Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discuții generale
  3. Opel vs ...
  • mir_amd

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2008

  • Mesaj Privat
mai sunt persoane d-astea cu "opelul e cel mai bun " cand aveau dacie probabil ziceau la fel. Smile

din experienta personala va spun ca in seat ai o senzatie de confort mult mai mare, si lucrurile in jurul tau parca sunt finisate ceva mai bine. Sa nu mai vorbim de look, ca aici e dupa gusturi. Leonul mi se pare mult mai stilat, si pt. ca sunt mai rare ai impresia ca esti intr-o masina ceva mai selecta (doar ai impresia)
Ca dezavantaj, costurile de intretinere care sunt cam ca la VW.
Skip ads

  • florin129

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 1.7cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jun 2008

  • Mesaj Privat
mir_amd a scris:mai sunt persoane d-astea cu "opelul e cel mai bun " cand aveau dacie probabil ziceau la fel. Smile

din experienta personala va spun ca in seat ai o senzatie de confort mult mai mare, si lucrurile in jurul tau parca sunt finisate ceva mai bine. Sa nu mai vorbim de look, ca aici e dupa gusturi. Leonul mi se pare mult mai stilat, si pt. ca sunt mai rare ai impresia ca esti intr-o masina ceva mai selecta (doar ai impresia)
Ca dezavantaj, costurile de intretinere care sunt cam ca la VW.


fara suparare. dar nu cred ca te-ai urcat intr-un leon pana acum. masina e ceva mai confortabila decat astra dar materialele sunt sub orice critica. sunt plastice penale si ieftine. am un amic cu o cupra si materialele sunt la fel de nasoale
  • mir_amd

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2008

  • Mesaj Privat
fara suparare, cred ca zici asta doar pt ca ai opel
m-am urcat atat in ibiza cat si in leon. daca ibiza era chiala, leonul chiar era varianta nervoasa si foarte dotat. confortul mi s-a parut mult mai sus decat la astra. asta este parerea mea.
  • marius007zo2

  • Mesaje scrise: 734
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Feb 2007

  • Mesaj Privat
nu stiu despre modelele noi ... dar la seat leon 2003 plasticele din interior dupa ce ca sunt foarte multe bucati sunt facute si dintr-un material nasol ... e doar plastic ...
de altfel de aia si scartaie foarte mult ca sunt foarte multe bucati si nu sunt prinse decat in cleme care in timp se uzeaza
la seat-ul despre care vorbesc eu i-a venit si lui vremea sa scartaie din toate colturile
  • RolyB

  • Mesaje scrise: 133
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Salutare tuturor!
Acum cateva luni mi-am vandut Opel-ul Astra Caravan din 2000 , 1.7 DTI vrand sa cumpar alta masina deoarece bagasem o gramada de bani in el si tot mai avea probleme , cel mai mult gandindu-ma ca poate urma o pompa de injectie si sa ma coste cel putin 1000 euro.
Asa ca m-am decis sa o vand cat mai repede pentru a obtine un pret mai bun deoarece urma sa se ieftineasca ( lucru care s-a si intamplat ).
Dupa vanzare eram in cautarea unei masini pe benzina cu motor de 1.6 si in jur de 100 de cai deoarece pentru mine nu reprezenta o afacere un motor Diesel datorita faptului ca fac in jur de 10-15 mii kilometri pe an.
Pe lista mea de masini se aflau : Opel Vectra B2 , Vw Bora ( ceva mai scumpa ) , Ford Focus Sedan , Renault Megane 2 , Seat Toledo.
In cele din urma am ales Seat-ul Toledo ( Seat Leon cu portbagaj ) , o alternativa mai ieftina la Vw Bora si nu imi pare rau de investitia facuta.Masina este foarte potrivita pentru o familie , motorul este foarte fiabil ( pana acum am schimbat doar consumabilele - ceva mai ieftin decat la Opel ).Consumul este destul de bun pentru un asemenea motor (in jur de 9-9.5 in oras , si 6.5-7 afara).Cat despre calitatea materialelor de la interior pot sa spun ca este cam aceeasi cu mentiunea ca la Opel incepusera deja sa scartaie din toate incheieturile dar ca materiale folosite Seat-ul este putin sub Opel.
Daca ar fi sa vand Seat-ul singurele alternative de la Opel ar fi Vectra C sau Signum!
  • one_just_dany

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie: Alba
  • Masina: Astra 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Apr 2010

  • Mesaj Privat
can e vb de opel sau vw poate aleg opel dar cand e leon in joc merg pe el
  • marius.negrean

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Salaj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2011

  • Mesaj Privat
Salutare, revin si eu dupa ceva timp cu niste pareri intre aceste 2 masini, Nu demult eram in dilema de a alege pana in 4500euro intre golf4, ford focus1 si opel astra G.
Dupa mult studiu si teste, am zis sa incerc si seat leon. Si uite asa m-am ales cu un seat leon 1M 2003. Am tehnica nemteasca, interior de Audi A3, design agresiv spaniol, mixtura perfecta.
Am un coleg cu opel astra G classic 2007 si am zis sa le punem in comparatie. Prietenul meu mi-a recomandat clar Seat Leon, asta in cazul in care el are Opel Astra.
Aproape ca zicea sa facem schimb 1 la 1. Nu se compara calitativ, seatul meu e 1.6 16v 105 cp, zboara cum trebuie, nu consuma ulei, iar consum mixt benzina 7% daca merg uman cu ea, iar consumabilele nu cred ca sunt mai scumpe ca la opel acum in 2011. Am cumparat distributia + pompa de apa cu 600 lei, manopera 150 lei. Apoi schimbul de ulei 4Litri 10w40, filtru benzina, filtru ulei, filtru aer, filtru polen au fost 180 ron toate. Deci undeva 1000 lei masina a fost pusa la punct brici dupa cumparare. Interiorul e placut, tapiteria e rezistenta si nu se uzeaza repede, scaunele sunt comfortabile la drum lung. Nici sa nu vorbim de calitatea tablei, pic de rugina nu are pe ea si are o vartsa de 8 ani deja. Se vede diferenta tablei intre Seat si Opel sau Ford sau Megane. Antifonarea la fel, am facut comparatie intre astra,focus,megane2 si leon/golf. E clar ca nemtoaicele stau extrem de bine la antifonare/izolare.
Interiorul e clar audi a3 1 la 1, ceasurile din bord si totul e audi A3. Am analizat-o pe dedesubt si la motor, pe toate piesele e semnul de audi, is clar aceleasi piese importate si pentru audi, si aici chiar nu e vorba ca se cumpara sigla, toate piesele au o andurantza deosebita si o rezistentza in timp. Am nimerit din greseala cu Seatul nistre gropi la viteza de a clantzanit toata si nu s-a intamplat nimic. Daca eram cu un opel/logan/megane ramaneam in drum cu totul.
Designul exterior deja e un plus mare, masina nici nu e joasa pentru rotile de 15 pe care le am.
  • andreyyy

  • Mesaje scrise: 164
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 1.7
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jul 2009

  • Mesaj Privat
Daca ar pune cei de la Seat postul tau in reclamele de la Tv, cu siguranta li s-ar dubla vanzarile Very Happy Very Happy
  • marius.negrean

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Salaj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2011

  • Mesaj Privat
andreyyy a scris:Daca ar pune cei de la Seat postul tau in reclamele de la Tv, cu siguranta li s-ar dubla vanzarile

Probabil Embarassed Am detaliat putin ce am vazut intre aceste masini de clasa medie Wink
Sunt sigur ca daca ar intra in joc masini mai de top gen Audi, BMW , Mercedes si nu ma refer la vechituri, parerile se schimba Smile Din punctul meu de vedere masinile simple sunt cele care castiga gen Opel, Golf, Focus , Seat. Exclud total Renault, Fiat, Alfa Romeo,Peugeot,Citroen au o gramada de electronica si super smecherii(senzori, cipuri) care costa si numa te vezi cu erori in bord. Rolul unei masini e sa mearga nu sa tot faca calcule.
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,888
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Ca posesor al unui Seat (vezi garaj) confirm, TOATE piesele "care conteaza" sunt de origine VW, se aleg de altfel din acelasi catalog de piese VAG (ETKA) iar piesele sunt mai ieftine decat la Opel. masina mea e aproape identica din PDV mecanic cuu un Polo, astfel ca 90% din piesele de la motor, cutie, punti, frane sunt interschimbabile.
In schimb finisarea, desi "trendy" e facuta cu materiale ieftine, la Seaturile din gama de jos folosesc probabil plastic de la PET-uri reciclate Twisted Evil Se zgarie EXTREM de usor Evil or Very Mad
  • Y-GreK

  • Mesaje scrise: 1,269
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2019 B15LFV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jul 2007

  • Mesaj Privat
marius.negrean a scris: Daca eram cu un opel/logan/megane ramaneam in drum cu totul.




Opelul?Clar se facea praf... chiar si Loganul ar fi fost mai in regula decat orice alt Opel intr-o situatie de genul.
Comparatia cu Astra Classic din 2007 este chiar irelevanta,aici este vorba de ASTRA G versus Leon 1M.Astra,acea masina care mereu i-a suflat in ceafa Golfului la vanzari in Europa si chiar l-a depasit candva in clasament pentru raportul calitate/pret excelent si design.O masina cu dotari de baza construita in Polonia pentru Europa de Est te astepti sa se compare cu un Leon dotat construit pentru Vest?Eu n-as fi dat in veci fosta Astra pe vreun Leon diesel cu atat mai putin benzinar;cand o luasem in 2003,dotari de genul : jante sport pe 16,scaune Recaro incalzite,computer de bord MID,CCRT700 +GSM,comenzi pe volan,climatronic,etc,nu erau chiar de neglijat.Referitor la raportul calitate/pret,nu am de ce sa ma plang,am tinut-o 5 ani fix si nu mi-a dat niciodata impresia ca alta masina din clasa ei ar fi fost mai buna.Ca fapt divers,am considerat mereu Seatul o alternativa mai ieftina la VW ca si Skoda de altfel si dpdv calitativ,asa este.
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,888
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
"Dotari" Twisted Evil mie mi se falfaie regeste, ceea ce doresc este sa am o masina fiabila, nu un circ ambulant cu calculatoare de bord si LED-uri Laughing
Climatronicul, de ex. l-am ocolit cat am putut Evil or Very Mad
  • Y-GreK

  • Mesaje scrise: 1,269
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2019 B15LFV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Fiecare cu necesitatile sale,eu sunt mai tanar Twisted Evil .Eventual daca vroiam o masina fiabila fara calculatoare de bord si cat se poate de simpla ca si conceptie,alegeam un Mercedes Cobra.Oricum ar fi,ceea ce vroiam sa evidentiez e ca Astra G nu-i totuna cu Astra Clasic.Mi-a placut reactia vecinului meu cand i-au picat injectoarele la un Golf IV 1.9SDI cat se poate de chel,daca pana si o masina banala are asa probleme... Laughing
  • marius.negrean

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Salaj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2011

  • Mesaj Privat
Scuzele mele daca nu am stiut face diferenta intre Astra G si astra classic dar mie mi se pare unul si acelasi lucru:) Adica cel putin la design is la fel si motorizarile cred ca nu difera mult, in rest nu prea am studiat modelele Astra, dar eu cred ca-s aceleasi materiale si aceeasi tehnologie in mare.
Cum zicea si sorin666, eu pe seat am evitat climatronic(in trafic nu stau cu ochii pe butoane si ecran sa-mi pun o temperatura decenta, doar invart butonul si am caldura/racoare la moment, totul simplu). Cu cat mai simpla masina cu atat mai putine erori in bord si posibilitati de defectiune. Masina e buna cand dotarile pe care le are iti satisfac nevoile. Majoritatea dotarilor ce exista nu prea sunt obligatorii si se poate fara ele, mai ales ce nebunii auzi in 2011(ford/vw parcare asistata, de ce mai ai permis? de ce mai esti sofer?) : computer bord, deseori nu indica valori reale, nu ma ajuta la nimic. Climatronic? Neah, cum ziceam, te chinui sa apesi butoanele in trafic pana te trezesti in alta masina butonand pe-acolo. Oglinzi electrice? Poate incalzirea lor si efectul antiorbire ajuta, dar reglajul ? Nu ma joc toata ziua cu ele sa vad ce frumos se misca, in 3 luni o singura data reglate, deci nu ajuta cu nimic mecanismul electric de reglare. Scaunele incalzite intr-adevar sunt un comfort iarna si merita. Tempomat? Hai ca deja pierd placerea condusului si nu-s asa lenes incat sa nu controlez eu masina Very Happy Renault ma mira cu cata electronica de rahat are. I-auzi pornire pe cartela Laughing auleo, sa vezi cand se demagnetizeaza tot sistemul ala, sau scapi cafea pe cititorul de cartela cum am scapat eu pe bord.Se duce drac totu. Daca am fi toti mai realisti si mai exigenti cu masinile ce le detinem am gasi si bube gramada Very Happy Eu is la inceput cu leutzul, vedem mai incolo ce bube ascunde.
  • mad2max

  • Mesaje scrise: 793
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Y-GreK a scris:
marius.negrean a scris: Daca eram cu un opel/logan/megane ramaneam in drum cu totul.


Opelul?Clar se facea praf... chiar si Loganul ar fi fost mai in regula decat orice alt Opel intr-o situatie de genul.
Comparatia cu Astra Classic din 2007 este chiar irelevanta,aici este vorba de ASTRA G versus Leon 1M.Astra,acea masina care mereu i-a suflat in ceafa Golfului la vanzari in Europa si chiar l-a depasit candva in clasament pentru raportul calitate/pret excelent si design.O masina cu dotari de baza construita in Polonia pentru Europa de Est te astepti sa se compare cu un Leon dotat construit pentru Vest?Eu n-as fi dat in veci fosta Astra pe vreun Leon diesel cu atat mai putin benzinar;cand o luasem in 2003,dotari de genul : jante sport pe 16,scaune Recaro incalzite,computer de bord MID,CCRT700 +GSM,comenzi pe volan,climatronic,etc,nu erau chiar de neglijat.Referitor la raportul calitate/pret,nu am de ce sa ma plang,am tinut-o 5 ani fix si nu mi-a dat niciodata impresia ca alta masina din clasa ei ar fi fost mai buna.Ca fapt divers,am considerat mereu Seatul o alternativa mai ieftina la VW ca si Skoda de altfel si dpdv calitativ,asa este.


Nu vreau sa ridic in slavi Opelul insa am de aproape 6 ani masina si sunt f multumit....in special de trenul de rulare...la gropile din Romania (si mai ales din Targoviste pana anul trecut) e ceva sa nu schimbi absolut nimic la masina timp de 5 ani si ceva....nu credeti?(vorbim doar de ansamblul rotilor)....acum 2 luni am schimbat pentru prima oara ceva si anume 2 capete de bara pe fata si un arc pe spate.
  • marius.negrean

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Salaj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2011

  • Mesaj Privat
Is de-acord ca Opel are un tren bun si rigid, adica destul de bine inchegat, nu se rupe in doua ca o masina firava. Nu mi se pare in schimb calitatea materialelor prea buna, si cum zicea cineva mai sus, e o masina facuta pentru est, in rest e brici. Intretinerea intre opel/golf/leon/focus e cam la fel daca tragem linie la final, nu prea difera mult daca alegem motorizari similare.
P.s : La toate din aceste masini la motorul benzina 1.6 as baga de vina cuplul mic in turatii mici, cand e nevoie de putere la turatie mica nu prea e de unde zvacnirea aia de la turbo ,dar se mai castiga la intretinere/taxe teren si chiar se simte in timp. La 1.4 nici nu vreau sa ma gandesc, sau 1.2 parca are astra ceva de genul asta.
  • Y-GreK

  • Mesaje scrise: 1,269
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2019 B15LFV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Eram ironic cand spuneam ca Opelul se facea praf intr-o asemenea situatie Laughing .Sa faci o comparatie intre un Opel si un Logan mi se pare deplasat referindu-ne la trenul de rulare...
  • petre.ion

  • Mesaje scrise: 139
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Sep 2011

  • Mesaj Privat
Pana in 2004 se faceau masini solide si relativ simple tehnic.Un exemplu de fiabilitate ar fi 1.9-ele TDI , motor care a fost inlocuit de 2.0 TDI si care s-a dovedit a fi aproape un esec pe partea de injectie (si nu numai) cel putin in varianta de 140 CP.
Majoritatea producatorilor de masini in ultima vreme (cam dupa 2005) adopta "politica" Renault si anume diesel-uri rafinate,puternice,foarte economice(o adevarata placere sa le conduci) dar care se cam strica cu precizie nemteasca as putea spune , de obicei dupa garantie,iar daca se intampla in garantie te scoate pe tine vinovat (exploatare incorecta etc).
Si ar mai fi o chestie: cica te duci si iti iei Opel.Mandru de proaspata achizitie "NEMTEASCA" ,dupa aia afli ca are motor de FIAT si este fabricata in Polonia cu destinatie Europa de Est.
Apropo de climatronic: intri in masina dai drumu la climatronic setezi pe 22 grade si vezi ca incepe sa-ti bage aer rece pe toate partile cu ventilatorul la maxim (deh in masina sunt 30 grade) ,bineinteles ca nu poti sa stai cu ventilatia la maxim si dai ventilatorul mai incet (temperatura setata se anuleaza)..Si uite asa ai clima automata manuala Smile pana se racoreste putin in masina.Multi folosesc climatronicul tot manual deoarece poti seta sa bage mai mult aer pe unde vrei tu nu pe unde vrea "caculatorul".
  • marius.negrean

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Salaj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2011

  • Mesaj Privat
petre.ion imi pare bine sa nu fiu doar eu aici printre putinii care nu vad in dotari un plus foarte mare Smile Nu am utilizat un climatronic prea mult dar mi-am dat seama ca nu e ceva ce trebuie. Probabil daca se discuta de niste dotari gen : pachet drumuri grele, scaune incalzite, un ESP(si cu asta pe gheata e nula treaba) , adica dotari ce is uzuale, atunci mai merita banul in plus. Multi dealeri/samsari umfla pretul datorita unei descrieri mai grosolane : CLIMA IN 15 ZONE , TAPITERIE PIELE, si pac urca 500 euro pretul total, jalnic desigur. Daca ar fi sa aleg un opel astra G chiar nici nu stiu ce motorizare ar fi fost sa aleg, aia de la Opel nu au gandit cand le-au facut? 1.7 dti 75, daca urci 3-4 persoane in el, ai un drum pe serpetine e gata, o fortezi de-o rupi toata. 2.0 dti 101 cai deja e mai potent, dar asa mare capacitate(impozit/asigurare/consum umflate) pt asa mica putere? Focus din 1.8 tdci scotea 115 cp si un cuplu de 250 NM parca, iar VW 1.9 TDI are 90-101-116-131 e de unde alege.
1.6 16v (poate un 1.8 dar deja ma gandesc ca la mai mult de 10.000 km pe an rupe la buzunar cu benzina, un om cu venit decent) probabil ca ar fi alegerea ideala, daca se vrea ca intretinerea motorului sa se reflecte si in puterea/utilitatea acestuia. Eu deocamdata nu discut despre aparitiile din 2005 2006 incoace ca nu sunbt dispus sa dau mai mult de 5000E pe o masina, cam acolo e minimul de unde incepe pretul , si nu vad rostul de a se baga bani multi intr-o masina, sa-si faca rolul de masina, si un pic de siguranta acolo Razz
  • mad2max

  • Mesaje scrise: 793
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jul 2007

  • Mesaj Privat
marius.negrean a scris:petre.ion imi pare bine sa nu fiu doar eu aici printre putinii care nu vad in dotari un plus foarte mare Smile Nu am utilizat un climatronic prea mult dar mi-am dat seama ca nu e ceva ce trebuie. Probabil daca se discuta de niste dotari gen : pachet drumuri grele, scaune incalzite, un ESP(si cu asta pe gheata e nula treaba) , adica dotari ce is uzuale, atunci mai merita banul in plus. Multi dealeri/samsari umfla pretul datorita unei descrieri mai grosolane : CLIMA IN 15 ZONE , TAPITERIE PIELE, si pac urca 500 euro pretul total, jalnic desigur. Daca ar fi sa aleg un opel astra G chiar nici nu stiu ce motorizare ar fi fost sa aleg, aia de la Opel nu au gandit cand le-au facut? 1.7 dti 75, daca urci 3-4 persoane in el, ai un drum pe serpetine e gata, o fortezi de-o rupi toata. 2.0 dti 101 cai deja e mai potent, dar asa mare capacitate(impozit/asigurare/consum umflate) pt asa mica putere? Focus din 1.8 tdci scotea 115 cp si un cuplu de 250 NM parca, iar VW 1.9 TDI are 90-101-116-131 e de unde alege.
1.6 16v (poate un 1.8 dar deja ma gandesc ca la mai mult de 10.000 km pe an rupe la buzunar cu benzina, un om cu venit decent) probabil ca ar fi alegerea ideala, daca se vrea ca intretinerea motorului sa se reflecte si in puterea/utilitatea acestuia. Eu deocamdata nu discut despre aparitiile din 2005 2006 incoace ca nu sunbt dispus sa dau mai mult de 5000E pe o masina, cam acolo e minimul de unde incepe pretul , si nu vad rostul de a se baga bani multi intr-o masina, sa-si faca rolul de masina, si un pic de siguranta acolo Razz


1,7dti cu 75cp stock nu e vreo sportiva dar nu se misca rau....iar pe serpentine nu ai treaba chiar cu masina plina...doar s-o tii in turatia de cuplu.
Skip ads

  1. Home
  2. Discuții generale
  3. Opel vs ...

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR