Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Insignia
  3. Insignia A
  • mneadan

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Mulțumesc de sfat, am fãcut deja acest lucru, am drenat filtrul și motorina pãrea curata. mai aștept sa se mai ducã din actuala și apoi fac un nou plin , sper sa nu am probleme la RAR
Skip ads

  • Alexkent

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2016

  • Mesaj Privat
gyzmo a scris:
Alexkent a scris:Update: am schimbat electrovalva, self learn la turbo din soft. Mi s-a spus ca problema e rezolvata. Am mers cativa km si iar am SVS in bord.

Are cineva idee ce-i de facut mai departe?


...diagnoza..., pentru a vedea exact care este problema si dupa..., mai vedem... Idea


Update 2: Cred ca am rezolvat problema. demontat senzorul MAF, curatat, montat la loc. Mi s-a spus ca nu au mai vazut atata mizerie acumulata intr-un astfel de senzor pana acum: praf, urme de ulei etc. Nu am fost de fata ca as fi facut o fotografie. Imediat dupa operatiunea asta am constatat ca masina este mult mai vioaie (am dus-o la o tura de autostrada) si pana acum nu a re-aparut eroarea. Vorba aia. "doamne ajuta", sper sa fi scapat doar cu atat. Au demontat baietii si debitmetrul si l-au curatat un pic desi nu prezenta foarte multa mizerie.

Ma pregatesc de revizie periodica, respectiv schimbat filter si ulei. Am si o scurgere mica de ulei, cel mai probabil a cedat garnitura de la filtru sau de la racitor (din ce mi-au spus baietii) si se va remedia prin inlocuire.

O sa revin cu alte informatii dupa aceste operatiuni.
  • gyzmo

  • Mesaje scrise: 3,753
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Uleiul de care vorbesti este de la recirculare, vezi furtunul care se conecteaza la aspiratie inainte de turbina..., posibil uzura segmenti..., mai ales daca efectuezi preponderant drumuri urbane...
  • alladin_allibaba

  • Mesaje scrise: 1,478
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Stai o secundã, inițial ai avut mare mizerie pe MAF sau pe MAP? Te intreb, pentru ca spre final ai adus în discuție debitmetrul...
P.S.: MAF și debitmetrul sunt același lucru!
Skip ads

  • Alexkent

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2016

  • Mesaj Privat
Mizeria era pe MAP, am gresit eu in postarea anterioara.

Evident nu s-a rezolvat decat temporar cu curatarea MAP-ului, pentru ca la nici 24 de ore dupa aceea problema a revenit. De atunci am facut urmatoarele operatiuni:

Schimbat debitmetru cu unul nou - nu s-a rezolvat, nu s-a simtit nici o imbunatatire.

Revenit la debitmetrul vechi (nu a fost nevoie sa il achit pe cel nou), demontat din nou senzorul MAP. Acesta prezenta iarasi urme de funingine. Curatat din nou, problema persista.

Am schimbat senzorul MAP cu unul nou, ma indoiesc ca se rezolva dar am vrut sa fiu sigur ca nu este nici asta problema. Totusi, ca si data trecuta, mi se pare ca masina merge mult mai bine cu noul senzor (sau poate am inceput sa delirez).

Teoria baietilor de la service: Vechiul senzor MAP a acumulat mizerie in numai 1 zi de la curatare. De aici, se gandesc ei ca problema ar putea fi de la EGR care este fie foarte murdar, fie nu mai functioneaza in parametri si arunca murdaria mai departe. Nu stiu ce sa zic.

Ei insista ca turbina nu are probleme si ca simptomele ar fi mai grave daca problema era acolo. Intr-adevar dincolo de SVS in bord de cateva ori pe zi masina merge cat sa-mi fac treaba cu ea, nu a intrat in limp mode si desi parca accelereaza mai greu si da senzatia ca se mai sufoca se duce linistita pana la 160-170 in regim de autostrada (nu i-am dat mai mult cu cauciucurile de iarna). Vineri sunt programat sa repar scurgerea de ulei ( a trebuit comandata o garnitura care nu se prea gasea nu stiu exact despre ce e vorba ) si in caz ca mai apare eroarea vedem ce e de facut mai departe (probabil demontat/curatat EGR / galerie admisie)

Va tin la curent, drumuri bune la toti!
  • alladin_allibaba

  • Mesaje scrise: 1,478
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Apr 2007

  • Mesaj Privat
@Alexkent, verifica aceasta piesa. Eu am schimbat galeria de admisie din cauza ei!!!
  • Alexkent

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2016

  • Mesaj Privat
Multumesc alladin_allibaba pentru sugestie, ti-am trimis un mesaj privat poate imi dai ceva mai multe detalii despre piesa respectiva, nu stiu ce este sau unde sa o gasesc.
  • mneadan

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2016

  • Mesaj Privat
mneadan a scris:Mulțumesc de sfat, am fãcut deja acest lucru, am drenat filtrul și motorina pãrea curata. mai aștept sa se mai ducã din actuala și apoi fac un nou plin , sper sa nu am probleme la RAR


Revin cu update...problema era la senzorul de water in fuel de la filtru de combustibil. Am testat cu un alt senzor și nu mi-a mai aparut eroarea. Am dat comanda de senzor (din pãcate trebuie schimbata cutia cu totul, am înțeles ca vine inclusiv cu un nou filtru)
Skip ads

  • adinpop

  • Mesaje scrise: 61
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2008

  • Mesaj Privat
alladin_allibaba a scris:@Alexkent, verifica aceasta piesa. Eu am schimbat galeria de admisie din cauza ei!!!

Intreb si eu: ce piesa e asta?!
  • Alexkent

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2016

  • Mesaj Privat
Nu stie nici colegul alladin sa ne spuna exact, maine ma duc la service sa vedem daca o gasesc baietii si revin cu informatii.
  • alladin_allibaba

  • Mesaje scrise: 1,478
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Pe net se gãsește sub denumirea de "EGR PIPE"..
  • Alexkent

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2016

  • Mesaj Privat
Am fost foarte ocupat zilele trecute si abia azi am reusit sa revin cu un update.

Nu s-a rezolvat problema. Am verificat tot, de la EGR (care este curat si functional inclusive piesa de mai sus) la turbo pana la debitmetru, sensor MAP si electrovalva. Eroarea este intermitenta si nu apare regulat. Am rezolvat scurgerea de ulei, era un surub slabit. Am facut si revizia la filter si schimbul de ulei.

Azi am lasat masina la service sa verifice partea electrica sa nu fie un cablu interrupt si asta sa cauzeze problema. Sincer, sunt sceptic.

Ma gandesc ca daca nici acum nu se rezolva singurul lucru care nu l-am demontat si verificat este galeria de admisie. Sunt deschis la orice sugestie, pana la urma cedez si o duc la reprezentanta, macar stiu ca nu ma pot aburi cu ce am verificat pana acum.
Skip ads

  • mneadan

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2016

  • Mesaj Privat
mneadan a scris:
mneadan a scris:Mulțumesc de sfat, am fãcut deja acest lucru, am drenat filtrul și motorina pãrea curata. mai aștept sa se mai ducã din actuala și apoi fac un nou plin , sper sa nu am probleme la RAR


Revin cu update...problema era la senzorul de water in fuel de la filtru de combustibil. Am testat cu un alt senzor și nu mi-a mai aparut eroarea. Am dat comanda de senzor (din pãcate trebuie schimbata cutia cu totul, am înțeles ca vine inclusiv cu un nou filtru)


update 2: din nou mi-a aparut SVS, se pare ca problema nu era de la filtru sau senzor. cablajul senzorului se freca de cablul de la frana de mana si in timp s-a mancat un fir. dupa ce s-a inlocuit portiunea de fir afectata nu a mai aparut problema, sper sa nu mai am probleme pe viitor.
  • Alexkent

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2016

  • Mesaj Privat
Am revenit.

Intre timp am verificat instalatia electrica si nu s-au gasit probleme. Am continuat sa merg si problema s-a agravat pana cand masina mergea inecata si s-a aprins martorul de motor in bord.

La tester, am avut un cod nou de eroare pe langa cele doua vechi, de data aceasta pentru EGR. Nu mai stiu exact codul, cred ca era P4004.

Solutia - schimbare EGR, achizitionat din dezmembrari cu 350 lei (fara capacul de la racitor). Fiind in service si deja frustrat de aceasta problema I-am rugat pe baieti sa imi demonteze si galeria de admisie si sa verifice daca totul este in ordine, pentru linistea mea.

Rezultatul: 2 placute de pe galerie din cele 4 erau lipsa, disparute fara urma. S-a verificat orice posibila dauna cauzata si nu s-a gasit nici un defect. Pistoane intregi, turbo (reverificat) perfect in parametri etc. In mod tipic romanesc am decis sa anulez si celelalte doua placate si am montat galeria la loc. Nu am facut anularea acestora din soft, baietii de la service mi-au garantat ca nu e nevoie.

Masina merge bine, nu simt nici o diferenta la consum datorata lipsei placutelor, deocamdata nu mi-a mai aparut nici o eroare iar restul simptomelor au disparut.

Drumuri bune la toti!
  • stefan_sb

  • Mesaje scrise: 53
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2009 A20DTC
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Dec 2007

  • Mesaj Privat
mneadan a scris:
mneadan a scris:
mneadan a scris:Multumesc de sfat, am fãcut deja acest lucru, am drenat filtrul si motorina pãrea curata. mai astept sa se mai ducã din actuala si apoi fac un nou plin , sper sa nu am probleme la RAR


Revin cu update...problema era la senzorul de water in fuel de la filtru de combustibil. Am testat cu un alt senzor si nu mi-a mai aparut eroarea. Am dat comanda de senzor (din pãcate trebuie schimbata cutia cu totul, am înteles ca vine inclusiv cu un nou filtru)


update 2: din nou mi-a aparut SVS, se pare ca problema nu era de la filtru sau senzor. cablajul senzorului se freca de cablul de la frana de mana si in timp s-a mancat un fir. dupa ce s-a inlocuit portiunea de fir afectata nu a mai aparut problema, sper sa nu mai am probleme pe viitor.


Multumesc pentru informatie. O sa verific si eu acel cablu cand o sa am posibiliatatea.
Am crezut ca am scapat si eu de aceasta eroare acum ceva timp, dar a reaparut si mai nou e aproape permanenta eroarea.

Drumuri bune !
  • mneadan

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2016

  • Mesaj Privat
se pare ca este un "well known issue" Smile, recomand sa refaci traseul cablajului daca tot umbli acolo
  • pacpac1

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Sep 2013

  • Mesaj Privat
Salut.la mine când a apãrut msj service soon .a fost de la filtru de particule ,tot așa nu se mai tura,am mers mai turat si dupã 11 km s a regenerat si msg a dispãrut .merge super acun
  • stefan_sb

  • Mesaje scrise: 53
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2009 A20DTC
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Am verificat cablajul si era ok. Din pacate a trebuit sa schimb senzorul care vine cu tot cu carcasa filtru si cu filtru complet. Acum a trecut o luna de la schimbare, fara probleme.
  • Dr.Bobby

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B16DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Va salut, din pacate ma alatur si eu subiectului SVS si scaderea puterii motorului:
Mi-a aparut celebra p0234-overbust la o turatie de aprox 3000 rpm in treapta 3 si cum imi bazaia electrovalva de ceva timp zic hai sa o schimb, montez si un rezervor vacumatic pe furtunul de jos astfel incat sa fiu perfect regulamentar, sterg eroarea cu opcom-ul, toate bune pana cand ma gandesc zilele astea sa o mai turez o data in 3000 sa vad daca reapar problemele si surpriza, evident s-a intamplat la fel...
Eroarea este tot overbust, mai precis:
p0234-5A engine overbust not plausible
Iar de aici m-am cam blocat, not plausible?
Am inspectat si furtunul intercooler iar ochii mei neprofesionisti, recunosc, nu au sesizat fisuri, urme de ulei etc.
Acum, va intreb pe voi, cam despre ce e vorba cu acest DTC, poate avea legatura cu senzorul MAP, cu turbina, sau despre ce ar fi vorba?
Stau bine cu regenerarile, merg destul de turat, nu prea am ce sa-mi reprosez din punctele astea de vedere...zic eu...
  • alladin_allibaba

  • Mesaje scrise: 1,478
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Poate sa vina atat de la turbina(partea de geometrie variabila - se poate incerca o curatare), cat si de la senzorul MAP.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Insignia
  3. Insignia A

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR