linuske
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 2008 Z17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jul 2011
- Mesaj Privat
azi temperatura exterioara nu a scazut sub-1 grad,iar masina s-a comportat mai bine adica in mers nu mi-a facut probleme (are demaraj,tage nu mai are trepidatii)dar la relanti au ramas aceleasi oscilatii .Am mers la alt service local(reprezentanta kia),unde mi-au mai verificat etansietatea furtunelor(vacum...)mi-au suflat si curatat debitmetrul de aer,mi-au suflat filtrul de aer(are 6000km de la ultima revizie), mi-au mai curatat odata senzorul de pe galeria de admisie,dar simptomele au ramas aceleasi-oscilatii mari la relanti-Mi-au facut si diagnoza cu 2 testere unul era Gutmann celalat nustiu de care era,dar pe nici unul nu imi arata vreo eroare stocata(aici am vazut si km.reali ai masinii 191 000 km.iar afisati sunt doar 106 000km) deh masina second(cumparata de la samsar cu 85000km in luna mai 2011).Concluzie service: in urma diagnosticarii se observa o oscilatie mare de aer cand scade la 2 cand creste la 10 debitul de aer,iar problema ar fi totusi de vina EGR-ulCred ca pana la urma fac o programare la maiandrei sau la reprezentanta opel bacau dar am inteles de pe forum ca cei din urma nu prea sunt seriosi . mentionez ca locuiesc in piatra neamt.ce-mi recomandati?
- marian7519
- *
- 4 mesaje
- din 04 Dec 2011
- Astra 1.7 dtj
- Prahova
marian7519
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 1.7 dtj
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Dec 2011
- Mesaj Privat
linuske
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 2008 Z17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jul 2011
- Mesaj Privat
Kraft
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2008 Z17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Nov 2011
- Mesaj Privat
Revin cu cateva vesti:
Masina a ajuns in stadiul in care fie ca avea debitmetrul conectat sau nu, statea pornita doar cateva secunde dupa care murea motorul. Asa ca in service s-a apucat mecanicul sa ii curete cam tot la ce a avut acces, filtre, egr, galerie, senzori, tuburi, etc. Interesant este ca mi-a gasit o "funingine" si o mizerie de s-a crucit cum s-a strans atata in doar 55.000 de km. Vestea buna e ca masina merge perfect de atunci. Singura chestie care s-a pastrat este ca se tureaza singura in continuare, tot are un relanti neregulat...
Tot in service mi-a spus ca filtrul de particule este infundat 85%, si o sa ma duc la o curatare mecanica, fiindca desi am incercat sa o curat dandu-i mai tare in afara localitatii nu prea functioneaza, ba chiar se aprinde cheita in bord daca trag de ea spre 160-170 de km/h...
Masina a ajuns in stadiul in care fie ca avea debitmetrul conectat sau nu, statea pornita doar cateva secunde dupa care murea motorul. Asa ca in service s-a apucat mecanicul sa ii curete cam tot la ce a avut acces, filtre, egr, galerie, senzori, tuburi, etc. Interesant este ca mi-a gasit o "funingine" si o mizerie de s-a crucit cum s-a strans atata in doar 55.000 de km. Vestea buna e ca masina merge perfect de atunci. Singura chestie care s-a pastrat este ca se tureaza singura in continuare, tot are un relanti neregulat...
Tot in service mi-a spus ca filtrul de particule este infundat 85%, si o sa ma duc la o curatare mecanica, fiindca desi am incercat sa o curat dandu-i mai tare in afara localitatii nu prea functioneaza, ba chiar se aprinde cheita in bord daca trag de ea spre 160-170 de km/h...
- alexx1402
- ****
- 1,752 mesaje
- din 16 Aug 2010
- Astra 2017 B16DTH
- Alta tara
alexx1402
- Mesaje scrise: 1,752
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2017 B16DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2010
- Mesaj Privat
Kraft a scris:
Tot in service mi-a spus ca filtrul de particule este infundat 85%, si o sa ma duc la o curatare mecanica, fiindca desi am incercat sa o curat dandu-i mai tare in afara localitatii nu prea functioneaza,
Tot in service mi-a spus ca filtrul de particule este infundat 85%, si o sa ma duc la o curatare mecanica, fiindca desi am incercat sa o curat dandu-i mai tare in afara localitatii nu prea functioneaza,
Nu are rost sa dai filtru jos pentru curatare "mecanica", risti sa-l compromiti. Filtrul se regenereaza singur cand depaseste un anumit grad de saturatie. Mergand mai turat nu rezolvi nimic, regenerarea e comandata de ECU.
Kraft
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2008 Z17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Nov 2011
- Mesaj Privat
Pai tocmai la dealerul Opel am primit sfatul ca regenerarea filtrului de partcule se face pe la 200 de grade, ca sa ajung la acea temperatura trebuie sa o forjez destul de tare deci concret sa merg cu ea mai turat la drum lung. Tot ei mi-au zis ce imi spui si tu, ca e mai bine sa o curat natural decat mecanic. Problema este ca masina si-a facut lunar sau din 2 in 2 luni curatarea, cel mai recent acum 2 saptamani (stiu asta fiindca aud motorul ca este unpic mai zgomotos, consumul instantaneu la relanti creste la 0.5 litri la 3 litri si temperatura emanata pe evacuare e foarte mare), cu toate acestea filtrul de particule este evaluat la 85% umplere. Deci nu prea am de ales decat o curatare mecanica, si cu ocazia asta sper sa-mi poata zice si de ce nu se curata singur...
- alexx1402
- ****
- 1,752 mesaje
- din 16 Aug 2010
- Astra 2017 B16DTH
- Alta tara
alexx1402
- Mesaje scrise: 1,752
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2017 B16DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2010
- Mesaj Privat
Nu e nimic anormal ca e la 85% si masuatoarea s-a facut intre regenerari (daca se facea imediat dupa regenerare, era altceva.)
Trebuie sa-ti faci griji cand depaseste 100%. Dupa ce se regenereaza, filtrul se incarca progresiv pe masura ce mergi cu masina, distanta parcursa intre regenerari pote fi de 500-1000km in functie de mediul in care conduci (oras sau extraurban) Regenerarea e comandata de ECU cand gradul de saturatie saturatie depaseste 95-100%.
Parerea mea e ca te legi la cap fara sa te doara daca nu ai nicio eroare legata de DPF.
pS. Regenerarea se face pe la 700 de grade, temperatura se obtine prin injectarea unei cantitati suplimentare de motorina (comandata de ECU cand saturatia depaseste 100%). Degeaba ai mers turat daca nu era in timpul regenerarii.
Trebuie sa-ti faci griji cand depaseste 100%. Dupa ce se regenereaza, filtrul se incarca progresiv pe masura ce mergi cu masina, distanta parcursa intre regenerari pote fi de 500-1000km in functie de mediul in care conduci (oras sau extraurban) Regenerarea e comandata de ECU cand gradul de saturatie saturatie depaseste 95-100%.
Parerea mea e ca te legi la cap fara sa te doara daca nu ai nicio eroare legata de DPF.
pS. Regenerarea se face pe la 700 de grade, temperatura se obtine prin injectarea unei cantitati suplimentare de motorina (comandata de ECU cand saturatia depaseste 100%). Degeaba ai mers turat daca nu era in timpul regenerarii.
- alladin_allibaba
- ****
- 1,465 mesaje
- din 24 Apr 2007
- Insignia 2009 A20DTH
- Bucuresti
alladin_allibaba
- Mesaje scrise: 1,465
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Apr 2007
- Mesaj Privat
ca sfat : orice drum mai lung in afara localitatii e bun venit pentru masina in conditiile in care mergi cu ea mai turata, adica sa schimbi undeva in jurul a 3000 rpm iar pe o distanta de vreo 20 km sa mergi cu 3500-4000 rpm numai atunci cand motorul are temperatura optima.
P.S. : asa cum am mai zis si in postul anterior, acea fluctuaie de 1-2 mm de la relanti este datorata in mare parte de filtrul de particule.
bafta!
P.S. : asa cum am mai zis si in postul anterior, acea fluctuaie de 1-2 mm de la relanti este datorata in mare parte de filtrul de particule.
bafta!
Kraft
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2008 Z17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Nov 2011
- Mesaj Privat
Va multumesc pentru sfaturi, dar nu gasesc explicatia pt faptul ca la unele din drumurile lungi pe care le mai fac, cand merg mai mult de cateva minute cu viteze mai mari si turatii mai ridicate, gen 150km/h sau 3200-3300 rpm se aprinde martorul in bord (cheia portocalie) si pierd puterea in motor. Trebuie sa opres, sa pornesc iar, si apoi nu mai apare nimic in bord. Concluzia mecanicului (fiindca asta s-a intamplat si cu el in masina la un test) era ca filtrul de particule incearca sa-si faca acea regenerare dar nu prea reuseste...
- alladin_allibaba
- ****
- 1,465 mesaje
- din 24 Apr 2007
- Insignia 2009 A20DTH
- Bucuresti
alladin_allibaba
- Mesaje scrise: 1,465
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Apr 2007
- Mesaj Privat
gresit.
1.la filtrul de particule nu se aprinde martorul cu masinuta ci acela cu sarma arcuita de la bujii.
2.la acea turatie nu se plafoneaza de la DPF. daca acesta era stricat iti ramanea eroare mereu in bord.
sfat.
1.incearca cu senzor de presiune admisie (map) nou, eventual de la un coleg la care merge cu siguranta si nu i-a dat eroare in bord.
2.incearca debitmetru.
3.verifica electrovalva (tip para) si traseul de vaccum. de mentionat nu westgate.ul de la turbina.
4.verifica EGR.
concluzie.
tind sa cred ca ti se trage de la senzorul de presiune admisie. am avut si eu aceasta problema. se aprindea cand o calcam mai tare si brusc undeva la 3500-4000 rpm. s.a rezolvat cu unul nou.
P.S. nu intotdeauna rezolvi problema cu o curatare.
asteptam rezultatele. bafta!
1.la filtrul de particule nu se aprinde martorul cu masinuta ci acela cu sarma arcuita de la bujii.
2.la acea turatie nu se plafoneaza de la DPF. daca acesta era stricat iti ramanea eroare mereu in bord.
sfat.
1.incearca cu senzor de presiune admisie (map) nou, eventual de la un coleg la care merge cu siguranta si nu i-a dat eroare in bord.
2.incearca debitmetru.
3.verifica electrovalva (tip para) si traseul de vaccum. de mentionat nu westgate.ul de la turbina.
4.verifica EGR.
concluzie.
tind sa cred ca ti se trage de la senzorul de presiune admisie. am avut si eu aceasta problema. se aprindea cand o calcam mai tare si brusc undeva la 3500-4000 rpm. s.a rezolvat cu unul nou.
P.S. nu intotdeauna rezolvi problema cu o curatare.
asteptam rezultatele. bafta!
Kraft
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2008 Z17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Nov 2011
- Mesaj Privat
Si totusi:
1.Acum ceva timp, s-a oprit subit regenerarea filtrului de particule (cu un zgomot de decuplare, un "clamp") dar fara sa se opreasca motorul, in acel moment s-a aprins in bord aceeasi cheita si nu martorul de bujii.
2.EGR-ul a fost verificat si curatat
3.Senzorul de presiune desi e singura piesa care a avut o eroare stocata in computer, nu a fost considerata vinovata pt turare, ci doar debitmetrul, atat de cei de la Opel cat si de mecanicul de la service-ul care a avut masina mai mult in grija...
4.Ideea cu senzorul nou a fost deja incercata, numai ca acesta vine doar pe comanda si daca il comand trebuie sa-l platesc, iar un prieten cu opel astra la care sa se potriveasca piesa nu am, deci nu prea am cum sa testez, decat sa dau banii si sa sper ca se rezolva
Mersi !
1.Acum ceva timp, s-a oprit subit regenerarea filtrului de particule (cu un zgomot de decuplare, un "clamp") dar fara sa se opreasca motorul, in acel moment s-a aprins in bord aceeasi cheita si nu martorul de bujii.
2.EGR-ul a fost verificat si curatat
3.Senzorul de presiune desi e singura piesa care a avut o eroare stocata in computer, nu a fost considerata vinovata pt turare, ci doar debitmetrul, atat de cei de la Opel cat si de mecanicul de la service-ul care a avut masina mai mult in grija...
4.Ideea cu senzorul nou a fost deja incercata, numai ca acesta vine doar pe comanda si daca il comand trebuie sa-l platesc, iar un prieten cu opel astra la care sa se potriveasca piesa nu am, deci nu prea am cum sa testez, decat sa dau banii si sa sper ca se rezolva
Mersi !
- alladin_allibaba
- ****
- 1,465 mesaje
- din 24 Apr 2007
- Insignia 2009 A20DTH
- Bucuresti
alladin_allibaba
- Mesaje scrise: 1,465
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Apr 2007
- Mesaj Privat
Kraft a scris:Si totusi:
1.Acum ceva timp, s-a oprit subit regenerarea filtrului de particule (cu un zgomot de decuplare, un "clamp") dar fara sa se opreasca motorul, in acel moment s-a aprins in bord aceeasi cheita si nu martorul de bujii.
2.EGR-ul a fost verificat si curatat
3.Senzorul de presiune desi e singura piesa care a avut o eroare stocata in computer, nu a fost considerata vinovata pt turare, ci doar debitmetrul, atat de cei de la Opel cat si de mecanicul de la service-ul care a avut masina mai mult in grija...
4.Ideea cu senzorul nou a fost deja incercata, numai ca acesta vine doar pe comanda si daca il comand trebuie sa-l platesc, iar un prieten cu opel astra la care sa se potriveasca piesa nu am, deci nu prea am cum sa testez, decat sa dau banii si sa sper ca se rezolva
Mersi !
1.Acum ceva timp, s-a oprit subit regenerarea filtrului de particule (cu un zgomot de decuplare, un "clamp") dar fara sa se opreasca motorul, in acel moment s-a aprins in bord aceeasi cheita si nu martorul de bujii.
2.EGR-ul a fost verificat si curatat
3.Senzorul de presiune desi e singura piesa care a avut o eroare stocata in computer, nu a fost considerata vinovata pt turare, ci doar debitmetrul, atat de cei de la Opel cat si de mecanicul de la service-ul care a avut masina mai mult in grija...
4.Ideea cu senzorul nou a fost deja incercata, numai ca acesta vine doar pe comanda si daca il comand trebuie sa-l platesc, iar un prieten cu opel astra la care sa se potriveasca piesa nu am, deci nu prea am cum sa testez, decat sa dau banii si sa sper ca se rezolva
Mersi !
la mine atunci cand se aprindea in bord masinuta cu cheita, cand o calcam puternic, nu se mai tura mai mult de 3500 rpm sub nicio forma.
intr.o zi chiar s.a aprins cand mergeam cu ea normal. am pus tetserul si eroare P0234-5a parca, oricum ceva legat de senzor. m.am suparat si am luat unul nou, de atunci masina merge brici.
P.S. fazele cu taiatul turbinei le facea foarte rar(de 3 ori mi s.a intamplat in decurs de 6 luni), cel mai relevant semn fiind acela ca la turatii de pana in 2000 de rpm nu prea mai avea forta din.nainte.
Kraft
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2008 Z17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Nov 2011
- Mesaj Privat
Astazi, prima data de o saptamana incoace de cand a fost "curatat", s-a oprit iar motorul la relanti stand pe loc (dar o singura data). Eu nu mai am idei, si nici mecanicul. Nu pot decat sa astept sa se agraveze ceva, ca nu am de gand sa arunc banii pe piese si sa constat ca le-am cumparat degeaba...
Multumesc pt sprijin !
Multumesc pt sprijin !
linuske
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 2008 Z17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jul 2011
- Mesaj Privat
din luna decembrie am schimbat motorina alto (rompetrol) si am alimentat doar motorina efix winter(rompetrol),iar acele oscilatii au disparut total. concluzie service: motorina alto este mai uscata si din cauza aceasta motorului meu nu prea ii convenea.Bine ca nu m-am apucat sa schimb piese(debitmetru,senzor galerie admisie,regulator pompa de inalta),doar ce au fost curatate.V-a doresc bafta tuturor si drumuri libere
- Nisip
- **
- 358 mesaje
- din 19 Oct 2010
- Astra 2006 Z19DT
- Bucuresti
Nisip
- Mesaje scrise: 358
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2010
- Mesaj Privat
Salut!
In primul rand fluctuatile de 1 mm ale acului sunt o problema cunoscuta care nu este decat o eroare de afisaj a bordului.
In al doilea rand cautati un mecanic care stie opel si care are minim op-com.
Op-com asta arata valorile cerute de ecu pentru diversi parametri si arata si valorile masurate de senzori. O diferenta intre ce se cere si ce se masoara va exista mereu dar aceasta diferenta trebuie sa fie mica si oarecum constanta.
Codurile de eroare nu fac altceva decat sa indice locul in care sa cauti. Eroarea poate fi electrica (scurt sau intrerupere) sau poate fi o eroare de valoare masurata (prea mare sau prea mica). Daca e de natura electrica se cauta pe la fire pe la mufe sau chiar senzorul in sine. Daca e de valoare masurata, inainte sa se traga concluzia ca e senzorul defect se cauta pe la piese ce ar putea sa cauzeze o valoare prea mare sau prea mica a parametrului masurat.
@kraft
Daca vrei idei ia legatura cu maiandrei. Si nu te apuca de filtru de particule pana nu citesti tot ce scrie aici
@linuske
Din pacate doar in cazul in care alimentai din "butoi" cu ceva lichid care continea si motorina in el puteai sa ai probleme. Faptul ca nu mai face acum, e bine, doamne ajuta dar in mecanica nu se repara nimic de la sine.
In primul rand fluctuatile de 1 mm ale acului sunt o problema cunoscuta care nu este decat o eroare de afisaj a bordului.
In al doilea rand cautati un mecanic care stie opel si care are minim op-com.
Op-com asta arata valorile cerute de ecu pentru diversi parametri si arata si valorile masurate de senzori. O diferenta intre ce se cere si ce se masoara va exista mereu dar aceasta diferenta trebuie sa fie mica si oarecum constanta.
Codurile de eroare nu fac altceva decat sa indice locul in care sa cauti. Eroarea poate fi electrica (scurt sau intrerupere) sau poate fi o eroare de valoare masurata (prea mare sau prea mica). Daca e de natura electrica se cauta pe la fire pe la mufe sau chiar senzorul in sine. Daca e de valoare masurata, inainte sa se traga concluzia ca e senzorul defect se cauta pe la piese ce ar putea sa cauzeze o valoare prea mare sau prea mica a parametrului masurat.
@kraft
Daca vrei idei ia legatura cu maiandrei. Si nu te apuca de filtru de particule pana nu citesti tot ce scrie aici
@linuske
Din pacate doar in cazul in care alimentai din "butoi" cu ceva lichid care continea si motorina in el puteai sa ai probleme. Faptul ca nu mai face acum, e bine, doamne ajuta dar in mecanica nu se repara nimic de la sine.