Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  • electronistul

  • Mesaje scrise: 1,123
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2012 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Sub termostat ... banuiesc ca pe radiator. Cea de sus mi se pare ca e termocupla (ca un contact, care se inchide la X grade, ca sa porneasca ventilatorul).
Skip ads

  • apasaciu

  • Mesaje scrise: 337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2006

  • Mesaj Privat
termostatul l-am gasit unde ma asteptam pe radiator ... am testat sistemul cu totul , ventilatorul functioneaza , porneste si cred ca si la temp care trebuie . Singura problema legata de temp in mom asta este sonda de apa cred ... pt ca nu cred sa fie indicatorul din bord defect.
  • apasaciu

  • Mesaje scrise: 337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2006

  • Mesaj Privat
sa continuam seria SF :

ieri am gasit un service pe la margeanului care culmea avea tester . Recomand cu caldura .. baieti f ok .Testat masina ... gasit cod de eroare 56 (secondary air ..nu stiu ce) dupa desen am ajuns la piesa din care era scos furtunasul si pe care l-am bagat la loc in mom in care am primit masina . Deci: eroare veche . Concluzia : testerul spune ca masina merge f bine . Sfaturile omului :

1. verificat catalizatorul
2.masurat presiunea pompei
3.curatat injectoarele
4.schimbat sonda lamda
5.schimbat filtrul benzina
6.curatat clapeta de acceleratie

hai sa o luam asa : 3. injectoare infundate - atunci de ce jumate din timp trage ? se curata singure ?

4. am scos mufa de la sonda lamda de test - nu s-a aprins check engine - de ce oare? in schimb s-a simtit - mergea mai prost

Concluzia unui prieten mecanic : gasit motor identic si schimbat piesa cu piesa pe rand . Dar cine e de acord sa faca asa ceva ?

Daca are cineva vreo idee ce sa mai fac va rog din suflet sa ma ajutati cu vreo idee. Din cele 6 idei de sus in afara de filtrul de benzina care il schimb... singura care mi se pare ca ar avea vreo relevanta ar fi clapeta de acceleratie . Chiar nu mai rezist Sad
  • electronistul

  • Mesaje scrise: 1,123
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2012 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Testerul zice că trage bine maşina, dar tu ... ce simţi ?
Mie tot aşa mi se manifestă - nu trage între 1500 - ~3000 rpm, se bâlbâie, şi nu aşa tre să meargă un X16XEL. La RAR nu au ieşit noxele (cică), şi ei mi-au recomandat să schimb sonda lambda, bujiile şi eventual catalizatorul. Bujiile le aveam cumpărate de mult, sunt consumabile, dar celelalte ... nu ştiu. În schimb clapeta de acceleraţie a fost murdară-murdară şi la EGR n-am ajuns. Trebuie să vorbesc cu un mecanic.
Deci ... ţie tot aşa sacadat îţi merge maşina ?
Skip ads

  • apasaciu

  • Mesaje scrise: 337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2006

  • Mesaj Privat
pai dimineata trage de rupe cand e rece ... dar dupa aia in mers ba merge super .. ba te rogi de ea .. ca si cum nu s-ar alimenta sau ar fi prost facut amestecul .. dreaqul stie .. ideea ca m-a disperat Sad pacat ca nu esti din buc ca poate ne intalneam si reuseam noi cumva sa le rezolvam Very Happy ... m-ar interesa si pe mine cum ai scos si curatat clapeta .. am inteles ca este acolo in spate unde e furtunul ala gros cu 2 coliere ... dar cica e destul de greu de scos Sad
  • ovidiutm

  • Mesaje scrise: 3,502
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Pentru injectoare, incearca cu o solutie de curatat injectoarele (se introduce in carburant) + incearca sa mergi mai sportiv cu ea.
Verifica atent aprinderea, bujii, fise (eu am muscat-o din cauza unei fise care uneori mergea uneori nu), delcou.
Sonda Lambda o poti inlocui cu a unui prieten care are o masina identica (e usor de inlocuit) si vezi cum e. Daca o scoti afara si vezi bucati puscate de ceramica printre canalele metalice aproape de varf poti sa o schimbi ca sigur e gata
Filtrul de benzina e bine sa il schimbi deoarece la benzina din romania nu se stie niciodata.
Clapeta de acceleratie e pentru linistea ta, e o alta treaba de care nu are de ce sa iti para rau ca ai curatat.
  • apasaciu

  • Mesaje scrise: 337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2006

  • Mesaj Privat
@ovidiutm - schimbat in weekend la munte toate filtrele (inclusiv benzina). Din pacate la fel face .Am vb sa merg maine la un service sa imi masoare debitul pompei de benzina ..ei suspecteaza ca ar avea probleme vand se incalzeste - dar eu nu prea cred .Desi sper fie asa .. sa fie orice numai sa stiu ca schimb si merge ! daca nu fac nimic in weekend incerc sa curat clapeta si egr-ul Very Happy tine-mi pumnii !

cu temperatura am rezolvat-o : schimbat sonda si s-a rezolvat Very Happy - inca o chestie care functioneaza ok Very Happy
  • apasaciu

  • Mesaje scrise: 337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Evrika ! Cred ca stiu pana la urma de unde este Very Happy ... cum veneam eu frumusel acasa ... intr-un mare cox chinuit ca nu vroia sa traga dar eu ii dadeam in mama ei ... la semafor cand franam s-a oprit motorul Very Happy hiihihihih si check engine aprins Very Happy pornit greu de tot .. dar ajuns pana acasa cu check-engine-ul aprins spre bucuria mea .. trag in parcare .. sarma in mufa si gasim un cod : 47 ! .. am gasit ceva pe net care spune ca e codul de la supapa de recirculare a gazelor de evacuare ! hihihih ... acuma instalez si autodata sa verific .. sper sa fie aia sa rezolv odata !
Skip ads

  • electronistul

  • Mesaje scrise: 1,123
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2012 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Nov 2007

  • Mesaj Privat
electronistul a scris:pentru punctul 3, ai nevoie de o după-masă liberă, nişte scule calumea şi îndemânare. Trebuie curăţată valva EGR!
... Spor !

ce am zis acu' o lună ? Embarassed
  • apasaciu

  • Mesaje scrise: 337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2006

  • Mesaj Privat
ai avut dreptate Very Happy speram sa nu fie nevoie .. oricum o curat in weekend si am si vb sa imi ia cineva una din germanica ca e mai ieftina ca sa am de rezerva .. te intereseaza si pe tine una? tipul tocmai a plecat ieri din tara si in weekend imi poate spune cat costa Very Happy
  • alinnicola

  • Mesaje scrise: 78
  • Locatie: Salaj
  • Masina: Ascona 1988 E18NV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Schimb motor S18NV/E18NV ( model pus pe Ascona C 88', Vectra 89' ), putere 62 kW/84 cp , km. reali parcursi 91.000 , distributie schimbata la 90.000 , filtre , fise , bujii ( service facut la timp ) , cu motor de opel astra f c14nz ( 1.4i ) complet inclusiv calculator de bord si partea de instalatie. Mentionez motorul sa aibe sub 200.000 km sau cel mult 200.000 km reali.
  • h0rm0n

  • Mesaje scrise: 3,973
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2001 Y26SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2007

  • Mesaj Privat
alinnicola a scris:Schimb motor S18NV/E18NV ( model pus pe Ascona C 88', Vectra 89' ), putere 62 kW/84 cp , km. reali parcursi 91.000 , distributie schimbata la 90.000 , filtre , fise , bujii ( service facut la timp ) , cu motor de opel astra f c14nz ( 1.4i ) complet inclusiv calculator de bord si partea de instalatie. Mentionez motorul sa aibe sub 200.000 km sau cel mult 200.000 km reali.


"wtf"...
Skip ads

  • apasaciu

  • Mesaje scrise: 337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2006

  • Mesaj Privat
salutare ! revin cu ce am mai reusit sa fac la cazanel .... cum am fost in concediu m-am apucat sa desfac una alta .. deci .. am ajuns la valva egr .. dagt jos .. parea destul de noua .. pistonasul ala mic sau ce dreaq este se misca f usor deci nu am mai facut nimic la el .. btw .. avea un surub in capat - face ceva acela ? ca l-am invartit de cateva ori si nu stiu daca l-am lasat in pozitia lui ... am curatat si clapeta de acceleratie

cam asa arata inainte sa o curat .. mai mult nu am vrut sa desfac deoarece eram cam departe de orice ajutor si mi-a fost frica as nu stric ceva Very Happy

rezultat : acceleratie mult mai lina , parca nu mai da deloc in nas si pe o distanta de 300 km o singura data am avut senzatia ca faca probleme .

Am mai descoperit ceva : din partea de sus a galeriei de admisie ies 2 tevi de metal : in una intra un furtun iar cealalta este astupata cu un furtunas in care e bagat un surub .. daca eliberez furtunasul se simte ca trage aer si se schimba u pic mersul motorului .. are cineva idee ce furtunas ar trebui sa intre acolo ? nu am gasit vreunul in aer si nici vreun desen pe net cu vacumurile ..iata despre ce vorbesc




am mai descoperit o alta problema in schimb .. in panta destul de abrubta .. cand botul este f ridicat si vreau sa accelerez nu urca in ture .. trebuie sa ii dau 5-6 pedale pana sare de 1000 de rpm si dupa aia pare sa mearga normal ... precizez ca benzina aveam minim 25 l in mom ala deci nu stiu ce sa zic .. a mai patit cineva ceve de genul asta ?
  • electronistul

  • Mesaje scrise: 1,123
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2012 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Nov 2007

  • Mesaj Privat
la mine furtunaşul care vine din faţă intră în alt furtun, care apoi e conectat la galerie:

şi de acolo de jos, unde ai tu şurub, la mine pleacă un furtun până aici:

alte poze random (scuze, dar telefonul meu nu face poze prea reuÅŸite ... ):


ştie cineva să explice ce face fiecare ? eu nu ştiu ce se întâmplă pe-acolo Oare? Neutral Question
  • apasaciu

  • Mesaje scrise: 337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2006

  • Mesaj Privat
deci science fiction : pozele puse de electronistul (multumesc inca o data pentru ajutor ) difera de ce am vazut la o tanti tot pe un x16xel .. le-am pus cum arata pozele tale dar ramaneam cu un furtunas in aer ... si mergea la fel .. m-am intalnit cu sand_race (care are o vectra B cu acelasi motor si caruia ii multumesc pentru amabilitate ) si am vazut furtunasele de vacum puse altfel. Interesant nu ? Le-am pus ca la el inclusiv supapa aia de unic sens (galben alb) am pus-o invers si s-a schimbat situatia ... nu merge inca 100% cum trebuie dar deja nu mai stau sa ezit cand e vb sa ies si eu de pe o stradutza . Ce am observat la el diferit fata de ce apare la mine si la electronistul : unde vine supapa aia de pe furtunul dintre servo si galerie sand_race avea un singur mustiuc de plastic in care intra un furtun .. eu am 2 si din cate vad si electronistul la fel .. am anulat unul ca sa am totul pus ca la sand _race si se pare ca e mai bine .. voi incerca si cu supapa aia (galben-alb) azi sa vedem cum merge pt ca am citit ca trebuie neaparat cu partea galbena spre galerie. Din ce am mai gasit pe forumuri poloneze si nemtesti se pare ca aceste vacumuri conteaza foarte mult - la noi pe forum am gasit un post in care se spunea ca atat timp cat toate sunt puse undeva nu conteaza(mi se pare chiar de-a dreptul aberant) . Voi reveni si cu poze maine cu fiecare furtunas in parte si daca gasesc si cu de unde - unde merge fiecare in termeni mai de specialitate Smile . Din pacate oricat de greu ar fi de crezut nu am gasit pe net fotografii mai explicite sau o schema cu aceste vacumuri ... Sad(
  • ovidiucro

  • Mesaje scrise: 705
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1998 X20XEV 100kW 136CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Salut.
Vezi daca te ajuta cumva pozele astea:


Daca nu, mai am Wink
  • apasaciu

  • Mesaje scrise: 337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2006

  • Mesaj Privat
ms ovidiu .. am rezolvat pana la urma .. arestat cativa opelisti si vazut live ce si cum .. evident rezultatul se si simte - fuge de rupe .

am colorat cu 4 culori diferite fiecare furtunas de vacum pt a putea fi mai usor de urmarit . Referitor la diferente gasite - nu am gasit nici un motor pana acum care sa mearga ok si sa aiba al doilea stutz pe furtunul care iese din tulumba de servofrana. Toate furtunasele cum apar in poze sunt puse exact ca la motoarele care le-am vazut (si supapa galben/alb este pusa in pozitia care era la ei ) iar unde apare culoarea galbena este stutzul de care vorbeam si pe care l-am astupat .
TOTI CARE AVEAU FURTUNELE ASEZATE ASA SPUNEAU CA LE MERGE PERFECT MOTORUL IAR MECANICUL MEU (tatal lui are o astra identica cu acelasi motor)A ZIS SI EL CA E CORECT INCLUSIV CU STUTZUL ASTUPAT -(practic asa nu exista nici o diferenta).Cei care nu au in fata la radiator piesa din care ies furtunele ROSU SI VERDE o gasesc in partea din spatele motorului sub admisie (o mica difrenta de asezare) .

iata si pozele :









ca si completare ca nu se vede in poze f bine : furtunasele ALBASTRU SI ROSU (continuarea lui rosu care iese din supapa) intra amandoua unul langa altul in galeria de admisie (acolo unde se vad in poze ca dispar).
  • electronistul

  • Mesaje scrise: 1,123
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2012 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Nov 2007

  • Mesaj Privat
pana la urma trage ? nu trage ? cum e treaba ?
ai schimbat multe la masina, si tot n-ai zis care e buba. Scoti azi catalizatorul afara ?
  • apasaciu

  • Mesaje scrise: 337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Revin cu schimbarile facute :
1.filtru aer
2.filtru benzina
3.senzor ecu temperatura
4.senzor clapeta acceleratie
5.bujii
6.distributie
7.curatat clapeta de acceleratie
8.dat jos valva EGR si constatat ca era ok (pistonasul mergea f ushor ).

Concluzia : nu mai da atat in nas dar problema tot nu este rezolvata Sad
Raman din ce mi s-a mai spus 3 variante de incercat :
1. Catalizatorul de inlocuit / scos cu totul
2. Curatat injectoarele
3. Pompa de benzina de inlocuit
4. Fisele de inlocuit

In afara de catalizator parerea mea ca restul le fac degeaba .. dar daca nu se va remdia problema le voi face si pe astea Sad .Deocamdata din lipsa de bani am luat o pauza Sad Revin cu completari pe masura ce ii mai fac ceva .
  • ovidiutm

  • Mesaje scrise: 3,502
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Schimba fisele (cost scazut, timp scurt la inlocuire)... s-ar putea sa ai o surpriza. Eu am avut!
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR