- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
Teoria ca teoria, dar praftica ne omoara...
Toate astea risca sa coste MUUULT mai mult decat cei 10 lei, sugerati aici de un coleg drept "taxa strungar"... poate mai mult decat o pereche de discuri noi, luate in reducere...
Ca sa nu mai zic ca aceasta "minune" devine absolut inutila odata... desprinsa de pe strung (revii de unde ai plecat...)
Toate astea risca sa coste MUUULT mai mult decat cei 10 lei, sugerati aici de un coleg drept "taxa strungar"... poate mai mult decat o pereche de discuri noi, luate in reducere...
Ca sa nu mai zic ca aceasta "minune" devine absolut inutila odata... desprinsa de pe strung (revii de unde ai plecat...)
- dorin-b
- ****
- 1,820 mesaje
- din 06 Sep 2007
- Astra 2000 Y20DTH
- Sibiu
dorin-b
- Mesaje scrise: 1,820
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2007
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
Aproape... pe unele modele de puteri intermediare s-au montat discuri neventilate (grosme sa zicem 10 mm) si ventilate (grosime sa zicem 22 mm) in functie de nivelul de finisare.
Cele ventilate se dau pana la 20 mm minim. Eu zic ca pana la 17-18 este OK, cuconditia ca prelucrarea pe strung sa fie de calitate. Caci 10 mm sunt suficiente aceluiasi model "chel"
Cele ventilate se dau pana la 20 mm minim. Eu zic ca pana la 17-18 este OK, cuconditia ca prelucrarea pe strung sa fie de calitate. Caci 10 mm sunt suficiente aceluiasi model "chel"
- Bogdan Craciunescu
- **
- 106 mesaje
- din 24 Nov 2009
- Zafira 2001 y20dth
- Dolj
Bogdan Craciunescu
- Mesaje scrise: 106
- Locatie: Dolj
- Masina: Zafira 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2009
- Mesaj Privat
Mdaa...salutari la toti colegii si acuma sa stam si sa explicam fff pe scurt cum se pot elimina acei umeri de pe discurile de frana.
METODA 1: Este cea mai la indemana si nu se ovalizeaza sau se distrug discurile de frana.Se suspenda masina,pe fata,cate o roata alternativ.ATENTIE LA CUM O ASIGURATI,PT CA NU ESTE DE JOACA! Se porneste motorul cu o singura roata suspendata se introduce in treapta a V-a iar cu ajutorul unei pietre de polizor sub un unghi de cca 30 grade fata de discul de frana se rectifica discurile FARA A ATINGE SUPRAFATA DE LUCRU A PLACUTELOR DE FRANA !
METODA 2: Daca nu sunteti siguri pe voi mai bine aplicati aceasta metoda.Se iau discurile "la subrat"si se duc la un strungar.Am spus strungar,nu....tentativa.Strungarul va curata de rugina discurile si le va prinde pe exteriorul bacurilor ( asa se numesc acele"menghine" ale universalului de strung).Dupa ce efectueaza prinderea discurilor verifica bataia lor cu ajutorul comparatorului cu ceas si.....ia span. Trecere se face....dar asta numai e treaba voastra ci a mea.EU SUNT DE MESERIE si de acea mi-am permis sa va explic CUM SE FACE INDREPTAREA DISCURILOR DE FRANA
METODA 1: Este cea mai la indemana si nu se ovalizeaza sau se distrug discurile de frana.Se suspenda masina,pe fata,cate o roata alternativ.ATENTIE LA CUM O ASIGURATI,PT CA NU ESTE DE JOACA! Se porneste motorul cu o singura roata suspendata se introduce in treapta a V-a iar cu ajutorul unei pietre de polizor sub un unghi de cca 30 grade fata de discul de frana se rectifica discurile FARA A ATINGE SUPRAFATA DE LUCRU A PLACUTELOR DE FRANA !
METODA 2: Daca nu sunteti siguri pe voi mai bine aplicati aceasta metoda.Se iau discurile "la subrat"si se duc la un strungar.Am spus strungar,nu....tentativa.Strungarul va curata de rugina discurile si le va prinde pe exteriorul bacurilor ( asa se numesc acele"menghine" ale universalului de strung).Dupa ce efectueaza prinderea discurilor verifica bataia lor cu ajutorul comparatorului cu ceas si.....ia span. Trecere se face....dar asta numai e treaba voastra ci a mea.EU SUNT DE MESERIE si de acea mi-am permis sa va explic CUM SE FACE INDREPTAREA DISCURILOR DE FRANA
- SUPERDRAGOS
- OP
- 2,664 mesaje
- din 24 Aug 2007
- Frontera 2001 3.O DI
- Bucuresti
SUPERDRAGOS
- Mesaje scrise: 2,664
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 2001 3.O DI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2007
- Mesaj Privat
La multi ani Opelistilor auto-didacti..!
Ma bucur ca exista inca interes pt.acest tutorial..Este facut pentru a invata si pe altii cum sa-si faca singuri ce trebuie,ca sa elimine acele neplacute margini ramase in urma unei folosiri indelungate a discurilor.
De aceea este binevenita inca o descriere ”Metodei 1” facuta de colegul Bogdan Craciunescu,mai sus.
Vreau sa subliniez ca discurile,odata ovalizate,sau cu șanturi adanci pe ”luciu”,trebuie schimbate,si orice interventie asupra suprafetei de lucru a placutelor nu va duce decat la un rezultat indoielnic si provizoriu.
Nu acesta este scopul acestui topic (nu suntem in Cercul Micului Strungar),si e greu de crezut ca cine are discurile ovalizate are strung in curte,(sau isi cumpara unul in acest scop)si vrea sa stie cum sa-si faca singur discurile.Deasemenea daca te duci la un strungar cu discurile in brate si-i explici ce vrei,e greu de crezut ca daca nu stie,va invata tocmai de la tine cum se face treaba,si-ti va scoate discurile curate si bune din prima.
Si ca sa revenim la oile noastre,daca exista scula din imagine
image hosting gif se baga intr-a II-a,deoarece trebuie viteza mai mica.
Daca se foloseste piatra de polizor,se baga a V-a,pt o viteza de rotatie mai mare.Atentie insa cat de tare apasati,sa nu plece de pe cric..Se poate folosi si un flex (mic),cu disc special de polizat,(nu de taiat!),dar NUMAI daca aveti experienta cu flexul! Daca nu,ramaneti la lama de cutter mare sau la piatra simpla de polizor.
Ma bucur ca exista inca interes pt.acest tutorial..Este facut pentru a invata si pe altii cum sa-si faca singuri ce trebuie,ca sa elimine acele neplacute margini ramase in urma unei folosiri indelungate a discurilor.
De aceea este binevenita inca o descriere ”Metodei 1” facuta de colegul Bogdan Craciunescu,mai sus.
Vreau sa subliniez ca discurile,odata ovalizate,sau cu șanturi adanci pe ”luciu”,trebuie schimbate,si orice interventie asupra suprafetei de lucru a placutelor nu va duce decat la un rezultat indoielnic si provizoriu.
Nu acesta este scopul acestui topic (nu suntem in Cercul Micului Strungar),si e greu de crezut ca cine are discurile ovalizate are strung in curte,(sau isi cumpara unul in acest scop)si vrea sa stie cum sa-si faca singur discurile.Deasemenea daca te duci la un strungar cu discurile in brate si-i explici ce vrei,e greu de crezut ca daca nu stie,va invata tocmai de la tine cum se face treaba,si-ti va scoate discurile curate si bune din prima.
Si ca sa revenim la oile noastre,daca exista scula din imagine
image hosting gif se baga intr-a II-a,deoarece trebuie viteza mai mica.
Daca se foloseste piatra de polizor,se baga a V-a,pt o viteza de rotatie mai mare.Atentie insa cat de tare apasati,sa nu plece de pe cric..Se poate folosi si un flex (mic),cu disc special de polizat,(nu de taiat!),dar NUMAI daca aveti experienta cu flexul! Daca nu,ramaneti la lama de cutter mare sau la piatra simpla de polizor.
- SUPERDRAGOS
- OP
- 2,664 mesaje
- din 24 Aug 2007
- Frontera 2001 3.O DI
- Bucuresti
SUPERDRAGOS
- Mesaje scrise: 2,664
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 2001 3.O DI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2007
- Mesaj Privat
Avand in vedere ca am umblat la placute,am luat si gradul format in urma kilometrilor facuti de cand e la mine.Pe spate fiind noi,mi-am abatut furia constructiva asupra celor de pe fata.Cel putin la Frontera,avand 4x4 ,a trebuit ridicata total de la pamant,nu merge doar pe cric.
Subliniez ca s-a luat DOAR gradul de cca.0.8-1mm,care ramane pe marginea discurilor.Din fabrica discurile vin cu acest șanfren.
Am pus si o poza cu placutele vechi,cu urme de uzura de la disc.
Subliniez ca s-a luat DOAR gradul de cca.0.8-1mm,care ramane pe marginea discurilor.Din fabrica discurile vin cu acest șanfren.
Am pus si o poza cu placutele vechi,cu urme de uzura de la disc.
- DB77AAA
- *******
- 6,677 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,677
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
La schimbul de placute mai fac si eu treaba asta. In ultima perioada doar cu o piatra de polizor. Inca cateodata ma intreb de ce? la ce ma ajuta? Pracatic e doar ca vreau sa arate OK, sau vreau sa arate OK cand o vand.
Nene, alea-s placute "ca noi". Pisicu cred ca o sa iasa angajatul lunii. Ce salariu are? unde il ti, sub pat?
Nene, alea-s placute "ca noi". Pisicu cred ca o sa iasa angajatul lunii. Ce salariu are? unde il ti, sub pat?
- gcom61
- ***
- 936 mesaje
- din 25 Mai 2008
- Meriva 2005 z14xep
- Giurgiu
gcom61
- Mesaje scrise: 936
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Meriva 2005 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2008
- Mesaj Privat
- deleted-38151
- ***
- 745 mesaje
- din 15 Aug 2009
deleted-38151
- Mesaje scrise: 745
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Aug 2009
- Mesaj Privat
SUPERDRAGOS a scris:
image hosting gif se baga intr-a II-a,deoarece trebuie viteza mai mica.
Daca se foloseste piatra de polizor,se baga a V-a,pt o viteza de rotatie mai mare.Atentie insa cat de tare apasati,sa nu plece de pe cric..Se poate folosi si un flex (mic),cu disc special de polizat,(nu de taiat!),dar NUMAI daca aveti experienta cu flexul! Daca nu,ramaneti la lama de cutter mare sau la piatra simpla de polizor.
image hosting gif se baga intr-a II-a,deoarece trebuie viteza mai mica.
Daca se foloseste piatra de polizor,se baga a V-a,pt o viteza de rotatie mai mare.Atentie insa cat de tare apasati,sa nu plece de pe cric..Se poate folosi si un flex (mic),cu disc special de polizat,(nu de taiat!),dar NUMAI daca aveti experienta cu flexul! Daca nu,ramaneti la lama de cutter mare sau la piatra simpla de polizor.
Si eu folosesc de obicei flexul pentru acea operatie . O fac de ani buni si merge brici !
- SUPERDRAGOS
- OP
- 2,664 mesaje
- din 24 Aug 2007
- Frontera 2001 3.O DI
- Bucuresti
SUPERDRAGOS
- Mesaje scrise: 2,664
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 2001 3.O DI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2007
- Mesaj Privat
gcom61 a scris:@SUPERDRAGOS
Trebuie sa recunosti ca ai avut ajutor pt revizia pe dedesubt;este foarte atent sa nu fie ceva scurgeri ulei...
Trebuie sa recunosti ca ai avut ajutor pt revizia pe dedesubt;este foarte atent sa nu fie ceva scurgeri ulei...
Scurgerile de ulei le-a ”captat”in plin un nefericit..ZRM..Observati insa ca poarta echipament de protectie..
Ce se vede pe fața nu sunt lacrimi,ci zapada topita.
DB77AAA a scris:La schimbul de placute mai fac si eu treaba asta. In ultima perioada doar cu o piatra de polizor. Inca cateodata ma intreb de ce? la ce ma ajuta? :
Daca te uiti atent la placute,in special cea din stanga,pe laterale se vede unde a intrat gradul discurilor in placute.
- catalin chirila
- *
- 10 mesaje
- din 04 Sep 2008
- Vectra 2004 Z16XE
- Prahova
catalin chirila
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 2004 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2008
- Mesaj Privat
- DB77AAA
- *******
- 6,677 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,677
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
- SUPERDRAGOS
- OP
- 2,664 mesaje
- din 24 Aug 2007
- Frontera 2001 3.O DI
- Bucuresti
SUPERDRAGOS
- Mesaje scrise: 2,664
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 2001 3.O DI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2007
- Mesaj Privat
catalin chirila a scris:dar pentru rotile (discurile) din spate cum procedam?
Simplu..iei discul de pe spate,sau tamburul,dupa caz,si-l montezi in locul discului fata.La disc nu-mi dau seama exact,dar tamburul se pune invers (dupe ce se desface etrierul,evident.)
Vei constata ca suruburile sunt prea lungi,pentru a-l prinde de butuc fara janta.Gasesti doua distantiere mai groase (sau piulite,cel mai bine,prin care sa treaca surubul lejer) si-l prinzi de butuc trecand suruburile prin cele 2 piulite.In acest fel vei afea o prindere solida.Distantierele (piulitele) trebuie sa fie egala ca grosime,altfel vei avea ”bataie”cand se va roti.
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
- keopsss
- ****
- 1,507 mesaje
- din 11 Nov 2007
- Alta tara
keopsss
- Mesaje scrise: 1,507
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Nov 2007
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
felicitari pentru tutorial si mai ales poze (cea cu pisica este bestiala ca ai impresia ca tine ea masina nu cricul).
atentie insa la grosimea discului ca de obicei cand se ajunge la un astfel de grad trebuie schimbat cu totul discul pentru ca altfel... nici nu vreau sa ma gandesc ce se poate intampla cand esti la o viteza de 100km/h (o viteza normala in afara localitatilor) si trebuie sa pui o frana brusca ca sa eviti un accident... risti sa iti crape discurile si sa se faca tandari... eu nu m-as risca cu asa ceva niciodata. tine de siguranta personala dar si a celorlalti participanti la trafic.
in general se accepta o uzura de maxim 1.5 - 2 mm/fata.
atentie insa la grosimea discului ca de obicei cand se ajunge la un astfel de grad trebuie schimbat cu totul discul pentru ca altfel... nici nu vreau sa ma gandesc ce se poate intampla cand esti la o viteza de 100km/h (o viteza normala in afara localitatilor) si trebuie sa pui o frana brusca ca sa eviti un accident... risti sa iti crape discurile si sa se faca tandari... eu nu m-as risca cu asa ceva niciodata. tine de siguranta personala dar si a celorlalti participanti la trafic.
in general se accepta o uzura de maxim 1.5 - 2 mm/fata.
- SUPERDRAGOS
- OP
- 2,664 mesaje
- din 24 Aug 2007
- Frontera 2001 3.O DI
- Bucuresti
SUPERDRAGOS
- Mesaje scrise: 2,664
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 2001 3.O DI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2007
- Mesaj Privat
mikyboy a scris:
atentie insa la grosimea discului ca de obicei cand se ajunge la un astfel de grad
in general se accepta o uzura de maxim 1.5 - 2 mm/fata.
atentie insa la grosimea discului ca de obicei cand se ajunge la un astfel de grad
in general se accepta o uzura de maxim 1.5 - 2 mm/fata.
La 2 mm de fiecare parte deja trebuie dus la fier vechi,la un turism,obisnuit.Hai sa zicem ca la mine,la Frontera,e discul mai mare si mai gros,dar nici aici nu cred ca merge mai mult de 2.5mm/parte.Si ”astfel de grad” iti apare dupa cca.7-10.000 km de cand ai pus disc nou,in functie de stilul de mers.Daca se merge in stilul ”smuls”,nu mai apuca sa apara grad,se ovalizeaza direct.
- keopsss
- ****
- 1,507 mesaje
- din 11 Nov 2007
- Alta tara
keopsss
- Mesaje scrise: 1,507
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Nov 2007
- Mesaj Privat