- bujuxp
- OP
- 145 mesaje
- din 02 Mar 2007
- Vectra 2001 Y22DTR
- Dambovita
bujuxp
- Mesaje scrise: 145
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2001 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mar 2007
- Mesaj Privat
Salutare. Am un vectra b 2.2 dti. De ceva mai mult timp am probleme cu alternatorul: intinzatorul lucreaza corect , restul rolelor , ac , servo , pompa apa nu franeaza cu nimik . La alternator scartie cureaua si nu intotdeauna , acum 6 luni am schimbat fulia de la alternator deoarece s-a rupt din cauza frecari. L-am dat jos dar nu l-am desfacut si nu blocheaza nimik si rulmenti nu se aud. Eu cred si asa este , el blocheaza in sarcina cand motorul este pornit . CE se poate stica in el ca sa blocheze asa de rau in sarcina? Mentionez ca incarca bine chiar si cand scartie . Nu se blocheaza de tot dar iese fum din curea la fulia lui. Va multumesc.
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
- bujuxp
- OP
- 145 mesaje
- din 02 Mar 2007
- Vectra 2001 Y22DTR
- Dambovita
bujuxp
- Mesaje scrise: 145
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2001 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mar 2007
- Mesaj Privat
- ovidiutm
- *****
- 3,502 mesaje
- din 28 Jun 2007
- Astra 1992 C14NZ
- Timis
ovidiutm
- Mesaje scrise: 3,502
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 1992 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jun 2007
- Mesaj Privat
- cornel_02
- **
- 278 mesaje
- din 13 Feb 2007
- Astra 2002 y17dt
- Galati
cornel_02
- Mesaje scrise: 278
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2007
- Mesaj Privat
Am patit si eu la o astra cu y17dt. Era ploaie torentiala si aveam scutul demontat. Concluzia: cand se uda patineaza. S-a aprins atunci si becul de la incarcare. Pe vreme uscata functioneaza excelent. Intinzatorul meu cred ca e bun (nu e la capat de cursa). Daca ai vazut si fum e clar: acesta e urmare a frecarii dintre fulie si curea.
- ovidiutm
- *****
- 3,502 mesaje
- din 28 Jun 2007
- Astra 1992 C14NZ
- Timis
ovidiutm
- Mesaje scrise: 3,502
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 1992 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jun 2007
- Mesaj Privat
- bujuxp
- OP
- 145 mesaje
- din 02 Mar 2007
- Vectra 2001 Y22DTR
- Dambovita
bujuxp
- Mesaje scrise: 145
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2001 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mar 2007
- Mesaj Privat
- ovidiutm
- *****
- 3,502 mesaje
- din 28 Jun 2007
- Astra 1992 C14NZ
- Timis
ovidiutm
- Mesaje scrise: 3,502
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 1992 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jun 2007
- Mesaj Privat
- bujuxp
- OP
- 145 mesaje
- din 02 Mar 2007
- Vectra 2001 Y22DTR
- Dambovita
bujuxp
- Mesaje scrise: 145
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2001 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mar 2007
- Mesaj Privat
- ovidiutm
- *****
- 3,502 mesaje
- din 28 Jun 2007
- Astra 1992 C14NZ
- Timis
ovidiutm
- Mesaje scrise: 3,502
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 1992 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jun 2007
- Mesaj Privat
bujuxp a scris:La alternator scartie cureaua si nu intotdeauna , acum 6 luni am schimbat fulia de la alternator deoarece s-a rupt din cauza frecari. L-am dat jos dar nu l-am desfacut si nu blocheaza nimik si rulmenti nu se aud. Eu cred si asa este , el blocheaza in sarcina cand motorul este pornit . CE se poate stica in el ca sa blocheze asa de rau in sarcina? Mentionez ca incarca bine chiar si cand scartie . Nu se blocheaza de tot dar iese fum din curea la fulia lui. Va multumesc.
Nu are logica: daca se blocheaza in sarcina cum zici tu inseamna ca atunci incepe scartaitul -> daca scartaie inseamna ca patineaza si nu are cum sa incarce la fel de bine cand face asa.
bujuxp a scris:am pus de tractor. Ba dreaq intrebarea mea a fost daca se poate sau exista ceva care poate bloca alternatorul in sarcina . lasa-ti cureaua aia . e intinsa , am si mai intins-o si tot asa face e ceva la alternator clar nu e la curea.
Vad ca tu esti blocat la alternator! Schimba-l ca sa te convingi ca alternatorul nu are nici pe draq! Pai tu zici ca ai Vectra 2.2... cum sa pui curea de tractor si sa ai si pretentia sa mearga ?(o fi mers poate la inceput dar acum s-a uzat necorespunzator, ar fi o explicatie dar chiar si asa... curea de tractor... ma si mir ca s-a potrivit)
- vali zak
- **
- 378 mesaje
- din 26 Nov 2005
- Astra 2004 Y20DTH
- Bucuresti
vali zak
- Mesaje scrise: 378
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2005
- Mesaj Privat
- bujuxp
- OP
- 145 mesaje
- din 02 Mar 2007
- Vectra 2001 Y22DTR
- Dambovita
bujuxp
- Mesaje scrise: 145
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2001 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mar 2007
- Mesaj Privat
- ovidiutm
- *****
- 3,502 mesaje
- din 28 Jun 2007
- Astra 1992 C14NZ
- Timis
ovidiutm
- Mesaje scrise: 3,502
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 1992 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jun 2007
- Mesaj Privat
vidoo
- Mesaje scrise: 67
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 1998 X17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2007
- Mesaj Privat
Am vazut si eu cateva cazuri de scartait al curelei de la alternator . In cazurile in care cureaua era cea prevazuta de constructorul masinii si era noua , originala si tot scartaia , am identificat in toate cazurile urmatoarea problema : Fulii uzate In ce sens? In sensul ca bazele trapezului se mareau ( adica cureaua se "afunda" mai adanc in fulie si partea de baza mica a trapezului acesteia( partea zimtata) atinge baza fuliei. Cureaua trebuie in mod normal sa ruleze numai pe partile laterale , altfer se rupe dantura destinata racirii.
Solutia? curele fara zimti (nu pre se mai gasesc) sau curele cu trapezul putin mai mare care sa suplineasca gradul de uzura laterala a fuliilor ( adica daca ai curea pe 10 pui pe 11 la trapez si tot asa ) Cine nu are incredere sa nu incerce asta acasa , dar in cazurile pe care eu le-am rezolvat a mers si merge de kilometri buni. Poate ca am ajutat
Solutia? curele fara zimti (nu pre se mai gasesc) sau curele cu trapezul putin mai mare care sa suplineasca gradul de uzura laterala a fuliilor ( adica daca ai curea pe 10 pui pe 11 la trapez si tot asa ) Cine nu are incredere sa nu incerce asta acasa , dar in cazurile pe care eu le-am rezolvat a mers si merge de kilometri buni. Poate ca am ajutat
RVisan
- Mesaje scrise: 2
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Dec 2018
- Mesaj Privat
Salut am si ieu un opel vectra b 2.2 tdi din 2002 si decand a venit frigul ami scartaie cureaoa de accesori.Acum ami scartaie mai des adica mai mereu dar dw obicei cand aprind luminile si dau drumu la caldra ideia ie ca , cand scartaie nu mai ami ancarca de ajuns iac cand pun apa pe ia nu mai scartaie pentru cateva momente ieu zic ca ie cureaoa uzata si din cauza iei nu mai ami incarca bine voi ce parere aveți..?Multumesc.
- ovidiutm
- *****
- 3,502 mesaje
- din 28 Jun 2007
- Astra 1992 C14NZ
- Timis
ovidiutm
- Mesaje scrise: 3,502
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 1992 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jun 2007
- Mesaj Privat
Patineaza din cauza intinzatorului sau a unei role de ghidaj.
Pui intinzator si rola noua (sau role daca ai 2, nu stiu exact cate are motorul de 2.2) precum si curea noua. Totodata verifici si fulia de la alternator sa nu se invarta greoi.
Si dupa ce terminam, punem mana pe o carte ca sa invatam limba romana/gramatica - pentru ca niciodata nu e tarziu!
Pui intinzator si rola noua (sau role daca ai 2, nu stiu exact cate are motorul de 2.2) precum si curea noua. Totodata verifici si fulia de la alternator sa nu se invarta greoi.
Si dupa ce terminam, punem mana pe o carte ca sa invatam limba romana/gramatica - pentru ca niciodata nu e tarziu!