bart
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2005
- Mesaj Privat
- bertone
- ****
- 2,294 mesaje
- din 13 Jun 2005
- buzau
bertone
- Mesaje scrise: 2,294
- Locatie: buzau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2005
- Mesaj Privat
bart
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2005
- Mesaj Privat
- misu_imv75
- **
- 114 mesaje
- din 17 Mai 2006
- Vectra 2002 z16xe
- craiova
misu_imv75
- Mesaje scrise: 114
- Locatie: craiova
- Masina: Vectra 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2006
- Mesaj Privat
Check oil level imi apare si mie 1,6 16v ,2001,110000km
Cind am cumparat masina la 107000km imi aparea mesajul cind luam curbe strinse ...uleiul cu care a venit din Germania era Aral Bluetronic 10w40 ( nivel de ulei normal-mijlocul jojei ).....am completat cu aprox 200ml ulei de acelasi tip si mesajul nu a mai aparut.
Am schimbat uleiul si filtrul si am pus 10w40 Semi Sintetic GM Geniune de la reprezentanta Opel....am pus cam 3,3l ulei ( nivel normal - mijloc joja ) mesajul nu a aparut cam 2000km ...acum apare iar cind i-au curbe strinse sau cind urc rampe mari ( nivelul de ulei pare neschimbat - mijloc joja) . Mentionez ca mesajul apare cam la 2-3 zile ( 50-100km ) si daca il resetez din butonul BC nu mai apare pina la urmatoarea curba mai strinsa sau rampa mai mare
Stie cineva cum este citit nivelul din baia de ulei ( pe ce principiu functioneaza senzorul de nivel ), unde se gaseste amplasat si eventual la ce pret este in magazine ?
Cind am cumparat masina la 107000km imi aparea mesajul cind luam curbe strinse ...uleiul cu care a venit din Germania era Aral Bluetronic 10w40 ( nivel de ulei normal-mijlocul jojei ).....am completat cu aprox 200ml ulei de acelasi tip si mesajul nu a mai aparut.
Am schimbat uleiul si filtrul si am pus 10w40 Semi Sintetic GM Geniune de la reprezentanta Opel....am pus cam 3,3l ulei ( nivel normal - mijloc joja ) mesajul nu a aparut cam 2000km ...acum apare iar cind i-au curbe strinse sau cind urc rampe mari ( nivelul de ulei pare neschimbat - mijloc joja) . Mentionez ca mesajul apare cam la 2-3 zile ( 50-100km ) si daca il resetez din butonul BC nu mai apare pina la urmatoarea curba mai strinsa sau rampa mai mare
Stie cineva cum este citit nivelul din baia de ulei ( pe ce principiu functioneaza senzorul de nivel ), unde se gaseste amplasat si eventual la ce pret este in magazine ?
- zafirul
- ****
- 1,443 mesaje
- din 22 Apr 2004
- Zafira 2001 Z18XE
- Bucuresti
zafirul
- Mesaje scrise: 1,443
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Apr 2004
- Mesaj Privat
Buuuuuuunn.
Eu am fost cel care a multumit pt aparitia acestui topic.
Insa din pacate nu pot raspunde intrebarilor. Tot ce pot face e sa trag o concluzie. Pe care o puteti trage si voi dupa ce va fac istorisirea. (desi ea se mai gaseste intr-o forma asemanatoare in topicul dedicat uleiurilor)
Zafira am luat-o de noua. (ATENTIE, tot 2001 si tot benzina, insa 1,
La 5000 am facut un schimb de ulei (fortat de o usoara defectiune a capacului de filtru si a o-ringului) Cei de la service m-au intrebat ce ulei sa puna: original Opel sau ARAL. Am ales ARAL cu gindul ca se gaseste mai usor pe la orice benzinarie si daca - doamne fereste- o fi nevoie ma descurc sa completez.
Revizii la: 14500 / 30000 / 43000 / 55000 / 68000 / 82000 / 95000
numai ARAL High Tronic 5W40
Intre aceste schimburi, completat MAX 2-300 grame...
La 95000 zice cineva , treci pe Opel 5W30 original ca aia si aia..
Eeeeeeee... de atunci numai probleme (asta era in iunie 2004)
Pina in septembrie 2004 (la 99000km) s-au evaporat pur si simplu cam 2 litri si jumatate
cu mesaje "check oil level" la peste 120km/h si cu completare cam la 300 km cite 3-400 grame....
Exasperat am schimbat in septembrie si am trecut pe Mobil1 SyntS 5W40
Acum am 109500 (deci uleiul are cam 10000) si am completat deja in acest interval restul de 0,75 de la schimb plus inca vreo 500 grame dintr-un bidon nou.... deci multisor insa NU ca nenorocirea de Opel...
Acest mesaj mi-a aparut si mie din nou si mai des acum in vara si iar la viteze de peste 120
Concluzia ar fi ca este un ulei EXTREM de prost si de subtire... Nu pot crede ca pina la 95000 n-a luat decit 2-300 de grame si BRUSC am uzura in motor a.i. sa consume in halul asta.. (nu am pata de ulei sub masina si nu iese nici un pic de fum nici la 5-6000 de ture)
Este posibil ca desi avind doar 10000 de la ultimul schimb acest ulei (Mobil) sa-si fi pierdut din proprietati pt ca are mai mult de un an iar acum cu canicula asta sa se duca si el.
Am mai discutat si cu vinzatori de la Augsburg care ziceau ca Opel e prost.
Ce voi face: o sa fac si un motor flush (se pare ca ar fi recomandat la 3-4 schimburi odata ori eu n-am facut-o niciodata) si o sa revin pe ARAL (desi unii spun ca nu mai e ce a fost e unul din putinele pe care scrie Made in Germany si nu Made in EU) sau trec pe Valvoline.
M-am interesat de senzor, e vreo 3 milioane si jumatate
o sa postez diseara cu o captura din EPC sa vedeti cam unde e amplasat...
O sa incerc sa-l dau jos si sa-l curat si pe el..
Parerea mea e ca la km. pe care ii avem INCA nu e nevoie sa trecem pe 10W (mai ales pt. la iarna)
Sper sa va fi ajutat - macar sa va faceti o idee
Eu am fost cel care a multumit pt aparitia acestui topic.
Insa din pacate nu pot raspunde intrebarilor. Tot ce pot face e sa trag o concluzie. Pe care o puteti trage si voi dupa ce va fac istorisirea. (desi ea se mai gaseste intr-o forma asemanatoare in topicul dedicat uleiurilor)
Zafira am luat-o de noua. (ATENTIE, tot 2001 si tot benzina, insa 1,
La 5000 am facut un schimb de ulei (fortat de o usoara defectiune a capacului de filtru si a o-ringului) Cei de la service m-au intrebat ce ulei sa puna: original Opel sau ARAL. Am ales ARAL cu gindul ca se gaseste mai usor pe la orice benzinarie si daca - doamne fereste- o fi nevoie ma descurc sa completez.
Revizii la: 14500 / 30000 / 43000 / 55000 / 68000 / 82000 / 95000
numai ARAL High Tronic 5W40
Intre aceste schimburi, completat MAX 2-300 grame...
La 95000 zice cineva , treci pe Opel 5W30 original ca aia si aia..
Eeeeeeee... de atunci numai probleme (asta era in iunie 2004)
Pina in septembrie 2004 (la 99000km) s-au evaporat pur si simplu cam 2 litri si jumatate
cu mesaje "check oil level" la peste 120km/h si cu completare cam la 300 km cite 3-400 grame....
Exasperat am schimbat in septembrie si am trecut pe Mobil1 SyntS 5W40
Acum am 109500 (deci uleiul are cam 10000) si am completat deja in acest interval restul de 0,75 de la schimb plus inca vreo 500 grame dintr-un bidon nou.... deci multisor insa NU ca nenorocirea de Opel...
Acest mesaj mi-a aparut si mie din nou si mai des acum in vara si iar la viteze de peste 120
Concluzia ar fi ca este un ulei EXTREM de prost si de subtire... Nu pot crede ca pina la 95000 n-a luat decit 2-300 de grame si BRUSC am uzura in motor a.i. sa consume in halul asta.. (nu am pata de ulei sub masina si nu iese nici un pic de fum nici la 5-6000 de ture)
Este posibil ca desi avind doar 10000 de la ultimul schimb acest ulei (Mobil) sa-si fi pierdut din proprietati pt ca are mai mult de un an iar acum cu canicula asta sa se duca si el.
Am mai discutat si cu vinzatori de la Augsburg care ziceau ca Opel e prost.
Ce voi face: o sa fac si un motor flush (se pare ca ar fi recomandat la 3-4 schimburi odata ori eu n-am facut-o niciodata) si o sa revin pe ARAL (desi unii spun ca nu mai e ce a fost e unul din putinele pe care scrie Made in Germany si nu Made in EU) sau trec pe Valvoline.
M-am interesat de senzor, e vreo 3 milioane si jumatate
o sa postez diseara cu o captura din EPC sa vedeti cam unde e amplasat...
O sa incerc sa-l dau jos si sa-l curat si pe el..
Parerea mea e ca la km. pe care ii avem INCA nu e nevoie sa trecem pe 10W (mai ales pt. la iarna)
Sper sa va fi ajutat - macar sa va faceti o idee
- misu_imv75
- **
- 114 mesaje
- din 17 Mai 2006
- Vectra 2002 z16xe
- craiova
misu_imv75
- Mesaje scrise: 114
- Locatie: craiova
- Masina: Vectra 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2006
- Mesaj Privat
Pt . '' Zafirul ''
Drept ai scris despre uleiuri ...nu mai stii ce sa cumperi in ziua de azi..probabil ce e scump e si mai bun ( in Germania un bidon de 4 litri de ulei 10w40 semisintetic poate fi si 30€ si 100€ in functie de producator )
Eu am ales uleiul de la Opel ( GM semisintetic 10w40) si din pricina pretului f. convenabil ( 650 mii -4l ) si la recomandarea unui tip care lucreaza acolo ( a spus ca acelasi ulei se pune si la masinile noi care vin la garantii si ca uleiul este produs in Germania )
Problema este ca la mine nu se observa o scadere vizibila a nivelului de ulei ( este tot la jumatatea jojei.....dupa aprox 2500km.... am verificat totdeauna cu masina parcata in acelasi loc )....oricum maine fac nivel maxim si va tin la curent cu rezultatul.
Si , ma gandesc , daca ar fi de vina calitatea uleiului ar semnaliza prin aprinderea becului de presiune ulei ( ori acesta se stinge instantaneu o data cu pornirea motorului ) si nu ar avea legatura cu nivelul de ulei
Drept ai scris despre uleiuri ...nu mai stii ce sa cumperi in ziua de azi..probabil ce e scump e si mai bun ( in Germania un bidon de 4 litri de ulei 10w40 semisintetic poate fi si 30€ si 100€ in functie de producator )
Eu am ales uleiul de la Opel ( GM semisintetic 10w40) si din pricina pretului f. convenabil ( 650 mii -4l ) si la recomandarea unui tip care lucreaza acolo ( a spus ca acelasi ulei se pune si la masinile noi care vin la garantii si ca uleiul este produs in Germania )
Problema este ca la mine nu se observa o scadere vizibila a nivelului de ulei ( este tot la jumatatea jojei.....dupa aprox 2500km.... am verificat totdeauna cu masina parcata in acelasi loc )....oricum maine fac nivel maxim si va tin la curent cu rezultatul.
Si , ma gandesc , daca ar fi de vina calitatea uleiului ar semnaliza prin aprinderea becului de presiune ulei ( ori acesta se stinge instantaneu o data cu pornirea motorului ) si nu ar avea legatura cu nivelul de ulei
bart
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2005
- Mesaj Privat
- virgil
- **
- 273 mesaje
- din 12 Mar 2005
- Astra 2002 Y17DT
- Bucuresti
virgil
- Mesaje scrise: 273
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mar 2005
- Mesaj Privat
- zafirul
- ****
- 1,443 mesaje
- din 22 Apr 2004
- Zafira 2001 Z18XE
- Bucuresti
zafirul
- Mesaje scrise: 1,443
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Apr 2004
- Mesaj Privat
multzam virgil...
eu chiar m-am bucurat ca a aparut un post vizavi de problema pe care am avut-o si eu (si inca o am.... ) pt ca ma ajuta sa fac -empiric- o statistica
La fel cum am observat ca in iarna asta s-a intimplat cu f.f. multe astre din 2000-2001 sa aiba probleme cu antigelul curs in habitaclu (oringuri calorifer care se vede treaba ca duc 5-6 ani...)
Revenind la aceasta problema sint din ce in ce mai convins ca este de vina uleiul iar acest mesaj de eroare apare datorita "subtirimii" lui (cazul lui misu, curbele) impreuna - probabil- si cu depunerile din baie care afecteaza senzorul
misu, presiune are chiar daca e subtire, nici la mine nu am nici o eroare la pornire...
repet, plec spre mare pe A2, totul ok pina pe la Fetesti (cam 150km) cind la viteze de 140-150 incepe sa apara mesajul... o las mai incet (neturata) incepe uleiul sa ajunga inapoi in baie, se stinge, cum o forjez, cum apare...
eu chiar m-am bucurat ca a aparut un post vizavi de problema pe care am avut-o si eu (si inca o am.... ) pt ca ma ajuta sa fac -empiric- o statistica
La fel cum am observat ca in iarna asta s-a intimplat cu f.f. multe astre din 2000-2001 sa aiba probleme cu antigelul curs in habitaclu (oringuri calorifer care se vede treaba ca duc 5-6 ani...)
Revenind la aceasta problema sint din ce in ce mai convins ca este de vina uleiul iar acest mesaj de eroare apare datorita "subtirimii" lui (cazul lui misu, curbele) impreuna - probabil- si cu depunerile din baie care afecteaza senzorul
misu, presiune are chiar daca e subtire, nici la mine nu am nici o eroare la pornire...
repet, plec spre mare pe A2, totul ok pina pe la Fetesti (cam 150km) cind la viteze de 140-150 incepe sa apara mesajul... o las mai incet (neturata) incepe uleiul sa ajunga inapoi in baie, se stinge, cum o forjez, cum apare...
bart
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2005
- Mesaj Privat
- misu_imv75
- **
- 114 mesaje
- din 17 Mai 2006
- Vectra 2002 z16xe
- craiova
misu_imv75
- Mesaje scrise: 114
- Locatie: craiova
- Masina: Vectra 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2006
- Mesaj Privat
Am rezolvat problema
Se pare ca senzorul semnalizeaza corect....adica chiar aveam nivel de ulei scazut....am completat nivelul cu 400ml ( nu citisem in carte ca cantitatea de ulei necesara atunci cind schimbi si filtrul este de 3,75l ....eu facusem nivel normal , la jumatatea jojei ...adica 3,3l ), si ,faza tare, masina nu era in pozitie perfect orizontala cand verificam nivelul de ulei ....asta pt. ca suspensia pneumatica spate avea o presiune de 1,5 Bar in loc de 0,8-1 cu portbagajul gol ( asa zice la carte) si era destul de ridicata de spate .
PS. cand am facut presiune normala la suspensia spate am observat ca nivelul la ulei era de fapt minim ....asa ca biata masina urla de sete si io ziceam ca e bolnava
Se pare ca senzorul semnalizeaza corect....adica chiar aveam nivel de ulei scazut....am completat nivelul cu 400ml ( nu citisem in carte ca cantitatea de ulei necesara atunci cind schimbi si filtrul este de 3,75l ....eu facusem nivel normal , la jumatatea jojei ...adica 3,3l ), si ,faza tare, masina nu era in pozitie perfect orizontala cand verificam nivelul de ulei ....asta pt. ca suspensia pneumatica spate avea o presiune de 1,5 Bar in loc de 0,8-1 cu portbagajul gol ( asa zice la carte) si era destul de ridicata de spate .
PS. cand am facut presiune normala la suspensia spate am observat ca nivelul la ulei era de fapt minim ....asa ca biata masina urla de sete si io ziceam ca e bolnava
luciano
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Craiova
- Masina: Astra 2003 1.7DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Oct 2006
- Mesaj Privat
- bertone
- ****
- 2,294 mesaje
- din 13 Jun 2005
- buzau
bertone
- Mesaje scrise: 2,294
- Locatie: buzau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2005
- Mesaj Privat
flufyion
- Mesaje scrise: 1
- Locatie:
- Masina: Astra 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Oct 2007
- Mesaj Privat
- Florin M
- **
- 390 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Brasov
Florin M
- Mesaje scrise: 390
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
- dannek
- **
- 297 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Astra 2002 Y20DTH
- Braila
dannek
- Mesaje scrise: 297
- Locatie: Braila
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
La fel imi aparea si mie mesajul "check oil level" cind foloseam Mobil Super S 10w40(cu toate ca nivelul era bun) acum am Valvoline Dura Blend tot 10w40 si am cu el 8500 km si nu am nici o problema cu aparitia mesajului!
Adevarat pe fundul baii de ulei sunt 2 senzori!
Acum sa vad ce ulei pun ca vine iarna!
Adevarat pe fundul baii de ulei sunt 2 senzori!
Acum sa vad ce ulei pun ca vine iarna!
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
@dannek: Da, sunt 2 senzori: cel dinspre coltul stanga sus al imaginii este de temperatura ulei in baie (il are toata lumea), iar cel dinspre centrul imaginii este de nivel ulei (il au doar cei cu BC, iar ceilalti, nu toti, numai precablare).
@zafirul: Mare gresala sa schimbi uleiul (Aral). Eu am mers cu Mobil S 10W40 pentru motoare Turbo-Diesel si pot sa spun ca e vax (dupa 8000Km era apa chioara). Am schimbat cu Aral hightronic 5W40 semisintetic si vreau sa spun ca am alt motor, mult mai silentios si mers mai "rotund".
@zafirul: Mare gresala sa schimbi uleiul (Aral). Eu am mers cu Mobil S 10W40 pentru motoare Turbo-Diesel si pot sa spun ca e vax (dupa 8000Km era apa chioara). Am schimbat cu Aral hightronic 5W40 semisintetic si vreau sa spun ca am alt motor, mult mai silentios si mers mai "rotund".
- popescu iulian
- ****
- 1,400 mesaje
- din 19 Jun 2006
- Antara 2012 A22DMH
- Timisoara
popescu iulian
- Mesaje scrise: 1,400
- Locatie: Timisoara
- Masina: Antara 2012 A22DMH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2006
- Mesaj Privat
- zafirul
- ****
- 1,443 mesaje
- din 22 Apr 2004
- Zafira 2001 Z18XE
- Bucuresti
zafirul
- Mesaje scrise: 1,443
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Apr 2004
- Mesaj Privat
popescu iulian a scris:De ce compari un ulei 10w - cu unul 5w? Ia pune mobil SyntS 5w40 si ai sa vezi ca nu mai e wax, sau chiar 5w50 mobil 1 si atunci ai sa ai alta parere despre unleiurile Mobil. Eu merg cu mobil 1 si schimb numai la 15k km si uleiul arata f bine si atunci.
Am avut eu SyntS 5w40 si tot asa il minca... NU la fel ca cel Opel dar oricum mult...
Am luat decizia sa fac schimbul la cel mult 8000 si pe acest considerent nu merita sa iau un ulei scump.
De 2 schimburi am Elf 5w40 la 100 ron 4 litri. Mai completez la astia 80000 cam 1 litru si aia e...
Am sa incerc de curiozitate schimbul urmator sa revin pe Aral.
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
Eu nu am spus ca imi manca ulei, cu Mobil S, ci ca uleiul dupa 8000km nu mai avea proprietatile necesare ungerii unui motor. Iar comparatia, eu o fac numai in ce priveste comportamentul motorului. Nimeni nu imi poate spune ca nu pot compara doua uleiuri (chiar daca au indicative diferite), din punct de vedere al comportamentului motorului. De ce un ulei la un numar de km mai are proprietati de lubrifiere iar altul nu?