- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
pauls la tine e clar termostatul defect. Scartait poate fi de la curea (nu ai cum sa o mai intinzi), rola intinzatoare, AC, alternator, pompa apa.
vlad91 fa proba de termostat cu pus mana pe furtun, alte metode sunt can can. Consumul poate creste cu 25-75% functie de cat de bolnav e termostatul si lungimea drumului. De retinut ca un diesel iarna 10min si 3-5km nu se incalzeste.
vlad91 fa proba de termostat cu pus mana pe furtun, alte metode sunt can can. Consumul poate creste cu 25-75% functie de cat de bolnav e termostatul si lungimea drumului. De retinut ca un diesel iarna 10min si 3-5km nu se incalzeste.
pauls
- Mesaje scrise: 45
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jul 2011
- Mesaj Privat
- ifrimg
- **
- 128 mesaje
- din 13 Jun 2011
- Corsa 2003 z12xe
- Bacau
ifrimg
- Mesaje scrise: 128
- Locatie: Bacau
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2011
- Mesaj Privat
Revin cu noutati dupa cateva zile de "tratamente" ale radiatorului.Alta viata cu caldura in masina.
Am folosit otet vr-o 2 zile (puneam in el il clateam , bateam cu mana in el pe margini apoi clateam) si tot iesea din el mizerie(cate un pic dar cu rabdare iese)
Apoi am folosit nufãrul sper sa nu se considere reclama.La inceput am pus in 2 cu apa fiindcã ma așteptam sa fie tare dar apoi am bãgat numai detartrant si a ieșit bn.Am mai folosit furtunul de la masina de spalat ptr a baga presiune pe el si il mai probam cu apa calda (de la centrala) ptr a vedea daca se incalzeste uniform.Acum baga caldura si in treapta 3-4.Numai ca am facut o boacana, l-am dat cu gura de chiuveta si sa strâmbat un pic gura care ma necajit de am albit la pus inapoi fiindca curgea.I-am bagat un racord de cauciuc numai ca nu a intrat prea bine trebuia tãiat in unghi dar deacum cand se mai încãlzește ca e tare si i-am bagat 2 coliere unu pe inbinare si unu pe țeava de aluminiu.E bine ca nu a mai curs si ca e caldura.L-am testat si la turati de 3000 si am vãzut ca rezista orcum nu cred ca are presiune mare.Si ca noutate azi dimineata la -15 cand am plecat de la munca s-a crãpat oglinda (fiind electrica si cu încãlzire).
Am folosit otet vr-o 2 zile (puneam in el il clateam , bateam cu mana in el pe margini apoi clateam) si tot iesea din el mizerie(cate un pic dar cu rabdare iese)
Apoi am folosit nufãrul sper sa nu se considere reclama.La inceput am pus in 2 cu apa fiindcã ma așteptam sa fie tare dar apoi am bãgat numai detartrant si a ieșit bn.Am mai folosit furtunul de la masina de spalat ptr a baga presiune pe el si il mai probam cu apa calda (de la centrala) ptr a vedea daca se incalzeste uniform.Acum baga caldura si in treapta 3-4.Numai ca am facut o boacana, l-am dat cu gura de chiuveta si sa strâmbat un pic gura care ma necajit de am albit la pus inapoi fiindca curgea.I-am bagat un racord de cauciuc numai ca nu a intrat prea bine trebuia tãiat in unghi dar deacum cand se mai încãlzește ca e tare si i-am bagat 2 coliere unu pe inbinare si unu pe țeava de aluminiu.E bine ca nu a mai curs si ca e caldura.L-am testat si la turati de 3000 si am vãzut ca rezista orcum nu cred ca are presiune mare.Si ca noutate azi dimineata la -15 cand am plecat de la munca s-a crãpat oglinda (fiind electrica si cu încãlzire).
pauls
- Mesaje scrise: 45
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jul 2011
- Mesaj Privat
Revin cu o intrebare pentru cei care au comandat termostat original GM. Azi am facut o intrebare la o reprezentanta Opel si mi s-a spus ca
termostatul costa 675 RON, deoarece vine cu tot cu carcasa (?). In acest thread am vazut ca unii au cumparat termostatul cu un pret mult mai mic,
undeva pe la 150 RON. Imi poate spune cineva pe privat de la ce reprezentanta Opel a fost cumparat termostatul, va rog? 675 mi se pare
exagerat. Multumesc
termostatul costa 675 RON, deoarece vine cu tot cu carcasa (?). In acest thread am vazut ca unii au cumparat termostatul cu un pret mult mai mic,
undeva pe la 150 RON. Imi poate spune cineva pe privat de la ce reprezentanta Opel a fost cumparat termostatul, va rog? 675 mi se pare
exagerat. Multumesc
- ifrimg
- **
- 128 mesaje
- din 13 Jun 2011
- Corsa 2003 z12xe
- Bacau
ifrimg
- Mesaje scrise: 128
- Locatie: Bacau
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2011
- Mesaj Privat
Nustiu daca e asa de scump in jur de 3 si ceva.Vine cu tot cu corp.Online nu am gasit gm, colegul liviu a gasit in jur de 60 e in germania.Eu am luat FEBI si sta apa pe la 83-85 care zic cai bn care zic ca nui.Ca sa il schimb trebuie deviz ptr. ca lam montat eu si mai e si ala 60 (ramane asa).Incearca metoda asta https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=101383 mult bft.
pauls
- Mesaje scrise: 45
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jul 2011
- Mesaj Privat
- Shiva
- ****
- 1,977 mesaje
- din 22 Aug 2009
- Corsa 2002 Z12XE
- Cluj
Shiva
- Mesaje scrise: 1,977
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2009
- Mesaj Privat
pauls a scris:Revin cu o intrebare pentru cei care au comandat termostat original GM. Azi am facut o intrebare la o reprezentanta Opel si mi s-a spus ca
termostatul costa 675 RON, deoarece vine cu tot cu carcasa (?). In acest thread am vazut ca unii au cumparat termostatul cu un pret mult mai mic,
undeva pe la 150 RON. Imi poate spune cineva pe privat de la ce reprezentanta Opel a fost cumparat termostatul, va rog? 675 mi se pare
exagerat. Multumesc
termostatul costa 675 RON, deoarece vine cu tot cu carcasa (?). In acest thread am vazut ca unii au cumparat termostatul cu un pret mult mai mic,
undeva pe la 150 RON. Imi poate spune cineva pe privat de la ce reprezentanta Opel a fost cumparat termostatul, va rog? 675 mi se pare
exagerat. Multumesc
675lei termostat pt. Z12XE? Imposibil. Intreaba si pe la un magazin de piese auto cat costa unul original GM. Sau da un telefon la alta reprezentanta.
Anul trecut am dat 100 si ceva de lei pe original GM, la reprezentanta.
pauls
- Mesaje scrise: 45
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jul 2011
- Mesaj Privat
Shiva, am citit celelalte posturi ale tale si am vazut ca ai dat 100 si ceva pe el de la reprezentanta.
M-am cam grabit sa iau ceva deoarece sunt programat la service si am luat unul Febi
(am comandat Swag, dar vad ca sunt acelasi lucru). Cred ca n-am fost prea inspirat, mi se
pare cam facatura piesa. Nu scrie decat "Motorad Germany" pe ea, nici urma de Febi sau vreo serie, ceva.
M-am cam grabit sa iau ceva deoarece sunt programat la service si am luat unul Febi
(am comandat Swag, dar vad ca sunt acelasi lucru). Cred ca n-am fost prea inspirat, mi se
pare cam facatura piesa. Nu scrie decat "Motorad Germany" pe ea, nici urma de Febi sau vreo serie, ceva.
- ifrimg
- **
- 128 mesaje
- din 13 Jun 2011
- Corsa 2003 z12xe
- Bacau
ifrimg
- Mesaje scrise: 128
- Locatie: Bacau
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2011
- Mesaj Privat
pauls
- Mesaje scrise: 45
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jul 2011
- Mesaj Privat
- ifrimg
- **
- 128 mesaje
- din 13 Jun 2011
- Corsa 2003 z12xe
- Bacau
ifrimg
- Mesaje scrise: 128
- Locatie: Bacau
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2011
- Mesaj Privat
In urma curãțãri radiatorului m-am ales cu 3 termostate.
Unul a fost febi (nu am stiut dar seamana la fel cu cel care-l am cumparat recent) si statea pe la 80-84 si am zis sa-l inlocuiesc cu cel gm (ramas de pe un motor cumparat in vara)acesta era deschis.Tot nu era caldura in masina si am zis sa iau unul nou sa stea temp la 87-92* dar am nimerit tot febi adic 80-84 si drept urmare mai am un termostat febi in plus e cumparat in 2010 si folosit pana in 2011 un an(sper sa repar si gm ).
Unul a fost febi (nu am stiut dar seamana la fel cu cel care-l am cumparat recent) si statea pe la 80-84 si am zis sa-l inlocuiesc cu cel gm (ramas de pe un motor cumparat in vara)acesta era deschis.Tot nu era caldura in masina si am zis sa iau unul nou sa stea temp la 87-92* dar am nimerit tot febi adic 80-84 si drept urmare mai am un termostat febi in plus e cumparat in 2010 si folosit pana in 2011 un an(sper sa repar si gm ).
pauls
- Mesaje scrise: 45
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jul 2011
- Mesaj Privat
Revin cu impresii dupa ce am schimbat termostatul si antigelul. Pare sa functioneze OK termostatul Febi, temperatura a urcat mult mai
repede decat cu cel vechi si a ramas constanta undeva pe la putin sub linia de 90 de grade, cu caldura pe treapta 2. Nu au intrat decat
3l de amestec apa cu antigel, mecanicul nu prea a avut rabdare sa goleasca instalatia. Dauneaza cu ceva amestecul asta intre
antigelul vechi si cel nou?
repede decat cu cel vechi si a ramas constanta undeva pe la putin sub linia de 90 de grade, cu caldura pe treapta 2. Nu au intrat decat
3l de amestec apa cu antigel, mecanicul nu prea a avut rabdare sa goleasca instalatia. Dauneaza cu ceva amestecul asta intre
antigelul vechi si cel nou?
- StefanTolos
- ******
- 4,220 mesaje
- din 23 Nov 2007
- Corsa 2018 B12XER
- Constanta
StefanTolos
- Mesaje scrise: 4,220
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2018 B12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
pauls
- Mesaje scrise: 45
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jul 2011
- Mesaj Privat
- mishu88
- **
- 399 mesaje
- din 05 Nov 2011
- Corsa 2006 Z13DT
- Suceava
mishu88
- Mesaje scrise: 399
- Locatie: Suceava
- Masina: Corsa 2006 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2011
- Mesaj Privat
Foarte interesant topicul. Citindu-l de la un capãt la altul, ajungi la anumite concluzii. Meșterii din service cred cã se inspirã de multe ori de pe aici. Și ca sã vorbim de concluzii, motoarele pe benzinã ar trebui sã stea pe la 88 de grade indiferent de anotimp, iar cele Diesel... ?
La fel pãțesc și eu (Corsa C Z13DT) ca mulți dintre voi - cu diesel. Cumpãrând automobilul în decembrie 2012, nu am avut ocazia sã vãd acul indicatorului lichidului de rãcire sã se ducã peste 80 de grade. Atinge 70 de grade dupã 5 minute extra-urban și o ține în 72-77 pânã la destinație. Abia atunci când am 5 persoane în mașinã urcã la 80. Sã vedem la primãvarã cum trage.
Cãldurã îmi bagã în mașinã dupã vreo 5-10 minute de mers la 70-80 km/h.
La fel pãțesc și eu (Corsa C Z13DT) ca mulți dintre voi - cu diesel. Cumpãrând automobilul în decembrie 2012, nu am avut ocazia sã vãd acul indicatorului lichidului de rãcire sã se ducã peste 80 de grade. Atinge 70 de grade dupã 5 minute extra-urban și o ține în 72-77 pânã la destinație. Abia atunci când am 5 persoane în mașinã urcã la 80. Sã vedem la primãvarã cum trage.
Cãldurã îmi bagã în mașinã dupã vreo 5-10 minute de mers la 70-80 km/h.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- mishu88
- **
- 399 mesaje
- din 05 Nov 2011
- Corsa 2006 Z13DT
- Suceava
mishu88
- Mesaje scrise: 399
- Locatie: Suceava
- Masina: Corsa 2006 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2011
- Mesaj Privat
Ba am citit, dovadã cã am verificat furtunul de câteva zile dintre termostat și radiator. Este rece dupã distanțe de 50-60 de km. Dacã aceastã verificare este una credibilã, atunci cei cu Diesel care întâmpina problema acului de la 70-75 de grade, n-ar trebui sã-și facã probleme cu privire la termostat și frica de a uza motorul.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
liviu2004- Suspendat
- 2,323 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Galati
liviu2004- Mesaje scrise: 2,323
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
Am comandat termostatul, cod GM 9129907 (1338003), pentru motor Z14XE. A costat 52.19 eur plus garnitura de etansare cod GM 9129998 (1338203), pret 3.16 eur. Plus cele 3 suruburi ale capacului, cod GM 11095091 (2005102), pret 1.21 eur toate 3. Din pacate nu se vede numele producatorului pe termostat, nici in interior. Si stutul de plastic are stampila de GM pe el. Sper in weekend sa-l schimb si sa fac o proba de incalzire. Pe el scrie 92 grade/107 grade. Si
Cateva poze:
Ultima modificare făcută de liviu2004 la Vin 15 Mar, 2013 6:43 pm
Cateva poze:
Ultima modificare făcută de liviu2004 la Vin 15 Mar, 2013 6:43 pm
- StefanTolos
- ******
- 4,220 mesaje
- din 23 Nov 2007
- Corsa 2018 B12XER
- Constanta
StefanTolos
- Mesaje scrise: 4,220
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2018 B12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat