Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  • pirvu_daniel

  • Mesaje scrise: 4,581
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
al3xz a scris:Pentru toti revoltatii: cartonul nu se pune pentru a acoperi radiatorul, ci pentru a opri ventilatia compartimentului motor, cel putin partial! Nu are legatura cu termostat/radiator/sistem da racire.

Daca e asa,eu am de gand sa-mi reabilitez termic compartimentul motor(desi im partea inferioara o sa fie mai greu) Laughing . Oare ce grosime la polistirenul expandat sa folosesc?Si cu ce marca de Ceresit sa-l aplic pe metal ca nu ma pricep la zidarie Laughing ?Desi cred ca n-o sa mai nimeresc culoarea tencuielii de pe capota cu restul masinii Crying or Very sad .Apropo stie de unde as putea cumpara niste vopsea gri 7 si se poate aplica si pe tencuiala?
Skip ads

  • al3xz

  • Mesaje scrise: 329
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Poate reusesti cu adeziv de faianta ... iesi mai ieftin Wink
  • Bolidul

  • Mesaje scrise: 128
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 y17td
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Daniel nu am de ce sa mananc shet daca vrei sa ma crezi bine daca nu nu ... eu mergeam si 50 km si apa nu mi se ridica absolut deloc si caldura in masina cu portia ... cat despre consum eu in oras merg ceva mai calm adica nu trec de 2300rpm si merg destul de incet in afara orasului ii rup fasu Very Happy si ma duceam la un consum mare rau... de vreo cateva zile am becu aprins si m-am plimbat prin oras la greu in 3 zile si nu a inceput inca sa palpaie asta asa ca sa iti faci o idee despre condusum. La mine a avut efect cartonul in fata si nush pana la urma exact rolul lui dar pe mine ma ajuta . Numai bine all !
  • gcom61

  • Mesaje scrise: 935
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Meriva 2005 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Bolidul a scris:Va salut domnilor ! Nu sa mai postat de o gramada de vreme pe tema asta (cel putin pe acest topic) unde vin si eu cu o intrebare. Dupa cele citite in topicul de mai sus si cele care s-au pus link-uri ajung la concluzia ca ar trebui sa ii pun si eu carton in bot si mai ales sa verific daca functioneaza corespunzator termostatul... Intrebarea este: daca pun carton pe toata suprafata radiatorului acopar si intercolerul... are ceva daca il las cu carton peste el ? Cei cu cunostinte mai ample ii rog sa dezvolte mai mult daca are ceva sau nu. Va multumesc anticipat !


Intercoolerul este pus tocmai pentru marirea randamentului motorului (aer cat mai rece posibil).
Motoarele diesel prefera aerul rece pentru ca [ incape ] mai mult in cilindrii; din aceeasi cauza se pune si turbina.
Cartonul in fata,in principiu nu face rau,dar nu isi are rostul daca termostatul isi face treaba.
Skip ads

  • Bolidul

  • Mesaje scrise: 128
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 y17td
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Inteleg ... Multe multumiri gcom61
  • pirvu_daniel

  • Mesaje scrise: 4,581
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Bolidul a scris:Daniel nu am de ce sa mananc shet daca vrei sa ma crezi bine daca nu nu ... eu mergeam si 50 km si apa nu mi se ridica absolut deloc si caldura in masina cu portia ... cat despre consum eu in oras merg ceva mai calm adica nu trec de 2300rpm si merg destul de incet in afara orasului ii rup fasu Very Happy si ma duceam la un consum mare rau... de vreo cateva zile am becu aprins si m-am plimbat prin oras la greu in 3 zile si nu a inceput inca sa palpaie asta asa ca sa iti faci o idee despre condusum. La mine a avut efect cartonul in fata si nush pana la urma exact rolul lui dar pe mine ma ajuta . Numai bine all !

Colega,la tine s-a cunoscut asa de mult folosirea cartonului pentru ca nu iti merge termostatul(vezi mai jos).
Intercooler-ul e de fapt un radiator aer-aer.El se foloseste numai la motoarele turbo deoarece prin compresie aerul se incalzeste puternic.Prin incalzire are tendinta de a se decomprima.Iar ideea era sa bagi cat mai mult aer in motor.Cu cat aerul admis este mai rece, randamentul motorului termic va creste iar uzura va fii mai mica deoarece temperatura postcombustie este mai mica.Eu unul nu m-as juca punand cartoane pe intercooler.
Cat despre consum e greu sa obtii 5 litri la suta in oras.Oricat de mult te-ai stradui si chiar daca masina e 1.7DTI.Ok,prinzi orasul liber noaptea si mergi cu 80 de km/h.Cand acul rezervorului ajunge la fund si in general(inclusiv computerul de bord) da erori destul de mari.Metoda sigura e cea din plin in plin.Te duci,faci plinul,te plimbi sa zic 300 de km in oras,te duci la ACEEASI POMPA si faci din nou plinul.Apoi cu cati litri ai bagat ultima data te apuci sa faci calculele.S-ar putea ca in loc de 5 sa iti iasa 7.Daca iti iasa tot 5 in oras vreau si eu un Astra 1.7DTI Embarassed .
Cat despre faptul ca mergeai si 50 de km si nu ti se ridica apa deloc tu ai o problema cu termostatul masinii care nu iti functioneaza.Verifica-l te rog.Pe langa consumul marit duce si la un grad marit de uzura al motorului datorita temperaturii de functionare a motorului care nu e optima.E pacat de masina Sad .Si sa mergi in afara localitatii 50 de km inseamna cel putin o jumatate de ora de functionare a motorului.Nu mai spun daca te refereai in oras,ca inseamna minim o ora.Am mers anul trecut cu Vectra mea si la -26 grade Celsius si in 10 km in oras(adica vreo 10-12 minute) se incalzea motorul(5 minute o tieam pe loc ca mi-era mila de ea).Si dupa astea 5 minute masina baga aer caldut(ceea ce la -26 de grade e ceva).Dar cum ti-am zis neamtul de la care am cumparat-o ii schimbase toata partea de climatronic(compresor,conducte,radiator interior,inclusiv blocul de comanda etc etc),pompa de apa,termostatul.De asta am zis ca e foarte important ca toate sa functioneze bine.
Cum am mai zis cred ca mai buna(daca toate functioneaza bine) o alarma cu modul pornire motor din telecomanda.Desi Opel spune ca 30 de secunde(parca atatea) sunt suficiente pe frig apoi se poate pleca fara a forta motorul nu i-ar face rau daca pe foarte frig ar mai sta un pic pornit
  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,439
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
al3xz a scris:Pentru toti revoltatii: cartonul nu se pune pentru a acoperi radiatorul, ci pentru a opri ventilatia compartimentului motor, cel putin partial! Nu are legatura cu termostat/radiator/sistem da racire.




Poza este facuta astazi aproape de pranz. Crezi ca randamentul termic al motorului meu mai trebuie imbunatatit?
Nu ne-ai explicat cum se opreste ventilatia in compartimentul motorului fara a impiedica trecerea aerului prin radiator? Sau asta este doar un efect secundar al imbunatatirii randamentului termic? Si ce faci daca motorul are nevoie de aer tocmai atunci cand nu poti opri sa-i dai? Spre exemplu atunci cand urici o rampa catre partia de schi iar daca ai oprit, salut inaintare? Sau intr-un ambuteiaj unde ti-ar sparge capul cei din spate daca ai sta sa sapi dupa cartonul care tocmai a caut partial in scut datorita curentului generat de ventilatoare si nu-ti are mana loc sa-l apuci?
Asa imbunatatiri sa faci tu la masina ta dar nu invata si pe altii.
  • al3xz

  • Mesaje scrise: 329
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2006

  • Mesaj Privat
@Bandi nu invat nimic pe nimeni, doar incercam sa dau o explicatie pentru folosirea cartonului, cu sistemul de racire perfect functional; cum bine vezi am scris partial. Pe temperaturi in jur de 0, sau mai jos, in orice ambuteiaj ai fi nu o sa ai probleme cu temperatura ridicata.
Skip ads

  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,439
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Pai daca la -11,5 in mers motorul sta la 90 de grade, in ambuteiaj la cat ajunge? Si fara ventilatie intrucat radiatorul nu primeste aer.
  • pirvu_daniel

  • Mesaje scrise: 4,581
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
al3xz a scris:@Bandi nu invat nimic pe nimeni, doar incercam sa dau o explicatie pentru folosirea cartonului, cu sistemul de racire perfect functional; cum bine vezi am scris partial. Pe temperaturi in jur de 0, sau mai jos, in orice ambuteiaj ai fi nu o sa ai probleme cu temperatura ridicata.

Al3xz,Bandi incearca sa iti spuna ca raul pe care il poti face motorului e imens.Si incearca sa-i previna si pe altii de folosirea acestei prostii.Folosirea cartonului ar merge la masinile care au termostatul blocat(le merge ventilatorul continuu) sau nu le functioneaza corect.In rest nu poti face decat sa strici motorul.
Cat despre cartonul de pe intercooler cred ca n-am fost de clar.Scoateti-l imediat de acolo
  • denisCT

  • Mesaje scrise: 1,408
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2007

  • Mesaj Privat
La mine daca stau pe loc de exemplu la -5gradeC afara, imi urca apa pana la 90-95, dar daca dau drumul la caldura pe maxim la treapta 2-3, scade imediat, pe urma daca inchid urca iar, e normal? Scade si atunci cand sunt cu masina in mers, chiar daca opresc caldura
  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,439
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Scaderea temperaturii dupa pornirea caldurii este normala in anumite limite. Caloriferul, fiind un schimbator de caldura, raceste apa din motordar fluctuatia nu trebuie sa fie mare intrucat plaja de functionare a termostatului este de aproximativ 5 grade de la inchis complet pana la deschis complet. Fluctuatiile mari trimit la termostat defect.
Skip ads

  • Bolidul

  • Mesaje scrise: 128
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 y17td
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Mda acum m-am luminat si eu... treaba cu intercooleru e nasoala rau si eu am mers ca zevzecu` cu cartonu pus pe el la greu... Si eu dadeam vina pe termostat dar din lipsa de timp nu prea am stat sa imi bat capu` si cand am vazut ca,,,, cu cartonul merge treaba nu m-am mai sinchisit ...
Unde se afla termostatul la 1.7 tdi al meu si cum il pot schimba ? (daca se poate schimba acasa). Si cam cat costa unul si manopera ?! Va multumesc !
  • pirvu_daniel

  • Mesaje scrise: 4,581
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Bolidul a scris:Mda acum m-am luminat si eu... treaba cu intercooleru e nasoala rau si eu am mers ca zevzecu` cu cartonu pus pe el la greu... Si eu dadeam vina pe termostat dar din lipsa de timp nu prea am stat sa imi bat capu` si cand am vazut ca,,,, cu cartonul merge treaba nu m-am mai sinchisit ...
Unde se afla termostatul la 1.7 tdi al meu si cum il pot schimba ? (daca se poate schimba acasa). Si cam cat costa unul si manopera ?! Va multumesc !

Uite aici.Decat sa-ti zic ca altii Cauta si vei gasi! sper sa te ajute asta.Web Page Name
Sa nu uiti sa ne spui de schimbarile observate.Bineinteles fara carton Laughing
  • Bolidul

  • Mesaje scrise: 128
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 y17td
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Foarte explicit tutorialul multumiri pirvu_daniel. Deci de acolo e buba ... Maine fac programare la service ! Very Happy Numai bine all !

P.S. Am dat cartonu` jos Razz
  • Mikki

  • Mesaje scrise: 1,418
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 1.6
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2004

  • Mesaj Privat
pirvu_daniel a scris:
al3xz a scris:@Bandi nu invat nimic pe nimeni, doar incercam sa dau o explicatie pentru folosirea cartonului, cu sistemul de racire perfect functional; cum bine vezi am scris partial. Pe temperaturi in jur de 0, sau mai jos, in orice ambuteiaj ai fi nu o sa ai probleme cu temperatura ridicata.

Al3xz,Bandi incearca sa iti spuna ca raul pe care il poti face motorului e imens.Si incearca sa-i previna si pe altii de folosirea acestei prostii.Folosirea cartonului ar merge la masinile care au termostatul blocat(le merge ventilatorul continuu) sau nu le functioneaza corect.In rest nu poti face decat sa strici motorul.
Cat despre cartonul de pe intercooler cred ca n-am fost de clar.Scoateti-l imediat de acolo


Si de ce ar merge cartonul la masinile care au termostatul blocat si le merge ventilatorul continuu? Cu alte cuvinte, are termostatul blocat pe inchis, deci temperatura motorului este peste 100 grade, ventilatorul merge continuu. Iar tu zici ca un carton ar merge in situatia asta? Laughing

Si nu mai scrieti din carti. Sunt motoare care se incalzesc greu (ex:Z16SE) care in oras la -10 grade nu sta la 90 grade avand caldura pornita.
  • pirvu_daniel

  • Mesaje scrise: 4,581
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Mikki a scris:[
Si de ce ar merge cartonul la masinile care au termostatul blocat si le merge ventilatorul continuu? Cu alte cuvinte, are termostatul blocat pe inchis, deci temperatura motorului este peste 100 grade, ventilatorul merge continuu. Iar tu zici ca un carton ar merge in situatia asta? Laughing

Si nu mai scrieti din carti. Sunt motoare care se incalzesc greu (ex:Z16SE) care in oras la -10 grade nu sta la 90 grade avand caldura pornita.

Tocmai ca tu nu vb din carti faci MARI confuzii.Asa ca s-o luam cu inceputul:
1.Daca ai fii citit bine postul meu ai fii vazut ca am zis termostat blocat.Nu blocat pe inchis.Partea cu inchisul ai pus-o de la tine.Sa-ti desenez,daca nu pricepi.Termostatul "se blocheaza"(nu e o blocare propriu-zisa ci uzura) pe pozitia DESCHIS.De aceea temperatura nu creste in motor,pentru ca circula prin tot circuitul cand de fapt el ar trebui sa deschida doar la 89 grade Celsius.
2.Acum partea cu ventilatorul.Pe langa termostat poate fii defect si termocontact-ul cum ii zic eu(mecanicii ii zic termocupla).Acesta functioneaza invers fata de termostat.Adica pentru a porni ventilatorul ea trebuie sa inchida circuitul electric(daca iti mai aduci aminte cand frunzareai fizica de a 10-a);
3.Daca una din astea se blocheaza:termostatul pe deschis si termocupla pe inchis(adica ventilatorul merge continuu cum ziceam in post) duce la functionarea la temperaturi scazute a motorului.Normal ca in acest caz un carton care acopera radiatorul si-i afecteaza capacitatea de racire normala duce la incalzirea motorului si apropierea de temperatura optima de functionare.Ai priceput acum?Cand am fost iarna trecuta la munte cu un VW Touareg caruia i s-a blocat termostatul si erau service-urile inchise fiind sarbatori asa am rezolvat-o.Cu ditamai cartonul.
4.Si nu mai vorbi baiete din carti sau de pe forumuri.Si daca in oras scade temperatura sub 90 de grade cand dai drumul la caldura in afara la 150 de km/h presupun ca ajunge la 30 de grade si soferul se transforma usor-usor intr-un sloi de gheata.Tu chiar iti dai seama ce spui?Parca il vad pe Herr Moeller in Germania:"Nu da draga drumul la caldura ca ingheata motorul".Am mers si eu anul trecut la -16 grade Celsius cu un Astra Classic 2002 de la Craiova-Buc si retur.Si culmea temperatura a stat in jurul a 90 de grade atat in oras cat si in afara la 100-110 km/h.Si din cate mi-aduc aminte am mers cu pulovarul cu manecile sumese.Sa nu uit cod motor Z16SE.
  • al3xz

  • Mesaje scrise: 329
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Nene da esti chiar hazliu; ca tot s-a ajuns la Z16SE, termostatul deschide la fix 92, in plus nu exista nici o termocupla.
Astra Classic in 2002 ? cu motor Z16SE ? ... mai incearca; oricum ar fi 90 de grade la drum intins nu o sa vezi pe Z16SE, poate 80!

P.S.: renunta la gogosi si atitudinea de semizeu in ale mecanicii daca vrei sa te ia careva in serios!
  • Mikki

  • Mesaje scrise: 1,418
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 1.6
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2004

  • Mesaj Privat
pirvu_daniel a scris:Folosirea cartonului ar merge la masinile care au termostatul blocat(le merge ventilatorul continuu) sau nu le functioneaza corect.


Poate daca mai treci din cand in cand pe la orele de limba romana o sa reusesti in cele din urma sa te si exprimi si vei invata sa folosesti si semnele de punctuatie.
  • gabiopel

  • Mesaje scrise: 5,796
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Sep 2007

  • Mesaj Privat
la mine ( 2.0dti) acul la apa sta la 90 indiferent ca merg cu 30 sau 120 si e normal sa fie asa, am vazut ca si la vechea masina (dacia supernova) si la un bmw320 acul statea tot la 90, nu cred ca tb sa aibe fluctuatii pt ca atunci consider eu ca termostatul e pe duca sau motorul nu isi face racirea cum tb.
sunt termostate care deschid la 86(tipuri mai vechi) la 90 si la 92 .
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR