- mikyboy
- *******
- 5,735 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,735
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
misummc
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Ampera 2012
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2016
- Mesaj Privat
gigiseri
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Ilfov
- Masina: Ampera 2012
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2015
- Mesaj Privat
misummc
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Ampera 2012
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2016
- Mesaj Privat
Gregory
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jan 2017
- Mesaj Privat
Salutari,
De curand am vandut masina (VW) si vreau sa fac o schimbare. Am tot citit si cautat pe internet, am descoperit Ampera care este plug-in, ceea ce ma incanta foarte mult.
Imi place putin mai mult cum arata Volt in fata..
Ce sfat puteti sa-mi dati pentru achizitionare? Cu privire la km, la pret? Sursa de unde as putea cumpara?
Multumesc mult.
Cer senin!
De curand am vandut masina (VW) si vreau sa fac o schimbare. Am tot citit si cautat pe internet, am descoperit Ampera care este plug-in, ceea ce ma incanta foarte mult.
Imi place putin mai mult cum arata Volt in fata..
Ce sfat puteti sa-mi dati pentru achizitionare? Cu privire la km, la pret? Sursa de unde as putea cumpara?
Multumesc mult.
Cer senin!
misummc
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Ampera 2012
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2016
- Mesaj Privat
gigiseri
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Ilfov
- Masina: Ampera 2012
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2015
- Mesaj Privat
- amoremotore
- *
- 2 mesaje
- din 03 Apr 2014
- Corsa 2002 Z12XE
- Olt
amoremotore
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Olt
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2014
- Mesaj Privat
gigiseri
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Ilfov
- Masina: Ampera 2012
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2015
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,735 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,735
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
gigiseri
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Ilfov
- Masina: Ampera 2012
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2015
- Mesaj Privat
Pur electric poti face 70 km (pt modelele 2011 - 2012 sau 75km pt >=2013) pe timp de vara. Iarna, caldura iti mai consuma vreo 20 km sau mai putin (in functie de cata caldura vrei - aici ajuta scaunele incalzite standard). Generatorul porneste imediat cum ai ajuns cu range-ul la 0 km, insa functioneaza oarecum independent de ceea ce faci tu la volan. Spre exemplu, daca mergi in afara Bucurestiului, intre localitati va functiona generatorul si in interiorul localitatilor, unde vei reduce viteza, se va opri si vei merge tot electric din surplusul incarcat intre localitati. Pornirea lui nu se face cu bateria de 12V ci cu cea de 360V fiind cuplat cu motorul electric 2 printr-un ambreiaj si aproape nu-l vei simti la demaraj. Practic, dupa consumarea curentului din baterie, masina se va comporta ca o hibrida, insa cu cicluri mai mari de functionare electrica sau termica. Consumul de benzina este in oras intre 5.2 si 7, la un mers moderat, iar extraurban intre 6-7 l/100km . Pe autostrada la 130 km/h este cam 8 l/100km. La 170 te duci spre 12-13. Acum desigur ca valorile astea sunt personale, probabil ca poti obtine mai bine daca te stradui. Consumul cel mai mic il ai la 80 km/h unde e cam 13kwh/100km (nu stiu in litri de combustibil, n-am avut ocazia).
- amoremotore
- *
- 2 mesaje
- din 03 Apr 2014
- Corsa 2002 Z12XE
- Olt
amoremotore
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Olt
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2014
- Mesaj Privat
gigiseri
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Ilfov
- Masina: Ampera 2012
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2015
- Mesaj Privat
Nu stiu cum se simte in Prius, insa am mers cu Insignia si se aseamana foarte mult ca senzatie fonica si confort. Motorul sta totusi turat ceva mai sus decat intr-o masina cu cutie manuala, cel putin in momentele de sarcina (acceleratie puternica, incalzirea initiala a masinii pe timp de iarna). Pe autostrada insa, fiindca se cupleaza toate cele 3 motoare, turatia scade semnificativ si aproape ca e acoperit de zgomotul rotilor.
Lucian M
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Lugoj
- Masina: Calibra 1993 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mai 2006
- Mesaj Privat
Lucian M
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Lugoj
- Masina: Calibra 1993 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mai 2006
- Mesaj Privat
gigiseri
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Ilfov
- Masina: Ampera 2012
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2015
- Mesaj Privat
Lucian M
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Lugoj
- Masina: Calibra 1993 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mai 2006
- Mesaj Privat
SPetre278
- Mesaje scrise: 1
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jul 2017
- Mesaj Privat
Salut. Doreac sa imi cumpar si eu o astefel de masina, cel mai probabil anul viitor. Pana atunci mi-ar face mare placere sa pot conduce una si sa pot sta de vorba cu un posesor. Am totusi o nelamurire. Daca mergi strict electric pana se consuma bateria si apoi porneste termicul, in timp ce conduci se mai incarca si bateria sau termicul este strict generator pt motorul electric. Va multumesc!
senoctar
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Iasi
- Masina: Ampera 2012 A14XFL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mai 2017
- Mesaj Privat
Pe scurt, bateria se incarca in timpul mersului in 3 moduri:
1. Din franare si coborare. Similar cu o masina hibrida, se recupereaza energia.
2. De la motor, in general la decelerare, daca nu angreneaza rotile. Computerul schimba turatia motorului destul de lent, relativ la drum. Surplusul de energie va fi folosit pentru incarcarea bateriei.
3. De la motor, in modul mountain. Acest mod tureaza intentionat motorul mai mult, pentru a incarca bateria.
Ar mai fi de mentionat ca procesul are loc si invers, la fel ca o hibrida. Energia recuperata se foloseste pentru a ajuta la accelerare, sau a functiona doar electric la viteze reduse.
Ce am observat, cand mai ai baterie si mergi in modul hold, energia recuperata apare pe bord, crescand numarul de KM disponibili electric. Insa daca bateria este complet consumata nu se inregistreaza si nu iti da posibilitatea sa revii manual pe electric. Probabil de la un punct se inregistreaza, dar ar trebui sa cobori un deal destul de mare.
Eu tind sa nu las bateria sa se consume complet. La drum lung o tin pe hold in afara si schimb pe electric in localitati. Pentru drumuri de 5-600 KM, in general ai destula baterie pentru toate localitatile.
1. Din franare si coborare. Similar cu o masina hibrida, se recupereaza energia.
2. De la motor, in general la decelerare, daca nu angreneaza rotile. Computerul schimba turatia motorului destul de lent, relativ la drum. Surplusul de energie va fi folosit pentru incarcarea bateriei.
3. De la motor, in modul mountain. Acest mod tureaza intentionat motorul mai mult, pentru a incarca bateria.
Ar mai fi de mentionat ca procesul are loc si invers, la fel ca o hibrida. Energia recuperata se foloseste pentru a ajuta la accelerare, sau a functiona doar electric la viteze reduse.
Ce am observat, cand mai ai baterie si mergi in modul hold, energia recuperata apare pe bord, crescand numarul de KM disponibili electric. Insa daca bateria este complet consumata nu se inregistreaza si nu iti da posibilitatea sa revii manual pe electric. Probabil de la un punct se inregistreaza, dar ar trebui sa cobori un deal destul de mare.
Eu tind sa nu las bateria sa se consume complet. La drum lung o tin pe hold in afara si schimb pe electric in localitati. Pentru drumuri de 5-600 KM, in general ai destula baterie pentru toate localitatile.
- Johnny Bravo
- **
- 128 mesaje
- din 03 Mai 2004
- Astra 2005 1.7 DTL
- Bucuresti
Johnny Bravo
- Mesaje scrise: 128
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 1.7 DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2004
- Mesaj Privat
Salutare!
In curand, sper, imi voi vinde masina si va trebui sa o inlocuiesc cu altceva.
De ceva vreme ma tenteaza Ampera.
Ajutati-ma, va rog, cu niste site-uri unde pot gasi ceva mai ieftin.
Pe mobile.de sunt foarte scumpe. 12.500 - 13.000 euro cu 180.000 - 200.000 km.
Bugetul meu ar fi de maxim 11.000 euro, la care se mai adauga cheltuielile cu adusul si inmatricularea.
Gasesc ceva decent in acest buget?
In curand, sper, imi voi vinde masina si va trebui sa o inlocuiesc cu altceva.
De ceva vreme ma tenteaza Ampera.
Ajutati-ma, va rog, cu niste site-uri unde pot gasi ceva mai ieftin.
Pe mobile.de sunt foarte scumpe. 12.500 - 13.000 euro cu 180.000 - 200.000 km.
Bugetul meu ar fi de maxim 11.000 euro, la care se mai adauga cheltuielile cu adusul si inmatricularea.
Gasesc ceva decent in acest buget?