Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  • apasaciu

  • Mesaje scrise: 337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Salutare !
NU am mai postat de ceva timp .. haideti sa va mai spun un SF...

Am facut bucatele un piston .. o mare gaura in mijloc .. drept urmare am cumparat un motor cu totul .
Senzatie - 2 zile a mers ca nou .. tragea masina de rupea ... parea ca am scapat de problema ... numai ca ... usor usor a inceput sa se puturoseasca ca si celalalt motor .. De atunci ba trage , ba nu trage ..

SF sau nu ? Chiar nu imi vine sa cred ca nu exista un mecanic in tara asta de kkt care sa se prinda dupa simptome ce mama naibii are motorul asta ...
Skip ads

  • electronistul

  • Mesaje scrise: 1,123
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2012 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Nov 2007

  • Mesaj Privat
pompa de benzina ? pe-aia ai schimbat-o ?
  • apasaciu

  • Mesaje scrise: 337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2006

  • Mesaj Privat
nu .. sincer nu .. dar ma bate gandul sa incerc sa o schimb cu a unui prieten .. nu stiu daca se potriveste ...dar mai degraba i-as masura debitul .. de-aia sunt in cautarea unui mecanic sau a unui service unde sa o rezolv odata ca turbez Sad(
  • apasaciu

  • Mesaje scrise: 337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Salutare ! Se pare ca i-am dat de cap in sfarsit !

I etapa . M-am enervat intr-o seara si am schimbat rampa cu injectoare cu totul (cea de pe motorul vechi - mai corect injectoarele aratau ca noi fata de cele de pe masina) , am schimbat si regulatorul de benzina de pe rampa - cu unul de pe masina unui prieten si am pus si valva egr curatata de pe motorul vechi . Evident drivetest . A mers de a rupt vreo 25 km si am lasat-o in pace vreo 2 ore . Cand am plecat iar facea figuri . F ciudat evident. Practic din cele enumerate mai sus doar dimineata simteam o ameliorare din cauza regulatorului care tinea benzina in rampa si pornea mult mai usor .

II Etapa . Am luat MAP-ul si ciuperca aia de pe galeria de evacuare (nu stiu nici acum cum se numeste) si evident drivetest . Parca nu mai facea figuri . Interesant este ca cel de la care le-am luat a inceput imediat sa se planga ca nu ii mai trage masina si ca ii face si f urat la turatii joase . I-am dat MAP-ul inapoi si nu mai ii face urat dar de tras nu ii mai trage cand e cald motorul . Am facut rost de un MAP nou nout si l-am pus pe a mea si am ramas sokat de cat de frumos se comporta motorul la orice acceleratie .

Interesant este ca pe forum am gasit f multe discutii legate de motorul asta idiot X16XEL . Toti (ca aveau astra sau vectra) se plangeau de simptome asemanatoare . In toate discutiile se vb de EGR , fise , pompa de benzina , filtre dar nu am vazut sa sublinieze nimeni cat de important este MAP-ul sau ciuperca aia din fata motorului . Oricum ma bucur ca am rezolvat -sau cel putin asa pare . A ramas sa mai vad de unde imi curge ulei pe fata motorului ca e fleasca (sper sa fi de la baie si nu de la chiulasa) si sa ii pun un catalizator ca acum merg cu el curatat de carbuni . Si tare ma bate gandul sa iau si ciupercuta aia sa fie noua Very Happy ca se pare ca influenteaza mult mersul motorului .
Skip ads

  • deleted-16555

  • Mesaje scrise: 176
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mar 2008

  • Mesaj Privat
foarte interesant....tare bine ai face dc ai pune o poza cu acel MAP sau ciuperca.... Multumim si multa bafta.
  • apasaciu

  • Mesaje scrise: 337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Salutare !
Nu stiu cum se numeste ciuperca aia dar stiu ca are un rol important ... am gasit-o la mcmotors cu 4.5 mil iar map-ul (manifold air pressure senznor) costa 2.5 mil la opelshop la lizeanu .
ATENTIE la MAP sa nu ai furtunul ala de vacum care intra in galeria de admisie gaurit / deteriorat ! la fel orice fasait care il auzi prin zona aia de vacumuri trebuie rezolvat - daca trage aer fals pe undeva poti sa stai si in cap ca nu o sa iti mearga cum trebuie .
Uite poza ... nu cred ca sa vede f bine dar ca sa iti faci idee unde e .




  • oli78

  • Mesaje scrise: 55
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
pt ovidiucro
am eu nevoie de toate pozele acelea. xact_crush@yahoo.com adresa de mail ca sa fie mai usor ( chiar am nevoie de manualul acesta )
ms anticipat
  • brusly

  • Mesaje scrise: 47
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 1997 1600 / 16V , X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Oct 2008

  • Mesaj Privat
MAP , - ul are legatura cu galeria de evacuare
acolo se afla un canal vezi sa nu fie infundat

este vorba de canalul ala subtire care se afla sub gaurile de evacuare
succes!
Skip ads

  • andras212

  • Mesaje scrise: 235
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1998 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2009

  • Mesaj Privat
salut, scuzati daca ma bag si eu in vorba.am aceelasi motor pe vectra. din ce stiu eu "ciuperca" din fata motorului este o supapa de aer care intra in functiune numai cand motorul este rece si nu are legatura cu admisia de aer. este doar comandata prin furtunul acela subtire cu vaccumul de la admisie .deci,la pornire(motor rece) ecu printr-o electrovana deschide traseul de vaccum prin furtunul subtire si acesta comanda "ciuperca",o deschide. in aceelasi timp ecu porneste si suflanta de aer(cutia neagra de pe aripa dreapta),presiunea de aer ajunge printr-un furtun mai gros de cauciuc la ciuperca si mai departe in galeria de evacuare exact in canalul subtire din poza de mai sus. scopul: cand motorul si catalizatorul sunt reci se adauga aer proaspat le gazele de evacuare, rezulta mai putina poluare.
senzorul MAP este mai important, cu semnalul de la senzor temperatura aer si de la MAP(vaccum admisie),ecu calculeaza cantitatea de aer care intra in motor si comanda injectoarele incat sa realizeze raportul stechiometric aer-benzina.
am gasit si ceva date despre MAP:
-senzor pasiv tip piezoelectric (tip 466)
-plaja de masura:0,2-1,05bar
-tensiune alimentare(borne c):5v
-semnal de iesire in functie de presiune(borne b): de la 0,94 la 5v
-borna a- masa
-rezistenta intre borne(motor oprit): c-a 1370 ohm
c-b 370 Mohm
a-b 370 Mohm
  • pirvu_daniel

  • Mesaje scrise: 4,581
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Postez si eu aici problema mea desi am Vectra. Pentru ca dadea un pic in nas la accelerare intre 2000-3000 rpm astazi am curatat clapeta de acceleratie si EGR-ul la X16XEL-ul meu.
Am insa o problema. Porneste, apoi scade turatia la 500 rpm si isi revine la turatia normala de relanti care e putin neregulat. Adaug faptul ca la pornire masina scoate fum negru si isi revine daca o turez un pic si nu mai scoate. La trecerea pe GPL relantiul e aproape perfect si nu scoate deloc fum. Martorul de check engine nu se aprinde.
Furtunasele de vacuum sunt puse bine. Bujiile sunt noi, fisele noi, filtru benzina si aer noi, EGR-ul nu era intepenit(arata chiar bine), sonda lambda e noua etc Si toate de firma.
O sa cumpar astazi un OP COM ca m-am saturat sa tot dau 50 RON pe tester si sa nu se inteleaga intre ei.
Nu inteleg de ce scoate fum negru numai pe benzina si merge neregulat la relanti. Inainte de a curata EGR-ul si clapeta de acceleratie nu facea asa. Poate ca o sa ma duc maine cu ea in service desi nu prea am timp.
  • ailies

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1994 c16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Tot o astra F ....
... oare de ce mi se tot arde siguranta de la pozitii?
La 2-3 zile trebuie sa o schimb....
  • andras212

  • Mesaje scrise: 235
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1998 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2009

  • Mesaj Privat
@parvu_daniel- poate nu ai montat bine egr-ul,stiu ca la x16xel este foarte incomod de montat/demontat. poate nu ai prins cum trebuie garnitura metalica sau a ramas supapa blocata pe deschis?
@ailies-cred ca trebuie sa verifici tot circuitul de lumini pozitie,cauta sa vezi daca ai ceva legaturi improvizate,conectori/fire neizolate care pot sa atinga la masa caroseriei in mers din cauza vibratiilor.daca ai carlig pentru remorca verifica si priza cu legaturile ei.daca ai lumini suplimentare legate pe circuitul de pozitii calculeaza consumul total si eventual inlocuiesti sig. cu una mai mare.
Skip ads

  • pirvu_daniel

  • Mesaje scrise: 4,581
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
andras212, la ce te referi cu supapa blocata pe deschis? Trebuia pusa intr-un anumit mod? Ea e aproape noua deci nu avea depuneri si se misca foarte usor.
L.E.Problema am rezolvat-o. Erau 2 furtune de vacuum puse invers dar ma intereseaza partea cu EGR-ul pe deschis ca e singura eroare care a mai ramas la tester.
  • andras212

  • Mesaje scrise: 235
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1998 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2009

  • Mesaj Privat
salut,foarte bine daca ai rezolvat deja problema,sunt curios sa aflu care furtune de vacuum pot fi inversate la x16xel de facea asemenea simptome?din cate stiu(fara sa ma uit acum pe sub capota) sunt 4 furtune legate pe vacuum la admisie:1 furtun la MAP,1 la electrovana de comanda pentru aer secundar,1 la regulatorul de presiune carburant si 1 de la electrovana recuperare vapori de benzina.
despre egr ma gandeam ca ar fi putut sa dea astfel de simptome;mers inecat,putere mai slaba,fum pe evacuare,in cazul ca ar fi ramas deschisa.probabil nu este cazul la tine daca spui ca nu avea depuneri si se misca usor.cum am spus mai sus vazand ca la vectra x16xel egr este foarte anevoios de demontat/montat trebuie sa ai multa grija la montare sa pui corect garnitura altfel nu vor corespunde bine gaurile cat despre egr se potriveste la suruburi sa fie montata si invers dar ai avea mufa elecrica in partea opusa si ar fi greu sa gresesti asa ceva.
  • pirvu_daniel

  • Mesaje scrise: 4,581
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Andras, furtunele le-au inversat cei din service-ul unde le-am curatat. Si e service de renume din Craiova. Evil or Very Mad Si asa ramaneau desi masina a mai trecut prin alte 3 service-uri daca nu observa colegul sandu_race. Problema e ca masina merge mult mai bine dar fumul negru a ramas iar la tester a ramas eroare de valva EGR(parca ramasa pe deschis). Astazi am cumparat si senzorul presiune admisie si o sonda lambda noua. Desi sonda era relativ noua si de firma(Bosch). Am ales Hella si Bosch iar. Le montez acum si vad cum face. Si EGR-ul era aproape nou, el merge foarte usor iar la baterie pistonasul merge. Cei din service zic ca nu ar primi corect comanda de deschidere. Cred ca o sa cumpar si un EGR nou sa vad ce zice.
  • andras212

  • Mesaje scrise: 235
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1998 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Iti inteleg nemultumirea in ce priveste service-ul .cred ca fiecare am avea cate ceva de povestit,chiar despre cele de renume.Apropo un proverb italian ca de-al nostru nu-mi vine in minte acum,spune;"chi fa da se fa per tre"adica cine isi face singur face cat ar face trei(persoane).deci de asta ne batem capul pe aici sa ne rezolvam singuri problemele pe cat putem.
Ma interesa sa stiu exact de care furtune vorbeai mai sus.Probabil unul este cel care duce la electrovana pentru aer secundar?un furtun subtire care are pe el ca un "dop"colorat galben si rosu.Aerul secundar are "treaba" numai la pornire cand motorul si catalizatorul sunt reci,deci ar putea sa produca fumul negru daca nu ajunge aerul secundar in evacuare iar motorul,pana se incalzeste,este alimentat cu mai multa benzina(regim de sok)
Inainte sa cumperi egr nou ai putea sa faci cateva masuratori:
daca notam pinii cu A,B,C,D,E,bobina este legata la A si E si are rezistenta de 9ohm.daca pistonul se misca cand este alimentat la baterie este ok.se poate verifica si potentiometrul care da semnalul de pozitia egr-ului.
cu motorul oprit se scoate mufa de pe egr si daca ai un multimetru digital masori rezistentele:
-intre bornele C-D:2600ohm
-intre D-B:2245ohm
-intre C-B:980ohm
deci cu mufa scoasa,fara alimentare,egr este inchis si trebuie sa ai valorile de mai sus pe potentiometru(captator de nivel supapa egr)
daca reusesti sa implantezi doua fire subtiri in mufa egr pe bornele bobinei(A-E) vei putea sa masori tensiunea in timpul functionarii sa vezi daca ecu alimenteaza continuu egr adica daca-l tine deschis.
  • andras212

  • Mesaje scrise: 235
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1998 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Very Happy
  • pirvu_daniel

  • Mesaje scrise: 4,581
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Andras, furtunul 3 era pus in locul lui 1 si invers.
Poza ii apartine lui sandu_race. Mi-a trimis-o sa vad cum vin furtunele corect. Ramane problema cu fumul negru care miroase a benzina.
Multumesc mult pentru valori. Le cautam pe alt topic. Maine sper sa apuc sa schimb si sonda lambda si senzor presiune galerie admisie. Atunci o sa masor si la EGR.


  • andras212

  • Mesaje scrise: 235
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1998 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2009

  • Mesaj Privat
ms. Daniel pentru poza.M-am lamurit acum ce au putut sa combine cei de la service.Furtunul de la MAP era pus pe electrovana de recuperare vapori de benzina deci senzorul era "exclus"neputand sa citeasca variatia de presiune din tubulatura de admisie.Iar tubul 1 care aduce vaporii de benzina de la filtrul de carbune,pus pe admisie in locul la MAP facea sa supraalimenteze motorul cu combustibil.Acum se explica de ce mergea mai bine pe gaz si de ce facea fum negru la funct. pe benzina.
  • apasaciu

  • Mesaje scrise: 337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2006

  • Mesaj Privat
salutare ! Revin si eu cu problema mea . Cred ca i-am dat de cap intr-adevar . Dupa ce am schimbat tot ce se putea schimba intre 2 masini (cu exceptia Egr ) am desfacut complet admisia (si partea superioara si inferioara ) si clapeta si egr-ul . Dupa ce am curatat f bine cu wd 40 egr , senzor clapeta , clapeta , admisiile , motorasul de relanti am decoperit ca deja am alta masina . Egr-ul il mai curatatsem o data dar superficial . Nu va imaginati ce spume am facut cand am vazut de la ce era . Acum dupa vreo 4 luni a inceput iar sa aiba un moment de ezitare la plecarea de pe loc . Probabil iar s-au infundat . La mine singurul piston care papa ulei este evident pistonul 4 Very Happy care comunica cu Egr si clapeta Sad
Am scris postul asta pt ca unii se intrebau cum am rezolvat si credeau ca si mine in postul trecut ca era map=ul .
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR