marmotix
- Mesaje scrise: 66
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jul 2009
- Mesaj Privat
- Blebeanu Lorin
- ****
- 1,077 mesaje
- din 04 Aug 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Constanta
Blebeanu Lorin
- Mesaje scrise: 1,077
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2010
- Mesaj Privat
(La mine n-a mers ca nu se desface un surub.)
Salut! Cam asa am incercat eu s-o dau jos:
- am inceput cu capacul cel mai mare (dinspe spate) cu o surubelnita pe laterale si apoi spre spate- are 8 clape, cate doua pe fiecare latura
- capacul cel mai din fata (cel pentru microfon) tragand tot din lateral- are 4 prinderi in fata si doua spre becuri
- am tras apoi in jos de capacul ramas- are 4 clape, doua spre spate si doua spre becuri
- am dat jos "geamul" becurilor introducand surubelnita la cele doua clape vizibile spre fata si apoi in cele doua spate
Acum vezi suruburile de prindere pe plafon. Cele doua suruburi le desfaci cu "soricel" T20 parca.
Aici m-am oprit eu si am mentionat si motivul. Poate-ti explica altcineva si restul...
Spor la treaba si... numai bine!
Salut! Cam asa am incercat eu s-o dau jos:
- am inceput cu capacul cel mai mare (dinspe spate) cu o surubelnita pe laterale si apoi spre spate- are 8 clape, cate doua pe fiecare latura
- capacul cel mai din fata (cel pentru microfon) tragand tot din lateral- are 4 prinderi in fata si doua spre becuri
- am tras apoi in jos de capacul ramas- are 4 clape, doua spre spate si doua spre becuri
- am dat jos "geamul" becurilor introducand surubelnita la cele doua clape vizibile spre fata si apoi in cele doua spate
Acum vezi suruburile de prindere pe plafon. Cele doua suruburi le desfaci cu "soricel" T20 parca.
Aici m-am oprit eu si am mentionat si motivul. Poate-ti explica altcineva si restul...
Spor la treaba si... numai bine!
marmotix
- Mesaje scrise: 66
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jul 2009
- Mesaj Privat
- Blebeanu Lorin
- ****
- 1,077 mesaje
- din 04 Aug 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Constanta
Blebeanu Lorin
- Mesaje scrise: 1,077
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2010
- Mesaj Privat
marmotix
- Mesaje scrise: 66
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jul 2009
- Mesaj Privat
....
-am scos mufa de alimentare;
-am fixat lamela la locul eu prin presare pe niste picioruse de ghidare de plastic( toate lamelele care formeaza circuitul sunt presate) si am "asigurat-o" cu niste plastic topit .
Ideea cu plasticul topit nu a fost a mea ci asa erau lamelele "asigurate".
Problema la mine a fost ca acele portiuni de plastic care tineau lamela erau topite si nu i-a trebuit foarte mult sa iasa de pe piciorusele de ghidare.
-am scos mufa de alimentare;
-am fixat lamela la locul eu prin presare pe niste picioruse de ghidare de plastic( toate lamelele care formeaza circuitul sunt presate) si am "asigurat-o" cu niste plastic topit .
Ideea cu plasticul topit nu a fost a mea ci asa erau lamelele "asigurate".
Problema la mine a fost ca acele portiuni de plastic care tineau lamela erau topite si nu i-a trebuit foarte mult sa iasa de pe piciorusele de ghidare.
player7k- Mesaje scrise: 50
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2013
- Mesaj Privat
zerillos
- Mesaje scrise: 69
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2007
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Dec 2015
- Mesaj Privat
Eu vreau sa scot becul de la plafoniera din fata ca lumineaza tot timpul cand opresc masina si se uita toata lumea cand e intuneric afara. Vreau sa scot becul si raman doar cele 2 care lumineaza doar la sofer si pasager cand sunt apasate butoanele. Daca scot becul are ceva? Nu mai lumineaza celelalte sau da alte probleme ?
- cornel_ionut
- **
- 107 mesaje
- din 01 Apr 2015
- Astra 2005 z17dth
- Bucuresti
cornel_ionut
- Mesaje scrise: 107
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2015
- Mesaj Privat
zerillos
- Mesaje scrise: 69
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2007
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Dec 2015
- Mesaj Privat
- danpet
- ****
- 1,149 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
Cand am gasit acest topic,speram sa vad si eu cum se demonteaza plafoniera,ca sa pot verifica/schimba becul...Dezamagire:explicatii cu multe cuvinte,din care nu intelegi mare lucru,dar...nicio poza!
Sparam sa vad plafoniera in poza,ca sa vad cum naiba are sistemul de prindere.Am incercat la a mea s-o scot,dar mi-a fost teama ca rup ceva si am renuntat.
POZE...Please!
Asa arata a mea (nedemontata):
Sparam sa vad plafoniera in poza,ca sa vad cum naiba are sistemul de prindere.Am incercat la a mea s-o scot,dar mi-a fost teama ca rup ceva si am renuntat.
POZE...Please!
Asa arata a mea (nedemontata):
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
Doar din pozele gasite pe net (am cautat "plafoniera astra h" si am mers pe "poze") si cu ce e la vectra c:
Dai geamul plafonierei jos (e posibil sa fie greu de dat jos, cred ca trebuie sa dai jos si partea dinspre parbriz unde este microfonul pentru acces mai usor).
Dupa ce dai geamul jos, ai 2 suruburi in laterale (posibil torx).
Le desfaci de tot (ele raman pe plafoniera).
Apoi tragi incetisor in jos de plafoniera dinspre parbriz spre spate (in spate pare sa aiba o buza care se tine in plafonul interior al masinii) si ar trebui sa iasa.
E posibil ca pe plafonul interior al masinii sa fie o rama metalica de care sa se tina plafoniera, dar ea trebuie sa ramana acolo, asa ca ai grija sa nu o smulgi de acolo.
Dai geamul plafonierei jos (e posibil sa fie greu de dat jos, cred ca trebuie sa dai jos si partea dinspre parbriz unde este microfonul pentru acces mai usor).
Dupa ce dai geamul jos, ai 2 suruburi in laterale (posibil torx).
Le desfaci de tot (ele raman pe plafoniera).
Apoi tragi incetisor in jos de plafoniera dinspre parbriz spre spate (in spate pare sa aiba o buza care se tine in plafonul interior al masinii) si ar trebui sa iasa.
E posibil ca pe plafonul interior al masinii sa fie o rama metalica de care sa se tina plafoniera, dar ea trebuie sa ramana acolo, asa ca ai grija sa nu o smulgi de acolo.
horaa- Suspendat
- 3,472 mesaje
- din 05 Oct 2012
- Astra 2012 a14net
- Bihor
horaa- Mesaje scrise: 3,472
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2012 a14net
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2012
- Mesaj Privat
- nolob
- **
- 182 mesaje
- din 04 Oct 2010
- Astra 2005 Z19DTH
- Bucuresti
nolob
- Mesaje scrise: 182
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Oct 2010
- Mesaj Privat
Despre plafoniera din spate (pasageri) are cineva experienta? La mine nu functioneaza pozitia "1". Pe pozitia "0" sint stinse, iar pe "auto" se aprind la deschiderea usilor.
A mai pus cineva intrebarea, dar a ramas fara raspuns: de unde se opreste curentul pe fire? Vad ca in manual exista siguranta pt plafoniera, dar e valabila si pentru cea din spate?
A mai pus cineva intrebarea, dar a ramas fara raspuns: de unde se opreste curentul pe fire? Vad ca in manual exista siguranta pt plafoniera, dar e valabila si pentru cea din spate?
- danpet
- ****
- 1,149 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
Da.Ai + permanent,dar nu ai masa permanenta sau sunt defecte (murdare) intrerupatoarele.Trebuie s-o demontezi si...daca stii sa masori,verifici ce nu e in regula.Mufa ei are 3 fire: masa,masa prin contactele portierelor si + permanent.
ATENTIE: la aceast plafoniera,contactele (soclul) pentru becuri sunt altfel dispuse decat la oricare alte becuri de acelasi tip (5W5) si exista riscul ca unele becuri cu LED sa faca scurt circuit!...partea buna e ca nu se arde nimic si dupa indepartarea scurtului,totul revine la normal dupa un timp (1ora?).
