Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,439
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Daca termostatul este nou iar temperatura sta constant la 80-82 grade inseamna ca asa prevede noul termostat. De obicei este gravata pe el temperatura la care deschide.
Skip ads

  • tannu

  • Mesaje scrise: 775
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Vorbesc despre masinile fara intercooler.
Cartonul nu face decat sa ajute pe timp de iarna. Incalzind motorul mai repede, reduce consumul si ajuta la incalzirea interiorului. Asta e batut in cuie 100%.
Acum, partea a doua... Carton iti pui numai daca esti constient de consecinte. In caz contrar, mergi cum a iesit masina pe poarta fabricii si gata. Carton la radiator iti pui dupa ce te interesezi cum sta treaba, daca iti cunosti cat de cat masina (nu exista 2 masini la fel - fiecare are mofturile ei), daca esti in stare sa mai arunci un ochi pe indicatorul din bord (in caz ca il ai) din cand in cand. In general, cartonul pus in fata radiatorului trebuie sa acopere intre 60-80% din suprafata radiatorului si NU toata suprafata. Atunci motorul se va incalzi mai repede, consumul va scadea, masina iti va baga caldura mai repede, iar riscul ca apa sa fiarba este foarte mic.

Eu, personal, am avut un Escort 1.6 diesel si iarna aveam permanent pe timp de iarna, pus in fata radiatorului, nu un carton, ci un placaj de ~ 4-5 mm grosime (provenea de la un dos de dulap facut "pe vremuri"), care era taiat fix sa acopere toata suprafata radiatorului (deci faceam exceptie de la ce tocmai am spus mai sus). Il puneam numai iarna, bineinteles. In 3-4 ani cat am avut masina aia, niciodata nu mi-a iesit acul indicatorului de pe "NORMAL", fie vara, fie iarna, iar cat despre caldura.. ce sa zic.. pana in ziua de azi nu imi aduc aminte sa fi mers cu nicio masina care sa bage caldura ca aia. Credeti, nu credeti, dar porneam motorul, si dupa 1 minut plecam (eu nu stau sa incalzesc motorul pe loc niciodata.. il las sa isi traga ulei si sa-l urce si am plecat, exceptie facand cazurile cand e masina plina de zapada). In ~ 500-600 m (cam 3 minute) incepea sa se simta aer caldut. Iar in maxim 10 minute aveam aer cald. Daca mergeam mai mult timp (peste 30 minute) si mai era si aglomeratie, daca dadeam pe treapta 3 a ventilatiei (maxim adica), nu puteai sa tii mainile in bataia aerului. Te frigea, efectiv. Buna masina...
Opelurile au fost destul de slabe la partea cu aer cald (si repede) in masina pe timp de iarna. Ma uit la Corsa din semnatura care e ok in privinta caldurii pana la 3-4 grade, dar cum scade temperatura afara sub 3 grade (si mai ales cand e sub 0 grade) e lesinata. Imi vine sa ii dau foc (de nervi, nu ca sa ma incalzesc Laughing). Daca plec cu ea din 1 Mai, cu toata aglomeratia care e, mor de frig pana in Romana. Cu rusine recunosc ca Dacia (cu bord CN) era net superioara. O sa ii pun o folie direct pe masca de fata ca sa vad cum se comporta (e mai greu sa ii pun carton la radiator), dar partea nasoala e ca n-am indicator de temperatura ("economie de risipa" cum s-ar zice Laughing, dar ce ma mai mir din moment ce nici lumina in torpedou nu s-au obosit sa ii puna).
  • licumilosescu

  • Mesaje scrise: 107
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Considerand ca totul este ok la masina, termostat, termocupla, electroventilatoare, etc, motorul diesel se incalzeste mult mai greu decat cel pe benzina, pt ca are randamentul mai bun si atunci degaja mai putina caldura. Am carton, si o sa l fulosesc iarna atata timp cat o sa am masina diesel. La matizul sotiei nu, pt ca nu i nevoie, se incalzeste repede. Colegul doctor, scuze, ai masina pe benzina, nu ai nevoie de carton, lasa i pe ceilalti sa si puna, important e sa aiba o oarecare experienta la volan, un pic de mecanica sa cunoasca. Nu l recomand incepatorilor.
  • tannu

  • Mesaje scrise: 775
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Oltcitul era "misto". Si la frana de mana si la conceptia circuitului de racire Laughing
Skip ads

  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,439
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
In ce sens era misto? Mergea si el cu carton in fata radiatorului Question Shocked
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Pai la Oltcit iarna fara carton avea consum 20, cu carton 12-14.
  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,439
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Eu nu am avut olcit asa ca nu stiu foarte bine. Nu era mai simplu sa decuplezi ventilatorul sau sa-l faci sa se invarta mai incet?
  • Deathman

  • Mesaje scrise: 493
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Nu prea vad legatura dintre Opel si Oltcit. Oltcitul, fata de Opel are cu totul alt principiu de racire a motorului. Unul e pe aer, celalalt e pe apa.
Eu unul nu am ajuns la consum de 20 cu Oltcitul, la consum de 12-13 in oras iarna intr-adevar am ajuns.
@Bandi: Avand racirea pe aer, era neaparat sa-i pui un calandru de plastic in fata ventilatorului la temperaturi <10 grade, pentru ca altfel nu se incalzea motorul in veci si nu, nu poti decupla si nici modifica turatia ventilatorului, pentru ca e antrenat direct de motor prin curea si se invarte la turatia motorului. Eu am patit ca mi s-o spart ventilatorul la vre-o -3 grade si mi s-o supraincalzit motorul in vre-o 20 de minute.

Referitor la Opel acuma: daca masina e in regula nu-i vad rostul cartonului. Si eu am avut probleme ca nu se incalzea motorul, am schimbat termostatul si dupa vre-o 5 minute la 2-3 grade afara imi ajunge apa la 88 grade, iar caldura baga foarte repede. E vorba despre o Astra cu motor Z16SE.

P.S. La Oltcit chiar era lipita pe parbriz o tzedula in care se specifica sa pui calandrul in fata ventilatorului daca temperatura exterioara scade sub 10 grade, DECI E O CHESTIE NORMALA, pe cand la Opel n-am vazut niciunde sa scrie ca e necesar sa pui carton in fara radiatorului.
Skip ads

  • tannu

  • Mesaje scrise: 775
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Ehh.. am facut si eu un pic de off-topic cu Oltcitul ca mi-am adus aminte cum era iarna cu el. Am zis misto intre ghilimele tocmai din cauza ca avea alt sistem de racire (pe aer) si era si mai nasol. Mi-aduc aminte ca avea undeva pe dedesubt, pe la evacuare parca, vreo 2 aparatori de metal care directionau aerul cald. Fara ele mureai de frig in masina Laughing
Iar tie, Deathman, daca iarna iti consuma Oltcitul maxim 12-13 % in oras... poti sa te consideri un om norocos. Ai fost un caz rar. Chiar vorbesc serios, nu te iau la misto. Asta era consumul normal de vara la Oltcituri. Exceptie faceau perioadele cand ii reglai carburatorul si avea un consum foarte bun, dar, din pacate, fericirea nu dura prea mult Laughing

Revenind la Opel (si nu numai), asa cum am mai zis, nu recomand oricui sa isi puna carton. Daca are termostatul ok, mai bine sa mearga fara carton ca sa nu se mai complice. Celor care au habar ce inseamna si au mici sanse de surprize neplacute (ca majoritatea de aici), le recomand sa isi puna. E un plus, si nu un minus.
Si sa mai lamurim un lucru. Cartonul se pune in sprijinul radiatorului, nu al motorului. Aerul rece nu mai bate in radiator, acesta se incalzeste mai repede, iar ventilatorul trage aerul cald si il impinge spre motor (ventilatoarele trag aerul de la radiator, si nu sufla spre radiator - astfel ajuta aerul sa treaca prin faguri si contribuie la racirea radiatorului). Lucru valabil si la masinile vechi (cu ventilatorul atasat la pompa de apa, care mergea in continuu, pe toata durata functionarii motorului), cat si la cele cu electro-ventilatoare (care pornesc numai cand e cazul). S-a renuntat la sistemul vechi pt ca lua mult din puterea motorului (cam 1 cp) si probabil si pt ca ingreuna pompa de apa.
  • licumilosescu

  • Mesaje scrise: 107
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Imi dai voie sa te contrazic Tannu, cartonul se pune tocmai in sprijinul motorului si nu al radiatorului, pentru ca apa din motor are nevoie sa se incalzeasca cat mai repede, iar termostatul inchide circuitul mic, adica nu lasa apa din motor sa se amestece cu cea din radiator decat cand apa din motor ajunge la aprox 90 de grade.
  • tannu

  • Mesaje scrise: 775
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Nu e nicio problema daca ma contrazici. Asa mai invatam (descoperim) diverse lucruri, din parerile fiecaruia.
1. Explica-mi tu de ce cartonul ajuta motorul si nu radiatorul, in mod direct. Singurul ajutor acordat motorului in mod direct, de catre carton, este explicat de mine mai sus (impiedicarea unei cantitati importante de aer rece de a mai patrunde in compartimentul motor si impingerea/degajarea aerului cald de la radiator, dupa incalzire, in compartimentul motor, de catre ventilator).
2. Pana la explicatia ta, o sa explic eu cum vad lucrurile.
Aerul rece de afara bate in radiator, iar ventilatorul trage aerul cald de la radiator => radiatorul se raceste => in momentul in care se deschide circuitul pt ca apa din motor ajunge la 90 grade, apa din motor se amesteca cu apa (mai rece) din radiator pt a scadea temperatura.
Bun.
Efectul cartonului: pun carton => stopez (partial) aerul rece de a mai bate in radiator si de a-l raci asa de mult => cand temperatura motorului ajunge la 90 grade, se deschide circuitul, iar apa din motor se amesteca cu apa din radiator, apa din radiator care va fi mai calda fata de momentul in care nu ai carton si permiti apei din radiator sa se raceasca mai bine => temperatura va scadea, dar mai putin decat daca nu ai fi avut carton pt ca se amesteca cu o apa mai calda.

In concluzie.. Initial, cartonul stopeaza patrunderea in compartimentul motor a unei cantitati de aer rece, permitand astfel o incalzire mai rapida a tuturor elementelor, iar mai apoi mentine o temperatura ridicata atat in compartimentul motor, cat mai ales a apei din radiator, astfel apa din tot circuitul se va afla permanent la o temperatura ridicata (de unde si riscul de fierbere).

Eu nu am carton pus nici la Vectra, nici la Corsa. Vectra baga repede (si bine) caldura, deci ar fi in plus cartonul pt un ajutor de maxim 5 minute, dar cu riscul de supraincalzire. Dar Corsa e praf. Pt ca, desi termostatul a fost verificat si functioneaza perfect, am impresia ca nu a fost cea mai buna alegere pt masina asta. Poate altcineva care are Corsa D cu motor benzina de 1.2 16V sa arunce un comentariu referitor la masina personala sa vedem daca e o situatie generala. Poate a mea e mai cu mot...
  • licumilosescu

  • Mesaje scrise: 107
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Apa din radiator poate sa aibe -20 de grade, nu afecteaza temperatura apei din motor, termostatul incepe sa deschida in functie de modelul masinii, motor, etc in jur de 87 de grade si va avea o deschidere completa in jur de 107 grade. Asta am citit mai demult in fisa tehnica de la un opel astra, nu mai stiu ce model. Asa ca termostatul lasa apa din radiator sa intre in motor atat cat are nevoie pt a ramane in jurul valorii de 90 de grade. De fapt problema este incalzirea apei din motor in primele minute de functionare pt a avea cat mai repede caldura. Idel ar fi izolat motorul de aerul exterior, asa cum a zis un coleg mai devreme, iar altcineva la luat la misto.
Skip ads

  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,539
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
La Corsa nevestimii se incalzeste destul de repede apa...in max 2 km baga aer cald..nu caldut, cald ..dar ca sa faca si ambientul placut...mai dureaza cam 1 km...deci in 3 km are cald in masina...si asta la -10--12 grade
  • tannu

  • Mesaje scrise: 775
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Tu ai dreptate in general si nu am contestat lucrul asta, dar vad ca nu ne intelegem. Intredevar, termostatele difera si se deschid pt a-si lua din radiator cat este nevoie pt temperatura optima. La faza cu apa din ladiator aflata la -20 grade fata de apa din radiator aflata la +XX grade.. nu stiu daca e chiar asa.
Eu mai putin ma refer la momentul pornirii, cat ma refer dupa aceea. La orice masina dureaza un timp pana iti va baga caldura (exceptandu-le pe cele cu rezistenta..sau cum se numeste..). Daca nu ai avea apa calda in radiator, nu e logic ca aerul degajat de ventilator sa fie rece ? Plus de asta circuitul se mentine la o temperatura ridicata in permanenta. Cata apa crezi ca e in motor ? Maxim 2 litrii. Restul se afla in instalatie.
Ma rog, "vorbim discutii" acum. Intradevar, numai teoretic, o idee este etansarea compartimentului motor pt realizarea foarte rapida a incalzirii, dar acest lucru este imposibil si oarecum absurd (pt ca ar insemna munca la inceputul iernii si munca la sfarsitul iernii; montare-demontare). Dar oricum are nevoie de ventilatie si nu se poate izola total. Cele mai utilizate metode sunt folosirea cartonului si montarea paslei pe interiorul capotei de motor (la cele care nu au).
Eu, la batrana Dacie, de exemplu, pe langa cartonul de la radiator (care iarna era element stabil de caroserie Laughing), imbracam toata grila de la parbriz (unde e caloriferul) in polistiren si marginile i le etansam cu bucati de cheder. Era o diferenta de la cer la pamant timpul in care incepea sa bage caldura si cat de bine baga caldura. Vorbesc, bineinteles, de modelele fara bord CN (CN aveau caloriferul in interiorul habitaclului, nu mai era afara).
In fond si la urma urmei, eu am fost oarecum adeptul folosirii cartonului, dar cartonul nu are rost sa il folosesti doar pt ca "esti adeptul folosirii lui". De exemplu in cazul meu cu Vectra, am spus-o si o repet: se incalzeste foarte repede si baga foarte bine caldura, asa ca as fi complet deplasat sa mai incerc diverse combinatii, gen carton la radiator pt o incalzire mai rapida cu cateva minute.

livcro - te rog mult, spune-mi ca sotia ta NU are Corsa D sau, cel putin, spune-mi ca are alta motorizare decat 1.2 16V, ca sa nu imi stric weekendul Laughing
  • thrill

  • Mesaje scrise: 875
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2003 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jul 2008

  • Mesaj Privat
fii atent la semnatura..
  • tannu

  • Mesaje scrise: 775
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Corect. Fiind a sotiei, n-am dat atentie semnaturii.
Ma simt mai bine acum (oare ?..)
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR