Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  • thrill

  • Mesaje scrise: 860
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2003 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jul 2008

  • Mesaj Privat
salutare dragi colegi... am postat la rubrica "probleme tehnice / check engine (motoras aprins)" dar nimeni nici un raspuns. daca este o discutie asemanatoare (eu nu am gasit)se poate sterge subiectul. Embarassed
ieri mi s-a aprins si mie check-engine Shocked si am facut repede testul cu agrafa. buuun. cod stocat 15 (Coolant Temperature Sensor (CTS) High voltage). am o mare rugaminte la colegii forumisti ce poseda autodata sau tis.. sa imi spuna si mie despre ce este vorba ! daca trebuie schimbat senzorul sau face un scurt ceva. eu mai am si alta problema pe langa eroarea stocata.. dar calculatorul nu a salvat nimic. ca sa detaliez un pic.. trebuie schimbat egr-ul deoarece are membrana sparta.. si pornirea este cu cantec.. cateodata nu porneste nici moarta. (schimbat fise + bujii + injector .. cred ca urmeaza bobina de inductie.. electromotorul invarte dar nu porneste). merci mult pentru eventualele raspunsuri!
Skip ads

  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,791
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
verifici prima data daca cele 2 fire fac scurt intre ele.chiar langa mufa deobicei.
senzorul se inlocuieste ca nu ai ce repara/curata.eu am dat 38 ron.se decalibreaza in timp.
posibil si de acolo sa ai pornire greoaie.acest senzor da informatie despre temp motorului la ecu.daca e decalibrat si la rece ii spune ecu ca motorul are 80 de grade nu e bine.e doar un exemplu.
poza din autodata cu se verifica senzorul.


il gasesti pe chiulasa cam in spatele termostatului.te orientezi tu. intra o mufa cu 2 fire in el, deobicei albastra
la culoare.

verifici atent firele sa nu faca atingere intre ele sau la masa si sa nu fie dezizolate.
daca firele sunt ok recomand sa schimbi senzorul.ai sa observi o inbunatatire in mersul motorului.la mine asa a fost si nu avea eroare.
practic senzorul isi modifica rezistenta in functie de temperatura.
pt inlocuire iti trebuie o cheie inelara de 19.evantual demontezi carcasa filtrului de aer si burduful ala de cauciuc.se schimba cu motorul rece.desfaci busonul la vasul de expansiune sa scoti presiunea din instalatie.
se completeaza cu antigel(cam 0,5 l daca te misti repede)

spor la treaba.
  • thrill

  • Mesaje scrise: 860
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2003 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jul 2008

  • Mesaj Privat
merci mult.. maine verific si eventual ma duc la piese auto sa iau unu ! sper sa rezolv si cu pornirea.. cat de curand..
alte pareri legate de pornirea grea ? salutari
  • mih_amb

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 1998 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Nov 2007

  • Mesaj Privat
pai si eu am avut ceva probleme ca si tine tot cu un c18 nz
valva EGR am curatat-o dar am inteles tot aici pe forum ca merge anulata adica in loc de valva pui o foaie mai groasa de tabla taiata la forma egr-ului
  • thrill

  • Mesaje scrise: 860
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2003 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jul 2008

  • Mesaj Privat
salutari.ca sa nu ramana postul in aer.. revin cu rezolvarea cel putin pentru moment a problemei.

simptome : mers inecat , pornire foarte greoaie dupa dat la automat 5-10 sec cu pedale facute. pornea dar daca o lasam sub 3000rpm se oprea motorul. fum negru din abundenta (benzina nearsa)

rezolvare : aici sunt mai multe de spus.. initial am mers la un prieten care este mecanic si cand am ajuns la el am adus-o peste 3000 rpm, deci mergeam numai cu 1a si a 2a ca sa nu se opreasca motorul. am ajuns la el si a curatat valva egr,curatat clapeta acceleratie, a schimbat injectorul care avea un amestec prea bogat zicea el.. (avea el unu) . mi-a spus sa ma gandesc la bobina de inductie, ca pica in unele cazuri..eram hotarat sa iau una noua dar a zis sa nu ma grabesc si eventual sa chem un prieten cu o masina cu acelasi motor sa o testam si sa vedem despre ce este vorba. dupa toate acestea motorula a inceput sa porneasca.. dar varia ralantiul (nu era stabil ~700 rpm - 1000 rpm).mentionez ca atunci cand egr-ul a fost curatat, am constatat ca membrana este ciupita , deci trebuie sa fac rost de un alt egr care face vaccum.. am citit si alte posturi ca ar merge anulat dar as fi mai sigur sa cumpar unu de la dezmembrari.. cel nou fiind destul de scump (~600 lei). am facut un drum pana la dezmembrari sa ma uit de ce mi-a spus el si a nume bobina de inductie care pica in unele cazuri si egr.. nu am gasit evident. pe drum insa mi s-a aprins check engine. facut test agrafa eroare 15 - senzor temperatura lichid de racire. dupa toate acestea am fost hotarat sa merg la un tester (service bun in constanta daca doriti va dau date despre el cine este in teresat cu oameni profesionisi si tester pe masura). dupa o mica discutie cu marian_sro (ii multumesc pe aceasta cale) mi-a spus ca masina se comporta ciudat cu acest seonzor stricat care in timp se decalibreaza. masina a fost dusa la service de fratele meu, eu eram la munca si baiatul de acolo a tinut-o 2 ore si ceva pe tester cu porniri si opriri a motorului in continuu. a schimbat senzorul de temperatura si a facut niste reglaje la injector din cate am aflat. testerul a costat 140 de lei pentru 2 ore si ceva + manopera 20 de lei ora tehnica de lucru + 20 de lei senzorul si 44 lei o termocupla care cupla prea tarziu (peste 100 de grade, schimbata cu una care cupleaza la 98 grade). total ~300 de lei.


rezultat ? - masina porneste la sfert de cheie , nu mai merge infundat (innecat) .. nu se mai opreste motorul , ralantiu sta teapan la ~900 rpm. sper s-o tina tot asa si sa nu mai am probleme cu ea. daca problemele reapar.. bineinteles voi mai face o vizita la service.

pe masura ce voi afla mai multe , le voi posta aici. sper sa fie de folos cuiva pe viitor acest post.
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,791
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
bine ca ai rezolvat. sunt curios cata vina a avut ect senzor?

cu placere! Wink
  • vulgaru

  • Mesaje scrise: 164
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Vectra 1994 c20ne
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Unde e mai exact senzorul la c20ne? o poza va rog
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR