- Andrei_vl
- ***
- 753 mesaje
- din 27 Mar 2011
- Frontera 1995 23DTR
- Valcea
Andrei_vl
- Mesaje scrise: 753
- Locatie: Valcea
- Masina: Frontera 1995 23DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mar 2011
- Mesaj Privat
lszabi
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Mures
- Masina: Frontera 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mar 2010
- Mesaj Privat
Salut! Ca sa nu deschid alt topic ,descriu aici problema mea:
La viteza mica (circulatia in aglomeratie de oras) sau pe forestiere cu viteza mica temeratura apei urca pana la limita rosie. La viteza mare, poate sa fie rotatia pana 3700 rpm,120-130kmh, acul nu urca mai mult cu putin peste jumate. Nu am pierderi de lichid de racire, nici n-am vazut urme de ulei in apa. Dupa sfatul si diagnosticul mesterilor "superpriceputi" am schimbat garnitura de chiulasa... dar nici cea veche nu era arsa. Radiatorul inainte avea o mica gaurica... Cica pierde presiune... si asta-i motivul...dupa reparatii nereusite am schimbat radiatorul, termostatul, acuma nu pierde nimic, temperatura tot urca. Contracarez dand caldura la maxim...asa il tin in echilibru. Mantionez ca are un consum de ulei cam 3litri/10000 km. Si masina e Frontera Sport B, motor 2,2 i benzina, 16V din 2000. Astept sfaturi ca e plin sezon de vanatoare, si masina n-a vazut de mult off road ,de cand face figuri. Mersi anticipat. Cu respect Szabi
La viteza mica (circulatia in aglomeratie de oras) sau pe forestiere cu viteza mica temeratura apei urca pana la limita rosie. La viteza mare, poate sa fie rotatia pana 3700 rpm,120-130kmh, acul nu urca mai mult cu putin peste jumate. Nu am pierderi de lichid de racire, nici n-am vazut urme de ulei in apa. Dupa sfatul si diagnosticul mesterilor "superpriceputi" am schimbat garnitura de chiulasa... dar nici cea veche nu era arsa. Radiatorul inainte avea o mica gaurica... Cica pierde presiune... si asta-i motivul...dupa reparatii nereusite am schimbat radiatorul, termostatul, acuma nu pierde nimic, temperatura tot urca. Contracarez dand caldura la maxim...asa il tin in echilibru. Mantionez ca are un consum de ulei cam 3litri/10000 km. Si masina e Frontera Sport B, motor 2,2 i benzina, 16V din 2000. Astept sfaturi ca e plin sezon de vanatoare, si masina n-a vazut de mult off road ,de cand face figuri. Mersi anticipat. Cu respect Szabi
- cangri
- *******
- 5,412 mesaje
- din 24 Sep 2010
- Bucuresti
cangri
- Mesaje scrise: 5,412
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2010
- Mesaj Privat
Verifica daca pornesc ventilatoarele pe treptele respective in functie de caldura mentionata in bord.
La 90 si ceva parca trebuie sa porneasca pe treapta 1.
La 100 si ceva pe treapta 2.
Si cand ajunge pe rosu ar trebui sa porneasca pe maxim.
LA mine la Vectra nu merge treapta 2 si la fel se comporta.
Cand e cald afara si stau prin oras pe la semafoare urca pe rosu,deoarece nu porneste treapta 2.Iar la rosu porneste treapta maxima si se raceste pana la 92.
La 90 si ceva parca trebuie sa porneasca pe treapta 1.
La 100 si ceva pe treapta 2.
Si cand ajunge pe rosu ar trebui sa porneasca pe maxim.
LA mine la Vectra nu merge treapta 2 si la fel se comporta.
Cand e cald afara si stau prin oras pe la semafoare urca pe rosu,deoarece nu porneste treapta 2.Iar la rosu porneste treapta maxima si se raceste pana la 92.
- SUPERDRAGOS
- ****
- 2,664 mesaje
- din 24 Aug 2007
- Frontera 2001 3.O DI
- Bucuresti
SUPERDRAGOS
- Mesaje scrise: 2,664
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 2001 3.O DI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2007
- Mesaj Privat
lszabi a scris:Salut! Ca sa nu deschid alt topic ,descriu aici problema mea:
La viteza mica (circulatia in aglomeratie de oras) sau pe forestiere cu viteza mica temeratura apei urca pana la limita rosie. La viteza mare, poate sa fie rotatia pana 3700 rpm,120-130kmh, acul nu urca mai mult cu putin peste jumate.
La viteza mica (circulatia in aglomeratie de oras) sau pe forestiere cu viteza mica temeratura apei urca pana la limita rosie. La viteza mare, poate sa fie rotatia pana 3700 rpm,120-130kmh, acul nu urca mai mult cu putin peste jumate.
Incearca sa dai jos radiatoarul ,sau sa-l cureti macar exterior,pe masina.Deasemanea si radiatorul de AC poate fi infundat cu frunze/praf si sa nu treaca aer suficient prin el pana la cel de apa.De regula treimea de jos a radiatoarelor se infunda,mai ales daca iei vreo balta murdara.Tu sau cine a avut-o inainte.
pepivcds
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Frontera 2000 x22dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2011
- Mesaj Privat
buna sunt un membru mai nou printre voi si tare mi-ar prinde bine o mana de ajutor am de curand un opel frontera b limited din 2000 2,2 dti x22dth cutie automata si am o problema cu racirea motorului, chiar daca merg lejer si nu fortez apa ajunge la peste 100 si termocuplele nu pornesc care ar putea fi cauza si toate astea se intampla nu demut astept raspunsurri caci la meseriasi am auzit o gramada de tampenii pe care le-am verificat bineinteles
- SUPERDRAGOS
- ****
- 2,664 mesaje
- din 24 Aug 2007
- Frontera 2001 3.O DI
- Bucuresti
SUPERDRAGOS
- Mesaje scrise: 2,664
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 2001 3.O DI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2007
- Mesaj Privat
Daca nu pornesc ventilatoarele,si acul a ajuns la 100”C,incearca sa scoti mufa de la termocupla, si sa unesti papucii intre ei.Nu are ce sa se intample,decat sa porneasca ventilatoarele.Daca pornesc e termocupla,daca nu,mergi mai departe-relee,sigurante,mufe+contacte.Acum depinde si cat de repede ajunge la 100”C si in ce conditii.
Incearca totusi sa faci o diagnoza la un service competent.
Incearca totusi sa faci o diagnoza la un service competent.
pepivcds
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Frontera 2000 x22dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2011
- Mesaj Privat
SUPERDRAGOS a scris:Daca nu pornesc ventilatoarele,si acul a ajuns la 100”C,incearca sa scoti mufa de la termocupla, si sa unesti papucii intre ei.Nu are ce sa se intample,decat sa porneasca ventilatoarele.Daca pornesc e termocupla,daca nu,mergi mai departe-relee,sigurante,mufe+contacte.Acum depinde si cat de repede ajunge la 100”C si in ce conditii.
Incearca totusi sa faci o diagnoza la un service competent.
Incearca totusi sa faci o diagnoza la un service competent.
cred ca am rezolvat problema ,sa dus sonda care cupleaza termocuplele , asta a terminat termostotul si cam atat ,o sa curat si radiatorul si sa vedem , oricum unisem firele de la termocuple dupa ce am scos termostatul si nu se mai incalzea aproape deloc
fede
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Cluj
- Masina: Frontera 1994
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2011
- Mesaj Privat
SAL EU AM PATIT LA FEL SI DACA VA ZIC CA AM FACUT CHIULOASA AM LUAT UN RADIATOR SECAND SI DUPAIA UN RADIATOR NOU SI TOT CRESTEA TEMPERATURA SI STITI CE AM AVUT CEASURILE DE BORD MERGEAU OK PINA LA VREO 60 DE GRADE SI DUPAIA URCA TEMPERATURA PANA LA 100 GRADE DAR NU FIERBEA APA IN BORCAN SI DUPAIA GATA LEAM SCHIMBAT SI NU AM MAI AVUT PROBLEME SPOR LA TREABA
- SUPERDRAGOS
- ****
- 2,664 mesaje
- din 24 Aug 2007
- Frontera 2001 3.O DI
- Bucuresti
SUPERDRAGOS
- Mesaje scrise: 2,664
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 2001 3.O DI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2007
- Mesaj Privat
- jE
- *******
- 8,417 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,417
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
Mega Gabi
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Dolj
- Masina: Frontera 1998 VM41B25310
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jan 2012
- Mesaj Privat
- SUPERDRAGOS
- ****
- 2,664 mesaje
- din 24 Aug 2007
- Frontera 2001 3.O DI
- Bucuresti
SUPERDRAGOS
- Mesaje scrise: 2,664
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 2001 3.O DI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2007
- Mesaj Privat
Mega Gabi a scris:salut fratilor o aceasi poveste o am si eu pe tinp de vara cand merg cu viteza mai mare [100km]mise ridica apa aproape de dunga rosie iar cand reduc pe o perioada mai lunga coboara la normal adica la prima dunga va rog un semn bun de la niste oameni buni multumesc
Sal,in primul rand spune ce motor ai.Daca e diesel,uita de viteze mai mari de 100-110km/h.Daca e benzinar,ar fi bine sa nu-i dai mai mult de 120-130 la drum intins.Aici vb.de distante lungi,pe distante scurte ( o depasire,ceva) nu-i pb.Faptul ca are 220 in bord nu inseamna ca poate sa-i si atinga Forma nu o ajuta,e prea patrata.+ ca nu e gandita pentru viteze mari.
In principiu radiatorul trebuie curatat si pe dinauntru,dar MAI ALES pe afara.In decursul anilor se aduna mizerie multa in partea de jos a lui,ajungand sa se infunde cam 30-50%.
- hunter_cs1
- **
- 62 mesaje
- din 22 Feb 2012
- Vectra 2002 Z18XE
- Alta tara
hunter_cs1
- Mesaje scrise: 62
- Locatie: Alta tara
- Masina: Vectra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2012
- Mesaj Privat
Salut. Sunt nou pe forum si proprietar al unui Vectra B 2002 1.8 16V. Am o problema: imi urca temperatura pana aproape pe rosu apoi scade brusc si acest lucru se repeta, asta in timp ce caut parcare (viteze mici, semafoare ) in schimb daca ies pe autostrada temperatura ramane cat de cat constanta. Si nu am auzit sa porneasca nici un ventilator...urca temperatura pana pe rosu apoi declanseaza si scade brusc. Astept un raspuns. Multumesc
- sever iulian
- ****
- 1,325 mesaje
- din 17 Sep 2006
- Insignia 2017 B20NFT
- Bacau
sever iulian
- Mesaje scrise: 1,325
- Locatie: Bacau
- Masina: Insignia 2017 B20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Sep 2006
- Mesaj Privat
ca sa nu mai deschid alt topic postez aici:
frontera A motor 20.I sport, in noiembrie am schimbat radiator, garnitura chiulasa s.a.m.d. dupa reparatie masina a mers fara probleme pana acum recent, am revenit in tara vineri si am gasit nivelul ridicat la ulei si de culoare albicioasa, lipsa antigel in borcan, am pornit-o si scotea un nor de fum alb.
dupa investigatii, am aflat de la tata ca foarte rar cumnatul o lua , pana cand ar fi sarit un colier de la iesire din radiator. banuiesc ca a ramas fara antigel si a mers cu ea asa.
acum incerc sa inteleg ce s-a intamplat, va rog sa ma corectati daca gresesc, lipsa antigelului face ca senzorul de temperatura sa nu mai citeasca corect? practic acesta va masura temperatura aerului in lipsa agentului de racire . masina e la service pt schimbul garniturii de chiulasa.
daca rationamentul e corect, as vrea sa instalez un senzor de nivel in vasul de antigel care sa activeze o alarma in bord. a doua masura de prevenire va fi pastratul cheii de contact la mine acasa si nu la parinti ca pana acum. si prima oara tot in lipsa mea s-a ars garnitura.
frontera A motor 20.I sport, in noiembrie am schimbat radiator, garnitura chiulasa s.a.m.d. dupa reparatie masina a mers fara probleme pana acum recent, am revenit in tara vineri si am gasit nivelul ridicat la ulei si de culoare albicioasa, lipsa antigel in borcan, am pornit-o si scotea un nor de fum alb.
dupa investigatii, am aflat de la tata ca foarte rar cumnatul o lua , pana cand ar fi sarit un colier de la iesire din radiator. banuiesc ca a ramas fara antigel si a mers cu ea asa.
acum incerc sa inteleg ce s-a intamplat, va rog sa ma corectati daca gresesc, lipsa antigelului face ca senzorul de temperatura sa nu mai citeasca corect? practic acesta va masura temperatura aerului in lipsa agentului de racire . masina e la service pt schimbul garniturii de chiulasa.
daca rationamentul e corect, as vrea sa instalez un senzor de nivel in vasul de antigel care sa activeze o alarma in bord. a doua masura de prevenire va fi pastratul cheii de contact la mine acasa si nu la parinti ca pana acum. si prima oara tot in lipsa mea s-a ars garnitura.
- Andrei_vl
- ***
- 753 mesaje
- din 27 Mar 2011
- Frontera 1995 23DTR
- Valcea
Andrei_vl
- Mesaje scrise: 753
- Locatie: Valcea
- Masina: Frontera 1995 23DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mar 2011
- Mesaj Privat
Daca e numai garnitura si nu si chiulasa e bine, ai avut noroc ca nu s-a mers mult cu ea asa...
Temperatura ar trebui sa fie a lichidului de racire, lichidu cand scade, scade progresiv nu " dispare" brusc si cu cat ai mai putin lichid de racire cu atat in aceleasi conditii de mers se va incalzti mai mult, deci daca te uiti in bord, daca, ar trebui sa vezi si tu ca se ridica apa si prima data e clar ca te uiti la lichidul de racire si dupa la altele... zic si eu
Temperatura ar trebui sa fie a lichidului de racire, lichidu cand scade, scade progresiv nu " dispare" brusc si cu cat ai mai putin lichid de racire cu atat in aceleasi conditii de mers se va incalzti mai mult, deci daca te uiti in bord, daca, ar trebui sa vezi si tu ca se ridica apa si prima data e clar ca te uiti la lichidul de racire si dupa la altele... zic si eu
- sever iulian
- ****
- 1,325 mesaje
- din 17 Sep 2006
- Insignia 2017 B20NFT
- Bacau
sever iulian
- Mesaje scrise: 1,325
- Locatie: Bacau
- Masina: Insignia 2017 B20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Sep 2006
- Mesaj Privat
am scos ieri din service masina, alti 200 euro, baietii de acolo au spus ca mi se arde garnitura datorita gazolinei pe care o folosesc. nu stiu ce sa zic, din toamna cand s-a ars prima oara si pana acum, am facut maxim 200 km cu masina, eu nu cred ca e din cauza asta. ieri am facut cam 50 km proba, apa sta fix cam la 85 gr C.
am sa caut un capac cu senzor de nivel in el, am inteles ca vectra A avea asa ceva, am sa instalez o alarma de nivel antigel. masina o tin la tara doar pt iarba verde si off-road montan, mai rar cand am ceva de carat mai vin cu ea in oras.
am sa caut un capac cu senzor de nivel in el, am inteles ca vectra A avea asa ceva, am sa instalez o alarma de nivel antigel. masina o tin la tara doar pt iarba verde si off-road montan, mai rar cand am ceva de carat mai vin cu ea in oras.
- SUPERDRAGOS
- ****
- 2,664 mesaje
- din 24 Aug 2007
- Frontera 2001 3.O DI
- Bucuresti
SUPERDRAGOS
- Mesaje scrise: 2,664
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 2001 3.O DI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2007
- Mesaj Privat
- Andrei_vl
- ***
- 753 mesaje
- din 27 Mar 2011
- Frontera 1995 23DTR
- Valcea
Andrei_vl
- Mesaje scrise: 753
- Locatie: Valcea
- Masina: Frontera 1995 23DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mar 2011
- Mesaj Privat
- sever iulian
- ****
- 1,325 mesaje
- din 17 Sep 2006
- Insignia 2017 B20NFT
- Bacau
sever iulian
- Mesaje scrise: 1,325
- Locatie: Bacau
- Masina: Insignia 2017 B20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Sep 2006
- Mesaj Privat
acum am radiator nou, apa nu mai trece de 90 grade nici pe caldurile astea. din martie pana in prezent nu am mai avut probleme, cu ""benzina ""pe care o folosesc . acum ii pun un combustibil tratat pt imbunatatirea cifrei octanice:)). multi conoscuti il folosesc la masini generatie recenta(logan, megane, passat) .