- livcro
- ******
- 4,548 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,548
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
Am si eu o nelamurire. Am nivelul la ulei servo pe minim si as vrea sa cumpar un bidon , sa il completez. Uleiul existent pare transparent, dar pe recipientul de la pompa servo e o picatura de vopsea verde. Am aflat la intalnire ca asa se simbolizeaza culoarea uleiului care se foloseste la servo..cu o picatura de vopsea. E vorba de astra din semnatura. Merci.
- vali B 44 PIV
- **
- 247 mesaje
- din 19 Jun 2007
- Vectra 2000 x25xe
- Bucuresti
vali B 44 PIV
- Mesaje scrise: 247
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2000 x25xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2007
- Mesaj Privat
- gabiopel
- *******
- 5,796 mesaje
- din 23 Sep 2007
- Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
- Buzau
gabiopel
- Mesaje scrise: 5,796
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Sep 2007
- Mesaj Privat
Parerea mea este nu sa completezi ci schimba-l , asta numai ca sa stii ce ulei folosesti si pe viitor ,cumpara 2 litri , si cu 1 litru faci o spalare a instalatiei si pe celelalt il pui direct in vas si atunci o sa stai linistit In privinta uleiului de servo.eu am cumparat la fel si am notat codul de pe bidon si in caz ca este nevoie(ceea ce nu imi doresc ) cumpar exact acelasi tip.
Nota: ca o recomandare cumpara ulei de servo cu specificatia GM pe el (daca nu ma insel FEBI -are si specificatia GM pe bidon scrisa) si nu alte uleiuri gen "ulei cutie viteze automate"
Din auzite asa este cum spui cu picatura de vopsea, dar sa stii ca in carte eu unul nu am vazut sa fie notat.
Nota: ca o recomandare cumpara ulei de servo cu specificatia GM pe el (daca nu ma insel FEBI -are si specificatia GM pe bidon scrisa) si nu alte uleiuri gen "ulei cutie viteze automate"
Din auzite asa este cum spui cu picatura de vopsea, dar sa stii ca in carte eu unul nu am vazut sa fie notat.
- livcro
- ******
- 4,548 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,548
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
Am luat gm original de la reprezentanta. Am completat 50 mm deocamdata. As vrea sa il schimb. Poate imi da si mie cineva niste sfaturi pe unde se goleste..are dop de golire sau pe la una din conductele cutiei? iuTreba facut ceva ca sa se goleasca tot uleiul..masina pusa intr-o anumita pozitie?..astept.
- al3xtrana
- ***
- 521 mesaje
- din 19 Jun 2008
- Dolj
al3xtrana
- Mesaje scrise: 521
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2008
- Mesaj Privat
- vali B 44 PIV
- **
- 247 mesaje
- din 19 Jun 2007
- Vectra 2000 x25xe
- Bucuresti
vali B 44 PIV
- Mesaje scrise: 247
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2000 x25xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2007
- Mesaj Privat
Va spun eu,[am facut experiment pe masina mea] am luat 1,5 l ulei aral deextron II ROSU la bidon de 500 ml am scos tot din vas ci seringa apoi am scos furtunele de tur retur de la bidon curatat bidon am luat stanga max de volan apoi dreaptaa curs cam 1litru [aveti grija sa prelungiti furtunele sau sa le bagati intro sticla ceva ca sa nu patiti ca mine sa trebuiasca sa spalati motoru, apoi asamblat la loc pus ulei aceasi manevra stanga dreapta apoi pornit motor si cam atat ileiul meu era de vro 60 mii era maro cam atat maine ii verific iar nivelul sa vad daca mai trebuie am pus 900 ml am inteles ca intra 1,2l
- livcro
- ******
- 4,548 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,548
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
La mine uleiul nou e verde inchis..cel din rezervor servo mi se parea transparent. Ca sa nu fac vreo prostie, inainte de completare am bagat degetul in el si m-am sters pe o carpa alba..cularea e transparent cu vagi tente verzi. De asta m-am gandit ca e uzat si ar trebui schimbat. Din ce am citit pe net si in autodata, ajung 700 ml pt motorul meu cu servo electrohidraulic...daca are cineva alte date, rog sa posteze... sa nu raman cu servo golit si ulei prea putin. Acum am 950 ml de ulei, si ar trebui s aimi ajunga.
sebyboy
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2001 17dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2008
- Mesaj Privat
- tibco1
- **
- 138 mesaje
- din 31 Jul 2007
- Insignia 2012 A20DTH ST
- Ilfov
tibco1
- Mesaje scrise: 138
- Locatie: Ilfov
- Masina: Insignia 2012 A20DTH ST
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2007
- Mesaj Privat
pot sa inlocuiesc uleiul sau lichidul de servodirectie la un opel astra H 17 CDTL cu
ARAL GETRIEBEOL ATF22
Automatic Transmission fluid
Spezifikationen / Freigaben
GM ATF TYP II D
MB-Freigabe236.6 , MAN 339 TYP Z1 / V1
Ford Mercon ,ZF TE-ML 03D, 04D, 11A,14A, 17C , Allison c-4
astea sunt caracteristicile scrise pe bidon
ARAL GETRIEBEOL ATF22
Automatic Transmission fluid
Spezifikationen / Freigaben
GM ATF TYP II D
MB-Freigabe236.6 , MAN 339 TYP Z1 / V1
Ford Mercon ,ZF TE-ML 03D, 04D, 11A,14A, 17C , Allison c-4
astea sunt caracteristicile scrise pe bidon
- livcro
- ******
- 4,548 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,548
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
Daca ala e ulei de cutie automata, raspuns NU. Lichidul pt servodierctie e diferit de cel ATF. Vezi la reprezentanta, au ulei de servo special, de culoare verde (pt masina mea, care mi se pare ca e acelasi tip cu a ta), in jur de 75 lei /l. La astra H pt toata instalatia de servo e3 suficient 1 litru. in general (asta e mit de mecanicos), pe rezervorul de la servo e o picatura de vopsea a carei culoare coincide cu culoarea uleiului de servodirectie.
nycku
- Mesaje scrise: 90
- Locatie: Timis
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2008
- Mesaj Privat
- cornel.m
- **
- 348 mesaje
- din 20 Apr 2010
- Astra 2001 y20dth
- Sibiu
cornel.m
- Mesaje scrise: 348
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Apr 2010
- Mesaj Privat
MARIUS78
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Nov 2010
- Mesaj Privat
- Sileticu
- **
- 371 mesaje
- din 20 Jan 2009
- Astra 1996 x17DTL
- Buzau
Sileticu
- Mesaje scrise: 371
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 1996 x17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2009
- Mesaj Privat
- posesor opel
- **
- 80 mesaje
- din 20 Nov 2010
- Astra 2001 y17dt
- Bucuresti
posesor opel
- Mesaje scrise: 80
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2010
- Mesaj Privat
florint89
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 1992
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Nov 2010
- Mesaj Privat
- Sileticu
- **
- 371 mesaje
- din 20 Jan 2009
- Astra 1996 x17DTL
- Buzau
Sileticu
- Mesaje scrise: 371
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 1996 x17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2009
- Mesaj Privat
florint89
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 1992
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Nov 2010
- Mesaj Privat
- eu_criss_88
- *
- 35 mesaje
- din 10 Nov 2010
- Vectra 2000 X20 XE
- Cluj
eu_criss_88
- Mesaje scrise: 35
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2000 X20 XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Nov 2010
- Mesaj Privat
- mazak
- **
- 143 mesaje
- din 17 Jun 2008
- Astra 2000 y17 DTI
- Brasov
mazak
- Mesaje scrise: 143
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2000 y17 DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jun 2008
- Mesaj Privat
Ieri am schimbat si eu lichidul de servodirectie si operatia consta in felul urmator:
-prima data se pune masina pe canal sau elevator si se da scutul jos
-se asigura masina cu frana de mana si butuci la rotile din spate
-in cazul in care aveti canal, fata masinii se suspenda pe 2 butuci sau capre, pentru ca manevra de invartire a volanului sa fie cat mai usoara
-se scoate tot lichidul vechi din borcan cu o seringa si furtun de perfuzie
-ne bagam sub masina si scoatem furtunul de retur (furtun negru cu 2 coliere capsate si este pozitionat cam la mijlocul borcanului)
-dupa ce am scos futunul de retur il bagam intr-o sticla si o a doua persoana invarte de volan incet stanga-dreapta pana iese tot lichidul de pe instalatie
-punem furtunul la loc, strangem un pic colierul cu un cleste si completam cu lichid nou
-se pune 200-300g de lichid apoi se invarte de volan tot incet stanga-dreapta pentru a face aerisirea instalatiei
-apoi se continua cu completerea noului lichid pana ajunge la nivelul de pe joja
-se mai fac cateva manevre de volan stanga-dreapta ca sa iasa tot aerul de pe instalatie si gata
-restul operatiilor in ordine inversa
-toata opeartiunea se face cu motorul oprit
-daca se doreste si o spalare a instalatiei, operatia se face in acelasi mod (golire-umplere-aerisire),dar spalarea se face numai cu lichid servo-nou
-dupa cativa km e bine sa verificati nivelul ca sa nu ramaneti fara lichid
Eu am ramas socat ce am gasit pe instalatie, tot lichidul de servo era negru asemantor uleiului de motor si gramajul era in jur de 300-400g desi in instalatie intra 600-700g, eu am bagat lichid servodirectie original GM verde.
Sper sa va ajute si va multumesc frumos
-prima data se pune masina pe canal sau elevator si se da scutul jos
-se asigura masina cu frana de mana si butuci la rotile din spate
-in cazul in care aveti canal, fata masinii se suspenda pe 2 butuci sau capre, pentru ca manevra de invartire a volanului sa fie cat mai usoara
-se scoate tot lichidul vechi din borcan cu o seringa si furtun de perfuzie
-ne bagam sub masina si scoatem furtunul de retur (furtun negru cu 2 coliere capsate si este pozitionat cam la mijlocul borcanului)
-dupa ce am scos futunul de retur il bagam intr-o sticla si o a doua persoana invarte de volan incet stanga-dreapta pana iese tot lichidul de pe instalatie
-punem furtunul la loc, strangem un pic colierul cu un cleste si completam cu lichid nou
-se pune 200-300g de lichid apoi se invarte de volan tot incet stanga-dreapta pentru a face aerisirea instalatiei
-apoi se continua cu completerea noului lichid pana ajunge la nivelul de pe joja
-se mai fac cateva manevre de volan stanga-dreapta ca sa iasa tot aerul de pe instalatie si gata
-restul operatiilor in ordine inversa
-toata opeartiunea se face cu motorul oprit
-daca se doreste si o spalare a instalatiei, operatia se face in acelasi mod (golire-umplere-aerisire),dar spalarea se face numai cu lichid servo-nou
-dupa cativa km e bine sa verificati nivelul ca sa nu ramaneti fara lichid
Eu am ramas socat ce am gasit pe instalatie, tot lichidul de servo era negru asemantor uleiului de motor si gramajul era in jur de 300-400g desi in instalatie intra 600-700g, eu am bagat lichid servodirectie original GM verde.
Sper sa va ajute si va multumesc frumos