Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra C/Signum
  • sergionel

  • Mesaje scrise: 277
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2002 2.2dti y22dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jul 2005

  • Mesaj Privat
mi se aprindea check engineul in viteza 5 numai cind motorul era foarte cald si cind calcam acceleratia mai ferm. pus tester pe ea si mi-a dat eroare:p0234-5a boost pressure control circuit negative deviation. cu ce sa incep sa verific?este vectra c 2,2 dti 2002, y22dtr motor.

multumesc!
Skip ads

  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,682
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
EGR .......
  • sergionel

  • Mesaje scrise: 277
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2002 2.2dti y22dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jul 2005

  • Mesaj Privat
am fost la mecanic azi si mi-a reglat un surub care este pe carcasa turbinei si vine in contact cu tija de la wastegate, pentru a egaliza presiunile boost pressure si command boost pressure la o turatie de cam 3500 ture.(o accelera si se vedea pe tech2 valorile celor 2 presiuni)a reglat pina au ajuns la 132kpa si 130 kpa parca. am avut cod p0234-5a.credeti ca facut corect ce a facut?mentionez ca nu a reglat tija de wastegate care are vopsea pe reglaj din fabrica.
  • sergionel

  • Mesaje scrise: 277
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2002 2.2dti y22dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jul 2005

  • Mesaj Privat
la un motor y22dtr la ce turatie trebuie sa intre conform cartii turbina?(vectra c 2,2 dti 2002)

multumesc!
sau cei care au asemenea masina ii rog sa spuna la ce turatie intra la ei.
  • gevolleyball

  • Mesaje scrise: 105
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Vectra 2002 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Dupa cum bine iti imaginezi turbina functioneaza din momentul cand pornesti motorul...Ca sa-ti raspund la intrebare voi zice ca undeva de pe la 1750rpm in sus..O auzi si tu cand turezi motorul si simti ca zvacneste..mai ales din viteza a II a..Parerea mea
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,544
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Dupa cate stiu eu, Y22DTR are turbina cu geometrie variabila deci nu are un varf ca la turbinele cu geometrie fixa. Mai pe romaneste, motorul trage si la 1300RPM daca infingi pedala.
  • sergionel

  • Mesaje scrise: 277
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2002 2.2dti y22dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jul 2005

  • Mesaj Privat
dodo_13 a scris:Dupa cate stiu eu, Y22DTR are turbina cu geometrie variabila deci nu are un varf ca la turbinele cu geometrie fixa. Mai pe romaneste, motorul trage si la 1300RPM daca infingi pedala.



la mine cind pornesc motorul,tija de la wastegate se deplaseaza la maxim. intrebare:turbina la relanti este deschisa sau inchisa?ca am auzit pareri diferite.
  • Xperiment

  • Mesaje scrise: 218
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Turbina se invarte. Atat! Nu se inchide sau se deschide, ea se invarte de cand pornesti motorul si pana cand il opresti.
https://www.clubopel.com/vie...ht=turbine+mituri
  • sergionel

  • Mesaje scrise: 277
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2002 2.2dti y22dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jul 2005

  • Mesaj Privat
asta stiu,dar unghiul de incidenta al paletelor asupra aerului nu este reglat prin acea tija?la asta ma refeream.adica cind tija este trasa, intra aer minim sau maxim?


Ultima modificare făcută de sergionel la Joi 12 Jun, 2008 1:42 pm
  • mariani

  • Mesaje scrise: 769
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Mokka 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
2,2 dtr au turbine cu geometrie variabila ceea ce a spus si dodo
deci turbina se invirte atita timp cit merge motorul
acum daca motorul merge bine ,
nu scoate fum ,
se aude un fluierat putin sesizabil cind motorul este la relantii
si un fluierat mai accentuat cind accelerezi,
inseamna ca turbina merge la parametri normali
  • sergionel

  • Mesaje scrise: 277
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2002 2.2dti y22dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jul 2005

  • Mesaj Privat
deci eu am avut un cod de eroare p0234 . masina in viteza 5 daca o calcam mai ferm, se aprindea check engine.daca mergeam linistit adica o acceleram progresiv nu se aprindea. se stingea numai daca opream si reporneam. fenomenul se repeta numai in viteza 5. cineva care a lucrat la dibas, mi-a zis ca intra prea mult aer in turbina si a ridicat 3 ture surubul acela de pe carcasa turbinei limitind cursa tijei de la wastegate.(a reglat pina cind pe tech2 aveam presiunile boost si comand boost la 132 si 130 kpa la 4000 ture) cei drept nu amai facut masina asa,dar alti meseriasi mi-au zis ca nu trebuie umblat la acel surub.aveam presiunea la boost pressure dupa ce a reglat ,la 132kpa. inainte era 136.kpa de asta vroiam sa stiu daca in momentul cind tija este trasa, intra aer maxim sau minim in turbina,ca sa-mi dau seama daca avea dreptate mecanicul de la dibas.
  • dumitrache marius

  • Mesaje scrise: 258
  • Locatie: Tecuci-GL
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Salut. Uite aici cum functioneaza turbina ta;

  • rstefan

  • Mesaje scrise: 456
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jul 2006

  • Mesaj Privat
2.2 dti are cuplul maxim intre 1500-2950 rpm.. practic tu incepi sa simti turbo de pe la 1500..
  • alexboss89

  • Mesaje scrise: 127
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Vectra 2004 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2008

  • Mesaj Privat
la mine la un motor de 1.9 cdti intra pe la 2000
  • sergionel

  • Mesaje scrise: 277
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2002 2.2dti y22dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jul 2005

  • Mesaj Privat
puteti sa-mi recomandati un mecanic de incredere care curata turbine? opel vectra c 2,2 dti y22dtr.as vrea pe cineva care a mai curatat asa ceva.(adica la aceasta masina).mesaj pe pm.

multumesc!
  • sorin_vectra

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Satu Mare
  • Masina: Insignia 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2008

  • Mesaj Privat
pai ce probleme are de vrei s-o cureti?ai depuneri pe pale si-s vanele infundate?cati km are?
am auzit de un tip foarte priceput,dar e in Satu-Mare
  • alexboss89

  • Mesaje scrise: 127
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Vectra 2004 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2008

  • Mesaj Privat
da cum se infunda ?
  • rstefan

  • Mesaje scrise: 456
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Mare grija cand desfaci turbina.. eu la acelasi motor am desfacut-o pentru curatare si cand am pus-o la loc pierdeam presiune pe la garnituri (erau duse) si scotea niste zgomote la acceleratie infernale... rezultat -> 2 saptamani stat pe bara pana mi-a venit garnitura dintre turbo si teava de esapament (nu am gasit decat originala la Opel). In plus a mai trebuit sa schimb si garnitura dintre blocul motor si turbo. Acum totul e ok, masina fuge de rupe.
Am observat cu aceasta ocazie ca am ceva joc in axul turbinei.. deci pe viitor va trebui reconditionata.
  • sorin_vectra

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Satu Mare
  • Masina: Insignia 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Pai e sfanta schimbarea garniturilor si-a bolturilor de prindere,scrie foarte clar in TIS.
Garnitura de pe galeria de evacuare costa 50ron+tva si daca-ti fluiera tare turbina ar cam trebui s-o schimbi..Plus ca trebuie verificata incarcarea pe toata instalatia turbo-intercooler.
Joc in axul turbinei exista si e foarte mic ,din fabrica..se accentueaza direct proportional cu "indemanarea" soferului
  • octav13

  • Mesaje scrise: 2,057
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Vectra 2003 y 22 dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Nov 2006

  • Mesaj Privat
sorin_vectra a scris:Pai e sfanta schimbarea garniturilor si-a bolturilor de prindere,scrie foarte clar in TIS.
Garnitura de pe galeria de evacuare costa 50ron+tva si daca-ti fluiera tare turbina ar cam trebui s-o schimbi..Plus ca trebuie verificata incarcarea pe toata instalatia turbo-intercooler.
Joc in axul turbinei exista si e foarte mic ,din fabrica..se accentueaza direct proportional cu "indemanarea" soferului

ma cam bagi in ceata...schimbarea chestiilor de care zici tu e periodica sau numai in caz de interventie/reparatie?
cum sa "fluiere tare" turbina..nu asa trebuie sa faca...?!
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra C/Signum

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR