005-2006 (cred) si si-a inmatriculat-o, toate bune si frumoase, omul si-a adus masina de acasa. alt coleg a cumparat o masina aproape identica de aici. si diferentele sunt destul de uriase, si aici nu ma refer la motor, ci la bucsaraie si greierasii din bord. cea din Ro e plina, cea de aici nu are 1.
al doilea motiv pentru care n-as lua SH din Ro e mentalitatea unei mari parti din populatie. Vrea masina cat mai faina, de multe ori are masina mai scumpa decat casa in care sta, sau sta cu mami si tati, insa sa fie daca se poate gratis, cu km putini si dupa ce o cumpara nu mai are bani de intretinere/service/reparatii tinichigerie. Si-si cumpara un cazan (vopsit frumos si lustruit bine) full-options din DE cu km dati inapoi, il inmatriculeaza in BG ca doar nu e prost sa dea bani statului hot, ii face revizia la 30.000km sau cand are bani ca e bun motorul si nu stie el 5-10000km in plus, nu pune ulei bun, pune din ala adus de baieti in Vitan din nemtia (care e saracu contrafacut din turcia), pune motorina de la tractoru/tiru lu varu in care patronu i-a turnat apa ca sa nu i-o fure si ajunge saraca masina sa nu mai fie buna de nimic. Ca sa nu mai vorbesc ca bucsaraia si toata suspensie nu e intretinuta asa cum trebuie (cand pica) si o lasa asa ca oricum se strica iar... si sufera tot motorul.

oricum ce multi trebuie sa intelegeaca e ca romanul nu e cea mai desteapta natie din lume, insa e destul de naiv daca ii zici inainte ca el e cel mai destept si norocos. ca neamtul are autostrada fara limita de km si de multe ori cu 3 benzi asa ca o naveta zilnica de minim 100km (dus-intors) nu e ceva iesit din comun, stiu persoane ce fac zilnic naveta cu trenu 1,5 ore pe sens si li se pare ok.
si ca neamtu n-ar plati vreodata in viata lui impozit pe o masina 2 ani si sa faca cu ea doar 5000km/an, mai ales diesel. daca ar face 5000km/an si-ar lua un lupo cu motor de 1litru si ar merge cu ala pan la magazin si inapoi si l-ar tine 10 ani.
ca neamtul nu prea mai are autohusuri si alea care sunt chiar nemtesti si nu umbla la km/etc dar sunt in medie peste preturile de pe mobile.de

ca o masina odata cumparata ti-ai pierdut banii insa trebuie sa te gandesti dupa cat costa intretinerea pe luna si daca ti-ai permite sa o faci fara probleme.
  • cont-sters-27243

  • Mesaje scrise: 1,320
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2008

  • Mesaj Privat
scorpio, sunt intrutotul de acord cu ce ai spus si nu contest absolut nimic. Ai disecat totul amanuntit si se vede ca esti o persoana care se pricepe si stie ce vrea de la viata.
Treaba e ca nu discutam despre masini SH aduse din vest vs masini SH din Romania. Vorbeam despre masina noua cumparata din Romania versus masina SH cumparata din vest.
costty_costty a scris:sall
mi-am adus singur o insignia din Germania de care sunt foarte multumit.
parerea mea : as aduce oricand o masina la mana a doua din Germania decat sa cumpar una noua din Romania.

Toata discutia a pornit de la postul de mai sus, parerea lui costty_costty fiind sustinuta si de florin71.
In cazul Renault sunt de acord 100% cu ce spui tu este stiut de toata lumea ca francezii au ales Turcia pentru a fabrica niste masini mai ieftine pentru rudele mai sarace din est. E recunoscut chial de managementul Renault, nu e ceva ascuns. Aici o sa vedeti exact ce spuneam mai sus, anumite piese de pe Renaulturile turcesti au alte coduri decat cele produse pentru piata vestica si intr-adevar, calitatea se vede cu ochiul liber.
Cu Loganul cam la fel sta treaba. Am avut ocazia cand am lucrat in Brazilia sa vad Renault Logan facut acolo. Materialele pareau un pic mai bune, foarte multe erau taxi si nu am vazut la nici una pete de rugina cum se mai vad la Daciile facute la noi. Toate bune si frumoase pana am vazut preturile. Duble fata de pretul Daciei. Si era cea mai ieftina masina de pe piata, la fel ca la noi.
La Insignia, treaba sta cu totul si cu totul altfel. Masina asta se fabrica la o singura uzina si costa cam de doua ori mai mult decat un Clio facut in Turcia. Si masina asta are in general o clientela mai selecta, adica oameni care au bani dar cer si calitate pentru banii astia. Cred ca esti de acord cu mine ca este o mare diferenta dintre cumparatorul de Insignia si cel de Clio turcesc luat in rate. Producatorul Insigniei este constient de acest fapt si niciodata nu o sa isi bata joc de clientul sau. Pentru ca stie ca acel client are bani si in segmentul ala de piata el are o concurenta foarte puternica: Accord, Mazda6, Mondeo si Passat. Si sunt masini care cu dotari de top se apropie sau e mai mare decat level entry-urile de la clasa lux.
La Astra, cam la fel sta treaba. Masinile astea se fabrica in Anglia, piata detul de pretentioasa, in Germania si in Polonia. Cine crede ca fabrica din Polonia a fost facuta pentru piata de est, se inseala amarnic. Daca o sa cautati pe net o sa gasiti ca Opel a decis deschiderea acestei fabrici aici pentru ca in perioada de pana in 2008 nu faceau fata vanzarilor doar cu fabrica din Germania. Acum cand a venit criza peste noi, stiti ca erau zvonuri ca Opel o sa inchida fabrica din Germania si o sa mute productia in Polonia. Chiar am avut un coleg polonez in Brazilia a carui sotie lucra la marketing la fabrica Opel. Din spusele lui, produsele de la fabrica in proportie de 70% mergeau la export pentru piata vestica.
Uitati-va si aici pe forum la sectiunea Astra J, sunt colegi care au masinile fabricate in toate cele 3 fabrici, toti se plang de probleme similare, in schimb nu am vazut unul singur sa spuna ca masina lui sau a altuia are materiale diferite fata de a altuia sau a lui.
Calitatea se reflecta si in nivelul de echipare a masinii. Am avut ocazia sa compar Focusul meu care este Trend cu un Focus Titanium, ambele cumparate din Ro, ambele fabricate in Spania. E diferenta de la cer la pamant. Alte scaune, alte materiale, alte fete de usi, etc. Dar si diferenta de pret. Al meu Focos a costat 14.500 euro si Titanium-ul a fost aproape 20.000 euro. Asa ca daca compari un Focus Titanium cu un Trend luat din tara, o sa vezi diferenta de calitate. Si exact acelasi lucru l-am vazut si in showroomuri la Astra. Variantele cu echipare superioara sunt parca alte masini decat cele level entry.
In final, un mic comentariu despre bolile copilariei. Exemplu, Insignia. A aparut in 2009, a avut ceva boli ale inceputului. Acum, din 2012 (si cei de pe aria Insignia pot confirma) anumite repere au fost schimbate cu unele inmbunatatite. Exemplu Astrei, acum vine cu alti etrieri, problema care pe toti posesorii i-a tracasat.
Iti iei masina SH (Insignia sau Astra), mai ieftina asa, ce gasesti pe piata, 2009 - 2010 ca an de fabricatie. Adica din cele cu boli copilaresti de care toata lumea stie. Si preferi una de-asta in locul unuia noi cumparate din Ro la care problemele sunt rezolvate dar sustii ca a ta e mai buna ca a fost facuta pentru nemti. Penibil.
In cazul SH vest vs SH Ro, e mai dificila treaba. 6/49 in ambele cazuri. Chiar tu spuneai ca autohausurile din De nu prea mai sunt nemtesti. Nu stii ce sa alegi, risti teapa vietii. In Ro riscul tepei este la fel ca in De dar inmultit cu minim 2. Oricum hai sa ne uitam totusi aici pe forum si vedem ca sunt colegi care isi intretin masinile ca la carte si care arata impecabil, chiar daca masinile au o varsta. Asa ca, in ambele cazuri trebuie sa casti ochii cat ceapa, indiferent de unde cumperi masina. Unul care se pricepe si stie ce vrea, o sa gaseasca masina buna si in Ro si in DE, trebuie doar sa cauti si sa nu te grabesti.
Skip ads

  1. Home
  2. Discuții generale
  3. Opel vs ...

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR