Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • lucian

  • Mesaje scrise: 368
  • Locatie: tulcea
  • Masina: Astra 2005 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2005

  • Mesaj Privat
luate de pe forum-no ofense-

Deci daca vreti sa desfaceti calorifer la opel astra cam asa se face:
1: la motor e bine sa scurcircuitati circuitul de apa. Sunt 2 furtune chiar sub axul care misca rotile si au sigurante pe ele. Sigurantele sunt in stilul celor de la celalat capat (care vine la motor). Trebuie sa lucrati pe pipaite ca nu prea se vede nimic pe acolo.
2: trebuie scos plasticul (de fapt nu prea stiu cum sa-i zic) care incepe cu scrumiera din fata si se termina cu cea din spate care are in fata 2 suruburi (pe stinga si pe dreapta), la mijloc linga schimbatorul de viteza e o chestie patrata care se scoate (de preferat din partea soferului) si acolo mai este un surub si in spate sub scrumiera inca 2 (total 5).
Burdufurile de la schimbator si frina de mina se scot finut cu o surubelnita si au fiecare cite 4 puncte in care sunt prinse.
3: in continuarea bordului sunt 2 chestii de metal care sustin bordul (dreapta 1 surub, stinga 2 suruburi vizibile) si fiecare din chestiile metalice au sub mocheta cite un surub de prindere de carcasa. Dupa ce se desfac se scot afara chestiile metalice.
4: capacul de jos al caloriferului are 2 suruburi in fata vizibile si doua in spate la care se ajunge destul de greu. (atentie suruburile sunt de 5,5 eu unul am gasit greu o tubulara din asta).
5: se da jos capacul de jos si se scoate finut caloriferul (dupa ce in prealabil s-au scos furtunele pct.1)
Cam atit. Sper ca se intelege ceva.
Skip ads

  • randomm

  • Mesaje scrise: 152
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Eu am schimbat acum 2 zile o-ring-urile de la calorifer si as mai avea cateva completari de facut. Ceea ce e descris mai sus e pentru sistem de climatizare Delphi. La Behr este un pic diferita situatia. Se recomanda scoaterea bornei de la baterie si golirea instalatiei de racire. Daca nu mai conteaza inca 300 g de antigel in masina (la mine nu a contat) inchideti caldura si o sa va curga numai antigelul ramas in instalatia din masina.

Pentru a se scoate calul (consola de plastic dintre scaune):

Sunt 4 suruburi pe laterale, 2 in fata 2 in spate (pentru a avea acces la cele din spate se culiseaza scaunele maxim in fata), se scoate capacul care acopera mufa ODB (este sub frana de mana) cu o surubelnita dreapta, cu varful finut. Preferabil ar fi sa se puna o carpa pe varful surubelnitei pentru a nu zgaria plasticul. Surubelnita se baga pe capatul dinspre schimbator, in celalalt capat fiind sistemul de fixare. Dupa inlaturarea capacului ar trebui sa vedeti 3 suruburi, unul langa mufa ODB si 2 care tin cadrul de la mansonul schimbatorului. Dupa ce se desfac aceste suruburi se va putea ridica in sus mansonul de la schimbator. Mansonul de la frana de mana are 4 clipsuri, cate 2 pe fiecare laterala, se desfac ushor cu o surubelnita dreapta. Daca aveti butoane de incalzire in scaune sau TC trebuie scos platicul pe care sunt acestea. Dupa ridicarea mansonului de la schimbator, trageti usor in sus de respectivul plastic si va iesi. Mufele au pe lateral 2 clipsuri care trebuie apasate pentru a le putea scoate. Deschideti scrumiera, apasati protectia de tabla in jos si o sa vedeti 2 suruburi in partea de sus, care trebuiesc scoase. Se trage usor de plasticul care este la bricheta si dupa inlaturare mai vedeti un surub care trebuie scos. Sa puneti toate suruburile la loc sigur ca o sa aveti nevoie de ele. Orice surub lipsa duce la aparitia greierasilor in zona respectiva. In acest moment puteti trage calul spre partea din spate. Dupa ce l-ati tras putin spre inapoi, trebuie sa scoateti mufele de la bricheta si bec si abia apoi puteti inlatura calul cu totul. In fata cutiei unde este caloriferul o sa gasiti conductele care duc aerul in spate. Se apasa in jos si se trage in fata, pentru a se scoate. se scot piesele metalice care sustin consola centrala si in felul asta obtineti acces total la cutie.

Desfacerea cutiei de la calorifer:

Pentru sistem de climatizare Delphi este cum a spus Lucian in postul anterior. Eu am Behr si e putin diferit. Cutia e prinsa in 8 cleme metalice, cate 3 pe fiecare laterala si 2 in fata. Se scot cu o surubelnita dreapta subtire. Se pun la un loc cu toate suruburile. In acest moment va trebuie acces sub masina. Sub masina, se scoate scutul mic (care se scoate la schimbul de ulei) si o sa vedeti teava de evacuare a condensului. Iese direct din peretele masinii si e in forma de L. Langa ea sunt 2 suruburi care trebuiesc scoase. Sunt lungi tare, nu va descurajati cand vedeti ca nu se mai termina. Dupa scoaterea celor 2 suruburi, reveniti in masina. Bagati schimbatorul in treapta 2 sau 4, trageti in jos de partea inferioara a cutiei pana se detaseaza de partea superioara, si apoi trageti spre spate. O sa iasa destul de usor.

Scoaterea caloriferului:

Caloriferul este racordat la instalatia de racire a masinii prin 2 tevi de platic in forma de H. La capete cele 2 tevi au cate o clema metalica. Se ia aceeasi surubelnita subtire, se baga in inelul de la clema si se trage usor pana se scoate total. Se repeta operatiunea pentru toate clemele. Eu personal am scos prima data clemele dinspre instalatie si am scos tevile cu tot cu calorifer. Se goleste caloriferul (daca mai este cazul), se scot clemele si se detaseaza tevile de calorifer. Se verifica integritatea caloriferului si a tevilor de plastic. Daca sunt OK se trece la schimbarea celor 2 oringuri. Se scot oringurile vechi (2 la numar, cate unul pe fiecare teava) si se introduc cela noi pana langa canalul unde intra clema (o sa intelegeti cand veti vedea). Se recomada ungerea cu putina vaselina a oringurilor pentru a intra mai usor. Se introduc inapoi tevile in calorifer si se pun clemele noi care v-au venit in set odata cu oringurile. Eu am mai etansat si cu niste silicon negru pentru siguranta. Nu e obligatoriu sa o faceti, eu am facut-o sa ma simt eu linistit. Se lasa caloriferul cu tevile atasate deoparte (daca puneti silicon trebuie lasat cateva minute sa se usuce putin) si va bagati in masina. Scoateti de pe tevile de la instalatia de racire cele 2 oringuri, stergeti zona si introduceti oringurile noi, pana langa acelasi canal pe care intra siguranta. Se ia caloriferul, se introduce inapoi la locul lui si se impinge usor spre inainte, ca sa intre tevile de plastic pe instalatie. Fixati cu grija sigurantele, la toate 4 trebuie sa se simte cum clipseaza cand ajung in pozitia corecta. Daca nu fixati bine sigurantele aveti sanse mari sa curga antigel in continuare. Eu am etansat si aici cu putin silicon negru.

Verificarea reusitei operatiei:

Se umple instalatia de racire cu antigel (sau se completeaza, daca nu ati dat tot afara), se repune borna de la baterie si se da contact. Se da pe cald maxim si ventilatia la 4. Se verifica sub bord, la imbinarea celor 2 tevi cu instalatia de racire si cu caloriferul. Daca nu curge in urmatoarele 5 minute nimic, s-a rezolvat problema. Daca picura, verificati prinderea sigurantelor, ca de la astea apare problema.

Refacerea integritatii interiorului:

Dupa ce va asigurati ca totul e OK, opriti motorul, scoateti din nou borna de la baterie si va apucati de pus totul la loc. Se monteaza prima data partea inferioara a cutiei si se prinde in toate cele 8 clipsuri. Va bagati sub masina si puneti inapoi cele 2 suruburi. Montati elementele metalice de sustinere a consolei centrale si bagati calul inapoi pe pozitie. Recomand strangerea partiala a suruburilor, pana fixati calul in pozitia corecta si abia apoi strangerea totala a suruburilor. Verificati sa nu va ramana piese de rerva, montati scutul mic sub motor (daca nu l-ati montat deja la loc dupa bagarea suruburilor) si repuneti borna la baterie. Eu mai verific inca cateva zile nivelul antigelului in vasul de expansiune pentru a ma asigura ca nu mai sunt scurgeri. Daca nu mai scade nivelul, v-ati luat de o grija cu problema asta pentru urmatorii 5 - 6 ani.

Vreau sa ii multumesc lui Iulian pentru indicatiile telefonice care m-au ajutat sa trec de momentele de impas.
  • adi_skoda

  • Mesaje scrise: 44
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2007

  • Mesaj Privat
sal si eu am probleme cu scurgerile de antigel ,cred ,tot pe la oringuri .Sr. randomm cand so face mai cald ma ajuri sa skimb si eu acele tampite de oringuri?
  • Visse

  • Mesaje scrise: 1,464
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Sub calorifer sau peste el mai exista cumva inca un ventilator ? inchiderea/deschiderea caldurii se face doar din butonul de pe panou sau acel buton comanda vre-un motoras care inchide/deschide antigelul din calorifer , intreb asta ptr ca astazi am vazut o astra din 2000 care nu baga gram de caldura cu toate ca motorul avea 90 grade iar caloriferul a fost verificat sa nu fie infundat .
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Foarte frumoase explicatiile dar din pacate cam greu de dat seama pe niste povesti.... Faceti poze dragi colegi ca o poza face cat 1000 de cuvinte si omul intelege exact. Se stie bine ca limba romana are zeci de intelesuri...
Nu dati cu pietre pentru observatie dar din punctul meu de vedere un tutoriale este 80% poze si restul povesti si explicatii. Asa omul stie pe ce sa puna mana si mai ales cum arata elementul respectiv pentru fiecare numit un obiect intr-un anumite fel desi exista denumiri standard dar pe care nu le cunoaste toata lumea.
Cu respect, Mihai
  • CCrissEU

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Cum se monteaza furtunul ce duce in bord la calorifer la opel astra 2004
  • CCrissEU

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Are niste cleme din plastic trebuie un cleste special
  • bebetto

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jul 2018

  • Mesaj Privat
Buna ziua ! Mai este cineva pe aici ? Unde gasesc si eu un maestru sa schimbe un calorifer la Astra G z16XE ?
  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,791
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Bunã ziua!
Suntem câțiva pe aici...
Ești sigur cã ai scris ce ai gândit?
Cã sunã aiurea...
Maestru nu schimbã calorifere, nici mãcar la z16...
Maistru e destul de scump la manopere...
Bun venit pe forum!
Dacã insiști cu maestru cautã la Publicitate.
  • bebetto

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jul 2018

  • Mesaj Privat
mda..........ma scuzati............
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR