- vtodan
- OP
- 186 mesaje
- din 06 Aug 2008
- Vectra 2002 Z18XE
- Bihor
vtodan
- Mesaje scrise: 186
- Locatie: Bihor
- Masina: Vectra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Aug 2008
- Mesaj Privat
Salut
Am o intrebare la voi si anume:
Cum se verifica bateria masini, cu toate ca dimineata imi porneste la prima cheie ? ( ii bateria originala din 2002)
Faza ii ca dupa ce porneste sau nu numai, imi trepideaza lumina afisajului de la calculator de bord si am impresia ca si celelalte lumini de pe bord is mai pale, sau daca merge muzica un pic mai tare, la fel face, nu mai nici un consumator in plus pe ea decat cele din fabrica. Patesc chestia asta si cand invart de volan.
Mersi !
Am o intrebare la voi si anume:
Cum se verifica bateria masini, cu toate ca dimineata imi porneste la prima cheie ? ( ii bateria originala din 2002)
Faza ii ca dupa ce porneste sau nu numai, imi trepideaza lumina afisajului de la calculator de bord si am impresia ca si celelalte lumini de pe bord is mai pale, sau daca merge muzica un pic mai tare, la fel face, nu mai nici un consumator in plus pe ea decat cele din fabrica. Patesc chestia asta si cand invart de volan.
Mersi !
- aco_008
- ******
- 4,219 mesaje
- din 11 Mai 2008
- Astra 2004 Z17DTL
- Prahova
aco_008
- Mesaje scrise: 4,219
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2008
- Mesaj Privat
- Catalln
- **
- 318 mesaje
- din 06 Aug 2007
- Suceava
Catalln
- Mesaje scrise: 318
- Locatie: Suceava
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Aug 2007
- Mesaj Privat
- vtodan
- OP
- 186 mesaje
- din 06 Aug 2008
- Vectra 2002 Z18XE
- Bihor
vtodan
- Mesaje scrise: 186
- Locatie: Bihor
- Masina: Vectra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Aug 2008
- Mesaj Privat
- hot
- ***
- 835 mesaje
- din 29 Jul 2007
- Vectra 2007 Z-1.9-DT
- Botosani
hot
- Mesaje scrise: 835
- Locatie: Botosani
- Masina: Vectra 2007 Z-1.9-DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jul 2007
- Mesaj Privat
- Daniel
- ****
- 2,853 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,853
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
- vtodan
- OP
- 186 mesaje
- din 06 Aug 2008
- Vectra 2002 Z18XE
- Bihor
vtodan
- Mesaje scrise: 186
- Locatie: Bihor
- Masina: Vectra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Aug 2008
- Mesaj Privat
Dar mie imi porneste si dimineata fara nici o problema.
Am un prieten care are un GTS , tot acelasi motor ca mine si ii trepideaza si lui luminile de la computer, de exemplu cand misti volanul, sau ii se modifica luminile din bord cand pune faza scurta. Nu as crede sa fie bateria, dar oricum vine frigul in curand si atunci o sa fie testul final al bateriei.
Am un prieten care are un GTS , tot acelasi motor ca mine si ii trepideaza si lui luminile de la computer, de exemplu cand misti volanul, sau ii se modifica luminile din bord cand pune faza scurta. Nu as crede sa fie bateria, dar oricum vine frigul in curand si atunci o sa fie testul final al bateriei.
Dorin.Opel- Suspendat
- 89 mesaje
- din 19 Oct 2008
- Alta tara
Dorin.Opel- Mesaje scrise: 89
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2008
- Mesaj Privat
- vtodan
- OP
- 186 mesaje
- din 06 Aug 2008
- Vectra 2002 Z18XE
- Bihor
vtodan
- Mesaje scrise: 186
- Locatie: Bihor
- Masina: Vectra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Aug 2008
- Mesaj Privat
Salut
Am un Vectra 1.8 benzina, si am observat ca bateria da semne ca ar fi imbatranita, nu in sensul ca nu mai porneste dimineata, ci in sensul ca de exemplu daca masina ii la relanti si pun avariile, incepe sa imi trepideze lumina de la BC.
O alta chestie patita, zic eu din cauza bateriei, ii ca au inceput sa mi se aprinda becurile pe bord, ba de ABS, ba Check Engine, ba masina cu cheita, ba nu imi mai porneste la poce dupa ce bag benzina ( asta nu cred ca din cauza bateriei nu porneste ...... ), dar in comportamentul masinii nu se sesizeaza nici o schimbare, adica merge normal.
In sinea mea mi-am zis ca nu se pot strica toate odata, de imi apar toate pe bord.
Am ajuns la concluzia ca ar putea fi bateria de vina, avand deja 6 ani, a cam imbatrinit. Acuma ceea ce vreau eu sa va intreb ( cu riscul ca ma repet ), se refera la marimea bateriei.
Actual am una de 55 Am, dar suportul unde ii pusa bateria se poate mari si cred ca incape si una mai mare.
Daca credeti ca ma reped in a schimba bateria, astept sugestii.
Mersi !
Am un Vectra 1.8 benzina, si am observat ca bateria da semne ca ar fi imbatranita, nu in sensul ca nu mai porneste dimineata, ci in sensul ca de exemplu daca masina ii la relanti si pun avariile, incepe sa imi trepideze lumina de la BC.
O alta chestie patita, zic eu din cauza bateriei, ii ca au inceput sa mi se aprinda becurile pe bord, ba de ABS, ba Check Engine, ba masina cu cheita, ba nu imi mai porneste la poce dupa ce bag benzina ( asta nu cred ca din cauza bateriei nu porneste ...... ), dar in comportamentul masinii nu se sesizeaza nici o schimbare, adica merge normal.
In sinea mea mi-am zis ca nu se pot strica toate odata, de imi apar toate pe bord.
Am ajuns la concluzia ca ar putea fi bateria de vina, avand deja 6 ani, a cam imbatrinit. Acuma ceea ce vreau eu sa va intreb ( cu riscul ca ma repet ), se refera la marimea bateriei.
Actual am una de 55 Am, dar suportul unde ii pusa bateria se poate mari si cred ca incape si una mai mare.
Daca credeti ca ma reped in a schimba bateria, astept sugestii.
Mersi !
- StefanTolos
- ******
- 4,220 mesaje
- din 23 Nov 2007
- Corsa 2018 B12XER
- Constanta
StefanTolos
- Mesaje scrise: 4,220
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2018 B12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
- marius-anton
- **
- 153 mesaje
- din 21 Sep 2008
- Vectra 2000 Y16XE
- Constanta
marius-anton
- Mesaje scrise: 153
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2000 Y16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Sep 2008
- Mesaj Privat
deovex
- Mesaje scrise: 83
- Locatie: Mures
- Masina: Vectra 1996 x18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2008
- Mesaj Privat
Dorin.Opel- Suspendat
- 89 mesaje
- din 19 Oct 2008
- Alta tara
Dorin.Opel- Mesaje scrise: 89
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2008
- Mesaj Privat
Modul in care se verifica acumultorul:
1. Se masoara tensiunea pe acumulator fara a porni motorul si fara a avea consumatori (faruri, radio, avarii etc). Tensiunea trebuie sa fie in jur de 12,5 v
2. Se masoara tensiunea pe acumulator fara a porni motorul si cu consumatori in plus: farurile aprinse, radio pornit, avariile etc. Tensiunea nu trebuie sa scada f mult.
3. Se masoara daca bateria are de unde sa se incarce prin pornirea motorului. Tensiunea trebuie sa fie de min 13,8 v. Daca este mai mica de atat este bine sa verificati sistemul de incarcare (alternator etc).
4. Se opreste motorul, se scoate borna "-" (minus) de la baterie si se leaga in serie ("-" baterie si cablul scos de la acumulator) un amperimetru care sa fie setat pe 10A. Se inchide masina (de la inchidere centralizata sau alarma) si astfel se va masura consumul masinii cand este stationata (parcata). Acest consum nu trebuie sa fie f mare (se recomanda un 0,.... - in functie de tipul consumatorilor).
1. Se masoara tensiunea pe acumulator fara a porni motorul si fara a avea consumatori (faruri, radio, avarii etc). Tensiunea trebuie sa fie in jur de 12,5 v
2. Se masoara tensiunea pe acumulator fara a porni motorul si cu consumatori in plus: farurile aprinse, radio pornit, avariile etc. Tensiunea nu trebuie sa scada f mult.
3. Se masoara daca bateria are de unde sa se incarce prin pornirea motorului. Tensiunea trebuie sa fie de min 13,8 v. Daca este mai mica de atat este bine sa verificati sistemul de incarcare (alternator etc).
4. Se opreste motorul, se scoate borna "-" (minus) de la baterie si se leaga in serie ("-" baterie si cablul scos de la acumulator) un amperimetru care sa fie setat pe 10A. Se inchide masina (de la inchidere centralizata sau alarma) si astfel se va masura consumul masinii cand este stationata (parcata). Acest consum nu trebuie sa fie f mare (se recomanda un 0,.... - in functie de tipul consumatorilor).
- vtodan
- OP
- 186 mesaje
- din 06 Aug 2008
- Vectra 2002 Z18XE
- Bihor
vtodan
- Mesaje scrise: 186
- Locatie: Bihor
- Masina: Vectra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Aug 2008
- Mesaj Privat
Mersi de sfaturi
Am fost la un electrician si a pus aparatul de masura pe borne cand masina era cu motorul oprit. Cand am pornit masina i-a indicat undeva la 8 v in loc de 12-13. Am schimbat pana la urma bateria, iar rezultatele is mai bune, adica nu imi mai palpaie lumine in bord si alte chestii, iar pana acuma nu mi s-a mai aprins becurile in bord. Sper sa ramana tot asa si de acum incolo.
Am fost la un electrician si a pus aparatul de masura pe borne cand masina era cu motorul oprit. Cand am pornit masina i-a indicat undeva la 8 v in loc de 12-13. Am schimbat pana la urma bateria, iar rezultatele is mai bune, adica nu imi mai palpaie lumine in bord si alte chestii, iar pana acuma nu mi s-a mai aprins becurile in bord. Sper sa ramana tot asa si de acum incolo.
Dorin.Opel- Suspendat
- 89 mesaje
- din 19 Oct 2008
- Alta tara
Dorin.Opel- Mesaje scrise: 89
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2008
- Mesaj Privat
- Dariescu Claudiu
- ***
- 683 mesaje
- din 30 Jun 2008
- Astra 2003 Z18xe
- Iasi
Dariescu Claudiu
- Mesaje scrise: 683
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2003 Z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jun 2008
- Mesaj Privat
- phyton
- **
- 232 mesaje
- din 16 Jun 2008
- Alta tara
phyton
- Mesaje scrise: 232
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2008
- Mesaj Privat
Rapid poti verifica asa: Pui un volmetru pe borne, citesti tensiunea care trebuie sa fie 12,2-12,8 V, cu volmetrul conectat dai o cheie si in timpul cat demarorul consuma la pornire, tensiunea nu trebuie sa scada sub 10 V, dupa care cu motorul pornit trebuie sa ai o tensiune la borne de 14,2-14,8 V ! Daca tensiunea scade la pornire sub 9-10 V, atunci acumulatorul este imbatranit! Daca dupa pornire nu ai tensiunea de 14,2-14,8 V, atunci ai probleme cu alternatorul ....carbuni colectori, ansamblu diode redresoare, regulator electronic! Bafta!
- adrian_c
- **
- 111 mesaje
- din 28 Jul 2008
- Vectra 2001 Y22DTR
- Bucuresti
adrian_c
- Mesaje scrise: 111
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jul 2008
- Mesaj Privat
Dupa tot ce am citit legat de baterie&alternator, tot nu mi-e clar care e problema la mine. Pe scurt: cand aprind farurile displayul de la MID, clima, kilometraj etc devine mai palid. Am masurat recent bateria: 14.1 V cu motorul oprit si 14.2V cu motorul pornit. Din datele astea inteleg ca atat bateria cat si incarcarea sunt OK.
La ce altceva sa ma mai uit?
La ce altceva sa ma mai uit?
- Catalln
- **
- 318 mesaje
- din 06 Aug 2007
- Suceava
Catalln
- Mesaje scrise: 318
- Locatie: Suceava
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Aug 2007
- Mesaj Privat
Mai asa invartiti valorile astea, nu se mai intelege nimic.
Am mai spuso undeva si o mai repet:
- cu masina oprita tensiunea la bornele acumulatorului trebuie sa fie peste 12,5V (atentie nu se masoara dupa oprirea motorului, se masoara la cel putin 2 ore dupa oprire) daca este sub aceasta valoare trebuie verificata bateria cu un tester (la o temperatura de +20*C);
- la pornire tensiunea la bornele acumulatorului nu trebuie sa scada sub 10V (la o temperatura de +20*C);
- cu motorul pornit, indiferent de turatie si consumatori, tensiunea trebuie sa ramana relativ constanta mai ales la masinile mai noi, 13,8V - 14,4V, ideal 14,2V.
Acestea sunt valori de referinta, tot ceea ce nu se incadreaza trebuie sa ridice un semn de intrebare asupra acumulatorului si/sau alternatorului (incarcarii).
Am mai spuso undeva si o mai repet:
- cu masina oprita tensiunea la bornele acumulatorului trebuie sa fie peste 12,5V (atentie nu se masoara dupa oprirea motorului, se masoara la cel putin 2 ore dupa oprire) daca este sub aceasta valoare trebuie verificata bateria cu un tester (la o temperatura de +20*C);
- la pornire tensiunea la bornele acumulatorului nu trebuie sa scada sub 10V (la o temperatura de +20*C);
- cu motorul pornit, indiferent de turatie si consumatori, tensiunea trebuie sa ramana relativ constanta mai ales la masinile mai noi, 13,8V - 14,4V, ideal 14,2V.
Acestea sunt valori de referinta, tot ceea ce nu se incadreaza trebuie sa ridice un semn de intrebare asupra acumulatorului si/sau alternatorului (incarcarii).
- TyTy
- **
- 111 mesaje
- din 24 Nov 2007
- Corsa 1996 z12sz
- Vaslui
TyTy
- Mesaje scrise: 111
- Locatie: Vaslui
- Masina: Corsa 1996 z12sz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2007
- Mesaj Privat
marius-anton a scris:verifica alternatorul sigur ai ceva la el
si mie mi s-a oprit masina in mers intr-o intersectie imensa in centrul iasului.nu a mai pornit de loc.un electrician mi-a dat jos puntea de diode de pe alternator si mi-a schimbat ceva diode ....oricum am scapat usor(150 lei) avand in vedere ca un alternator costa(nou) cam 1000 euro.de atunci am facut cam 25 mii de km si fara probleme.