Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  • c_pantazescu

  • Mesaje scrise: 1,126
  • Locatie: Alba
  • Masina: Astra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Ok, deci in cel mai rau caz turbina se uzeaza si trebuie schimbata... Una noua gasesti cu 400 sau 500 eur deci nu e mai mult decat o distributie + manopera sau o galerie admisie plus manopera, in alte cuvinte "consumabile".
Garret subliniaza la ei pe site ce repede se duce turbina stock tocmai pentru a face omul sa isi cumpere de la ei turbine mai mari... Reclama...
In realitate, eu cred ca certificarea TUV pe care o are softul EDS demonstreaza totusi ca turbina nu e chiar pe "timp imprumutat".
Si depinde foarte mult de sofer, sunt soferi la care nu tine nici o masina stock, ce sa mai vorbim de una tunata.
In alta ordine de idei, am refacut testul dyno pe aparatul de la Iasi:



http://www.youtube.com/watch?v=Y9rYuMuRen0

EDS promite 200 PS si 430 Nm... cam la fix Smile
Skip ads

  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,545
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Avem diferente destul de mari. Chiar daca curba cuplului e asemanatoare, la mine cuplul sta mai in fata. La mine, la 2250RPM am undeva la 430 pe cand la tine e undeva la 400. Cred ca aici ar fi interesant de intrebat pe cineva de la EDS despre ce e vorba, pentru ca e clar ca nu vorbim de aceeasi harta.



Cat despre reclama, putem presupune ca cei de la EDS mint la fel de mult cat mint si cei de la Garrett, nu? Smile
  • ionut_xxx

  • Mesaje scrise: 55
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2003 z17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Nov 2009

  • Mesaj Privat
sal baeti.dupa ce am citit tutorialul asta despre"viata turbinelor diesel" as avea si eu niste intrebari,si anume:1.ce se intampla daca lasi masina sa mearga dimineata cand o pornesti prima data,mai mult de 2 min?
2.dupa ce mergi cu masina si este calda(la temperatura normala)si o lasi sa mearga la relantiu mai mult timp(peste 5min)ce se poate intampla?va mulltumesc anticipat si astept rasp voastre.
  • c_pantazescu

  • Mesaje scrise: 1,126
  • Locatie: Alba
  • Masina: Astra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Cel mai probabil diferenta provine de la faptul ca eu am o pierdere la iesirea din intercooler. Cred ca la turatii mici se simte pierderea, urmand ca la turatii mari sa nu mai apuce sa scape asa mult incat sa se vada pe grafic...



In plus, presupun ca diferente o sa apara tot timpul, poate daca maine merg iar la Iasi si o testez nu mai iasa exact la fel.
Poate mai conteaza motorina, filtrul de aer, starea generala a motorului, cutiei, ambreajului (?)

Sincer eu ma declar multumit.
Skip ads

  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,545
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
La cate stiu acum, nu mai sunt asa multumit Smile Mi-as fi dorit sa fi studiat aceste formule inainte de remapare si sa fi optat pentru una mai soft. Dupa cate stiu eu, este cineva in Romania care face remap si la 175CP.

Cat despre 5-600EUR pentru o turbina, ultimul pret pe care l-am vazut la o turbina noua e 800EUR si asta cu recuperarea celei vechi. Si chiar daca ar fi numai 5-600EUR, mi se pare o idee mai buna sa dai banii astia pe un tuning box profesional care iti ofera cateva optiuni printre care si mapa originala si una ECO.
  • c_pantazescu

  • Mesaje scrise: 1,126
  • Locatie: Alba
  • Masina: Astra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Sper sa nu se considere reclama, dar uite un exemplu:

http://www.astraforum.ro/fo...27583/122302.aspx

Ce sa zic, eu as fi foarte multumit sa am rezultatele tale, sunt mai bune atat la cai cat si la cuplu.
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,545
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Dupa cum am mai spus, de performanta sunt foarte multumit. Dar avand in vedere ca vreau sa ma mai tina masina cel putin doi ani, sunt cam nemultumit de cifrele pe care le-am calculat. Si pe termen scurt, am o noua problema, numita ITP-ul din ianuarie. Chiar, a facut cineva vreodata ITP cu motorul de 200CP?

Linkul e foarte bun, nu cred ca se poate considera reclama.
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,545
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
ionut_xxx a scris:sal baeti.dupa ce am citit tutorialul asta despre"viata turbinelor diesel" as avea si eu niste intrebari,si anume:1.ce se intampla daca lasi masina sa mearga dimineata cand o pornesti prima data,mai mult de 2 min?
2.dupa ce mergi cu masina si este calda(la temperatura normala)si o lasi sa mearga la relantiu mai mult timp(peste 5min)ce se poate intampla?va mulltumesc anticipat si astept rasp voastre.


Nu cred sa fie nici o problema pentru ca la relanti sarcina e prea mica, energia produsa (sub forma de caldura si frecare) fiind prea mica pentru a necesita transferul ei in afara motorului. Singura problema e ca tinutul la relanti dupa pornire incalzeste foarte greu uleiul, acestuia fiindu-i foarte greu sa-si faca treaba pentru care a fost proiecat. Practic, nu faci decat sa consumi combustibil degeaba. Asta e si motivul pentru care in orice manual de utilizare se recomanda punerea in miscare a masinii imediat dupa pornire si utilizarea ponderata pana se ajunge la temperatura de lucru a uleiului (40-50 de grade). Singura exceptie indicata in manual apare cand este foarte frig afara (sub -10 grade) si se recomanda mentinerea la relanti pentru 30-60 de secunde inainte de puneerea in miscare.
Skip ads

  • florianu

  • Mesaje scrise: 284
  • Locatie: Timis
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2006

  • Mesaj Privat
hm, daca citesti tot ce scrie pe aici ajungi sa tragi o gramada de concluzii...eu insa ma multumesc cu ceea ce am aflat din experimentul propriu:
signum 2004, Z19DTH, remapat EDS in urma cu aprox.20 luni si 70.000 km, ajuns la venerabilul kilometraj de 301.000:
nu suiera, nu fluiera (numa cand claxonez) Smile
beneficiile obtinute/binecunoscute in urma remapului se mentin (cel putin pana acuma)
parametrii la testare TECH sau OPCOM se mentin OK.
....
va anunt io cand se intampla ceva Very Happy
  • montoya

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Zafira 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2008

  • Mesaj Privat
ramapare de 60k si nici o problema cu turbina !
sincer nu o tin ca la carte ....iarna cand au fost -20 g am pornit-o si am lasat-o si 20 min sa se incalzeasca si sa se dezghete , in schimb dupa forja am lasat-o sa se odihneasca vreo 4-5 minute , asta numai pe autostrada sau ce a trecut de 3.000 turatii , am o Zafira B
  • cj79raa

  • Mesaje scrise: 1,027
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2005 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2009

  • Mesaj Privat
iem73 a scris:Multa informatie utila aici... dar... la Astra 2004/2009 unde vad ce temperatura are motorul sa stiu cand sa-i dau sa zboare?

banuiesc ca e astra H. dupa ce ai pornit motorul, ti apasat pe seting pana face bip, apoi tot apesi pe BC pana iti apar 3 valori: temperatura exterioara, viteza si temperatura apei din motor.
  • sebi4fc

  • Mesaje scrise: 1,576
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Apr 2009

  • Mesaj Privat
dodo_13 ce a zis nenea de la ITP ?
Skip ads

  • kseba70

  • Mesaje scrise: 137
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra 1977 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Apr 2010

  • Mesaj Privat
daca mai citesc un topic ca asta nu mai circul cu masina.
am avut un passat C3 de 140 cp din 2007 si am facut cu el 93000 km, dupa care m-au lasat injectoarele (boala lor), acum am o vectra c 2006, 150 cp , am facut cu ea in 30 zile (de cand o am) 2500 km (masina are 60000).
stil mers:
pornit plecat, ajuns la destinatie franat oprit motorul,
si nu au nici pe dracu, din ce le bibilesti mai mult din aia se strica mai repede
la opel singura problema care o am este ca s-a fisurat parbrizul, in rest talpa cu butonul sport activat
  • tenace

  • Mesaje scrise: 59
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Salutare tutror. Am si eu un opel astra f hatchback diessel 1700 cc. 50 kw / 68 cp. Am mai auzit diverse discutii despre turbosuflanta si as vrea sa intreb pe cei cunoscatori cum i-mi pot da seama cand se defecteaza turbo si cum pot preveni diverse neplaceri daca se defecteaza ? Va multumesc.
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,545
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
sebi4fc a scris:dodo_13 ce a zis nenea de la ITP ?


Eh, il cunosc pe nenea de la ITP Very Happy

Intre timp s-a identificat si problema turbinei: electrovalva defecta, baga mai multa presiune. Partea proasta e ca neamtul de la EDS taie eroarea "negative deviation" (probabil dintr-un motiv bun), asa ca am mers cu turbina in suprapresiune vreo 30-40mii de km. Acum am OPCOM-ul meu, asa ca pot verifica periodic mica scapare a softului.
  • Viz

  • Mesaje scrise: 515
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 z13dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Subturat inseamna sa mergi cu motorul la turatii mici, sub 1500 - 1700 RPM.

k = 1000
100k = 100.000
200k = 200.000
cred ca am fost explicit. Very Happy
  • cosmyk70

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2010

  • Mesaj Privat
La Vectra C, motor Z19DT am turbina cu geometrie variabilã sau nu?
  • deleted-11331

  • Mesaje scrise: 768
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2007

  • Mesaj Privat
off topic, am o problema legata de turbina,se suge furtunul de dupa intercooler aveti aici linkul astept pareri ,lamuriri,sfaturi, nu mai stiu ce sa/i fac https://www.clubopel.com/vie...=asc&start=20
  • nirolff

  • Mesaje scrise: 49
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mai 2010

  • Mesaj Privat
F interesant topicul, chiar aveam nevoie sa stiu mai multe.
  • LYNUX

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira 2003 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Foarte interesant si util... Multumiri si Felicitari pentru acest subiect
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR