[quote="ahappyuser"]
forbidden27 a scris:
Nu stiu exact care este specializarea ta, dar in mod sigur nu ai un background tehnic solid :
- testele EuroNCAP frontale se fac prin ciocnirea cu un perete, acesta nu are energie cinetica si acest perete este intotdeauna unul static.
- in cazul ciocnirii frontale a doua vehicule pagubele mai mari le va face vehiculul care are energie cinetica mai mare : Ec=m(v*v)/2, deci pagubele depind in primul rand de viteza autovehiculului care vine mai tare si apoi de masa acestuia. Deci masa devine un factor agravant la pagubele rezultate intr-un accident. Aici nu e nimic de lauda, Vectra B e in general e o masina care cu sofer si o parte din lichide(ulei, apa, motorina, etc) cantareste peste 1.350kg deci iata ca in acest caz 'daca Vectra B e o masina mai mare, constructiv Vectra B e totodata si o masina grea'. In accidentul tragic la care am facut referire intr-o pagina anterioara cred ca o parte din cauzele decesului ocupantilor din Hyundai Tucson o are chiar acest aspect, Vectra B era modelul caravan si in ea au fost 4 sau 5 persoane, deci masa totala la impactul frontal a fost destul de mare.
- testele EuroNCAP se fac la 65km/h, la viteze mai mari dinamica comprimarii caroseriei va avea in mod evident o evolutie mai putin buna decat la 65km/h, sau in multe cazuri o evolutie exponentiabil mai rea. Depinde si de modul cum e construit compartimentul motor, modul cum e pozitionat motorul (transversal sau longitudinal) , materialul din care este construit blocul motor (fonta sau aluminiu), + alti factori favorizanti sau agravanti.
- eu intr-o discutie anterioara am facut referire la un caz concret de ciocnire frontala, un caz real. Evident ca dupa ce am vazut ce s-a intamplat, eu unul stau mai linistit in Vectra mea modesta, de doar '3stele EuroNCAP in 1997'.
Inchei aici discutia pe un ton optimist, haideti sa incercam sa fim mai prudenti si mai toleranti in trafic si atunci soselele vor deveni ceva mai sigure in Romania noastra, cea de toate zilele.
Daca te uitai la profilul meu, vedeai ca nu sunt o persoana atehnica asa cum gresit crezi. Am si eu ceva studii, ceva experienta ,oricum nu IT.
Formula pe care ai scris-o acolo e corecta. Din pacate, tot ce ai scris mai departe e gresit. O sa incerc sa-ti explic, poate pana la urma intelegi.
In timpul ciocnirii, energia aia cinetica de care aminteai tu este cea care te raneste sau te omoara in caz de accident. Ca tu sa scapi cat mai intreg in urma unei astfel de ciocniri, energia aia cinetica trebuie disipata undeva pentru nu a ajunge asupra ta. Pentru asta, cei care proiecteaza aceste masini, le fac in asa fel ca in momentul ciocnirii energia aia cinetica sa se disipeze asupra compartimentului motor, printr-o deformare controlata asupra partii frontale. Cu cat fata se deformeaza mai mult si mai controlat, cu atat interiorul este mai protejat.
Toate astea se verifica prin teste de coliziune, realizate de EuroNCAP, autoritatea europeana din domeniul sigurantei auto. Sa nu cumva sa ramai cu impresia ca testele alea se fac la misto sau aia sunt niste trepadusi care nu au ce face decat sa buseasca masini. Astia fac studii asupra sigurantei pasagerilor, verificand ranile produse asupra manechinelor din masinile testate. In functie de ranile dobandite de acele manechine, coroborate cu alti factori care contribuie la marirea sigurantei in conducere, dau calificative masinilor testate. Am vazut ca deja stii ca toate masinile se testeaza la aceeasi viteza.
Revenim la oile noastre si ne amintim ca manechinul din Vectra B a iesit mai "ciufulit" decat manechinul din Seat. Vectrei i s-a dat 3 stele, Seatului 4.
Reamintesc, ambele ciocnite la aceeasi viteza
Vin acum cu o rugaminte, cauta acum alta formula si calculeaza ce s-ar intampla la o viteza cu 30-40km/h decat viteza de testare daca la 60km/h au scos aia manechinul din Vectra cam ciufulit comparativ decat cel din Seat?
Referitor la accidentele amintite de tine, nu stim in ce circumstante s-au produs. Nu stim nici macar daca pasagerii purtau centuri de siguranta. La 80 km/h daca conduci un Tucson si lovesti un Tico, daca nu ai centura pusa esti 95% mort. De pasagerii din spate nici nu mai vorbesc, la noi e obligatoriu sa aibe masina centuri in spate, purtarea lor e optionala. In caz de accident la viteza mai mare pasagerii din spate sunt cei ce mor primii.