- TBonu
- **
- 363 mesaje
- din 08 Jun 2008
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
TBonu
- Mesaje scrise: 363
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jun 2008
- Mesaj Privat
- electronistul
- ****
- 1,123 mesaje
- din 29 Nov 2007
- Astra 2012 A20DT
- Cluj
electronistul
- Mesaje scrise: 1,123
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2012 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Nov 2007
- Mesaj Privat
Poi eu l-am luat pentru un gagiu cu Vectra B ºi nu a mers pe maºina lui, cã avea alt ECU, pe care nu se potrivea chip-ul; apoi l-am încercat la mine ºi tot nu a mers ºi am rãmas cu el. Dacã gãsesc pe cineva dornic sã încerce, ºi are un ECU pe care scrie BZKU (cred), aº fi dispus sã îl încercãm, sã facem drive-test ºi aºa mai departe.
- TBonu
- **
- 363 mesaje
- din 08 Jun 2008
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
TBonu
- Mesaje scrise: 363
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jun 2008
- Mesaj Privat
- electronistul
- ****
- 1,123 mesaje
- din 29 Nov 2007
- Astra 2012 A20DT
- Cluj
electronistul
- Mesaje scrise: 1,123
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2012 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Nov 2007
- Mesaj Privat
- jonyx87
- **
- 285 mesaje
- din 13 Jul 2011
- Vectra 1997 X16XEL
- Valcea
jonyx87
- Mesaje scrise: 285
- Locatie: Valcea
- Masina: Vectra 1997 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2011
- Mesaj Privat
- TBonu
- **
- 363 mesaje
- din 08 Jun 2008
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
TBonu
- Mesaje scrise: 363
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jun 2008
- Mesaj Privat
- jonyx87
- **
- 285 mesaje
- din 13 Jul 2011
- Vectra 1997 X16XEL
- Valcea
jonyx87
- Mesaje scrise: 285
- Locatie: Valcea
- Masina: Vectra 1997 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2011
- Mesaj Privat
- TBonu
- **
- 363 mesaje
- din 08 Jun 2008
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
TBonu
- Mesaje scrise: 363
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jun 2008
- Mesaj Privat
- pustiu_pst
- ****
- 2,841 mesaje
- din 17 Dec 2010
- Vectra 2001 z18xe/x16xelT
- Bucuresti
pustiu_pst
- Mesaje scrise: 2,841
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 z18xe/x16xelT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2010
- Mesaj Privat
Sincer din experienta recomand ca pe x16xel sa nu nu se faca nimic. Nu se castiga nimic, decat consum la greu. Am traseu de inox 60mm, filtru K&N cu traseu pentru aer, limitarea scoasa( ajunge la 7000 ture) catalizatorul dat jos si mai este ceva dar imi scapa si nu am castigat nimic...consum mai mare in +...
- cangri
- *******
- 5,412 mesaje
- din 24 Sep 2010
- Bucuresti
cangri
- Mesaje scrise: 5,412
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2010
- Mesaj Privat
- pustiu_pst
- ****
- 2,841 mesaje
- din 17 Dec 2010
- Vectra 2001 z18xe/x16xelT
- Bucuresti
pustiu_pst
- Mesaje scrise: 2,841
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 z18xe/x16xelT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2010
- Mesaj Privat
- cangri
- *******
- 5,412 mesaje
- din 24 Sep 2010
- Bucuresti
cangri
- Mesaje scrise: 5,412
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2010
- Mesaj Privat
- jonyx87
- **
- 285 mesaje
- din 13 Jul 2011
- Vectra 1997 X16XEL
- Valcea
jonyx87
- Mesaje scrise: 285
- Locatie: Valcea
- Masina: Vectra 1997 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2011
- Mesaj Privat
In ziua de azi sunt motoare de motoare si cine stie ce rezerva viitorul. Opel a facut niste motoare (nu doar pe astra) de 1,4 de 140 HP, de 1,6 180HP, pe Insignia OPC cel de 2,8 V6 de 320 HP, VW are niste motoare (TSI) bune, cel de 1,4 ajunge la 160 HP, mai au de 2.0 (doar pe modele R) ajunge la 270 HP ( cu un consum de apeoape 12% urban - aveam un Espero cu motorul de Vectra A de 1,8 97 caluti, ajungeam si la 15 % urban) si sa nu uitam ca Mitsubushi Lancer Evo X are motor de 2.0 de 295 HP, iar EVO IX se resofteaza la noi si ajung pana la 400 HP, cu motor tot de 2.0. Astea toate sunt cu turbo. Dar ma gandeam ca la x16xel poate ajunge la un 120 HP ca la vara cand pun gazu' pe ea daca exista o scadere de putere poate ma ajuta resoftarea. Acum am observat ca sunt tot felul de intalatii GPL care isi pastreaza consumul si tin si de putere. Frati-meo are un Cielo (merge nevasta-sa cu el ca si-a luat fratele un Frontera) care pe benzina ajunge la un 180 km/h, iar pe gaz ajunge la 200 km/h, testat chiar de mine, la acceleratie nu se observa ceva la trecerea de pe gaz pe benzina, adica tragea la fel pe ambele doar la viteza se observa dif si are un consum de 8-9% in oras (fara AC pornit, pe timp de iarna) si merge cumnata, de te iei de par schimba numai pe la 5000-5500 de ture. Daca auziti pe cineva ca a facut remap la x16xel, poate anuntati ca as vrea sa prind pana pun instalatia de gaz si as vrea sa fac remapu' dupa ce mai schimb eu niste chestii (simeringuri supapa, simering ax, etc, deh, consumul de ulei )
- TBonu
- **
- 363 mesaje
- din 08 Jun 2008
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
TBonu
- Mesaje scrise: 363
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jun 2008
- Mesaj Privat
- jonyx87
- **
- 285 mesaje
- din 13 Jul 2011
- Vectra 1997 X16XEL
- Valcea
jonyx87
- Mesaje scrise: 285
- Locatie: Valcea
- Masina: Vectra 1997 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2011
- Mesaj Privat
TBonu a scris:Eu o am pe gaz de doi ani si ceva si merge super, daca chiar vrei sa faci crester de putere cu gaz e si mai simplu: dai 50 de lei pe un cablu de date si poti creste din softul gazului toate valorile pe acolo si o sa se simta ceva.
