Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  • pirvu_daniel

  • Mesaje scrise: 4,581
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
al3xz a scris:Nene da esti chiar hazliu; ca tot s-a ajuns la Z16SE, termostatul deschide la fix 92, in plus nu exista nici o termocupla.
Astra Classic in 2002 ? cu motor Z16SE ? ... mai incearca; oricum ar fi 90 de grade la drum intins nu o sa vezi pe Z16SE, poate 80!

P.S.: renunta la gogosi si atitudinea de semizeu in ale mecanicii daca vrei sa te ia careva in serios!

1.Fiind medic niciodata nu am pretins sa fiu zeu intr-ale mecanicii dar imi place sa le conduc si sa stiu un pic despre ele.Am si spus-o in mai multe posturi.De asta cand nu stiu ce sa-i fac(si se intampla foarte des) imi si duc masina in service nu ma duc s-o repar in spatele blocului.Cum mecanicii nu stiu sa faca o endoscopie nici eu nu stiu sa pun o curea de distributie.Fiecare cu treaba lui.La masina mea am fost interesat personal sa vada mecanicii pompa de apa,termostatul si multe altele(distributie,toata partea de climatronic,alternatorul) pentru ca imi spusese neamtul ca le schimbase cu o luna inainte de a o cumpara eu.De aici discutia cu ei,am bagat nasul cand mi-au desfacut capacul la distributie sa vada distributia si pompa de apa etc etc sa vad pe unde sunt toate alea.
2.Din obisnuinta eu ii zic SI lui Astra G Astra Classic ca sa-l diferentiez de Astra H.Multumit?Era Astra G.My mistake.
3.Stiu ca sunt diferite temperaturi de deschidere a termostatului in functie de termostat,de masina si de marca.Dar mi-a fost lene sa scriu.
4.Discutia era despre 1.7DTI.Niciodata nu am pretins ca stiu motorul Z16SE din ce e alcatuit.Daca motorul asta nu are termocupla cine iti porneste si iti opreste ventilatorul,cine inchide circuitul electric daca nu un contact?Nu e acelasi principiu ca la modelele mai vechi?Am si zis in post ca eu prefer sa-i zic termocontact pentru ca nu stiu exact cum se numeste.
5.Cu tot respectul Mikki dar e posibil sa ai mai putini ani decat am eu de scoala.Si fiind si cadru universitar nu ai idee cati mai am in fata.Si n-as vrea sa-ti spun cu ce medii am terminat,inclusiv facultatea.Atunci pur si simplu ma grabeam.
6.Cat am facut drumul ala cu Astra G mie nu mi-a scazut temperatura sub 85 de grade(eu cel putin asa mi-aduc aminte).Ti-as spune daca ar fii fost asa.Dar ce mi-aduc bine aminte e ca era sigur Z16SE fiind Euro 4 si fiind rahatelul ala de 84 de cai(eu cautam un Astra 1.6 Euro4 dar de 101CP).
Cat despre carton puneti-va,ca sunt sigur ca asa va recomanda si producatorul in cartea tehnica
Skip ads

  • randomm

  • Mesaje scrise: 153
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Ma termina nervos fazele astea cu "mai multi ani de scoala decat ai tu varsta", "mai multi km in marche arierre decat ai tu cu fata" si alte aberatii de genul. Daca un posesor de masina isi baga nasul cand mecanicul ii repara masina, nu il face cunoscator... cel mult isi poate da cu parerea, dar de obicei e total pe langa subiect. Cat despre experienta in domeniul auto.... eu cred ca Mikki a diagnosticat ceva mai multe masini ca tine... Cartonul nu se recomanda in cartea tehnica, asa cum nu se recomanda schimbari de turbina, de intercooler, de soft etc etc.. de asta se numesc solutii aftermarket. Stau si ma intreb daca nu cumva husele alea de acopera botul masinii au si un alt rol decat protectia impotriva pietrelor, ca si alea acopera gurile de aerisire. Pana la urma fiecare actioneaza in functie de necesitati. Care sta mai mult in mediu urban poate nu isi doreste un carton. Dar cine face 3/4 din km zilnici pe europeana, cred ca si-l doreste, ca sa i se incalzeasca motorul inainte de a ajunge la destinatie. Si inca ceva, nu mai compara benzinare cu diesel. Timpii de incalzire sunt total diferiti.
  • gabiopel

  • Mesaje scrise: 5,796
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Sep 2007

  • Mesaj Privat
colegilor cred ca ar fi mai bine sa lasam discutiile contradictorii deoparte ca nu fac bine la nimeni si sa discutam despre masini si problemele lor .multa bafta
@scuze de off-topic
  • pirvu_daniel

  • Mesaje scrise: 4,581
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Ai dreptate.Drept raspuns incerc sa pun niste poze facute azi dimineata in masina mea.Mentionez ca e Vectra B X16XEL.Ce rost are sa pun cartonul,sa vad daca fierbe antigelul? Dar o sa las pozele sa vorbeasca.Sper sa si reusesc ca nu-mi dau inca cum.Nu vrea sa le ia.Imi zice doar Done dar nu le ia.
Cat despre Mikki am zis ca am tot respectul.Dar nu ma intereseaza cate Opeluri a diagnosticat.Colcaie Romania de tot soiul de meseriasi si vindecatori.Eu prefer sa-mi duc masina in service nu in spatele blocului.Daca e mecanic auto sau inginer autovehicule rutiere si mai multa stima pentru ceea ce scrie


Ultima modificare facuta de pirvu_daniel la Lun 05 Jan, 2009 10:05 pm, modificat de 2 ori in total
Skip ads

  • gabiopel

  • Mesaje scrise: 5,796
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Sep 2007

  • Mesaj Privat
mai fratilor, cred ca ar rade si curcile daca ar auzi ele ca ca la masinile de generatie mai noua am merge cu carton in fata,cum sa pui asa ceva pe masina ,de ce nu-i punem OBLON(husa) ca la vechiul ARO ?, si ma gandesc eu cum poti strecura cartonul printre radiator si electroventilatoare.
  • randomm

  • Mesaje scrise: 153
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Tocmai asta e ideea, cartonul e varianta pentru tarile fara apa calda. In rest, se foloseste husa de protectie capota, care pe langa faptul ca protejeaza impotriva pietricelelor, acopera si gura de aer de la radiator. Husele gandite cum trebuie, au un sistem prin care se poate acoperi/descoperi respectiva gura de aer in functie de sezon. Singurul dezavantaj ar fi faptul ca odata acoperita respectiva gura de aer, acoperi si admisia, deci cantitatea de aer intrata va fi mult mai mica.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Atita timp cit termostatul este bun cartonul e in plus si mai rau face.
Cartonul este o solutie de compromis pina schimbi termostatul si atit.

O diferenta mare este intre benzinare care se incalzesc la ralanti si cele diesel unde motorul se raceste la turatii mici, vara nu prea se vede dar iarna imediat coboara acul.
O benzinara odata ajunsa la 88grdC nu se mai raceste, plus ca la ele motorul se incalzeste repede.
Un diesel care sta la turatii mici imediat incepe sa se raceasca, de asta iarna nu merita a fi folosit la drumuri scurte.
  • Drogas

  • Mesaje scrise: 1,260
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2006

  • Mesaj Privat
eu sunt la al doilea an in care acopar tot mai putin intercoolerul si priza de aer, si sunt pentru carton la diesel, termostatul este schimbat acum aproape 2 ani,si e bun, cartonul nu face absolut nici un rau cand afara sunt temperaturi sub 5 grade, din contra in momentul incare antigelul din motor s-a incalzit se va amesteca cu cel din radiator si se va pastra la o temperatura mai mare decat daca nu ar fi cartonul, de aici un avantaj major in momentul in care ai incalzirea data la maxim si ventilatia pe treapta 4 lichidul , daca nu ar fi carton probabil nu se va incalzi deloc in oras la -8 grade datorita faptului ca in permanenta cat incalzeste el se duce in habitaclu, alt avantaj motorul nu mai primeste atata aer rece in piept si deci uleiul se incalzeste mai repede, alt avantaj este daca opresti masina si mai mergi peste 2-3 ore motorul nu va fi complet rece, si deci si un consum mai bun

PS Cartonul are avantaje dovedite, orice alte povesti ca nu ar merita e problema dvs.(celor care nu folosesc) eu unul nu concep iarna fara el,

Intradevar iarna consumul e cam 10.5-11 pentru drumuri scurte cu motor rece diesel Y 20 DTH insa ma consolez cu faptul ca Matizul unui coleg papa 9
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
La diesel iarna poti pune carton dar numai daca faci drumuri scurte prin oras, daca pleci la drum mai lung si il uiti acolo ai sanse mari sa fiarba motorul.
Benzinarii iarna nu au treaba decit daca au termostatul defect, la ei nu trebuie deloc carton ca la dieselari care cam ingheata toata iarna in masina.
O alta metoda la diesel de a ajuta sa nu piarda caldura e sa aiba scut motor si "blana" la capota.
  • al3xz

  • Mesaje scrise: 329
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Dan am tot respectul pentru tine, dar gresesti; nu poti generaliza, sunt anumite modele de masini/motoare care pentru placul meu si poate si al altora sunt prea reci la drum lung, si asta cu sistemul de racire in perfecta stare de functionare, compartimentul motor e mult prea "larg".

P.S.: Domnu' profesor sper ca nu iti e lene, omiti/gresesti asa des in tot ceea ce faci!
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Z16SE e un motor mai ciudat, e printre singurele care la ralanti se raceste putin, cum stai iti coboara temperatura spre 80grdC si iti creste turatia de ralanti.
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,458
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Dane, turatia de ralanti nu creste decat sub ~-5 grade, cand ralantiul sta la 1000 rpm si daca duci motorul la 90 grade
Si motorul nu se raceste la ralanti. Se raceste daca mergi pe frig, cu motorul subturat (de genul la 60km/h, in treapta a 5-a, pe drum drept). Atunci acul arew tendinta de a pica sub linia de 80 grade. De asemenea se raceste daca dar drumul mai tare la caldura (pozitia 2, de exemplu). Simptomele astea le-am vazut si pe motorul de 16 valve, dar nu la amplitudinea la care se manifesta pe motorul asta, de 8 valve
Skip ads

  • mmitroi

  • Mesaje scrise: 57
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2001 2.0 YDTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Daniel a scris:eu nu pun si-mi sta temperatura acolo unde trebuie: la 90 grade.


nici eu nu pun si nu este nicio problema
  • Gurka Danut Eugen

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Astra 1994 x16sz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jan 2009

  • Mesaj Privat
oameni buni,pentru cei care nu au climatizare, cartonul pus in fata radiatorului ajuta f mult pentru a da caldura mai repede, si doar daca stati intr-un oras superaglomerat ajungi sa umbli cu termocupla pornita si sa-ti fiarba antigelul, dar pentru orasele mai putin aglomerate si pentru cei care au de facut distante relativ scurte, merita si nu strica sa folosesti un carton pe timpul rece,si apoi oricum , motorul atunci merge bine cand e cald...mnu?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Gurka Danut Eugen , tu nu cumva ai termostatul bolnav, si de aici si consum ?
O benzinara in regim de trafic lejer pe citiva km nu apuca sa se incalzeasca. Doar in trafic greu ajunge la temperatura de lucru dar deja opresti masina ca ai ajuns la destinatie.
  • denisCT

  • Mesaje scrise: 1,408
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Confirm tot ce a zis jE despre Z16SE, concluzia ar fi ca nu e nimic in neregula, e doar mai altfel acest motor
  • pirvu_daniel

  • Mesaje scrise: 4,581
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
al3xz a scris:Dan am tot respectul pentru tine, dar gresesti; nu poti generaliza, sunt anumite modele de masini/motoare care pentru placul meu si poate si al altora sunt prea reci la drum lung, si asta cu sistemul de racire in perfecta stare de functionare, compartimentul motor e mult prea "larg".

P.S.: Domnu' profesor sper ca nu iti e lene, omiti/gresesti asa des in tot ceea ce faci!

Vreau sa iti spun ca am vb cu prietenul a carui masina am vrut s-o cumpar Astra G Z16SE si mi-a confirmat ceea ce ai zis si tu .Ca in anumite conditii,la drum intins(mai ales daca e subturat) temperatura poate sa scada pana la 80 de grade.Atunci chiar nu am vazut asta.Am mers si mai turat intr-adevar.Deci ai avut dreptate,nu am nici o problema s-o recunosc.Ceea ce mi-a zis e ca si la 70-80 de grade nu e problema cu temperatura in interior.Partea asta chiar e din auzite.Deci poate fii fals.In pozele pe care din cauza conexiunii proaste la net nu am reusit sa le pun asta aratam.Un drum de 13 minute(aproxomativ 7 km) cu un Vectra B X16XEL la -10,5 grade duce la incalzirea motorului la 75 de grade iar acelasi drum facut seara la intoarcerea de la spital acasa la -4 grade Celsius temperatura apei a ajuns la 88-89 de grade Celsius.Ce carton sa mai pun,sa vad daca fierbe antigelul?Mentionez ca si in primul caz masina a inceput sa bage caldura dupa aproximativ 3-4 minute(mai intai aer caldut) iar la destinatie temperatura in interior era de 25 de grade.Cum am mai zis Opel Vectra B cu climatronic.
P.S.Nu sunt prof.univ.dr.,dar sper ca in 8-9 ani sa ajung Embarassed .E o vorba a noastra a medicilor,orice om are o cruce dar un medic are un cimitir de cruci.Pana acum nu am gresit niciodata si nu am nici o cruce.Sper sa ramana asa
  • pirvu_daniel

  • Mesaje scrise: 4,581
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Acest mesaj poate fii sters de moderatori daca vor.Sorry moderatori.Voiam sa-i spun lui Mikki sa n-o ia ca pe o jignire ce am zis.Eu doar nu cred in meseriasii din spatele blocului si in vraci(daca e de meserie mecanic auto sau inginer AR imi cer scuze de 2 ori).A apela la ei mi se pare o solutie de compromis din cauza lipsei banilor.Ma refeream la meseriasi ca din pacate ma confrunt zi de zi cu oameni care au luat vindecatorii la rand si au luat tot felul de buruieni inainte de a veni la medic.Si de foarte multe ori,din pacate,nu se mai poate face nimic.Pana la urma masina e un fier.Cu sau fara carton noi sa fim sanatosi
  • Gurka Danut Eugen

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Astra 1994 x16sz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jan 2009

  • Mesaj Privat
poi se pare ca depinde de la caz la caz....
  • madboy

  • Mesaje scrise: 200
  • Locatie: Arges
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2007

  • Mesaj Privat
am si eu o prob la masina cu racirea. adika apa nu urca pana la 90 unde tre sa stea. ramane la 80, 82 grade . si am schimbat si termostatul e nou . dc oare nu vrea sa urce mai mult imi poate cineva spune

Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR