b_67_dec
- Mesaje scrise: 64
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Oct 2006
- Mesaj Privat
- alex_arhire
- ***
- 988 mesaje
- din 10 Sep 2006
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
alex_arhire
- Mesaje scrise: 988
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Sep 2006
- Mesaj Privat
b_67_dec a scris:salutare oameni buni acum ca a venit iarna ,hai sa incercam aici sa vedem si noi ce mai trebuie facut la masini sa avem o pornire cit mai usoara ma refer in special la diesel eu de exemplu ma gindeam sa-i schimb bujiile ce ziceti?
Hmmmm..... Sa vedem: ar merge un ulei mai subtire pt. o ungere mai rapida si mai eficienta si sa aiba destul combustibil (sa nu inghete in rezervor). Asta ar fi esentialul.........Si cand e ger puternic, mai merge pornita seara inainte de culcare, noaptea nush cine se incumeta sa iasa.
- gabonne
- ****
- 1,293 mesaje
- din 11 Sep 2006
- Vectra 1993 1.7TD
- braila
gabonne
- Mesaje scrise: 1,293
- Locatie: braila
- Masina: Vectra 1993 1.7TD
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Sep 2006
- Mesaj Privat
- Drogas
- ****
- 1,260 mesaje
- din 11 Sep 2006
- Bucuresti
Drogas
- Mesaje scrise: 1,260
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Sep 2006
- Mesaj Privat
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
Si ca sa-l completez pe Drogas, as mai zice asa: daca temperatura este afara sub -10grdC, nu strica o cheie scurta pentru ruperea peliculei de ulei de pe camasi. Pe urma cheia normala de pornire. In felul asta, iarna trecuta, la -20, pornea la marele sfert, de ma miram si eu (si aveam in motor 10W40).
Ioan Paul
- Mesaje scrise: 98
- Locatie:
- Masina: Astra 2003
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Feb 2005
- Mesaj Privat
- @dyS
- ***
- 747 mesaje
- din 27 Jun 2005
- Astra 1995 C14NZ
- Valcea
@dyS
- Mesaje scrise: 747
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 1995 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2005
- Mesaj Privat
ldivora a scris:....: daca temperatura este afara sub -10grdC, nu strica o cheie scurta pentru ruperea peliculei de ulei de pe camasi. Pe urma cheia normala de pornire. .........).
Himmm, nu stiu ce sa zic, sunt pareri impartite, unii spun ca este bine, altii nu . Mai astept pareri; ce-i drept, este asa cum spui tu, la a doua cheie o ia la sfert....dar e corecta procedura?
- claudiu-cld
- *******
- 6,516 mesaje
- din 13 Sep 2006
- Astra 2000 y17dt
- Constanta
claudiu-cld
- Mesaje scrise: 6,516
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2006
- Mesaj Privat
eu fac exact cum a zis dragos pun contact astept sa se stinga martoru de la bujii si dau cheie si porneste fara probleme.
of topic:asta iarna am fost la busteni(-5-7 grd)pun contact se stinge martor bujii si pornesc fara nici un chin,fata de un golf 4 sdi care se cam chinuia sa porneasca,a invarti 2-3 ori pana a pornit.asa ca cum e normal tre sa ai- baterie buna
-bujii bune
in rest eu va doresc o iarna placuta si porniri cat mai usoare
of topic:asta iarna am fost la busteni(-5-7 grd)pun contact se stinge martor bujii si pornesc fara nici un chin,fata de un golf 4 sdi care se cam chinuia sa porneasca,a invarti 2-3 ori pana a pornit.asa ca cum e normal tre sa ai- baterie buna
-bujii bune
in rest eu va doresc o iarna placuta si porniri cat mai usoare
- 1.7dti_edition2000
- *****
- 533 mesaje
- din 28 Aug 2006
- Astra 2000 y17dt
- Bucuresti
1.7dti_edition2000
- Mesaje scrise: 533
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Aug 2006
- Mesaj Privat
La mine martorul de bujii de aprinde pentru o fractiune de secunda si se stinge,asta desigur la temperaturi sub 7 grd si motor rece.
E normal asa?
De pornit,porneste binisor,nu chiar la sfert dar ok.
Poate ne lamureste cineva,sa lamurim si dilema de pe alt topic despre metoda de pornire-cu un contact pus preliminar sau ba.
Daca nu,poate masor eu intr-o zi -tensiunea pe bujii functie de timpul de actionare al contactului.
E normal asa?
De pornit,porneste binisor,nu chiar la sfert dar ok.
Poate ne lamureste cineva,sa lamurim si dilema de pe alt topic despre metoda de pornire-cu un contact pus preliminar sau ba.
Daca nu,poate masor eu intr-o zi -tensiunea pe bujii functie de timpul de actionare al contactului.
- duradarius@masini.ro
- **
- 88 mesaje
- din 13 Sep 2006
- Astra 1995 1.7 TDI
- Baia de Aries (Alba)
duradarius@masini.ro
- Mesaje scrise: 88
- Locatie: Baia de Aries (Alba)
- Masina: Astra 1995 1.7 TDI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2006
- Mesaj Privat
Salut ,
Pentru mine ordinea este urmatoarea , numai ca de fapt toate sunt pe locul 1 :
1. baterie foarte buna fie ea noua sau mai veche ,
1. asa cum a spus un coleg putin mai sus , bujiile incandescente sa fie de aceeasi mama si toate sa functioneze la parametri ,
1. uleiul si filtrul noi (astea le pun mai din toamna) ,
1. filtrul de motorina nou ,
1. motorina de calitate si rezervorul sa fie cam plinut (pentru condens , amorsare mai buna a pompei etc.. ),
1. asa cum a mai spus un coleg mai sus , prima cheie o dau ca sa rupa uleiul (baia de ulei , cutie , camasi , lagare etc.) si abia la a doua pornesc motorul .
Sunt sigur ca am uitat ceva
Succes tuturor si porniri usoare in iarna asta care seamana mai mult cu o primavara !
Va pupez pe toti si SARBATORI FERICITE !
si LA MULTI ANI !!!
DDarius
Pentru mine ordinea este urmatoarea , numai ca de fapt toate sunt pe locul 1 :
1. baterie foarte buna fie ea noua sau mai veche ,
1. asa cum a spus un coleg putin mai sus , bujiile incandescente sa fie de aceeasi mama si toate sa functioneze la parametri ,
1. uleiul si filtrul noi (astea le pun mai din toamna) ,
1. filtrul de motorina nou ,
1. motorina de calitate si rezervorul sa fie cam plinut (pentru condens , amorsare mai buna a pompei etc.. ),
1. asa cum a mai spus un coleg mai sus , prima cheie o dau ca sa rupa uleiul (baia de ulei , cutie , camasi , lagare etc.) si abia la a doua pornesc motorul .
Sunt sigur ca am uitat ceva
Succes tuturor si porniri usoare in iarna asta care seamana mai mult cu o primavara !
Va pupez pe toti si SARBATORI FERICITE !
si LA MULTI ANI !!!
DDarius
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
- Corsafuhrer
- ***
- 869 mesaje
- din 26 Mai 2006
- Corsa 2003 Y17DT
- Bucuresti
Corsafuhrer
- Mesaje scrise: 869
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2003 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mai 2006
- Mesaj Privat
- @dyS
- ***
- 747 mesaje
- din 27 Jun 2005
- Astra 1995 C14NZ
- Valcea
@dyS
- Mesaje scrise: 747
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 1995 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2005
- Mesaj Privat
duradarius@masini.ro a scris:.....
asa cum a mai spus un coleg mai sus , prima cheie o dau ca sa rupa uleiul (baia de ulei , cutie , camasi , lagare etc.) si abia la a doua pornesc motorul.
asa cum a mai spus un coleg mai sus , prima cheie o dau ca sa rupa uleiul (baia de ulei , cutie , camasi , lagare etc.) si abia la a doua pornesc motorul.
Revin si eu cu intrebarea : e corecta procedura spusa mai sus ? Se spune ca ar afecta ceva pe la aprindere ......
- Ingineru
- ****
- 1,086 mesaje
- din 24 Jun 2004
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
Ingineru
- Mesaje scrise: 1,086
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
In primul rand reduci viata electromotorului la jumate...iar in al doilea rand oricum e o prostie daca ai un ulei bun.
Din experienta mea cu diesel timp de 2 ani ideea e clara: in proportie de 80% sa zicem important e sa ai compresie buna. Dupa aia, bujii bune si filtrul de aer schimbat la timp. Abia in ultimul rand, filtrul de motorina schimbat tot la timp (asta daca e imbacsit se va simti f. tare si in mers). Un motor cu injectie directa, daca e in firea lui, n-ar trebui sa depinda asa de mult de bujii (golful tdi pornea fara proteste, la sfert cu 2 bujii arse la -10 grade).
Din experienta mea cu diesel timp de 2 ani ideea e clara: in proportie de 80% sa zicem important e sa ai compresie buna. Dupa aia, bujii bune si filtrul de aer schimbat la timp. Abia in ultimul rand, filtrul de motorina schimbat tot la timp (asta daca e imbacsit se va simti f. tare si in mers). Un motor cu injectie directa, daca e in firea lui, n-ar trebui sa depinda asa de mult de bujii (golful tdi pornea fara proteste, la sfert cu 2 bujii arse la -10 grade).
- duradarius@masini.ro
- **
- 88 mesaje
- din 13 Sep 2006
- Astra 1995 1.7 TDI
- Baia de Aries (Alba)
duradarius@masini.ro
- Mesaje scrise: 88
- Locatie: Baia de Aries (Alba)
- Masina: Astra 1995 1.7 TDI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2006
- Mesaj Privat
Salut ,
Conform procedurii pe care o fac eu cand pornesc motorul la rece iarna , (de a nu porni de la prima cheie) , nu am avut niciodata probleme cu aprinderea (parerea mea este ca sunt numai zvonuri) . Exact asa am procedat iarna , la toate motoarele diesel pe care le-am avut si totul fara probleme . Bineanteles ca acum fiecare face dupa cum are posibilitati , eu am casa , curte , garaj de scandura la masina si pot sa-mi fac rand de alte lucruri prin curte atata timp cat se incalzeste motorul sau alte cele .
Sa nu ati inchipui ca dau prima cheie si apoi brusc si a doua ?! Nu , las cateva secunde bune si dupa aceea pornesc .
DDarius
Conform procedurii pe care o fac eu cand pornesc motorul la rece iarna , (de a nu porni de la prima cheie) , nu am avut niciodata probleme cu aprinderea (parerea mea este ca sunt numai zvonuri) . Exact asa am procedat iarna , la toate motoarele diesel pe care le-am avut si totul fara probleme . Bineanteles ca acum fiecare face dupa cum are posibilitati , eu am casa , curte , garaj de scandura la masina si pot sa-mi fac rand de alte lucruri prin curte atata timp cat se incalzeste motorul sau alte cele .
Sa nu ati inchipui ca dau prima cheie si apoi brusc si a doua ?! Nu , las cateva secunde bune si dupa aceea pornesc .
DDarius
- ROBERTby2000
- **
- 244 mesaje
- din 01 Aug 2006
- Astra 2001 y17dt
- Vrancea
ROBERTby2000
- Mesaje scrise: 244
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2001 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2006
- Mesaj Privat
- violafinest
- *
- 39 mesaje
- din 26 Dec 2006
- Astra 1994
- Timisoara
violafinest
- Mesaje scrise: 39
- Locatie: Timisoara
- Masina: Astra 1994
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Dec 2006
- Mesaj Privat
Eu am o Astra din `94 cu motor 1,7 D , am fost cu ea la un service mai pe la inceputul lu noiembrie sa o pregatesc pt iarna, mi-au schimbat doar o bujie si uleiul+filtrul...au zis ca nu o sa am treaba cu ea...desi afara nu e foarte frig maxim -8 grade seara, masina porneste destul de greu, adica dupa ce se stinge becul mai las circa 20 de secunde dau cheie si invarte destul de mult, cateodata opresc si mai dau o cheie......sa fie oare de vina acumulatorul? sau in ce consta exact problema?
- gabonne
- ****
- 1,293 mesaje
- din 11 Sep 2006
- Vectra 1993 1.7TD
- braila
gabonne
- Mesaje scrise: 1,293
- Locatie: braila
- Masina: Vectra 1993 1.7TD
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Sep 2006
- Mesaj Privat
vam
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Sacele
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jan 2006
- Mesaj Privat
Trebuie sa te contrazic , iarna si eu las contactul pus si dupa ce se stinge martorul be bujii din bord si astept pana se aude un tacanit din dreapta din zona stalpului A, loc unde se afla releul care comanda bujiile.In momentul cand se aude tacanitul, inseamna ca a decuplat releul si nu se mai incalzesc bujiile. Iarna trecuta cand era foarte frig -20 grd dimineata la ora 6 cand plec eu de acasa pornea mai greu la prima cheie .Discutand cu prietenii care mai au diesel de generatie mai veche m-au sfatuit sa fac faza cu asteptatul pana tacane si pot sa spun ca la mine a mers. Eu inainte faceam alta chestie si anume puneam contactul asteptam pana se stingea becul, dupa care intrrupeam contactul si il mai puneam odata si cand se stingea becul a doua oara abia atunci il porneam, dar am inteles ca asa scurtez viata releului.
- colbert
- **
- 314 mesaje
- din 17 Mar 2009
- Astra 2009 1.7 cdti Z 1.7 DTH
- Iasi
colbert
- Mesaje scrise: 314
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2009 1.7 cdti Z 1.7 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mar 2009
- Mesaj Privat