Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Îngrijire și întreținere
  3. Service-uri
  • totanonim

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Buna ziua tuturor


Va propun un exercitiu, SPUNETI VOI CUM TREBUIE SE FIE SERCICE-ul PERFECT. Numele meu este irelevant, pot sa va spun doar ca lucrez acolo unde lucrurile pot fi schimbate pentru posesorii de Opel. Rutina lucrului te poate face sa nu vezi lucruri pe care un privitor din exterior le vede cu usurinta. Sau poate ca sunt lucruri care sunt gresit intelese de catre clienti si poate impreuna gasim o cale de rezolvare.Va promit ca am sa aplic toate ideiile bune si la final o sa va spun si unde le ve-ti gasii.
Skip ads

  • jE

  • Mesaje scrise: 8,417
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Salut
Nu o sa le gasim niciunde. Un service perfect (adica care sa satisfaca toate dorintele tuturor clientilor) va da faliment in maxim 3 luni.
Numele service-ului la care lucrezi te rog sa te abtii de la a-l pronunta, pe CO avem reguli stricte legate de reclama.

Si, la subiect:
Service-ul perfect traieste din manopera, nu din adaosuri (uneori nesimtite) la piese. Service-ul perfect are mecanici care sunt doctori in masini si experti in comunicatie. Service-ul perfect are intotdeauna timp sa imi rezolve problemele mele, daca nu azi, cel tarziu maine, nu sa ma programeze peste 3 saptamani

Mai vrei?
  • cangri

  • Mesaje scrise: 5,412
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Nu ai cum sa faci serviceul perfect pe pamant.Orice ai face oamenii tot vor fi nemultumiti.
Dar ar fi ceva cam asa:
-Cel mai mic pret la manopera de pe piata
-Piese cel putin OEM daca nu OE
-Mecanici priceputi atat in tehnica cat si comunicare
-Program NON-STOP
  • totanonim

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2013

  • Mesaj Privat
jE a scris:Salut
Nu o sa le gasim niciunde. Un service perfect (adica care sa satisfaca toate dorintele tuturor clientilor) va da faliment in maxim 3 luni.
Numele service-ului la care lucrezi te rog sa te abtii de la a-l pronunta, pe CO avem reguli stricte legate de reclama.

Si, la subiect:
Service-ul perfect traieste din manopera, nu din adaosuri (uneori nesimtite) la piese. Service-ul perfect are mecanici care sunt doctori in masini si experti in comunicatie. Service-ul perfect are intotdeauna timp sa imi rezolve problemele mele, daca nu azi, cel tarziu maine, nu sa ma programeze peste 3 saptamani

Mai vrei?


Intentia mea este cat se poate de onesta si nu vreau sa-mi fac reclama, dar sa-ti raspund la subiect cum spui.
-sunt dealeri care te primesc chiar cu piesele achizitionate de tine(deci traiesc din manopera)
-toti dealerii autorizati GM se supun progamelor +4 , sau Favorit unde si pretul manoperei si pretul pieselor este unitar pt toata Romania( si indraznesc sa spun ca este avantajos)
-cam toti dealerii ofera si piese after market
-nu cred ca mai este un dealer care sa fie ocupat 3 saptamani, totusi va vand un pont, sunati mereu la varful ierarhic si nu cred ca ve-ti fi refuzati.
-mecanica, este o arta ca orice mestesug atunci cand esti bun. Comunicarea, asa se si numeste " Arta comunicarii" , cumva este cum am vrea o nevasta fotomodel si excelenta gospodina. Sa spunem ca mai lucram la asta.
-programul NON-STOP sincer nu se justifica financiar. Ani de zile am avut mecanic si tehnician pana la ora 20pm si am avut clienti doar sporadic.
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,417
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
totanonim, stiu ca sunt dealeri care te primesc cu piesele tale.
Insa, daca vrei garantie, iei piesele prin ei. Si isi pun adaos. Uneori destul de consistent. Am amici care lucreaza in domeniul pieselor auto, si cam stiu cum se sta pe adaos-uri.
Oricum, nu asta e problema, tu ai intrebat ce trebuie sa aiba un service perfect. Ti-am zis. Cel putin din punctul meu de vedere Very Happy
  • totanonim

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Garantia manoperei este asigurata de dealer, iar garantia piesei montata intr-un service autorizat RAR este asigurata de catre vanzatorul piesei. Mai dificil este atunci cand piesa defecta deterioreaza colateral alte repere. De exemplu un set de distributie poate distruge un set de supape, dar vanzatorul in general se limiteaza la inlocuirea setului de distributie.
Oricare este gandul vostru, noi va multumim anticipat si sper sa putem face ceva in plus pentru voi toti.
  • pustiu_pst

  • Mesaje scrise: 2,841
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 z18xe/x16xelT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Daca vrei service auto perfect, cauta la prietenii adevarati, care lucreaza in asa ceva.

Un exemplu.
Am avut o problema cu o masina la sistemul de franare, am ramas noaptea pe autostrada, am dus noaptea masina pe platforma. Omul dimineata a rezolvat-o pana la pranz. Seara am luat-o. Dupa O ORA, am fost sunat sa fiu intrebat daca totul este ok? Pretul infim si anume 100 ron manopera pentru o lucrare primita la 3 noaptea si muncita la ea de la 7 dimineata pana la 14 dupa-amiaza.

Se poate numi service perfect?
  • sorindf2000

  • Mesaje scrise: 1,051
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Nu va mai stresati...nicaieri nu-i perfect, sunt cazuri prezentate pe forum, colegi care au vizitate "renumitele reprezentante de afara" si au ramas cu un gust amar...sa nu mai zic si la ce preturi....deci, situatia nu este asa simpla iar @autorul, care doreste sa schimbe sistemul, este cel putin fantezist...oricum, a avut o idee buna, sa faca un sondaj de genul asta pe, probabil cel mai mare forum auto din Romania, care probabil il va ridica in ochii unui sef mai mare decat el...pentru "implicare"... Wink
Eu am cateva sugestii...1) curatati locul, a se citii reprezentanta/reprezentantele, de ceva personaje angajate pe "pile"...de obicei sefi/sefutzi...se recunosc dupa faptul ca, de obicei sunt spagari, pusi pe afaceri cu diversi furnizori, lingusiitori fata de cei mai mari pe linie ierarhica si "nemilosi" cu subalternii care le zambesc "ironic" in fata, in general se invart de colo-colo fara nici o treaba, de obicei cu un telefon la ureche...2) intrebati mecanici, electricienii, tinichigii, vopsitorii...si cine o mai fii pe acolo, ma refer la cei care fac munca de jos...ce nu le convine. Toate firmele mari, a se citi multinationale, au cate un chestionar de genul asta si o evaluare a personalului cel putin o data pe an...incercat sa tineti cont de ce aflati, de pe urma muncii lor traiti toti pe acolo...probabil pe locul I va fii salariul... 3) clientii aduc banii, nu invers...daca aveti oameni plictisiti prin receptie, casierie, reprezentanti de vanzari, etc.( cam locul preferat al pilelor, pentru ca nu au mai nimic de facut)...ar fii indicat sa-i schimbati cu unii care au chef de munca si reusesc sa-si ascunda nemultumire, pentru 8 ore cat stau pe acolo, pentru faptul ca s-au trezit de dimineata ca sa vina la munca unde clientii ii streseaza cu intrebari si nu-i lasa sa stea pe mess, facebook sau...forumuri...

Toate cele bune!

sorindf2000
  • totanonim

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Domnule sorindf2000


Bunele intentii sunt chiar atat de greu de crezut astazi?........Lucrez in auto de 28 de ani, timp in care am schimbat 3 locuri de munca si in locul unde ma aflu, sunt de 13 ani. Nu sunt un white collar, atunci cand a fost nevoie am lasat totul balta si am facut revizii sau schimb de amvelope, diagnoze sau ce a fost nevoie de NU CRED CA AM NEVOIE DE :"il va ridica in ochii unui sef mai mare decat el...pentru implicare"... . Nu eticheta un om fara sa-l cunosti.

Romanii sufera de prea multa vreme de sindromul drobului de sare. Ne-am resemnat si credem ca nu depinde nimic de noi. DAR POATE CA NU ESTE ASA.
  • sorindf2000

  • Mesaje scrise: 1,051
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2011

  • Mesaj Privat
...colegu...nu te supara dar, daca vrei sa te cunoasca lumea si sa nu te mai judece gresit...asa cum pretinzi, de ce nu te recomanzi? La urma urmei, nu cred ca te-ai inscris pe forumul asta ca sa-ti prezinti Opelul sh sau nou...intentiile tale au fost clare inca din primul mesaj postat pe forumul Club Opel, imediat dupa ce te-ai inscris...deci, poate era mai indicat, in loc sa-i plangi de mila pe romani...asa la modul general sau sa-mi atragi mie atentia in legatura cu nu stiu ce...potential client al unei reprezentante Opel/GM, daca te intereseaza si acest aspect, deci revenind, sa vii cu un text mai sincer....iti dau un exemplu de cum as fii facut eu:

Buna ziua,
ma numesc "A" si lucrez in "B" in functia "C". Doresc sa aflu parerea voastra in legatura cu "D situatie, lucru, persoane...etc." pentru ca , vreau sa fac " E sau asta si asta". Cine doreste, poate sa-si exprime opinia in topicul deschis de mine, ca doar din asta m-am inscris pe forumul vostru si eu voi tine cont sau nu de ea.
Va multumesc sau nu...bla, bla, bla.

...ce zici? Suna mai bine decat textul cu..."serviceul perfect" si ca lucrezi "acolo unde lucrurile pot fii schimbate" si alte din astea...? Fa lumina si pe strada mea si...poate...cine stie...nu voi mai suferi de "sindromul drobului de sare"....chiar daca habar n-am ce inseamna asta...
  • Ronin333

  • Mesaje scrise: 40
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2014 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Feb 2013

  • Mesaj Privat
Un service "perfect" este un service cinstit, in primul rand. Un service unde stii exact cat te va costa o lucrare, fara costuri "surpriza" care apar la sfarsit si de care, bineinteles, nu te-a instiintat nimeni; un service unde piesele schimbate le gasesti puse frumos in portbagaj, alaturi de restul de cateva sute de grame de ulei ramas; un service unde mecanicii sunt mecanici si nu orice biela-manivela care a urmat un curs de calificare la A**O TO**L; un service unde esti programat rapid, in functie de urgenta interventiei; un service unde fidelitatea este rasplatita etc...

Lucrez in domeniul auto, pe partea de vanzari si distributie anvelope, mai exact. Am in portofoliu "n" reprezentante si service-uri auto, la unele sunt si client, nu doar furnizor...pot sa spun cu mana pe inima, service-ul perfect e o utopie, nu exista si nu va exista asa ceva DACA nu ai relatii. Tind spre perfectiune cateva service-uri mici, dar doar atunci cand iau nastere, cum se "maturizeaza", cum incep cu metehnele binecunoscute in domeniu. Sunt cateva exemple si pe aici, inceputuri ravisante, toata lumea incantata si multumita, osanale, fani absoluti...iar dupa ce au prins cheag te programeaza peste o saptamana pentru o simpla diagnoza pe tester, treaba de 5 minute.

Just my two cents
  • dem28us

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2013

  • Mesaj Privat
acelasi pret la reprezentante din toata tara? cea mai mare minciuna! majoritatea merg in alte judete pt. revizii...
  • totanonim

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Citez din postul moderatorului "Numele service-ului la care lucrezi te rog sa te abtii de la a-l pronunta, pe CO avem reguli stricte legate de reclama."
Va multumesc pt sugestiile voastre, dar cred ca am fost gresit inteles. Intrebarea mea era cum credeti ca ar trebui sa arate un service perfect? ( La modul serios, nu gratis sau cu spalatorie cu dansatoare la bara)
Nimeni nu-i perfect si tocmai asta ne face oameni, dar ce-i rau sa aspiri la perfectiune? Sunt sigur ca daca suteti multumiti de ceva in proportie de 95%, ve-ti trece cu vederea restul.
  • totanonim

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2013

  • Mesaj Privat
dem28us a scris:acelasi pret la reprezentante din toata tara? cea mai mare minciuna! majoritatea merg in alte judete pt. revizii...


Inainte sa acuzi, consulta pe pagina dealerilor oferta +4 si service Favorit. In incinta fiecarui showroom exista cate un banner cu oferta de pret, tiparit si distribuit de catre Opel Romania. Este acelasi pt toata lumea. Dupa ce te lamuresti, poate ca ar fi politicos sa te scuzi.
  • kinderasu

  • Mesaje scrise: 1,606
  • Locatie: Suceava
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Domnule anonim.
Un service perfect inseamna caliatea muncii.
Timp de lucru scurt adica daca in tis spune ca pisa x se demonteaza in 3 ore si pe real la jumatatr sa se factureze timpul real de lucru.
Mecanici instruiti. Nu vine Denis(pericol public) si imi fute niste baroase in capu de planetara si mil sparge si sunt bun de plata . Ca el nu stie de siguranta.
Garantie la ceea ce lucrezi.
Daca depistezi alte probleme reale spui la om.
Clientul sa poata urmari mecanicul e suficient camere video.
Orice mecanic sa fie asistat de un incepator sa fie ajutat de el se mai intampla sa uite sa puna o piesa se mai poate intampla.
Un alt mare avantaj ar fi in caz de clientul nu are toti banii la el sa poata fi sustinut de catre firma sa plateasca un avans si apoi lichidarea evident cu un contract.
Pana sa ajungem la aceste standarde avem mult de tras.
  • totanonim

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Domnule Kinserasu

Multi pasi in directia buna s-au facut.
-Desigur calitatea muncii trebuie urmarita si sustinuta permanent, pentru aceasta am angajat un om care executa un control final amanuntit si care in situatia in care trece cu vederea ceva, plateste din propriul buzunar
-Timpii de lucru din normative ( nu doar Opel, toate marcile ) nu acopera lucrarea. 85% din lucrari ocupa cu mult peste timpii normati ( astazi nu sunt la servici dar luni pot sa dau exemple ). O sa spui ca sun povesti dar acolo unde am constatat ca a fost o defectiune minora sau a trebuit sa trimit clientul la un atelier de injectie de exemplu am anulat comenzile.
-Daca atelierul depisteaza o defectiune normal ca o aduce la la cunostinta clientului pt ca pt asta a vent la service pana la urma si service-ul din asta traieste.
-De cam 4 an, unde lucrez accesul in atelier este liber, circulatia se face pe niste marcaje pe sol si efectul a fost exact invers, nu prea mai intra nimeni.
-Normal ca si mie mi-ar place sa pot avea doi oameni la o masina, dar daca lucrezi corect si platesti toate taxele, impozitele si tot felul de taxute ( doar analiza apei reziduale din doua guri de canal costa lunar 12.000ron) mare lucru nu mai ramane. Foarte multe service-uri fac disponibilizari. Am incercat cu ucenici din scoli, dat Ministerul muncii spune ca nu se poate, Ministerul invatamantului, ca se poate.
-Garantia exista prin lege si de acea orice service este OBLIGAT sa afiseze la verere nr de tel ANPC.
-Majoritatea dealerilor din Bucuresti lucreaza cu Cardul CETELEM, care permite o plata asa cum vrei.
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,417
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
totanonim, nu conspecta doar ce iti convine din mesajul meu.
"Interdictia" de a nu mentiona numele service-ului la care lucrezi a fost pusa in contextul in care tu ai zis "ziceti-mi cum ar trebui sa fie service-ul perfect, si apoi va zic unde lucrez", lasand sa se inteleaga mai departe "si va explic cum toate dorintele voastre la noi vor fi indeplinite"

Vrei sa faci ceva concret? Stergem topicul asta, incepi altul, pe ideea "reprezint service-ul x, si prin acest topic doresc sa construiesc o punte de legatura si o modalitate mai eficienta de a rezolva eventualele nemultumiri ale clientilor. Am deschis acest topic pe CO deoarece un procent insemnat a clientilor nostri sunt posesori de Opel"

Sper ca intelegi diferenta de abordare. Noi ne-am dori ca service-urile importante, reprezentantele, sa aiba un "purtator de cuvant" pe forum, care sa faciliteze rezolvarea nemultumirilor si clarificarea situatiilor conflictuale. Din pacate firmele (de servicii si nu numai) din Romania nu inteleg ca un procent important in satisfactia clientilor e reprezentat de comunicare.
  • Korleone

  • Mesaje scrise: 68
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2007 Z19DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Un service, ca de altfel niciun lucru, nu are cum sa fie perfect, mai degraba tind spre sevice-ul IDEAL. Aproape ca am gasit unul la care merg de 5 ani fara sa fi dat gres la vreo reparatie, dar zic aproape ideal deoarece de fiecare data cand merg trebuie sa suporti "aerele de mare doctor in automobilistica", deci sta "prost" la comunicare, dar asta e Romania, taci si inghiti. Si mergem mai departe... cu masina proaspat reparata.
P.s. Tot de la ei stiu o vorba: "Din service omul trebuie sa plece multumit si plangand"
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
service ideal o sa existe atunci cand:
- nu exista ciocan si patent pentru Gigi Duru care altceva nu stie (prese, extractoare, ciocane speciale pe ax si multe altele) decat sa abuzeze de ele
- omul sa poata sa stea langa masina (cei care doresc si au minime cunostiinte tehnice) sa vada cum lucreaza mecanicul si sa poata pune intrebari acestuia legat de o operatiune, astfel il poate chiar testa in cazul in care sa zicem, clientul este chiar un inginer si stie poate chiar mai bine decat mecanicul ce trebuie facut dar nu are posibilitatile: elevator, scule...
- piesele originale luate prin programul 4+, in care ne incadram majoritatea de pe aici, sa aiba pretul mai mic decat la magazinele ce importa piese originale (adaos comercial mai mic decat aceste magazine pentru ca au si discount mai mare de la Opel Romania sau GM) pentru ca altfel nu se merita si omul va vrea sa vina cu piesa in plasa
- inainte de a se apuca de lucru, mecanicul sau cel care raspunde de service sa explice clientului in ce consta operatiunea de schimbare a piesei sau pieselor si care sunt posibilitatile de a gasi probleme la piesele inconjuratoare. Mai mult sa explice ca acea operatiune este trecuta in Programul de service TIS cu un timp de X iar acela este timpul taxat indiferent ca dureaza X/2 in realitatea pentru ca au lucrat 2 sau mai multi oameni sau este timpul X*2 sau mai mult pentru ca nu pot sa scoata nu stiu ce piesa ca nu au sculele necesare sau piesa este blocata...
- dotarea service-ului sa fie pe masura cu scule si prese de tipul celor folosite si in fabricile de asamblare am masinilor (de aceea nu cred in service-urile multimarca decat daca fac parte din acelasi mare concern) si daca un client le propune sa cumpere o scula de extras bujii rupte din care el sa suporte o parte din suma iar service-ul care va ramane la final cu scula sa puna restul pentru ca vor recupera banii din alte lucrari ulterioare (a fost cazul meu finalizat cu un esec total pe considerentul ca service-ul nu are bani de investit in astfel de scule dar desface jumate de motor pentru o bujie rupta) sa fie deschisi la aceasta posibilitate (era vorba de set extractoare de bujii care costa 500 euro din care eu m-am oferit sa suport 100 euro)...
- mecanicii din service sa faca specializari la cursurile oferite de fabrica mama (OEM) pentru a fi pregatiti sa rezolve problemele mai dificile si sa fie la curent cu noutatile pe care OEM-urile le descopera mereu... (stiu doar 1-2 service-uri care fac asa ceva in tara)
- predarea masinii sa se faca in urma unui test-drive si a constatarii clientului ca problema a fost complet rezolvata si nu au aparut altele care nu erau cand masina a fost aduca in service...
- dotarea service-urilor cu sisteme de supraveghere video in care sa se poata vedea daca un mecanic cu "intentii bune" a schimbat o piesa la masina diferita decat cele pentru care masina a ajuns in service (e o practica destul de des intalnita in service-uri si dupa ce iei masina mai descoperi ca inca nu stiu cate probleme au aparut)
- posibilitatea platii cu cardul (multte service-uri nu au asa ceva nu au asa ceva) pentru ca sunt oameni care au descoperire de card si pot plati sume mai mari in cazul in care problema a fost foarte scumpa (a nu se intelege ca service-ul trebuie sa aibe tarife mari ci tarife decente iar profitul sa fie din multi clienti multumiti nu cativa clienti "arsi la buzunar" multumiti sau nu).
- transparenta totala la orice problema ridicata de client
Poate ca ar mai fi si altele dar astea sunt cateva din propunerile si elementele pe care eu as vrea sa le vad la un service care sa fie pe gustul meu...
  • iRadu_A

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Cluj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Service Perfect:

1) Sa aiba un site functional 100% unde sa fie afisate preturile la piese si manopera. Sa imi pot face programare de pe site. Sa incurajeze lumea sa le scrie recenzii pe site, ca sa isi poata da seama tot omul de rand daca sunt OK sau nu.

2) Sa fie preturi diferite in functie de mecanici. Mi se pare stupid sa platesc 70 lei/h manopera unui incepator sau unui nepriceput. De obicei lumea stie cum sta treaba si intr-un service sunt doar 1-2 mecanici BUNI, restul sunt de umplutura, dar costa LA FEL DE MULT. Astfel ii motivezi si pe cei slabi sa invete meserie.

3) Sa fie incurajati clientii sa stea langa masina si sa li se explice pas cu pas ce se face. Eventual sa le arate exact ce este stricat la piesa schimbata.

4) Cum a spus si colegul mikyboy de mai sus. Mecanicii din service sa faca specializari la cursurile oferite de fabrica mama (OEM) pentru a fi pregatiti sa rezolve problemele mai dificile si sa fie la curent cu noutatile pe care OEM-urile le descopera mereu.

5) Sa ofere discount-uri si planuri de fidelizare. Daca merg in acelasi loc de 3 ani, e frumos sa mai primesti si un discount uneori.

6) Vreau sa imi ofere ei garantie pe manopera. Desi e obligatoriu prin lege, de multe ori nu ti se da, decat daca ceri. Pe piese la fel.

7) Sa aiba o baza de date foarte bine organizata si sa o faca publica pentru clienti. Acest lucru ar fi extraordinar si pentru service, dar si pentru clienti.
- Pentru service ar fi bun deoarece ar avea ca un istoric al fiecarei masini intrate vreodata si ce problema a avut, dar si solutia. In cazul in care vine cineva cu o problema, te uiti prima oara in baza de date sa vezi daca service-ul a mai facut vreodata asa ceva. Daca da, ii spui mecanicului care a solutia in trecut (pentru ca multi uita). Daca nu, il anunti pe client ca nu s-a mai intalnit o astfel de problema, dar totusi daca vrea puteti incerca o rezolvare.
- Pentru clienti ar fi bun deoarece poate solicita un rezumat sau o medie pentru masina lui. De exemplu eu am un vectra C si as dori sa stiu cam ce ar fi posibil sa apara in urmatorii zeci de mii de KM. Solicit o medie pentru vectra C in care voi vedea urmatoarele in ordine crescatoare de la cea mai mare probabilitate in functie de nr de KM:

a) In acest service au fost pana acum 78 de vectra C motor Y20DTH, in decursul a 6 ani.
b) ~50.000 KM - 43% din masini li se strica CIM-ul (exemplu)
~100.000 KM - 70% din masini li se strica distributia (exemplu)
~150.000 KM - 34% din masini li se duce turbina (exemplu)
~200.000 KM - 80% din masini au cine stie ce alta problema (exemplu)
c) Un cost mediu de intretinere pentru o masina care a atins 250.000 km a fost de : 13 000 lei (exemplu)

Binenteles, pentru clienti ar fi util si daca ar dori sa-si schimbe masina. Sa zicem ca ma duc la acelasi service de 5 ani si la un moment dat doresc sa-mi iau un astra H din 2007. Solicit service-ului informatiile pe care le-au adunat ei, ca sa-mi fac o parere generala despre masina si costurile ei de intretinere. Acest serviciu poate fi si contra cost, sunt sigur ca multi ar apela la el.

Cool Sa isi instaleze un sistem de supraveghere video care sa fie public pe site-ul lor. In alte cuvinte sa zicem ca nu am timp sa stau langa mecanic sa ma uit ce minunatii face el, dar sa ma pot uita de la servici, live pe net. In felul asta pot sa fiu sigur ca oamenii au muncit cu adevarat 2 ore si nu au stat la o tigara 60% din timp.

9) Sa ofere posibilitatea de plata in rate pentru reparatii mai mari de 4 000 lei de exemplu.

10) Sa fie tratati clientii cum sunt tratati in orice alt business. Sunt foarte multe service-uri, dar dupa cum se vede pe forum-ul asta, foarte putine sunt bune. Problema vine de la faptul ca angajatii trateaza clientul ca si cum i-ar face o favoare ca-i repara masina. Adevarul e diferit, clientii iti fac o favoare ca vin la tine la service si nu la altcineva, deci trateaza-i cu respect si fa-le pe plac. In felul asta creezi o atmosfera placuta de lucru si pentru angajati si pentru clienti.
Mi s-a intamplat de multe ori fiu la service si sa astept eu langa masina cat mecanicul fuma o tigara. Apoi cand se punea la treaba imi reprosa mie ca are mult de demontat. Mai si ofta incontinuu ca nu stia cum sa rezolve problema si injura de unul singrul. Cu asa atitudine nu castigi clienti.

In concluzie, sunt multe alte lucruri care pot constitui un "service perfect". Cel mai important, dupa parerea mea, este sa asculti feedback-ul clientilor. Si pentru ca multi nu suna la un sef mai mare sa se planga, trebuie implementat ca sistem de recenzii in care fiecare client isi spune nemultumirea. Binenteles, toate sugestiile lor trebuie puse in practica.
Skip ads

  1. Home
  2. Îngrijire și întreținere
  3. Service-uri

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR