- kapix
- ***
- 680 mesaje
- din 15 Jan 2005
- Astra 2002 Z16XE
- Arad
kapix
- Mesaje scrise: 680
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jan 2005
- Mesaj Privat
Nu-ti fa griji, calitatile de lubrifiere ale acestui ulei nu sunt deosebit de importante, ca in cazul uleiului de motor. Acesta trebuie doar sa transmita presiunea din pompa in caseta de directie. Stiu ca multi vor sari in sus, dar realitatea e ca functia de lubrifiere a acestuia este secundara.
Si eu stiu tot asa, ca uleiul pentru cutie automata este identic cu cel de servo. Nu stiu daca un ulei pe care scrie ca este doar pentru servo este bun si pentru cutii, dar unul pentru cutie automata poti sa il folosesti linistit la servo, chiar daca nu este mentionat acest lucru pe ambalaj.
Si eu stiu tot asa, ca uleiul pentru cutie automata este identic cu cel de servo. Nu stiu daca un ulei pe care scrie ca este doar pentru servo este bun si pentru cutii, dar unul pentru cutie automata poti sa il folosesti linistit la servo, chiar daca nu este mentionat acest lucru pe ambalaj.
- john_taff
- **
- 248 mesaje
- din 10 Apr 2005
- Vectra 1997 XE16XEL
- Timisoara
john_taff
- Mesaje scrise: 248
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 1997 XE16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2005
- Mesaj Privat
andei a scris:Pe un alt topic am vazut ca se spunea ca se foloseste pt. servodirectie ulei de tipul ATF (dextron II), rosu la culoare! Eu de ala am cumparat si folosit! Din ce citesc eu aici inteleg ca uleiul de cutie automata nu e acelasi cu cel de servo?? Pana la urma care sunt indicii pt. uleiul de servo?
ATF= Automatic Transmission Fluid, este de culoare rosie si e pt. cutiile automatice de viteze; eu mi-am cumparat filtru de particule de la trami, si el mi-a spus sa cumpar ulei de tipul asta; asa am facut, sper sa nu am probleme pe viitor; acuma' daca nici trami nu stie ce zice.....
- trami
- **
- 135 mesaje
- din 12 Mar 2005
- Dambovita
trami
- Mesaje scrise: 135
- Locatie: Dambovita
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mar 2005
- Mesaj Privat
Vin sa-mi sustin afirmatiile si in mod public. ATF-ul merge si in cutiile automate si in servodirectii, iar daca este rosu este si mai bun. Din experienta va spun ca uleiul verde se comporta foarte agresiv cu simeringurile (am vazut simeringuri inmuiate ca guma de mestecat sau cu bucati lipsa), pe cand cel rosu este mult mai ''bland'', de aceea personal il recomand.
- chiciuc
- ****
- 1,372 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Vectra 1997 X20DTL
- Craiova
chiciuc
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Craiova
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
- trami
- **
- 135 mesaje
- din 12 Mar 2005
- Dambovita
trami
- Mesaje scrise: 135
- Locatie: Dambovita
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mar 2005
- Mesaj Privat
- john_taff
- **
- 248 mesaje
- din 10 Apr 2005
- Vectra 1997 XE16XEL
- Timisoara
john_taff
- Mesaje scrise: 248
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 1997 XE16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2005
- Mesaj Privat
- sorin666
- *****
- 3,893 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,893
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
- john_taff
- **
- 248 mesaje
- din 10 Apr 2005
- Vectra 1997 XE16XEL
- Timisoara
john_taff
- Mesaje scrise: 248
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 1997 XE16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2005
- Mesaj Privat
- deleted-763
- *
- 42 mesaje
- din 03 Mai 2005
deleted-763
- Mesaje scrise: 42
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2005
- Mesaj Privat
- kapix
- ***
- 680 mesaje
- din 15 Jan 2005
- Astra 2002 Z16XE
- Arad
kapix
- Mesaje scrise: 680
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jan 2005
- Mesaj Privat
Oare ce se intampla daca pui ulei de floarea soarelui? Sau ulei de masline, ca e mai bun si mai sanatos...
Nu stiu sa iti spun ce se intampla, ideea este ca uleiul pentru cutia manuala are in principal rolul de lubrifiant, pe cand cel de servo (care se foloseste si in cutiile automate) are in principal rolul de a "transmite" presiunea, rolul de lubrifiere fiind secundar.
Nu stiu sa iti spun ce se intampla daca pui ulei de cutie manuala, dar pot sa iti spun ca in cazuri EXTREME este mai indicat sa il inlocuiesti cu apa decat cu ulei. Subliniez EXTREME ca sa nu fiu inteles gresit - ma refer la cazurile in care ati ramas in drum intr-o zona izolata si trebuie neaparat sa ajungeti la destinatie, indiferent de costurile ulterioare.
Nu stiu sa iti spun ce se intampla, ideea este ca uleiul pentru cutia manuala are in principal rolul de lubrifiant, pe cand cel de servo (care se foloseste si in cutiile automate) are in principal rolul de a "transmite" presiunea, rolul de lubrifiere fiind secundar.
Nu stiu sa iti spun ce se intampla daca pui ulei de cutie manuala, dar pot sa iti spun ca in cazuri EXTREME este mai indicat sa il inlocuiesti cu apa decat cu ulei. Subliniez EXTREME ca sa nu fiu inteles gresit - ma refer la cazurile in care ati ramas in drum intr-o zona izolata si trebuie neaparat sa ajungeti la destinatie, indiferent de costurile ulterioare.
- deleted-763
- *
- 42 mesaje
- din 03 Mai 2005
deleted-763
- Mesaje scrise: 42
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2005
- Mesaj Privat
- kapix
- ***
- 680 mesaje
- din 15 Jan 2005
- Astra 2002 Z16XE
- Arad
kapix
- Mesaje scrise: 680
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jan 2005
- Mesaj Privat
- Mr.hat
- **
- 449 mesaje
- din 17 Oct 2004
- Cluj
Mr.hat
- Mesaje scrise: 449
- Locatie: Cluj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Oct 2004
- Mesaj Privat
- iulius
- ****
- 1,798 mesaje
- din 09 Jun 2004
- Insignia 2019
- Bucuresti
iulius
- Mesaje scrise: 1,798
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2004
- Mesaj Privat
nu are nici un cod ? parca in TIS se specifica codul pe el.
si daca este sa schimbam uleiul cum spun cei din manual ,(la omega are buson de golire cutia de viteze )mare brinza sa cumperi un litru de ulei de cea mai buna calitate ca nu-l schimbi precum cel de la motor(daca nu ai pierderi)in TIS zice ca la Omega se schimba odata la 7 ani.
la servo nu m-am uitat, oare la cit timp se schimba?
si daca este sa schimbam uleiul cum spun cei din manual ,(la omega are buson de golire cutia de viteze )mare brinza sa cumperi un litru de ulei de cea mai buna calitate ca nu-l schimbi precum cel de la motor(daca nu ai pierderi)in TIS zice ca la Omega se schimba odata la 7 ani.
la servo nu m-am uitat, oare la cit timp se schimba?
- dady_vale
- ***
- 896 mesaje
- din 03 Feb 2006
- Astra 2007 Z16xp1
- Brasov
dady_vale
- Mesaje scrise: 896
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2007 Z16xp1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Feb 2006
- Mesaj Privat
- dinca_marian
- *
- 35 mesaje
- din 22 Apr 2006
- Bucuresti
dinca_marian
- Mesaje scrise: 35
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Apr 2006
- Mesaj Privat
- trami
- **
- 135 mesaje
- din 12 Mar 2005
- Dambovita
trami
- Mesaje scrise: 135
- Locatie: Dambovita
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mar 2005
- Mesaj Privat
trami a scris:...uleiul verde se comporta foarte agresiv cu simeringurile (am vazut simeringuri inmuiate ca guma de mestecat sau cu bucati lipsa), pe cand cel rosu este mult mai ''bland'', de aceea personal il recomand.
Simeringul unei pompe de Vectra B care a functionat cu ulei verde.
N-as putea spune cu certitudine ca numai uleiul verde este agresiv si ca cel rosu este mai bun, sunt doar simple constatari. Pot spune insa ca n-am vazut asa simeringuri in cazurile cand s-a folosit uleiul rosu.
- john_taff
- **
- 248 mesaje
- din 10 Apr 2005
- Vectra 1997 XE16XEL
- Timisoara
john_taff
- Mesaje scrise: 248
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 1997 XE16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2005
- Mesaj Privat
Intrebare, pentru trami, mai ales: Am cateva prelingeri la pompa servo, banuiesc ca simeringul de la fulie e de vina; am intrebat in stanga/dreapta de el, mi s-a spus ca asa ceva nu se poate schimba, se inlocuieste cu totul pompa (yeah, sure). Exista asemenea simering, care sunt cotele lui?
As fi interesat sa-l cumpar ca sa-l schimb pe al meu.
As fi interesat sa-l cumpar ca sa-l schimb pe al meu.
- trami
- **
- 135 mesaje
- din 12 Mar 2005
- Dambovita
trami
- Mesaje scrise: 135
- Locatie: Dambovita
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mar 2005
- Mesaj Privat
clau
- Mesaje scrise: 30
- Locatie:
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2006
- Mesaj Privat
Si eu cand am fost ultima data la reprezentanta se vedea ceva pata de ulei in zona pompei de servodirectie si au completat baietii de acolo cu ulei rosu pentru "powersteering", mi-au si dat restul bidonului sa-l am in caz de nevoie. Ziceau si ei ca nu se schimba separat simeringul ci doar impreuna cu pompa, dar pana nu curge prea tare merge si o completare din cand in cand. Partea naspa e ca nu se vede din afara nivelul lichidului si nici semne de max-min nu am vazut.