- Cipri19
- OP
- 209 mesaje
- din 13 Apr 2010
- Vectra 2001 Z18XE
- Sibiu
Cipri19
- Mesaje scrise: 209
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Apr 2010
- Mesaj Privat
- cangri
- *******
- 5,412 mesaje
- din 24 Sep 2010
- Bucuresti
cangri
- Mesaje scrise: 5,412
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2010
- Mesaj Privat
- Vinti
- ***
- 886 mesaje
- din 13 Nov 2005
- Bucuresti
Vinti
- Mesaje scrise: 886
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Nov 2005
- Mesaj Privat
- Cipri19
- OP
- 209 mesaje
- din 13 Apr 2010
- Vectra 2001 Z18XE
- Sibiu
Cipri19
- Mesaje scrise: 209
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Apr 2010
- Mesaj Privat
- cangri
- *******
- 5,412 mesaje
- din 24 Sep 2010
- Bucuresti
cangri
- Mesaje scrise: 5,412
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2010
- Mesaj Privat
- Nirolf1986
- ***
- 940 mesaje
- din 13 Sep 2010
- Astra 2001 Z16XE
- Arad
Nirolf1986
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2010
- Mesaj Privat
Directie mai ai, doar ca e ceva mai grea. Pe loc se misca foarte greu rotile daca ai servo si motorul oprit.
Mi s-a oprit mie motorul in mers la o masina fara servodirectie in urma cu cativa ani. Am inceput sa franez usor si sa trag pe margine, moment in care am observat ca pedala de frana era mult mai tare decat cu motorul pornit. Abia am reusit sa opresc in conditii de siguranta.
Pentru cineva fara experienta cred ca e mai greu de oprit masina. Poate ar fi bine sa se exerseze asa ceva la scoala de soferi.
Mi s-a oprit mie motorul in mers la o masina fara servodirectie in urma cu cativa ani. Am inceput sa franez usor si sa trag pe margine, moment in care am observat ca pedala de frana era mult mai tare decat cu motorul pornit. Abia am reusit sa opresc in conditii de siguranta.
Pentru cineva fara experienta cred ca e mai greu de oprit masina. Poate ar fi bine sa se exerseze asa ceva la scoala de soferi.
- cangri
- *******
- 5,412 mesaje
- din 24 Sep 2010
- Bucuresti
cangri
- Mesaje scrise: 5,412
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2010
- Mesaj Privat
- cecenia
- **
- 189 mesaje
- din 20 Aug 2009
- Astra 2002 z16xe
- Bucuresti
cecenia
- Mesaje scrise: 189
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Aug 2009
- Mesaj Privat
Cipri19 a scris:De ceva vreme m-am intrebat, in cazul respectiv, ce mai poti face? Nu mai ai directie, nici frane.
Sa zicem ca mergi cu 110 km/h in afara orasului, pe drum drept si se apropie o curba. Chiar inainte de curba ti se opreste motorul.
Ce poti face?
Sa zicem ca mergi cu 110 km/h in afara orasului, pe drum drept si se apropie o curba. Chiar inainte de curba ti se opreste motorul.
Ce poti face?
Directie o sa ai exact ca la batranele dacii 1310 .. rotile or sa vireze mai greu dar poti pastra controlul ( asta in cazul in care nu scoti cheia din contact) atunci se blocheaza volanul .
Frana (la pedala) cel putin in cazul Matiz-ului nu prea mai tine cu motorul oprit , nu am incercat la Astra g , dar cred ca tine , desii nu la fel de bine .
- DB77AAA
- *******
- 6,677 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,677
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
Tehnic, in astfel de situatie nu poti ajunge la o masina cu transmisie manuala. Normal ca la 110 km/h esti deja in viteza. Chiar daca sa spunem din diverse motive motorul nu mai functioneaza corect si se taie alimentarea, din inertie va merge cu turatia corespunzatoare vitezei, atata vreme cat nu calci ambreiajul, implicit vei avea curent, servo si ce mai trebuie.
Cel mai rau caz ar fi sa se gripeze motorul, adica sa sara un piston prin capota, sa se rupa distributia, etc. Ca idee, si in astfel de cazuri, exista inca o depresiune in servofrana asigurata de supapa pe care se pune pe conducta dintre servo si galeria de admisie/pompa de vacum, adica daca apasam ambreiajul si frana, vom avea frane. Directia va fi mai greoaie, dar va merge controlata de un sofer cu minima experienta. Chiar si franarea va fi eficace la a doua pedala daca ne apasam serios pe frana.
La masinile mai vechi, pe vremuri, se mai ducea pompa de frana in mers, mai se spargea o conducta de frana. Ramaneai complet fara frane, frana de mana era deja demult blocata. Atunci sa vezi emotii. Insa cu viteza adecvata, frana de motor si putin noroc, reuseai sa opresti in siguranta. Marele avantaj al acelor vremuri e ca nu era asa mult trafic, asa cum este acum. Tot la masinile vechi, reuseai sa ramai fara directie, insa asta se intampla prin cratere la viteze relativ mici, cand mai sarea un pivot, bieleta neschimbate la timp. Oricum, rotile o luau fiecare in directii opuse si se oprea masina relativ repede.
Cel mai rau caz ar fi sa se gripeze motorul, adica sa sara un piston prin capota, sa se rupa distributia, etc. Ca idee, si in astfel de cazuri, exista inca o depresiune in servofrana asigurata de supapa pe care se pune pe conducta dintre servo si galeria de admisie/pompa de vacum, adica daca apasam ambreiajul si frana, vom avea frane. Directia va fi mai greoaie, dar va merge controlata de un sofer cu minima experienta. Chiar si franarea va fi eficace la a doua pedala daca ne apasam serios pe frana.
La masinile mai vechi, pe vremuri, se mai ducea pompa de frana in mers, mai se spargea o conducta de frana. Ramaneai complet fara frane, frana de mana era deja demult blocata. Atunci sa vezi emotii. Insa cu viteza adecvata, frana de motor si putin noroc, reuseai sa opresti in siguranta. Marele avantaj al acelor vremuri e ca nu era asa mult trafic, asa cum este acum. Tot la masinile vechi, reuseai sa ramai fara directie, insa asta se intampla prin cratere la viteze relativ mici, cand mai sarea un pivot, bieleta neschimbate la timp. Oricum, rotile o luau fiecare in directii opuse si se oprea masina relativ repede.
- Cipiotul
- ****
- 2,753 mesaje
- din 30 Dec 2008
- Astra 2000 Y20DTH
- Iasi
Cipiotul
- Mesaje scrise: 2,753
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Dec 2008
- Mesaj Privat
am patit-o la inceputul lui decembrie. plec de la semafor bine mersi, dupa vreo 500m, hop motorul, moare subit ... pus imediat pe avarii si usurel din inertie, ajung la bordura. murise calculatorul pompei de injectie. cum ziceau si colegii, daca roata se invarte, se misca volanul si fara servo, mai greu, dar se misca... iar frana tine. ca am adus-o acasa tractata.
- Gabi.B.HD
- *****
- 3,437 mesaje
- din 15 Mai 2007
- Astra 2011 A16XER
- Hunedoara
Gabi.B.HD
- Mesaje scrise: 3,437
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2007
- Mesaj Privat
Dar de ce ai apasa ambreiajul in astfel de situatii? Pana la urma, daca esti in pericol, motorul preia surprusul de energie ramas de la sistemul de franare si te va ajuta. Parerea mea este ca nu se poate imagina o situatie in care sa ramai simultan fara frana si directie in apropierea unui punct periculos daca nu contribuie determinant soferul.
- cristidb
- ****
- 1,140 mesaje
- din 03 Mai 2007
- Astra 2007 Z16XER
- Bucuresti
cristidb
- Mesaje scrise: 1,140
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2007
- Mesaj Privat
Bai dar voi v-ati nascut in limuzine, ca e imposibil sa fi mers pe dacie si sa nu se opreasca motorul in mers. Ce-i asa extraordinar? Servofrana oricum mai functioneaza o data din depresiunea existenta in ea chiar daca ai calcat ambreiajul. La orice masina directia e functionala si fara servo. La astea electrice merge pe baterie si daca ai calcat ambreiajul.
Cat despre pistoane iesite prin capota, e doar o poveste. Singura chestie care iese afata prin motor e biela cand sparge blocul, in rest toate raman la locul lor.
Cat despre pistoane iesite prin capota, e doar o poveste. Singura chestie care iese afata prin motor e biela cand sparge blocul, in rest toate raman la locul lor.
- petre.ion
- **
- 139 mesaje
- din 08 Sep 2011
- Vectra 2006 Z19DTH
- Bucuresti
petre.ion
- Mesaje scrise: 139
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Sep 2011
- Mesaj Privat
Daca ti se opreste motorul in mers , primul lucru la care trebuie sa te gandesti este cat te costa reparatia
P.S. Asa se intampla cand conduci NUMAI masini super-ultra-mega servo-asistate, daca nu functioneaza servodirectia zici ca nu mai ai directie .
P.S. 2 Este totusi un lucur bun ca la examenul pentru obtinerea permisului auto au fost introduse intrebari banale de mecanica.
P.S. Asa se intampla cand conduci NUMAI masini super-ultra-mega servo-asistate, daca nu functioneaza servodirectia zici ca nu mai ai directie .
P.S. 2 Este totusi un lucur bun ca la examenul pentru obtinerea permisului auto au fost introduse intrebari banale de mecanica.
- Cipiotul
- ****
- 2,753 mesaje
- din 30 Dec 2008
- Astra 2000 Y20DTH
- Iasi
Cipiotul
- Mesaje scrise: 2,753
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Dec 2008
- Mesaj Privat
daca ar fi introdus notiuni elementare de mecanica, ar fi fost bine. dar ca sa bagi intrebari de gen "Care sunt factorii care fac ca motorul Diesel al unui autoturism sa emita fum excesiv?" sau "Prezenta calaminei pe suprafata bujiilor si fumul albastrui al esapamentului se datoreaza: ...." sau "Fumul de culoare albastra emis de esapament indica...." cuiva care prima data se urca intr-o masina la scoala de soferi, e mult prea mult...
dar asta-i alta discutie ....
dar asta-i alta discutie ....
- Cipri19
- OP
- 209 mesaje
- din 13 Apr 2010
- Vectra 2001 Z18XE
- Sibiu
Cipri19
- Mesaje scrise: 209
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Apr 2010
- Mesaj Privat
petre.ion a scris:Daca ti se opreste motorul in mers , primul lucru la care trebuie sa te gandesti este cat te costa reparatia
P.S. Asa se intampla cand conduci NUMAI masini super-ultra-mega servo-asistate, daca nu functioneaza servodirectia zici ca nu mai ai directie .
P.S. 2 Este totusi un lucur bun ca la examenul pentru obtinerea permisului auto au fost introduse intrebari banale de mecanica.
P.S. Asa se intampla cand conduci NUMAI masini super-ultra-mega servo-asistate, daca nu functioneaza servodirectia zici ca nu mai ai directie .
P.S. 2 Este totusi un lucur bun ca la examenul pentru obtinerea permisului auto au fost introduse intrebari banale de mecanica.
Cand mi se opreste motorul in mers ''SIGUR'' la reparatii ma gandesc. Ma gandesc sa scap intreg si cu viata, restu vedem.
P.S. Intrebari banale de mecanica? Majoritatea sunt total irelevante. Nici macar nu este ceva care sa te ajute. De exemplu cu fumul albastru: Mie masina imi consuma putin mai mult ulei decat normal, dar fumul este totusi, curat. De ce? Pentru ca am o garnitura slabita pe unde picura ulei.
Sa zicem, un incepator daca ar fi in cazul meu, s-ar uita la fum si ar zice ca nu consuma deloc ulei. Dupa un timp se trezeste cu motorul calat.(bun de tzâpat la gunoi). Se aprinde un bec in bord? Ah, nu e nimic, ca nu scrie in cartea de ''Legislatie'' la Mecanica nimic despre asta, deci e ok.
P.S. 2 Nu e o masina ''ultra-mega-servo-asistata''. E o simpla Vectra B2, nu Airbus A380.
- petre.ion
- **
- 139 mesaje
- din 08 Sep 2011
- Vectra 2006 Z19DTH
- Bucuresti
petre.ion
- Mesaje scrise: 139
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Sep 2011
- Mesaj Privat
- Cipri19
- OP
- 209 mesaje
- din 13 Apr 2010
- Vectra 2001 Z18XE
- Sibiu
Cipri19
- Mesaje scrise: 209
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Apr 2010
- Mesaj Privat
petre.ion a scris:Esti cumva "alergic" la a invata lucruri noi care intr-o oarecare masura te vor ajuta in viitor?
Ce lucruri? Sa invat sa ma gandesc la cat costa reparatiile sau la porcariile din legislatie in timp ce masina cade in rapa? Eu aia am inteles la raspunsul tau.
Serios acum... Eu am intrebat ceva simplu si concret, ce faci daca ramai fara directie?(la care mi s-a raspuns de alti useri, si m-am lamurit) Citeste cum mi-ai raspuns tu inainte... in loc sa troll-ezi forumul, mai bine ai spune si tu ceva util, nu ca te bucuri ca s-a bagat ''mecanica'' la legislatie sau sa zici de masini ''mega'' servo-asistate.
In fine, eu nu am venit sa caut cearta. Daca tu chiar ai chef, n-ai decat sa vorbesti in punga ,Mr. Wiseguy. Eu nu-ti bag insultele in seama.
- Sperkule
- **
- 125 mesaje
- din 23 Mai 2013
- Astra 2001 Z14XE
- Alba
Sperkule
- Mesaje scrise: 125
- Locatie: Alba
- Masina: Astra 2001 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mai 2013
- Mesaj Privat
Cipri 19, mi s-a intamplat asta cu cateva ocazii, sa imi moara motorul la viteze de peste 80 la ora (daca scot masina din viteza)- cauza:EGR
Dar, daca bag in viteza porneste fortat la loc.
insa niciodata nu am verificat daca mai am directie sau frana (nu a fost cazul)
azi insa a murit motorul la 20-30 la ora (tot scoasa din viteze) si am constatat ca frana statea teapana sus, nici nu o puteam apasa...asta sa fie cazuza....servo?
Dar, daca bag in viteza porneste fortat la loc.
insa niciodata nu am verificat daca mai am directie sau frana (nu a fost cazul)
azi insa a murit motorul la 20-30 la ora (tot scoasa din viteze) si am constatat ca frana statea teapana sus, nici nu o puteam apasa...asta sa fie cazuza....servo?
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Iatã ºapte sfaturi care te pot ajuta dacã ajungi într-o astfel de situaþie.
1. Scoate maºina din vitezã
Nu conteazã dacã te afli la volanul unei maºini cu cutie de viteze manualã sau automatã, acest pas este esenþial pentru a pãstra inerþia vehiculului ºi pentru a te scãpa pe tine de durerea menþinerii piciorului stâng pe pedala de ambreiaj (în cazul unei cutii manuale). La maºinile cu cutie automatã, levierul trebuie pus în poziþia N.
2. Pãstreazã distanþa de siguranþã faþã de maºina din faþã
Acest sfat este, de fapt, ºi o regulã de circulaþie care trebuie pusã permanent în aplicare, dar care este mult mai importantã atunci când motorul de sub capotã îºi dã duhul. În acest caz, distanþa faþã de maºina din faþã trebuie sã fie mai mare, fiindcã sistemele de asistenþã (servodirecþie, servofrânã) nu mai funcþioneazã, ceea ce duce la o greutate sporitã în manevrarea volanului ºi a pedalei de frânã.
3. Cautã un loc în care poþi opri în siguranþã
E foarte important ca miºcãrile pe care le faci la volan sã fie line, astfel încât ceilalþi ºoferi sã îþi poatã anticipa acþiunile ºi sã te evite la timp. Astfel, înainte de a vira brusc cãtre marginea ºoselei, cautã rapid cu privirea un loc în care poþi opri, dupã care asigurã-te cã te poþi îndrepta înspre acel loc.
3. Semnalizeazã dreapta sau porneºte luminile de avarii
Dupã ce te-ai asigurat cã te poþi îndrepta cãtre locul de siguranþã, semnalizeazã dreapta, la fel cum ai face-o dacã motorul ar funcþiona. E important sã ºtii cã nu trebuie sã scoþi cheia din contact dupã ce motorul s-a oprit ºi nici nu trebuie sã o miºti din poziþia de pornire, fiindcã altfel semnalizarea s-ar putea sã nu mai funcþioneze ºi, mai important decât atât, volanul se va bloca.
4. Nu te speria dacã vezi cã direcþia e grea
Aºa cum am spus ºi mai sus, odatã cu oprirea motorului se opreºte ºi servodirecþia, iar asta duce la o greutate mult mai mare în miºcarea volanului. Nu te speria dacã vezi cã e mai greu de miºcat – trebuie doar sã îþi încordezi mai tare muºchii.
5. Nu frâna brusc ºi fii pregãtit sã apeºi mai tare pe pedala de frânã
Dacã eºti pe autostradã sau pe o ºosea unde se circulã cu vitezã, ultimul lucru pe care vrei sã îl faci e sã frânezi brusc. Încearcã sã pãstrezi inerþia maºinii cât poþi de mult ºi fii pregãtit sã apeºi mai tare pe pedala de frânã, fiindcã pompa de servofrânã nu va funcþiona, ceea ce te va duce direct în 1970 în ceea ce priveºte feedback-ul sistemului de frânare.
6. Încearcã sã duci maºina cât mai departe de drum înainte sã opreºti
Dacã eºti în oraº, cautã o strãduþã mai liberã pe care sã opreºti. Dacã eºti pe un drum extraurban, cautã un loc cât mai îndepãrtat pe ºosea. Motivul: unii ºoferi s-ar putea sã nu vadã cã ai oprit pe marginea drumului ºi sã producã un accident extrem de grav.
Dacã nu ai atât de mult noroc încât sã gãseºti un loc retras, opreºte maºina cât mai aproape de marginea drumului, porneºte avariile ºi pleacã, pe jos, cãtre un loc sigur pentru tine înainte de a suna dupã ajutor.
7. În oraº, îndrãzneºte sã ceri ajutorul celorlalþi
Dacã motorul þi se opreºte la semafor, porneºte avariile ºi cere ajutorul celorlalþi pentru a împinge maºina la o parte. Dacã nu are cine sã te ajute, rãmâi în maºinã cu centura pusã.
Tu ce alte sfaturi ai pentru situaþia nefericitã în care motorul se opreºte în mers?
Data articol: 10/06/2014 Sursa: Promotor.ro
1. Scoate maºina din vitezã
Nu conteazã dacã te afli la volanul unei maºini cu cutie de viteze manualã sau automatã, acest pas este esenþial pentru a pãstra inerþia vehiculului ºi pentru a te scãpa pe tine de durerea menþinerii piciorului stâng pe pedala de ambreiaj (în cazul unei cutii manuale). La maºinile cu cutie automatã, levierul trebuie pus în poziþia N.
2. Pãstreazã distanþa de siguranþã faþã de maºina din faþã
Acest sfat este, de fapt, ºi o regulã de circulaþie care trebuie pusã permanent în aplicare, dar care este mult mai importantã atunci când motorul de sub capotã îºi dã duhul. În acest caz, distanþa faþã de maºina din faþã trebuie sã fie mai mare, fiindcã sistemele de asistenþã (servodirecþie, servofrânã) nu mai funcþioneazã, ceea ce duce la o greutate sporitã în manevrarea volanului ºi a pedalei de frânã.
3. Cautã un loc în care poþi opri în siguranþã
E foarte important ca miºcãrile pe care le faci la volan sã fie line, astfel încât ceilalþi ºoferi sã îþi poatã anticipa acþiunile ºi sã te evite la timp. Astfel, înainte de a vira brusc cãtre marginea ºoselei, cautã rapid cu privirea un loc în care poþi opri, dupã care asigurã-te cã te poþi îndrepta înspre acel loc.
3. Semnalizeazã dreapta sau porneºte luminile de avarii
Dupã ce te-ai asigurat cã te poþi îndrepta cãtre locul de siguranþã, semnalizeazã dreapta, la fel cum ai face-o dacã motorul ar funcþiona. E important sã ºtii cã nu trebuie sã scoþi cheia din contact dupã ce motorul s-a oprit ºi nici nu trebuie sã o miºti din poziþia de pornire, fiindcã altfel semnalizarea s-ar putea sã nu mai funcþioneze ºi, mai important decât atât, volanul se va bloca.
4. Nu te speria dacã vezi cã direcþia e grea
Aºa cum am spus ºi mai sus, odatã cu oprirea motorului se opreºte ºi servodirecþia, iar asta duce la o greutate mult mai mare în miºcarea volanului. Nu te speria dacã vezi cã e mai greu de miºcat – trebuie doar sã îþi încordezi mai tare muºchii.
5. Nu frâna brusc ºi fii pregãtit sã apeºi mai tare pe pedala de frânã
Dacã eºti pe autostradã sau pe o ºosea unde se circulã cu vitezã, ultimul lucru pe care vrei sã îl faci e sã frânezi brusc. Încearcã sã pãstrezi inerþia maºinii cât poþi de mult ºi fii pregãtit sã apeºi mai tare pe pedala de frânã, fiindcã pompa de servofrânã nu va funcþiona, ceea ce te va duce direct în 1970 în ceea ce priveºte feedback-ul sistemului de frânare.
6. Încearcã sã duci maºina cât mai departe de drum înainte sã opreºti
Dacã eºti în oraº, cautã o strãduþã mai liberã pe care sã opreºti. Dacã eºti pe un drum extraurban, cautã un loc cât mai îndepãrtat pe ºosea. Motivul: unii ºoferi s-ar putea sã nu vadã cã ai oprit pe marginea drumului ºi sã producã un accident extrem de grav.
Dacã nu ai atât de mult noroc încât sã gãseºti un loc retras, opreºte maºina cât mai aproape de marginea drumului, porneºte avariile ºi pleacã, pe jos, cãtre un loc sigur pentru tine înainte de a suna dupã ajutor.
7. În oraº, îndrãzneºte sã ceri ajutorul celorlalþi
Dacã motorul þi se opreºte la semafor, porneºte avariile ºi cere ajutorul celorlalþi pentru a împinge maºina la o parte. Dacã nu are cine sã te ajute, rãmâi în maºinã cu centura pusã.
Tu ce alte sfaturi ai pentru situaþia nefericitã în care motorul se opreºte în mers?
Data articol: 10/06/2014 Sursa: Promotor.ro
Sursa se vrea de incredere dar sunt multe ... parca e scris de o fata de pe cursurile scolii de sofer.
Voi ce credeti ? Asa se face, chiar nu mai conteaza nimic altceva ?
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
In articol nu scrie nimic despre faptul ca ti s-a oprit motorul in mers fara niciun zgomot suspect sau e la pachet cu zgomote suspecte perceptibile in habitaclu. Si nici daca motorul este diesel sau pe benzina.
Ce as face eu, in cazul unei masini cu motor diesel :
Daca oprirea motorului in mers s-a produs fara zgomote suspecte, imediat as calca ambreiajul apoi as apasa acceleratia la podea si as lasa ambreiajul fortand astfel reponirea motorului, cand viteza ar mai scadea as baga in viteza intr-o treapta inferioara tot cu acceleratia la podea si as mai forta de cateva ori repornirea motorului, pana cand masina tinde sa se opreasca moment in care as trage masina cat mai inafara soselei cu luminile de avarie pornite. Apoi as continua sa dau la cheie de cateva ori, poate-poate reusesc sa repornesc motorul.
Daca oprirea motorului in mers s-a produs cu zgomote suspecte, NU trebuie sa se incerce repornirea motorului pentru ca risti sa agravezi starea curenta a motorului si extinderea pagubelor deja produse. In acest caz as proceda asa cum scrie mai sus in articol.
Ce as face eu, in cazul unei masini cu motor diesel :
Daca oprirea motorului in mers s-a produs fara zgomote suspecte, imediat as calca ambreiajul apoi as apasa acceleratia la podea si as lasa ambreiajul fortand astfel reponirea motorului, cand viteza ar mai scadea as baga in viteza intr-o treapta inferioara tot cu acceleratia la podea si as mai forta de cateva ori repornirea motorului, pana cand masina tinde sa se opreasca moment in care as trage masina cat mai inafara soselei cu luminile de avarie pornite. Apoi as continua sa dau la cheie de cateva ori, poate-poate reusesc sa repornesc motorul.
Daca oprirea motorului in mers s-a produs cu zgomote suspecte, NU trebuie sa se incerce repornirea motorului pentru ca risti sa agravezi starea curenta a motorului si extinderea pagubelor deja produse. In acest caz as proceda asa cum scrie mai sus in articol.