Ultima modificare făcută de danpet la Lun 29 Mai, 2017 9:15 pm
ATENTIE: la aceast plafoniera,contactele (soclul) pentru becuri sunt altfel dispuse decat la oricare alte becuri de acelasi tip (5W5) si exista riscul ca unele becuri cu LED sa faca scurt circuit!...partea buna e ca nu se arde nimic si dupa indepartarea scurtului,totul revine la normal dupa un timp (1ora?).
Ultima modificare făcută de danpet la Lun 29 Mai, 2017 9:15 pm
- nolob
- **
- 182 mesaje
- din 04 Oct 2010
- Astra 2005 Z19DTH
- Bucuresti
nolob
- Mesaje scrise: 182
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Oct 2010
- Mesaj Privat
- danpet
- ****
- 1,149 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
- nolob
- **
- 182 mesaje
- din 04 Oct 2010
- Astra 2005 Z19DTH
- Bucuresti
nolob
- Mesaje scrise: 182
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Oct 2010
- Mesaj Privat
Sint adeptul solutiilor simple, inainte sa trec la solutiile complicate. Daca nu se rezolva, am aparat de masura si surubelnita. La o adica, daca e ceva rupt, am vazut acum intr-un tutorial ca e prinsa toata lampa printr-o mufa de un cablu plat. Se poate da jos si umbla la ea sau schimba cu totul.
http://www.youtube.com/watch?v=e-MBPqE88V4
http://www.youtube.com/watch?v=e-MBPqE88V4
- danpet
- ****
- 1,149 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
Eu am reparat-o pe a mea si i-am pus becuri LED (facute de mine).Mufa are 3 fire (am descris mai sus).
Poza 1 se vede ca pe o parte a becului,ambele contacte ale becului sunt conectate la aceeasi lamela...dar becul cu filament are un singur fir pe o parte si celalalt pe partea cealalta.
Poza 2 pentru comparatie:Stanga=LED, dreapta=filament (original)
Poza 1 se vede ca pe o parte a becului,ambele contacte ale becului sunt conectate la aceeasi lamela...dar becul cu filament are un singur fir pe o parte si celalalt pe partea cealalta.
Poza 2 pentru comparatie:Stanga=LED, dreapta=filament (original)
- nolob
- **
- 182 mesaje
- din 04 Oct 2010
- Astra 2005 Z19DTH
- Bucuresti
nolob
- Mesaje scrise: 182
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Oct 2010
- Mesaj Privat
Ce leduri ai montat? Tocmai am facut comanda la niste leduri 12v 0.6W. C|ele de 1W mi se pare ca sint prea scumpe.
http://www.emag.ro/set-2-be...000/pd/D225LBBBM/
http://www.emag.ro/set-2-be...000/pd/D225LBBBM/
- danpet
- ****
- 1,149 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
Asa cum am mai spus,pe ambele masini am numai becuri LED facute de mine.Pe Corsa le am de vreo 4-5 ani si nu s-a ars niciunul (pozitii fata/spate,numar,plafoniera,torpedo,portbagaj).Astra o am abia din iarna asta si am dotat-o imediat cu LED-uri.
Vezi in poze,cele tip W5W din mijloc e facut special pentru plafoniera spate de Astra (contacte de o singura polaritate pe fiecare fata).Sunt 3 LED-uri,toate pe o singura parte,ca n-are rost sa lumineze in sus,spre caroserie (0,6W la fiecare grup de 3 LED-uri)...Am facut/testat si becuri LED tip P21W (stopuri,marche-arriere,etc)...la astea,mai lucrez la imbunatatiri...pentru semnalizare,am modificat un releu de semnalizare (ptr Corsa),ca sa nu dea eroare de "bec ars" si merge perfect cu LED,dar nu am facut inca modificarea pe masina.
Vezi in poze,cele tip W5W din mijloc e facut special pentru plafoniera spate de Astra (contacte de o singura polaritate pe fiecare fata).Sunt 3 LED-uri,toate pe o singura parte,ca n-are rost sa lumineze in sus,spre caroserie (0,6W la fiecare grup de 3 LED-uri)...Am facut/testat si becuri LED tip P21W (stopuri,marche-arriere,etc)...la astea,mai lucrez la imbunatatiri...pentru semnalizare,am modificat un releu de semnalizare (ptr Corsa),ca sa nu dea eroare de "bec ars" si merge perfect cu LED,dar nu am facut inca modificarea pe masina.