Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  • stasi

  • Mesaje scrise: 134
  • Locatie: IASI
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mai 2006

  • Mesaj Privat
mi se abureste interiorul si, desi am schimbat filtrul de polen iar radiatorul pare bun pt ca nu pierd antigel, am inteles ca s-ar putea sa fie din cauza recircularii aerului.
la mine, cand apas pe butonul de recirculare a aerului, nu se intampla nimic. ce ar trebui sa se intample? cum verific ca e blocat pe recirculare sau nu?
Skip ads

  • bogdanbratescu

  • Mesaje scrise: 410
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Aug 2005

  • Mesaj Privat
teoretic daca butonul nu e apasat baga aer din exterior, daca nu din interior. Cand e apasat puterea curentului de aer pe aceeasi treapta de viteza e mai mare(la mine cel putin). Oricum cand butonul de recirculare e apasat se abureste interiorul
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,575
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Clapeta pt recirculare aer e actionata de o capsula vacuumatica, cu vacuum de pe galeria de admisie. Daca nu ma insel capsula e actionata atunci cand vrei sa recirculi aerul. In pozitia de repaus e pe aer exterior. De aici, ar fi logic sa se blocheze pe admisie aer din exterior ci nu pe recirculare. Incearca sa fi atent la torsul motorului la relanti cand actionezi butonul de recirculare. Daca sunt variatii de turatie, ar fi posibil sa ai defecta capsula de vacuum(sparta).
  • zafirul

  • Mesaje scrise: 1,443
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2004

  • Mesaj Privat
livcro, scuze da' te contrazic...
daca te uiti in garajul lui stasi (nicio legatura cu.....??? Question ) are astra g din 2002 ...
la astea exista 2 tipuri de aeroterme: Behr sau Delphi
din experienta intilnirilor Clubopel pot zice ca nu exista un anume "model" dupa care se instaleaza un model sau altul... cred ca e chestie de ce are nea fritz sau frantz in magazia de piese in momentul asamblarii.... Laughing
ideea e ca nici la behr si nici la delphi nu se aplica ce zici tu

la behr exista un servomotor care comanda o clapeta (zic ei), mai exact o semisfera (zic io...) care acopera total cilindrul care contine palele rotorului aerotermei
la delphi- din ce am observat eu incercind sa-i ajut pe diversi membri- cind dai pe recirculare ventilatorul culiseaza undeva in interior si, probabil, exista tot o clapeta care face ca aerul sa intre din afara sau din habitaclu (cu "sau" exclusiv.... Wink ) nu mi-am putut da f. bine seama pt ca delphi e ceva mai compacta si mai inghesuita.

Tot din experienta as zice ca stasi sa incerce cu contactul pus, cu ventilatorul pe treapta 1 (altfel zgomotul e prea mare), fara alte zgomote in masina (cass sau altceva) sa cupleze recircularea...
daca nu se aude nici un zgomot in zona torpedoului inseamna ca motorasul care comanda are probleme, sau are o alta problema pe partea electrica de comanda (cazul lui mikki de pe forum la care ba cupleaza , ba nu... chestie de noroc... Wink)
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,575
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Scuze...nu m-am uitat in garajul lui...de ce nu se lauda ca are Astra g? Eu credeam ca e jenat ca are Astra f si d'aia nu baga masina la semnatura:). Nu ma mai bag...ca nu am demontat Astra g.Smile
  • bogdanbratescu

  • Mesaje scrise: 410
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Aug 2005

  • Mesaj Privat
livcro, zafirul scuze: cred ca omul vrea sa stie niste semne, sau diferente pe care le pot sesiza oamenii cu experienta normala in ale masinii si e deja in ceata cu delphi sau behr.
  • stasi

  • Mesaje scrise: 134
  • Locatie: IASI
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mai 2006

  • Mesaj Privat
multumesc pt raspunsuri. am pus ventilatorul in pozitia 1, am apasat butonul.. nimic. se aprinde si atat. nici un alt zgomot nu aud de nicaieri. dar nici nu-mi dau seama ce trebuie sa aud. e discret, e mai lung, cum e?

din cate am inteles poate fi o problema electrica pe undeva, sau mecanica la acel motoras. unde este localizat respectivul motoras? cum ajung la el? cum pot testa ca e bun sau nu? la mine este sistemul delphi. stiu asta de cand am schimbat filtrul de polen.
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,575
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Pai tre' sa se simta o diferenta...
nu iti treba experientza multa...tre sa auda un bazait ceva de la motoras...servomotor...Si ar mai fi o schimbare...da ventilatorul pe treapta 3...si cand comuti pe recirculare, ar trebui sa se mareasca turatia la ventilator...si invers.
  • zafirul

  • Mesaje scrise: 1,443
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2004

  • Mesaj Privat
hai ca-mi place... Laughing
io ii cer scuze lui livcro, care imi cere scuze la rindul lui, vine si bogdanbratescu si-si cere si el amindorura... Laughing

bogdan eu i-am raspuns Laughing , si s-a dovedit ca am avut "feelingu"... mikki are tot delphi... cind am desfacut cu mikki am observat ca e un ventilator care culiseaza in spate in interiroul aerotermei, ei, miscarea asta face un zgomot distinct ... livcro zice bine tre sa fie un bazait....
la mikki a cuplat de citeva ori apoi n-a mai vrut, deci defectul nu era al motorasului....

ca sa desfaci iti trebuie un torx de 20, ai 6 suruburi la torpedou dupa care il tragi inspre tine usor pina cind poti scoate mufa de la becul care lumineaza torpedoul...
undeva mai in spate e aeroterma..

mai bine da un search, exista un tpoic cu schimbarea filtrului de polen si acolo exista si niste scheme...
din pacate defectul tau nu poate fi localizat precis decit daca demontezi si motorasul de pe aeroterma, ori operatia asta e o idee mai delicata...
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,575
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
@zafirul....mi se pare mie sau esti surprins de faptul ca se poate discuta civilizat...ba chiar mai mult...se pot gasi solutii utile in timp mult mai scurt? Smile)
  • stasi

  • Mesaje scrise: 134
  • Locatie: IASI
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mai 2006

  • Mesaj Privat
torpedoul stiu sa-l scot, ca eu am schimbat filtrul de polen. noaptea pe la 12. ca n-am mai avut rabdare sa astept lumina Smile

deci il scot, si apare aeroterma. trebuie scoasa pt a putea vedea daca e motorasul de vina? e asa complicat de scos? in caz ca e motorasul de vina, se poate inlocui numai el?

nu poate fi totusi o chestie simpla, gen siguranta?
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,575
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Pai..am inteles ca aeroterma functioneaza...si de aici doua posibilitati: siguranta de la motoras sa fie comuna cu cea a aerotermei...dar daca mere aeroterma...nu poate fi de la siguranta; cazul doi: daca e o siguranta diferita, fiind vorba de un amperaj mic la servomotor, ar trebui sa mai fie si alte accesorii pe aceeasi siguranta..si ar fi trebuit sa observi nefunctionalitatea lor....qed...e ceva la motoras Sad...sau un contact electric intrerupt pe circuit
  • stasi

  • Mesaje scrise: 134
  • Locatie: IASI
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mai 2006

  • Mesaj Privat
astazi am fost si am facut o diagnoza pt ca aveam martorul de la airbag aprins. mi-a zis omul ca nu am nici un cod de eroare (dupa ce a stins becul ala), totul functioneaza brici. n-ar fi trebuit sa apara ceva la el acolo? sau diagnoza nu spune chiar toate chestiile? scula era una originala, de la reprezentanta.
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,575
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Pai nu prea...ca el s-a uitat la calculatorul de la airbag (cel mai probabil)..poate a fost ceva mai curios si a tras o ocheada si prin calculatorul de injectie...sa vada daca ai ceva erori...si cam atat...or mai fi si alte mici computere..dar nu cred ca treba computer sa comanzi un servomotor Sad
  • bogdanbratescu

  • Mesaje scrise: 410
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Aug 2005

  • Mesaj Privat
livcro a scris:Pai tre' sa se simta o diferenta...
nu iti treba experientza multa...tre sa auda un bazait ceva de la motoras...servomotor...Si ar mai fi o schimbare...da ventilatorul pe treapta 3...si cand comuti pe recirculare, ar trebui sa se mareasca turatia la ventilator...si invers.


asta ziceam si eu tre sa se simta o schimbare de putere ceva cand se apasa butonul de recirculare. Si da se poate discuta civilizat.
  • Silex

  • Mesaje scrise: 152
  • Locatie: Cluj Napoca
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mar 2005

  • Mesaj Privat
ca sa verifici daca clapeta se inchide/deschide eu zic ca poti sa te duci in trafic cu ea inchisa (becul aprins) si cand stai la semafor pe langa ceva care face fum mult (gen RABA) ar trebui sa nu simti fumul chiar deloc. In momentul asta poti fi sigur ca clapeta se inchide. mai in gluma, mai in serios... dar zic ca e un test destul de bun.

iar daca ai schimbat deja filtrul de polen, atunci ar trebui sa se simta diferenta destul de mare intre recirculare si fare recirculare.
  • botosu

  • Mesaje scrise: 1,287
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2006

  • Mesaj Privat
stasi a scris:
....
cum verific ca e blocat pe recirculare sau nu?


Nu cred ca e cea mai ordoxa metoda, da' cred ca poate da un raspuns la intrebare.

1. Cauti un camion care scoate fum negru si urat mirositor.
2. Butonul de recirculare apasat (trage aer din masina).... nu trebuie sa simti mirosul ala odios de fum.
3. Butonul de recirculare neapasat (trage aer din exteriorul masinii).... nu o sa mai poti respira din cauza fumului.

Nu e o metoda placuta dar cred ca lamureste dilema ta intr-un mod irefutabil.
  • danutz

  • Mesaje scrise: 336
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 z16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Feb 2006

  • Mesaj Privat
ma bag si eu poate nu are nici o legatura dar am obs ca daca ai dat directionare aerului pe la parbriz si dai pe recirculare in habitaclu atunci n merge tocmai de aceeia nu auzi nici n motoras sau zgomot de aer ceva,scuze daca e o prostie
  • stasi

  • Mesaje scrise: 134
  • Locatie: IASI
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mai 2006

  • Mesaj Privat
cum trebuie procedat ca sa porneasca in caz ca totusi merge motorasul? desi ma cam indoiesc sa mearga. dau spre picioare? sau spre orice altceva numai spre parbriz nu?

chestia cu fumul de camion e cam ciudata. nu ma vad plecand in cautarea camionului salvator, stand in fundul lui apasand pe butoane si adulmecand aerul. Smile

o sa cobor mai tarziu sa mai fac niste probe. poate trece si camionul pe langa mine sa plec in urmarirea lui. Smile
  • botosu

  • Mesaje scrise: 1,287
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Ce vroiam eu sa sugerez, este ca trebuie sa faci cumva distinctie intre aerul din masina si cel din exteriorul ei.... dupa capul meu doar mirosul face diferenta.

Nu trebuie sa mergi 5 ore dupa camion... o sa te prinzi repede daca trage aer de afara Laughing

Daca esti mai delicat si nu suporti mirosurile grele, poti sa dai cu un sprei ceva in dreptul prizei de aer.... care nu stiu sa iti zic unde este Embarassed
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR