- maiandrei
- OP
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
In aceasta seara am facut primele teste pe Y20DTH.
Rezultatele sunt la nivelul asteptarilor: accelerare omogena, un pic mai mult cuplu la turatii joase, cuplu bun incepand de la 1500 rpm, iar intre 2000 si 4000 simti ca ai alta masina.
In testele cu accelerometrul am obtinut un timp mediu de accelerare 0-100 de 10.6s cu 3 persoane in masina. Puterea medie a fost de 123CP, adica am adaugat ~20CP.
Consumul instant la viteze constante este la fel ca si inainte, insa e mai mare la accelerare cu pedala la fund - bineinteles urca si mai repede in ture. Am ajuns relativ repede la 190km/h.
In concluzie, suntem foarte multumiti de rezultate. Vom testa cateva zile aceasta versiune, timp in care vom lucra la varianta de +25CP
Rezultatele sunt la nivelul asteptarilor: accelerare omogena, un pic mai mult cuplu la turatii joase, cuplu bun incepand de la 1500 rpm, iar intre 2000 si 4000 simti ca ai alta masina.
In testele cu accelerometrul am obtinut un timp mediu de accelerare 0-100 de 10.6s cu 3 persoane in masina. Puterea medie a fost de 123CP, adica am adaugat ~20CP.
Consumul instant la viteze constante este la fel ca si inainte, insa e mai mare la accelerare cu pedala la fund - bineinteles urca si mai repede in ture. Am ajuns relativ repede la 190km/h.
In concluzie, suntem foarte multumiti de rezultate. Vom testa cateva zile aceasta versiune, timp in care vom lucra la varianta de +25CP
- eduard33
- ****
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
- sorin68_ro
- **
- 71 mesaje
- din 03 Mai 2006
- Vectra 1998 X20DTL
- ploiesti
sorin68_ro
- Mesaje scrise: 71
- Locatie: ploiesti
- Masina: Vectra 1998 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2006
- Mesaj Privat
- Tataee
- **
- 303 mesaje
- din 21 Nov 2005
- Karl 2016 Z10XE
- Mangalia
Tataee
- Mesaje scrise: 303
- Locatie: Mangalia
- Masina: Karl 2016 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2005
- Mesaj Privat
- eduard33
- ****
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
- bogdanene
- ***
- 695 mesaje
- din 11 Nov 2005
- Astra 2001 Y 20 DTH
- Buzau
bogdanene
- Mesaje scrise: 695
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2001 Y 20 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Nov 2005
- Mesaj Privat
- jE
- *******
- 8,417 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,417
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
Am citit si eu (cu viu interes, dar si cu o anumita parere de rau, tinand cont de cum a degenerat la un moment dat discutia) topicul asta, precum si topicul din publicitate.
Ce sa zic, suna tentant. Deocamdata pentru mine doar teoretic (practic exista, cel putin momentan, anumite impedimente), dar as avea cateva intrebari:
1- Z 16 SE? din ce am vazut la publicitate, deocamdata nu...
2- a propos de ce a zis @sile_box, tineti cont de parametrii maximi dati de producator? nu ma pricep la mecanica si auto, dar bunul simt de om care are (sau spera ca are ) nitel simt practic imi zice ca ar putea fi, intr-adeva, o problema, daca in urma tunning-ului masina ajunge sa iasa din parametrii de functionare
Va intreb la modul cel mai serios, pentru ca sincer m-ar tenta sa fac un mic tunning la mashinutza (daca nu de altceva, macar sa nu ma mai enervez cand depasesc camioane, si se iau cretinii sa faca liniutza, fara sa le pese ca din fatza mai vine unulaltul.... ) dar pe de alta parte mi-e prea draga mashinutza si nu m-ar tenta sa o stric...
Ce sa zic, suna tentant. Deocamdata pentru mine doar teoretic (practic exista, cel putin momentan, anumite impedimente), dar as avea cateva intrebari:
1- Z 16 SE? din ce am vazut la publicitate, deocamdata nu...
2- a propos de ce a zis @sile_box, tineti cont de parametrii maximi dati de producator? nu ma pricep la mecanica si auto, dar bunul simt de om care are (sau spera ca are ) nitel simt practic imi zice ca ar putea fi, intr-adeva, o problema, daca in urma tunning-ului masina ajunge sa iasa din parametrii de functionare
Va intreb la modul cel mai serios, pentru ca sincer m-ar tenta sa fac un mic tunning la mashinutza (daca nu de altceva, macar sa nu ma mai enervez cand depasesc camioane, si se iau cretinii sa faca liniutza, fara sa le pese ca din fatza mai vine unulaltul.... ) dar pe de alta parte mi-e prea draga mashinutza si nu m-ar tenta sa o stric...
- maiandrei
- OP
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
jE, tocmai pentru a ne mentine in limitele de siguranta noi recomandam tuningul moderat, nu agresiv. Iti dau ca exemplu motorul meu: Y20DTH - vei observa castiguri normale de ~30% in oferte, insa noi am efectuat primele teste cu 20% si ne vom indrepta catre 25%.
Avansam incet, dar sigur.
Z16SE si XE - in curand.
Avansam incet, dar sigur.
Z16SE si XE - in curand.
- jE
- *******
- 8,417 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,417
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
@maiandrei nu vreau sa fiu carcotas, si nici sa starnesc polemici. sunt destui pe forum care abia asteapta sa apara o polemica
Dar tot nu mi-ai raspuns la intrebare. Un tuning moderat nu inseamna si o crestere moderata a tuturor parametrilor functionali. Poti sa faci un tuning moderat, cu o crestere de performantza de 5%, dar in urma acestui tuning valorile unui anumit parametru sa creasca cu 100%, caz in care ai toate sansele ca piesele implicate sa iti cedeze in viitorul apropiat.
Intrebarea mea este: voi tineti cont de parametrii functionali (val maxime admise de producator) cand faceti remaparile, a.i. sa nu depasiti acesti parametrii?
si offtopic, cu un sfat te rog: daca imi pun pe masina roti cu diametru mai mare, ce ar trebui sa fac ca instrumentele de bord sa isi dea seama? din punctul meu de vedere as avea 2 variante:
1- trebuie sa schimb vitezometrul si etc (in cazul in care sistemul de masurare a vitezei e analogic) (varianta nasoala)
2- trebuie sa ma duc la cineva care stie sa dea nitel cu reprogramatul in masina, sa ii zica ca la o rotatie a rotii, masina nu mai face 1m, ci 1,1m (varianta mai domneasca)
Zi-mi te rog, care ar fi?
motivul pentru care as pune niste anvelope mai naltute e ca ma doare sufletul cand aud cum freaca metalul pe la cate o bordura......
Dar tot nu mi-ai raspuns la intrebare. Un tuning moderat nu inseamna si o crestere moderata a tuturor parametrilor functionali. Poti sa faci un tuning moderat, cu o crestere de performantza de 5%, dar in urma acestui tuning valorile unui anumit parametru sa creasca cu 100%, caz in care ai toate sansele ca piesele implicate sa iti cedeze in viitorul apropiat.
Intrebarea mea este: voi tineti cont de parametrii functionali (val maxime admise de producator) cand faceti remaparile, a.i. sa nu depasiti acesti parametrii?
si offtopic, cu un sfat te rog: daca imi pun pe masina roti cu diametru mai mare, ce ar trebui sa fac ca instrumentele de bord sa isi dea seama? din punctul meu de vedere as avea 2 variante:
1- trebuie sa schimb vitezometrul si etc (in cazul in care sistemul de masurare a vitezei e analogic) (varianta nasoala)
2- trebuie sa ma duc la cineva care stie sa dea nitel cu reprogramatul in masina, sa ii zica ca la o rotatie a rotii, masina nu mai face 1m, ci 1,1m (varianta mai domneasca)
Zi-mi te rog, care ar fi?
motivul pentru care as pune niste anvelope mai naltute e ca ma doare sufletul cand aud cum freaca metalul pe la cate o bordura......
- Mikki
- ****
- 1,418 mesaje
- din 06 Sep 2004
- Astra 2002 1.6
- Bucuresti
Mikki
- Mesaje scrise: 1,418
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 1.6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2004
- Mesaj Privat
- jE
- *******
- 8,417 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,417
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
- Mikki
- ****
- 1,418 mesaje
- din 06 Sep 2004
- Astra 2002 1.6
- Bucuresti
Mikki
- Mesaje scrise: 1,418
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 1.6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2004
- Mesaj Privat
Codurile se gasesc pe net, insa operatiunea se face cu Tech2 sau o scula asemanatoare.
Uite aici codurile: http://www.agc-suedwest.de/...-index_tacho.html
Uite aici codurile: http://www.agc-suedwest.de/...-index_tacho.html
- maiandrei
- OP
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
Scuze ca nu am fost suficient de clar de la inceput. Cand am zis tuning moderat, m-am referit tocmai la modificarea usoara a anumitor parametri, astfel incat sa ne aflam in zona de siguranta (cu software adecvat, cunosti toti parametrii si limitele acestora).
Dureaza foarte mult pana intelegi bine detaliile fiecarui motor - tocmai de aceea updatam atat de greu lista, iar in momentul asta avem impresionanta lista cu 2 motoare
Dureaza foarte mult pana intelegi bine detaliile fiecarui motor - tocmai de aceea updatam atat de greu lista, iar in momentul asta avem impresionanta lista cu 2 motoare
- pascaru_val
- ****
- 1,409 mesaje
- din 07 Jun 2005
- Astra 2006 Z17DTL
- Bucuresti
pascaru_val
- Mesaje scrise: 1,409
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2005
- Mesaj Privat
maiandrei a scris:
Dureaza foarte mult pana intelegi bine detaliile fiecarui motor - tocmai de aceea updatam atat de greu lista, iar in momentul asta avem impresionanta lista cu 2 motoare
Dureaza foarte mult pana intelegi bine detaliile fiecarui motor - tocmai de aceea updatam atat de greu lista, iar in momentul asta avem impresionanta lista cu 2 motoare
Sa inteleg ca acestea sunt:
1. Y17DT
2. Y20DTH ?
Astea oricum as zice ca sunt cele mai intilnite. (si poate si cele mai bune pt chip tuning )
- maiandrei
- OP
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
Zilele astea am mai lucrat un pic la hartile mele si fuga la dyno.
Iata rezultatul:
In interpretarea rezultatelor, ii rog pe cei familiarizati cu dyno-ul sa ma contrazica, acolo gresesc:
- in afara de cocoasha aceea pe care o voi taia pentru ca ajunge la 300 Nm, curba de cuplu e chiar draguta
- dupa ce voi lasa cocoasha la 280 Nm, voi avea cuplu maxim intre ~2300 rpm si ~3000 rpm, iar cuplu de peste 200 intre ~2100 rpm si ~4000 rpm, ceea ce suna foarte bine
Ceva insa nu inteleg eu in graficul asta:
- RPM nu corespunde vitezei reale in niciuna din trepte - in grafic zice ca am 3000 rpm la 96km/h, ori eu am ~2500 intr-a 4-a, ~2000 intr-a 5-a, ~3500 intr-a 3-a! Unde gresesc?
- graficul incepe la 2000 rpm si se termina la 4100 rpm ce test e asta? trebuia sa inceapa de jos, de sub 1500 rpm si sa termine dupa 4500 rpm. Cuplul maxim al Y20DTH incepe la 1950 rpm (chiar 1500 in unele docomente), iar Pmax e in jurul a 4300 rpm. Se vede clar cum testerul a ridicat piciorul de pe acceleratie la 4100 rpm!
Iata rezultatul:
In interpretarea rezultatelor, ii rog pe cei familiarizati cu dyno-ul sa ma contrazica, acolo gresesc:
- in afara de cocoasha aceea pe care o voi taia pentru ca ajunge la 300 Nm, curba de cuplu e chiar draguta
- dupa ce voi lasa cocoasha la 280 Nm, voi avea cuplu maxim intre ~2300 rpm si ~3000 rpm, iar cuplu de peste 200 intre ~2100 rpm si ~4000 rpm, ceea ce suna foarte bine
Ceva insa nu inteleg eu in graficul asta:
- RPM nu corespunde vitezei reale in niciuna din trepte - in grafic zice ca am 3000 rpm la 96km/h, ori eu am ~2500 intr-a 4-a, ~2000 intr-a 5-a, ~3500 intr-a 3-a! Unde gresesc?
- graficul incepe la 2000 rpm si se termina la 4100 rpm ce test e asta? trebuia sa inceapa de jos, de sub 1500 rpm si sa termine dupa 4500 rpm. Cuplul maxim al Y20DTH incepe la 1950 rpm (chiar 1500 in unele docomente), iar Pmax e in jurul a 4300 rpm. Se vede clar cum testerul a ridicat piciorul de pe acceleratie la 4100 rpm!
- Ingineru
- ****
- 1,086 mesaje
- din 24 Jun 2004
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
Ingineru
- Mesaje scrise: 1,086
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
maiandrei a scris:Ceva insa nu inteleg eu in graficul asta:
- RPM nu corespunde vitezei reale in niciuna din trepte - in grafic zice ca am 3000 rpm la 96km/h, ori eu am ~2500 intr-a 4-a, ~2000 intr-a 5-a, ~3500 intr-a 3-a! Unde gresesc?
- RPM nu corespunde vitezei reale in niciuna din trepte - in grafic zice ca am 3000 rpm la 96km/h, ori eu am ~2500 intr-a 4-a, ~2000 intr-a 5-a, ~3500 intr-a 3-a! Unde gresesc?
Am senzatia ca aparatul nu stie in ce treapta ruleaza masina; probabil in cel mai bun caz iti afiseaza turatia rotii inmultita cu un raport final implicit; daca ar mai exista "priza directa" (treapta cu demultiplicare 1:1) iar raportul final al masinii ar fi cel implicit, atat ar fi avut turatia motorul.
- Slick
- ****
- 1,319 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Astra 2004 Z20LET
- Prahova
Slick
- Mesaje scrise: 1,319
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
- chiciuc
- ****
- 1,372 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Vectra 1997 X20DTL
- Craiova
chiciuc
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Craiova
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
- maiandrei
- OP
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
Iata si graficul cu setarile originale:
Pmax = 101.5 CP la 4211 rpm
Tmax = 224.8 Nm la 2597 rpm
Graficul "idealizat" al GM arata asa:
Pmax = 100 CP la 4000 rpm (alte docomente zic 4300 rpm)
Tmax = 230 Nm intre 1500 si 2500 rpm
Pai daca aveam din start 230 Nm la 1500 rpm lasam motorul in pace, nu ma mai apucam de remapare...
@idiceanu, cum mere masinuta?
@slick, ingineru - de data asta raportul rpm/speed e corect
Pmax = 101.5 CP la 4211 rpm
Tmax = 224.8 Nm la 2597 rpm
Graficul "idealizat" al GM arata asa:
Pmax = 100 CP la 4000 rpm (alte docomente zic 4300 rpm)
Tmax = 230 Nm intre 1500 si 2500 rpm
Pai daca aveam din start 230 Nm la 1500 rpm lasam motorul in pace, nu ma mai apucam de remapare...
@idiceanu, cum mere masinuta?
@slick, ingineru - de data asta raportul rpm/speed e corect
- Ingineru
- ****
- 1,086 mesaje
- din 24 Jun 2004
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
Ingineru
- Mesaje scrise: 1,086
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
maiandrei a scris:
Tmax = 230 Nm intre 1500 si 2500 rpm
Pai daca aveam din start 230 Nm la 1500 rpm lasam motorul in pace, nu ma mai apucam de remapare...
@slick, ingineru - de data asta raportul rpm/speed e corect
Tmax = 230 Nm intre 1500 si 2500 rpm
Pai daca aveam din start 230 Nm la 1500 rpm lasam motorul in pace, nu ma mai apucam de remapare...
@slick, ingineru - de data asta raportul rpm/speed e corect
Dupa cum mai spuneam pe la intalniri, performantele astea sunt "coafate" bine de baietii de la marketing; scopul-daca nu iti spun ca sunt mai mari ca in realitate, macar sa te faca sa crezi ca da, domne', uite ce elasticitate am, ce disponibilitate de cuplu etc.