pai si nu creste consumul de gaz daca modifici parametrii de soft la gpl? as vrea ( pe viitor, dupa cum stiti nu am gaz) ca sa fac tot ce e posibil sa consum cat mai putin si sa traga cat mai bine. Nu e vb de bani, vreau ca masina sa functioneze pe placul meu, sunt un tip perfectionist (la un moment dat imi scapase un plastic in gaurile de ventilatie la parbriz si din cauza "defectului"meu de a nu auzi altceva decat motorul si sunetul muzicii -si uneori pe nvasta-mea- am stat o zi intrega sa scot bucatica aia de plastic care o auzeam eu acolo cum zornaie si pt ca "batea" acea etajera care desparte habitaclul de spatiul portbagajului -Vectra B Hatchback- in timpul mersului, am rezolvat problema punand niste bureti care se folosesc la tuburile de ventilatie pe la supermarket-uri si au o parte care se lipeste, am lipit pe niste chestii care sunt pe usa-portbagaj, sunt asa ca niste doape ). Vreau sa mearga cat mai bn, consumul nu il am mare, nu am AC, in afara de consumul de ulei (obisnuit sa nu completez cu ulei de la schimb la schimb) nu am ce reprosa , chiar daca "are buletin" masina mea. Ma asteptam sa incep sa schimb chestii pe la ea, dar nu se lasa.
Cred ca daca se modifica parametrii prin soft-ul GPL-ului, pe acolo, poti face prostii. Cand voi monta GPL-ul nu e problema, ca am pe cine pune sa regleze GPL asa cum vreau eu, cel care i-a pus si gaz pe Cielo lui frati-meo, un var care lucreaza la ACR.
- TBonu
- **
- 363 mesaje
- din 08 Jun 2008
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
TBonu
- Mesaje scrise: 363
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jun 2008
- Mesaj Privat
- pustiu_pst
- ****
- 2,841 mesaje
- din 17 Dec 2010
- Vectra 2001 z18xe/x16xelT
- Bucuresti
pustiu_pst
- Mesaje scrise: 2,841
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 z18xe/x16xelT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2010
- Mesaj Privat
Teoretic vorbind, poti marii debitul la orice, pe benzina, pui pomba de benzina cu debit marit etk, posibil este. Dar nu apare o mica problema? Adica masina nu trebui sa si consume benzina si sa o transforme in putere? Eu din ce stiu, masina daca nu este si in stare sa consume acea benzina in plus degeaba i-o dai...o arunca afara orice altceva, dar nu o arde. Posibil si la gaz la fel, degeaba ii dai daca masina nu stie sa o si consume pe ce trebui...
- pirvu_daniel
- ******
- 4,578 mesaje
- din 22 Feb 2008
- Dolj
pirvu_daniel
- Mesaje scrise: 4,578
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2008
- Mesaj Privat
Cresterile de putere la X16XEL-ul meu sunt modeste. Eu estimez ca atunci cand aveam montata admisia Lexmaul, puterea era de maxim 120-125 CP. Subliniez estimez, nu am pus-o niciodata pe dyno.
Am si chip, probabil acelasi tip pe care il avea colegul electronistul la vanzare. Desi ei zic de 122 de cai, nu cred ca are mai mult de 107-108 cai.
In viitor o sa ii pun pe astia de la gaz sa imi monteze instalatia pe admisia sport.
Ce am constatat este ca atunci cand aveam si admisia sport montata consuma mai mult ulei(vreo 700 g la 15000 km) fata de 300 in mod normal.
Am si chip, probabil acelasi tip pe care il avea colegul electronistul la vanzare. Desi ei zic de 122 de cai, nu cred ca are mai mult de 107-108 cai.
In viitor o sa ii pun pe astia de la gaz sa imi monteze instalatia pe admisia sport.
Ce am constatat este ca atunci cand aveam si admisia sport montata consuma mai mult ulei(vreo 700 g la 15000 km) fata de 300 in mod normal.
- jonyx87
- **
- 285 mesaje
- din 13 Jul 2011
- Vectra 1997 X16XEL
- Valcea
jonyx87
- Mesaje scrise: 285
- Locatie: Valcea
- Masina: Vectra 1997 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2011
- Mesaj Privat
Ma gandesc ca daca se modifica parametrii motorului (nu cunosc f bine toate componentele unui motor, dar stiu ca la motorul cu aprindere interna otto, energie termica este transformata in energie cinetica) punand noi componente care se presupune ca ar mari puterea motorului, sunt sigur ca ar creste si consumul, dar (exista si dar) fara ai pune nimic si modificand doar din soft, cred ca ar scadea consumul ( de combustibil). Acum explicatia :
Daca pentru a ajunge la viteza de 100 km/h ( de ex) avem nevoie de a apasa acceleratie timp de "x" secunde, dupa remap se presupune ca pentru a ajunge tot la 100 km/h, din cauza cresterii puterii motorului, vom apasa acceleratia "y" secunde si care cu siguranta "y" va fi mai mic decat "x", deci debitul de benzina daca s-ar pastra atunci consumul ar fi mai mic. Problema mea asta e, ca nu stiu ce modificari presupune remapul, adica de crestere debit de benzina, de crestere debit aer (amestecul de aer cu benzina este extrem de exploziv, ceea ce vedem noi explozii in filme, asa se fac, benzina in pungi lasate in aer liber), modificare timpi aprindere scanteie sau alte chestiute care ar aduce un strop de putere. Ca si componenta de marire a puterii la motor as face modificari la traseul de admisie-aer, din cate am inteles x16xel sunt cam "ingatuite" la partea asta si ca au rezolvat asta la x18xe (care nu stiu cum arata).
pirvu_daniel ce poti spune despre acel chip? parerea ta, nu conteaza ce putere ai acum, se simte? consum? probleme dupa montare? de unde l-ai luat?
app consumul de 700 de g e absolut normal la 15000 de km, in camera de ardera temperaturile ajung la 2000 g Celsius, chiar daca si totul in regula cu segmentii, supape, simeringuri etc, care ar putea influenta consumul uleiului, ceva tot se consuma, uleiul e combustibil, se aprinde la 200 si ceva de grade, deci e ok.
Daca pentru a ajunge la viteza de 100 km/h ( de ex) avem nevoie de a apasa acceleratie timp de "x" secunde, dupa remap se presupune ca pentru a ajunge tot la 100 km/h, din cauza cresterii puterii motorului, vom apasa acceleratia "y" secunde si care cu siguranta "y" va fi mai mic decat "x", deci debitul de benzina daca s-ar pastra atunci consumul ar fi mai mic. Problema mea asta e, ca nu stiu ce modificari presupune remapul, adica de crestere debit de benzina, de crestere debit aer (amestecul de aer cu benzina este extrem de exploziv, ceea ce vedem noi explozii in filme, asa se fac, benzina in pungi lasate in aer liber), modificare timpi aprindere scanteie sau alte chestiute care ar aduce un strop de putere. Ca si componenta de marire a puterii la motor as face modificari la traseul de admisie-aer, din cate am inteles x16xel sunt cam "ingatuite" la partea asta si ca au rezolvat asta la x18xe (care nu stiu cum arata).
pirvu_daniel ce poti spune despre acel chip? parerea ta, nu conteaza ce putere ai acum, se simte? consum? probleme dupa montare? de unde l-ai luat?
app consumul de 700 de g e absolut normal la 15000 de km, in camera de ardera temperaturile ajung la 2000 g Celsius, chiar daca si totul in regula cu segmentii, supape, simeringuri etc, care ar putea influenta consumul uleiului, ceva tot se consuma, uleiul e combustibil, se aprinde la 200 si ceva de grade, deci e ok.
- pirvu_daniel
- ******
- 4,578 mesaje
- din 22 Feb 2008
- Dolj
pirvu_daniel
- Mesaje scrise: 4,578
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2008
- Mesaj Privat
jonyx87, eu l-am luat de pe ebay cu tot cu ECU din Anglia. Aveam si fisierul remapat de la chip-ul lui electronistul insa cum nu i-am dat nici un ban pe el mi s-a parut nedrept sa scriu ECU cu acel fisier.
Consumul e un pic mai mare, oricum pana intr-un litru. Diferenta de putere se cunoaste, in special cand pleaca motorul din ture mici si peste 3500 rpm.
Probleme... De 2 ori a pornit intr-un nor urias de fum(ciudat fumul era albastru), are fum la forja si toba de esapament e afumata rau, semn ca munceste un pic.
Consumul e un pic mai mare, oricum pana intr-un litru. Diferenta de putere se cunoaste, in special cand pleaca motorul din ture mici si peste 3500 rpm.
Probleme... De 2 ori a pornit intr-un nor urias de fum(ciudat fumul era albastru), are fum la forja si toba de esapament e afumata rau, semn ca munceste un pic.