- MadDawg
- OP
- 101 mesaje
- din 08 Feb 2005
- Corsa 2001
- Brasov
MadDawg
- Mesaje scrise: 101
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Feb 2005
- Mesaj Privat
- roBERT
- ****
- 1,724 mesaje
- din 08 Mai 2004
- Astra 2002 Z20LET
- Bucuresti
roBERT
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2004
- Mesaj Privat
Ca sa citez un classic in viata "greutatea componentelor aflate in miscare conteaza foarte mult in comportamentul unei masini" - anticipat scuze daca nu am folisit exact aceleasi cuvinte cu autorul
Asa ca iti ramane sa cantaresti intregul ansamblu (janta+roata) in ambele variante si sa vezi care te avantajeaza. In acest caz "mai usor"= "consum mai mic"
Parerea mea,
Asa ca iti ramane sa cantaresti intregul ansamblu (janta+roata) in ambele variante si sa vezi care te avantajeaza. In acest caz "mai usor"= "consum mai mic"
Parerea mea,
ktgorik
- Mesaje scrise: 74
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mai 2004
- Mesaj Privat
Eu am avut pe AstraF initial 175/65/14 dupa care am trecut la 195/60/14. Consumul a crescut cu sub 0,5 l/100 km, dar am castigat enorm la tinuta de drum. Directie mai sigura, distanta de franare mai mica si sa nu mai zic de stabilitate la curbe. Curbe care de voie de nevoie inainte le taiam acum masina isi tinea perfect traiectoria. N-am mai revenit la cele inguste niciodata.
Incearca si ai sa vezi.
Incearca si ai sa vezi.
- Slick
- ****
- 1,319 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Astra 2004 Z20LET
- Prahova
Slick
- Mesaje scrise: 1,319
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
- Ingineru
- ****
- 1,086 mesaje
- din 24 Jun 2004
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
Ingineru
- Mesaje scrise: 1,086
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
ktgorik
- Mesaje scrise: 74
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mai 2004
- Mesaj Privat
Ca sa fii sigur ca nu ai probleme de natura tehnica cel mai sigur e sa te uiti in manualul de utilizare al masinii. La sfarsit unde ai datele tehnice pt fiecare tip de caroserie si motor ai 2-3 tipuri de anvelope date. Daca la motorul si tipul tau de caroserie este data si 195/60/14 inseamna ca fabricantul iti garanteza functionarea masinii cu ele si le poti folosi fara grija.
- Mircea KDT
- **
- 336 mesaje
- din 11 Jan 2005
- Bucuresti
Mircea KDT
- Mesaje scrise: 336
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2005
- Mesaj Privat
Consumul creste pentru ca suprafata de frecare cu soseaua este mai mare. Asta e cauza principala.
Asa cum a zis cineva daca roata e mai mare exista o diferenta la numarul de turatii si la viteza. Kilometrajul o sa arate mai putin decvat are masina. Exista un calcul fizic care se poate face pentru a vedea exact diferenta. L-am vazut pe un site.... [/code]
Asa cum a zis cineva daca roata e mai mare exista o diferenta la numarul de turatii si la viteza. Kilometrajul o sa arate mai putin decvat are masina. Exista un calcul fizic care se poate face pentru a vedea exact diferenta. L-am vazut pe un site.... [/code]
- Thanatos
- ****
- 1,108 mesaje
- din 24 Aug 2004
- Vectra 2000 X18XE1
- constanta - dk
Thanatos
- Mesaje scrise: 1,108
- Locatie: constanta - dk
- Masina: Vectra 2000 X18XE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2004
- Mesaj Privat
calculu fizic pe care il cauti este uramatorul: presiunea=masa/suprafata. numai ca asta contrazice ce zici tu. deci unde masa ramane aceeasi, inseamna ca presiunea exercitata pe un cmp al cauicului este mai mica daca suprafata este mai mare, acceasi masa fiind distribuita pe o suprafata mai mare. expeptand excepitiile, suprafata de contact ramane aceeasi daca modifici latimea rotiilor. se modifica doar forma acesteia, si asta influenteaza alte calcule. dar nu de aici vine diferenta de consum. daca apare diferenta, aceasta aprovine din masa rotilor, si mai precis din distributia masei pe raza rotii care genereza moment.
- MadDawg
- OP
- 101 mesaje
- din 08 Feb 2005
- Corsa 2001
- Brasov
MadDawg
- Mesaje scrise: 101
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Feb 2005
- Mesaj Privat
- zeuslove21
- **
- 51 mesaje
- din 24 Jul 2008
- Omega 1984 sa
- Bacau
zeuslove21
- Mesaje scrise: 51
- Locatie: Bacau
- Masina: Omega 1984 sa
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2008
- Mesaj Privat
Am si eu cauciucuri mai late, si jante mai mari. Ce pot sa zic cu certitudine este ca iti ia din demaraj..am mers si cu masina echipata standard (cu sofer nebun, e adevarat), dar avea un demaraj fantastic (mie nici nu imi place sa o bruschez). Prin urmare, da, stabilitate in curbe, fara discutie, dar tb sa conduci inteligent, sa depaseshti mizand si pe demarajul pe care il ai, nu doar pe cel care il vei capata cand calci pedala de acceleratie.
- ririnel
- ****
- 2,078 mesaje
- din 29 Oct 2007
- Astra 2000 Y20DTH
- Prahova
ririnel
- Mesaje scrise: 2,078
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2007
- Mesaj Privat
http://www.carbibles.com/tire_bible_pg2.html - legat de diferente ale diametrelor rotilor la anvelope de diferite dimensiuni.
Din experienta personala, pot sa va spun ca la o roata mai grea cu 1,5Kg (dar acelasi diametru exterior) am consum mai mare cu 1L@100km. La categoria "mai mare" intra si zgomotul.
Conteaza si latimea cauciucurilor, in cazul meu este mai mare.
Din experienta personala, pot sa va spun ca la o roata mai grea cu 1,5Kg (dar acelasi diametru exterior) am consum mai mare cu 1L@100km. La categoria "mai mare" intra si zgomotul.
Conteaza si latimea cauciucurilor, in cazul meu este mai mare.
is-04-lcg
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1993 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jul 2008
- Mesaj Privat
eu am vectra a c18nz si mi am pus jante de tigra pe 15.am cauciucuri pe spate205/60/15 si fata 195/65/15 ,dar merg un pic mai sprtiv...in oras sunt pe la 12-13 fata de 10-11 cat era inainte cu cauciucurile si jantele pe 14 ,dar la gropile din iasi...mai bine mai inalta! am avut 195/45/15 si am strambat 2 jante...asa ca ...prefer varianta mai inalta care mi da si un comfort sporit ce i drept in detrimentul stabilitatii...sper ca nu am sarit calul cu'' minciunile''mele...
- zeuslove21
- **
- 51 mesaje
- din 24 Jul 2008
- Omega 1984 sa
- Bacau
zeuslove21
- Mesaje scrise: 51
- Locatie: Bacau
- Masina: Omega 1984 sa
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2008
- Mesaj Privat
Vizavi de dimensiuni, daca am 195/65 R15 pe spate si 195/60 R15 pe fata, sunt ok, afecteaza suspensii, chestii? Am avut tot 195/65 R15 pe spate, dar erau mai uzate. Paradoxal, mi se parea ca masina avea mai multa stabilitate atunci. Daca in talon e omologat pe 14, e OK sa circuli cu dimensiunile astea? Exact cu ce am scris mai sus se pot omologa la RAR, sau tb sa fie toate 4 pe exact aceeasi dimensiune? Multumesc.
- TBonu
- **
- 363 mesaje
- din 08 Jun 2008
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
TBonu
- Mesaje scrise: 363
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jun 2008
- Mesaj Privat
Nu am gasit pe youtube ca sa postez, dar am vazut acum la prima emisiune de Fifth Gear din acest sezon ca au facut un test cu cauciucuri care se spune ca reduc consumul + presiune atent monitorizata + usurarea masinii de toate greutatile inutile, rezultatul a fost ca nu reduce in nici un fel consumul de benzina.