Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tuning
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,710
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
In aceasta seara am facut primele teste pe Y20DTH.

Rezultatele sunt la nivelul asteptarilor: accelerare omogena, un pic mai mult cuplu la turatii joase, cuplu bun incepand de la 1500 rpm, iar intre 2000 si 4000 simti ca ai alta masina.

In testele cu accelerometrul am obtinut un timp mediu de accelerare 0-100 de 10.6s cu 3 persoane in masina. Puterea medie a fost de 123CP, adica am adaugat ~20CP.

Consumul instant la viteze constante este la fel ca si inainte, insa e mai mare la accelerare cu pedala la fund - bineinteles urca si mai repede in ture. Am ajuns relativ repede la 190km/h.

In concluzie, suntem foarte multumiti de rezultate. Vom testa cateva zile aceasta versiune, timp in care vom lucra la varianta de +25CP
Skip ads

  • eduard33

  • Mesaje scrise: 1,502
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 1997 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Nov 2004

  • Mesaj Privat
CONGRATULATIONS.....stiu ca asteptai de ceva vreme clipa asta...asa ca, la urm intalnire te prezinti cu sampania Razz ...

10X
  • sorin68_ro

  • Mesaje scrise: 71
  • Locatie: ploiesti
  • Masina: Vectra 1998 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Felicitari ptr. rezultate!!!
  • Tataee

  • Mesaje scrise: 303
  • Locatie: Mangalia
  • Masina: Karl 2016 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2005

  • Mesaj Privat
Felicitari pentru rezultatele obtinute.
Dupa ce motorizare ai spus sa intelegem ca Garfi e acum un tigrisor ? Very Happy
Cand facem o liniutza? Twisted Evil
  • eduard33

  • Mesaje scrise: 1,502
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 1997 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Nov 2004

  • Mesaj Privat
Tataee a scris:...... Garfi e acum un tigrisor ? Very Happy
Cand facem o liniutza? Twisted Evil


stai la rand...i-am promis-o de mult Laughing Laughing Laughing
  • bogdanene

  • Mesaje scrise: 695
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2001 Y 20 DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Nov 2005

  • Mesaj Privat
deci...s-a nascut bebita de 120 CP din Y20DTH

Very Happy
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,417
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Am citit si eu (cu viu interes, dar si cu o anumita parere de rau, tinand cont de cum a degenerat la un moment dat discutia) topicul asta, precum si topicul din publicitate.
Ce sa zic, suna tentant. Deocamdata pentru mine doar teoretic (practic exista, cel putin momentan, anumite impedimente), dar as avea cateva intrebari:
1- Z 16 SE? din ce am vazut la publicitate, deocamdata nu...
2- a propos de ce a zis @sile_box, tineti cont de parametrii maximi dati de producator? nu ma pricep la mecanica si auto, dar bunul simt de om care are (sau spera ca are Wink ) nitel simt practic imi zice ca ar putea fi, intr-adeva, o problema, daca in urma tunning-ului masina ajunge sa iasa din parametrii de functionare
Va intreb la modul cel mai serios, pentru ca sincer m-ar tenta sa fac un mic tunning la mashinutza (daca nu de altceva, macar sa nu ma mai enervez cand depasesc camioane, si se iau cretinii sa faca liniutza, fara sa le pese ca din fatza mai vine unulaltul.... ) dar pe de alta parte mi-e prea draga mashinutza si nu m-ar tenta sa o stric...
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,710
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
jE, tocmai pentru a ne mentine in limitele de siguranta noi recomandam tuningul moderat, nu agresiv. Iti dau ca exemplu motorul meu: Y20DTH - vei observa castiguri normale de ~30% in oferte, insa noi am efectuat primele teste cu 20% si ne vom indrepta catre 25%.
Avansam incet, dar sigur. Wink

Z16SE si XE - in curand.
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,417
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
@maiandrei nu vreau sa fiu carcotas, si nici sa starnesc polemici. sunt destui pe forum care abia asteapta sa apara o polemica Smile
Dar tot nu mi-ai raspuns la intrebare. Un tuning moderat nu inseamna si o crestere moderata a tuturor parametrilor functionali. Poti sa faci un tuning moderat, cu o crestere de performantza de 5%, dar in urma acestui tuning valorile unui anumit parametru sa creasca cu 100%, caz in care ai toate sansele ca piesele implicate sa iti cedeze in viitorul apropiat.
Intrebarea mea este: voi tineti cont de parametrii functionali (val maxime admise de producator) cand faceti remaparile, a.i. sa nu depasiti acesti parametrii?
si offtopic, cu un sfat te rog: daca imi pun pe masina roti cu diametru mai mare, ce ar trebui sa fac ca instrumentele de bord sa isi dea seama? din punctul meu de vedere as avea 2 variante:
1- trebuie sa schimb vitezometrul si etc (in cazul in care sistemul de masurare a vitezei e analogic) (varianta nasoala)
2- trebuie sa ma duc la cineva care stie sa dea nitel cu reprogramatul in masina, sa ii zica ca la o rotatie a rotii, masina nu mai face 1m, ci 1,1m (varianta mai domneasca)
Zi-mi te rog, care ar fi?
motivul pentru care as pune niste anvelope mai naltute e ca ma doare sufletul cand aud cum freaca metalul pe la cate o bordura......
  • Mikki

  • Mesaje scrise: 1,418
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 1.6
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2004

  • Mesaj Privat
@jE
Instrumentele (vitezometrul) se reprogrameaza. Adica i se schimba code index-ul, ala care apare atunci cand tii apasat butonul pt jurnalier.
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,417
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
@Mikki esti bun te rog sa detaliezi? Pot sa fac eu operatiunea? Unde gasesc corespondenta de coduri etc? Unde gasesc descrierea operatiunii?
Multzam Wink
  • Mikki

  • Mesaje scrise: 1,418
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 1.6
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Codurile se gasesc pe net, insa operatiunea se face cu Tech2 sau o scula asemanatoare.
Uite aici codurile: http://www.agc-suedwest.de/...-index_tacho.html
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,710
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Scuze ca nu am fost suficient de clar de la inceput. Cand am zis tuning moderat, m-am referit tocmai la modificarea usoara a anumitor parametri, astfel incat sa ne aflam in zona de siguranta (cu software adecvat, cunosti toti parametrii si limitele acestora).

Dureaza foarte mult pana intelegi bine detaliile fiecarui motor - tocmai de aceea updatam atat de greu lista, iar in momentul asta avem impresionanta lista cu 2 motoare Wink
  • pascaru_val

  • Mesaje scrise: 1,409
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2005

  • Mesaj Privat
maiandrei a scris:
Dureaza foarte mult pana intelegi bine detaliile fiecarui motor - tocmai de aceea updatam atat de greu lista, iar in momentul asta avem impresionanta lista cu 2 motoare Wink


Sa inteleg ca acestea sunt:
1. Y17DT
2. Y20DTH ?

Astea oricum as zice ca sunt cele mai intilnite. (si poate si cele mai bune pt chip tuning Smile )
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,710
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Zilele astea am mai lucrat un pic la hartile mele si fuga la dyno.
Iata rezultatul:


In interpretarea rezultatelor, ii rog pe cei familiarizati cu dyno-ul sa ma contrazica, acolo gresesc:
- in afara de cocoasha aceea pe care o voi taia pentru ca ajunge la 300 Nm, curba de cuplu e chiar draguta
- dupa ce voi lasa cocoasha la 280 Nm, voi avea cuplu maxim intre ~2300 rpm si ~3000 rpm, iar cuplu de peste 200 intre ~2100 rpm si ~4000 rpm, ceea ce suna foarte bine

Ceva insa nu inteleg eu in graficul asta:
- RPM nu corespunde vitezei reale in niciuna din trepte - in grafic zice ca am 3000 rpm la 96km/h, ori eu am ~2500 intr-a 4-a, ~2000 intr-a 5-a, ~3500 intr-a 3-a! Unde gresesc?
- graficul incepe la 2000 rpm si se termina la 4100 rpm Evil or Very Mad ce test e asta? trebuia sa inceapa de jos, de sub 1500 rpm si sa termine dupa 4500 rpm. Cuplul maxim al Y20DTH incepe la 1950 rpm (chiar 1500 in unele docomente), iar Pmax e in jurul a 4300 rpm. Se vede clar cum testerul a ridicat piciorul de pe acceleratie la 4100 rpm!
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
maiandrei a scris:Ceva insa nu inteleg eu in graficul asta:
- RPM nu corespunde vitezei reale in niciuna din trepte - in grafic zice ca am 3000 rpm la 96km/h, ori eu am ~2500 intr-a 4-a, ~2000 intr-a 5-a, ~3500 intr-a 3-a! Unde gresesc?

Am senzatia ca aparatul nu stie in ce treapta ruleaza masina; probabil in cel mai bun caz iti afiseaza turatia rotii inmultita cu un raport final implicit; daca ar mai exista "priza directa" (treapta cu demultiplicare 1:1) iar raportul final al masinii ar fi cel implicit, atat ar fi avut turatia motorul.
  • Slick

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Nu prea e asa. Din cate stiu treapta a 5-a se apropie de raportul 1:1, si la 4000 rpm te apropii de 190-200 kmph, total diferit de grafic. Raportul de-acolo e mai apropiat de treapta a 4-a, care nu stiu exact ce raport are.
  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
sugestie: fa un grafic si setarile originale. Sa vedem de unde pornesti...
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,710
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Iata si graficul cu setarile originale:

Pmax = 101.5 CP la 4211 rpm
Tmax = 224.8 Nm la 2597 rpm

Graficul "idealizat" al GM arata asa:

Pmax = 100 CP la 4000 rpm (alte docomente zic 4300 rpm)
Tmax = 230 Nm intre 1500 Shocked si 2500 rpm
Pai daca aveam din start 230 Nm la 1500 rpm lasam motorul in pace, nu ma mai apucam de remapare... Razz

@idiceanu, cum mere masinuta?
@slick, ingineru - de data asta raportul rpm/speed e corect Smile
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
maiandrei a scris:
Tmax = 230 Nm intre 1500 Shocked si 2500 rpm
Pai daca aveam din start 230 Nm la 1500 rpm lasam motorul in pace, nu ma mai apucam de remapare... Razz
@slick, ingineru - de data asta raportul rpm/speed e corect Smile

Dupa cum mai spuneam pe la intalniri, performantele astea sunt "coafate" bine de baietii de la marketing; scopul-daca nu iti spun ca sunt mai mari ca in realitate, macar sa te faca sa crezi ca da, domne', uite ce elasticitate am, ce disponibilitate de cuplu etc.
Skip ads

  1. Home
  2. Tuning

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR